ABS – Kasowanie kodów błędu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xXx » 8 gru 2003, 20:10

Dzisiaj rano, gdy odpaliłem autko zaobserwowałem, że po jakimś zapaliła mi się kontrolka sygnalizująca wadliwą pracę ABS-u. Po naciśnięciu na pedał oczywiście nie było mowy o jakiejkolwiek kontroli antypoślizgowej.
Przejechałem tak około 200 km i gdy na nowo odpaliłem samochód kontrolka na jakiś czas zgasła i wszystko było O.K.,ale potem zapaliła się ponownie. W tym momencie jest tak, że jak odpalam autko to wszystko niby jest dobrze bo ABS działa, a potem znów włącza się kontrolka i jest to co było wcześniej.

Mam pytanie co mam w takim przypadku zrobić. Jak sądzicie co spowodowało awarię systemu antypoślizgowego.

Kieruję pytanie do @-techa czy u Ciebie można by sprawdzić na komputerze co jest odpowiedzialne za tę awarię?


Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Paweł » 8 gru 2003, 22:53

Byc moze, podobnie jak w przypadku silnika i skrzyni biegow, da sie zewrzec z masa jakis styk diagnostyczny i bledy zostana "wypikane" kontrolka ABSu lub impulsem na jakims innym zlaczu.

Byc moze trzeba polaczyc styki TBS i GND? UWAGA: Tak tylko strzelam, prosze nie probowac! Jesli Greg ma taka informacje i moze ja udostepnic, byloby milo :)

Podaje kody bledow DTC:

11: czujnik obrotów koła PP
12: czujnik obrotów koła LP
13: czujnik obrotów koła PT
14: czujnik obrotów koła LT

15: czujnik obrotów koła

22: elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24: elektrozawór LP
26: elektrozawór PT
27: elektrozawór LT

29: obwód PP-LT
30: obwód LP-PT

51: przekaznik trybu awaryjnego (fail-safe)

53: przekaznik silnika pompy / silnik

61: jednostka sterujaca

63: zasilanie

Jesli znajdzie sie domowa metoda na ich odczytanie, to dolacze te porade do dokumentu na podstawie ktorego zostanie utworzony dział porad na stronie.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Zombi » 8 gru 2003, 23:10

wiecie ale z tymi bledami to jest róznie, niech przytoczy swoja walke Hercik. On mial ciekawy przypadek. Pokazywal mu sie blad czujnika na wale a byla to jakas straszna [tiiit].
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:44
Posty: 504
Skąd: Wawka
Auto: Szybkie

Postprzez newbie » 8 gru 2003, 23:17

tco_tm napisał(a):Byc moze, podobnie jak w przypadku silnika i skrzyni biegow, da sie zewrzec z masa jakis styk diagnostyczny i bledy zostana "wypikane" kontrolka ABSu lub impulsem na jakims innym zlaczu.

Byc moze trzeba polaczyc styki TBS i GND? UWAGA: Tak tylko strzelam, prosze nie probowac! Jesli Greg ma taka informacje i moze ja udostepnic, byloby milo :)


Dobry strzał :)

GND->TBS i albo gapienie się w lampkę na instrumentach albo póbnik diodowy 12v->FBS

Tyle.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez polnik@studio » 8 gru 2003, 23:19

[OT] ale avator :) witamy Pana Millera hahahaaa <lol> <lol> <lol>
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez newbie » 8 gru 2003, 23:20

Jeszcze jedno..."wypika" wszystkie DTCs zapisane od ostatniego "erasowania", więc na pewno będzie między nimi i ten, który świadczy o obecnej usterce...najfajniej będzie jak wyemituje kika <lol>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez newbie » 8 gru 2003, 23:22

polnik@studio napisał(a):[OT] ale avator :) witamy Pana Millera hahahaaa <lol> <lol> <lol>


To jest Miller Cycle KJ lub jak to stwierdził Zombek Millera Cyce
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez xXx » 15 gru 2003, 16:51

Ufffff.......problem z głowy......ABS działa już jak powinien, a przyczyną był naderwany kabelek czujnika LP koła. Dobrze, że się na tym skończyło, bo ABS aktualnych warunkach pogodowych bardzo wskazany.

Chwała mojemu mechanikowi za to, że wykrył i usunął tę usterkę.

