MZR-CD 2.2 z techologią SCR (mocznik) AdBlue

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Wyksztalciuch » 15 paź 2009, 00:48

Czołem,

Czy ktoś z Was może wie, czy ten nowiusieńki motorek MZR-CD 2.2 z techologią SCR (173kuce) będzie montowany w Szóstce czy tylko w CX-7?

Pozdrawiam,
Wykształciuch
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lip 2008, 23:26
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: 626Combi 2.0 DiTD 110KM r2001

Postprzez Globy » 15 paź 2009, 11:16

Sądzę, że Mazda pozostawi w polskiej ofercie tylko model 185-konny, który na innych rynkach występuje w różnych wariantach mocy (m.in. 125 i 163 konie).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Myjk » 15 paź 2009, 11:18

Ale to jest jeszcze nowszy silnik, z AdBlue. Też na początku nie doczytałem... :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Globy » 15 paź 2009, 11:45

Tak, wiem ;) => http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6935487,S ... iesli.html

Też się zastanawiam, jak Mazda pogodzi tę ofertę, bo obecnie w każdym z modeli ten diesel ma inną moc (w 3 150 i 175 koni, w 6 125, 163 i 185 koni, a w CX'ie 173 z AdBlue). Nie sądzę jednak, by spieszyli się z up-gradem oferty.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Myjk » 15 paź 2009, 11:52

Aha, czyli to jest ten sam silnik co obecnie w ofercie MMP 2.2 185KM tylko z dodanym "sikaczem"?

PS –> Ogólny (?)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez maselek » 15 paź 2009, 21:37

Obrazek

Nowy filtr cząstek stałych ----> DPF, nowy katalizator selektywnej redukcji katalitycznej ---> SCR
będzie miało co się psuć i zapychać hahaha

Efektownie to wygląda.
Tylko zastanawia mnie jak układ SCR będzie się spisywał w okresie zimowym :D
gdzie temperatury są ujemne, a AdBlue (który jak widać na załączonym obrazku ma zbiornik gdzieś pod podłogą bagażnika) poniżej temp. -11.5°C ulega krystalizacji <lol> . Jak się mogę domyślać zbiornik jest w jakiś sposób zabezpieczony i ma jakąś izolację ale czy to wystarczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Wyksztalciuch » 16 paź 2009, 01:16

Witam,

Dzięki za odzew.
Spodziewam się tego, że na _polski_ rynek szóstka z nowym silnikiem, prędko nie pójdzie, nawet jeśli taki model powstanie.
OIW, to ten silnik z filtrem SCR spełnia najostrzejszą normę Euro5, co dla diesla jest nie lada wyczynem. W USA za zakup takiego samochodu dostanie się sporą premię w postaci umorzenia podatku. W Niemczech można liczyć na bezpłatną plakietkę środowiskową, jako że samochód spełnia najbardziej rygorystyczne ekonormy. Do tego premia wrakowa przy oddaniu starego wozidła. W Polsce nie ma co liczyć na ulgi z tytułu zakupu takiego wozu, więc Mazda nie ma ciśnienia na promowanie takich konstrukcji nad Wisłą.
A szkoda, taki dieselek to miód i malina; cichutki, oszczędny, niekopcący a przy tym zrywny i elastyczny. Rozkład momentu obrotowego niemal zupełnie płaski w baardzo szerokim zakresie obrotów. Uwielbiam takie dieselki!

Pozdrawiam,
Wykształciuch
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lip 2008, 23:26
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: 626Combi 2.0 DiTD 110KM r2001

Postprzez Mateusz L » 17 paź 2009, 07:31

Ale to chyba to samo MZR-CD z rozpylaczem mocznika???. Nowe silniki wejdą w 2011- Diesel BiTurbo i jakaś przybajerowana benzyna.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto