Pierwsze zdjęcia nowej Mazdy 3 mieliśmy okazję zobaczyć już w listopadzie ubiegłego roku. Model jest dłuższy od poprzednika o 45 mm, ale japońscy inżynierowie zaserwowali mu kurację odchudzającą i waży średnio o 15 kg mniej niż starszy odpowiednik. Wyrazisty design przykuwa wzrok, a lampy oraz charakterystyczne nadkola nawiązują do modeli 6 i RX-8. Ogromny grill i ostre linie wraz ze specjalnymi osłonami podwozia pełnią jeszcze inne ważne zadanie – obniżają współczynnik oporu powietrza, dzięki czemu "trójka" jest szybsza i bardziej oszczędna. Twórcy pojazdu podkreślają także znacznie poprawione wyciszenie kabiny pasażerskiej.
Polską premierę auta połączono z pierwszymi urodzinami przedstawicielstwa Mazda Motor Poland, które niedawno świętowało sprzedaż 3-tysięcznego egzemplarza Mazdy w Polsce. W wyposażeniu nowego modelu debiutują systemy znane dotychczas z większych modeli – asystent hamowania BSS, system monitorowania "martwej strefy" RVM i reflektory adaptacyjne AFS. Już podstawową wersję Comfort wyposażono w system kontroli trakcji i stabilności toru jazdy oraz podgrzewane fotele. Poza nią dostępne będą jeszcze opcje Exclusiv, Exclusiv+ i Sport.
Paleta dostępnych silników rozpoczyna się od 105-konnego benzyniaka 1.6. W ofercie jest jeszcze: nowy silnik 2-litrowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 150 KM (benzyna) oraz 1.6 diesel o mocy 109 KM. W opcji pojawi się wersja 2.0 i-stop ze zmodyfikowanym przez Mazdę systemem start-stop, gaszącym silnik po wciśnięciu sprzęgła podczas postoju na skrzyżowaniu. Dzięki specjalnemu ustawieniu tłoków ponowne uruchomienie trwa tylko 0,35 s. Miłośnicy wygody będą mogli skorzystać z wersji 2-litrowej połączonej z 5-biegowym automatem. Pozostaje mieć nadzieję, że z czasem do oferty wejdzie też wysokoprężna wersja 2.2 MZR-CD w dwóch wariantach mocy – 150 i 185 KM – oraz gratka dla fanów hot-hatch'ów, czyli nowa generacja Mazdy 3 MPS.
Na niemieckim rynku sprzedaż nowej "trójki" startuje za 23 dni, a polscy klienci już dzisiaj poznają ceny i specyfikacje przewidziane na nasz rynek. Podstawową wersję 1.6 Comfort będzie można kupić za 63900 zł. Mazda kusi niebanalną stylistyką, która kryje wygodne wnętrze i sprawdzoną technikę oraz wysoki poziom wyposażenia. Lada dzień rusza też kampania telewizyjna z nową reklamą Mazdy 3 pod nazwą "Uwolnij siłę wrażenia":
=> http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6607217,N ... 00_zl.html
Ponadto na imprezie przedstawiono w zabawny sposób historię powołania polskiego przedstawicielstwa i podsumowano ubiegły rok finansowy oraz przyznano nagrody najlepszym dealerom. Swoje wyrazy uznania wyrazili dla sprzedaców również partnerzy Mazda Motor Poland, m.in. Santander, Generali i Allianz. Z ciekawszych wniosków statystycznych, Mazda jest na trzecim miejscu wśród wszystkich japońskich marek obecnych na polskim rynku w ilości sprzedanych aut przypadających na punkt dealerski. Wojciech Halarewicz podkreślał wagę obrotu i niezapychania magazynów aut oraz budowę siły marki. Zachęcił równiez do porównania rejestracji w CEPiKu i sprzedaży w Samarze – ilu producentów upłynnia swoją sprzedaż zagranicą, a ilu dzielnie radzi sobie na naszym rynku.
Mazda Blue Night gościła również przedstawcieli Mazda Motor Europe i dealera z Białorusi, który uzyskał rekordowy w światowej skali 7-procentowy udział w rynku. Wieczór zakończył się przedstawieniem teatralnym, przypominającym najlepsze amerykańskie musicale, bowiem impreza odbyła się w Teatrze Sabat Małgorzaty Potockiej. Oprawa, menu, hostessy – wyśmienite. Wybaczcie lakoniczną relację i niewiele konkretów, ale niestety nie pomyślałem o notowaniu przebiegu prezentacji. Dziękujemy za zaproszenie i gratulujemy dokonań całemu teamowi Mazda Motor Poland, trzymając kciuki za dalsze sukcesy!
Galeria zdjęć z imprezy => http://autofoto.pl/photos/globy/category9964.aspx
Galeria zdjęć nowej Mazdy 3 => http://autofoto.pl/photos/mazda/category6496.aspx
Najbrzydsza i najpiękniejsza część Zarządu Klubu MazdaSpeed