:) :) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Lolek » 27 lip 2004, 11:41

Wymieniłem czujnik ABS (LT) – kontrolka zgasła.. a kody w pamięci dalej są. Co z tym fantem zrobić???
Według instrukcji należy:
– zawrzeć TBS i GND
-naciskać 10 razy pedał hamulca (próbowałem nawet przy odłączonej masie akumulatora)
Nic nie pomogło. Przy kasowaniu kodów silnika (TEN i GND) też nie wykasowano błędów z ABS – co wydaje się logiczne. I co teraz ?
Lolek
 

Postprzez Jaksa » 27 lip 2004, 22:11

naciskać 10 razy pedał hamulca
Nie wiem jak to jest bez testera ale chyba musisz poczekać az wyświetli wszystkie błędy ( możesz odczytać wszystkie ? )i zanim zacznie wyswietlać od poczatku naciskasz pedalem 10x.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Globy » 27 lip 2004, 23:53

Nie znam sie, ale moze wystarczy zresetowac kompa (odlaczyc klemy i wcisnac hamulec na 20 sek.)?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Paweł » 28 lip 2004, 00:44

Nie znam sie, ale moze wystarczy zresetowac kompa (odlaczyc klemy i wcisnac hamulec na 20 sek.)?

Nie. Powinno byc dokladnie jak w instrukcji. Byc moze nowy czujnik jest zly. Co to jest za model i z ktorego roku?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Lolek » 29 lip 2004, 13:04

Kody błędów powtarzają się – więc czekanie na zakończenie jest... utrudnione :)
Odnośnie odłączenia masy od akumulatora – przerobiłem wszystkie warianty
UWAGA: czujnik jest zły(LT)... ale mam kody błędów 13 (LT) i 14 (PT-ten jest OK na 100 %) , oraz 51 i 53
muszę wykasować kody aby wiedzieć czy grzebać dalej, czy czekać na nowy czujnik ABS
mazda 323F '95 BA 1,5 – ABS nie chodzi u mnie od zakupu.
Lolek
 

Postprzez Paweł » 29 lip 2004, 13:27

Proponuje eksperyment. Odlacz czujnik przedni i zobacz czy pojawia sie jego blad. Pozniej podlacz ten czujnik i dokladnie wg instrukcji (tej z szybkim deptaniem hamulca) sprobuj skasowac bledy. Zobacz, czy DTC zostanie wymazany z pamieci. Wtedy na 100% bedziesz wiedzial, czy metoda kasowania dziala. O odlaczaniu akumulatora itp mozesz w ogole zapomniec, bo w przypadku ABSu to nic nie da.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez GrzegorzSz » 29 lip 2004, 21:19

Z tego co pamietam po swojej awarii ABS, to po wymianie kod powinien sam zniknac. U mnie koncowo okazalo sie, ze sterownik w koncu padl, uszkadzajac przy okazji jeden z czujnikow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Jaksa » 29 lip 2004, 21:41

Z tego co pamietam po swojej awarii ABS, to po wymianie kod powinien sam zniknac
Nie zawsze ( ciekawe dlaczego )
U mnie koncowo okazalo sie, ze sterownik w koncu padl, uszkadzajac przy okazji jeden z czujnikow.
Fakt ...bardzo mozliwe.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GrzegorzSz » 29 lip 2004, 21:46

znow nie uscislilem :(

Po rozebraniu sterownika okazalo sie, ze byl zimny lut. Podejzewam, ze to uwalilo sterownik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez jjaagg » 5 sie 2004, 07:49

Wlasnie mam ten sam problem tzn. nie moge wykasowac bledow z pamieci. Sa one cyklicznie "wymigiwane". Gdy po koncu cyklu probuje z 10 krotnym naciskaniem hamulca nic to nie pomaga – cykl wciaz sie powtarza. Mam wiec pytanie czy ostatecznie udalo sie wykasowac bledy?
jjaagg
 

Postprzez Jaksa » 5 sie 2004, 17:23

Mam wiec pytanie czy ostatecznie udalo sie wykasowac bledy?
Szczerze mówiąc to nawet nie wiem jak to robisz bez testera ( jakoś nie mogę sobie tego wyobrazic hihi ) i myślę że te błędy są w pamięci kompa.Ja u siebie miałem problem niby z prawym przednim czujnikiem ( chyba już opisywałem ) tester pokazywał że to on ,sam czujnik był ok a przyczyną był cały komputer. Po wymianie kompa na drugi teraz wszystko jest dobrze i działa cały układ.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jjaagg » 6 sie 2004, 08:52

Jaksa napisał(a):
Mam wiec pytanie czy ostatecznie udalo sie wykasowac bledy?
Szczerze mówiąc to nawet nie wiem jak to robisz bez testera ...

Postępuje zgodnie z instrukcją przedpiszców :)
Lolek napisał(a):
Według instrukcji należy:
– zawrzeć TBS i GND
-naciskać 10 razy pedał hamulca .


tco_tm napisał(a):
Nie. Powinno byc dokladnie jak w instrukcji...


Kody udało mi się odczytać, zarówno silnika jak i ABS. Błędy silnika wykasowałem postępując według instrukcji ze strony klubowej ale nie było tam mowy o kasowaniu błędów ABS. Jednak jakaś instrukcja chyba istnieje skoro się ją cytuje. No więc jak to jest? Jest jakaś instrukcja do kasowania błędów ABS?
jjaagg
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323