Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez mysiak » 22 lip 2019, 06:04

Ja stawiałabym np na Leona. Niby to Golf w przebraniu, ale.... jakiś ładniejszy i ciekawsze stylistycznie.
V40 bym skreśił, ale tylko z jednogo powodu ciasnego wnętrza.
Proponowany już tu Civic IX nie jest złym wyborem, zwłaszcza jesli chodzi o przestrzeń. Jednak jes on doć nisko zawieszony i częste haczenie podwozie to tutaj norma. Mechanicznie jest bardzo OK.
A może nudna do bólu Octavia?
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 939 (1/9)
Skąd: pomorskie
Auto: Honda Civic FK2 Elegance Pasion Red Pearl

Postprzez JohnnyB » 23 lip 2019, 20:49

Nie uważam aby V40 był ciasny w środku. Jest kompaktowy :). Mały nie jestem, mieszcze się.
Mam fakt 5 cylindorwego klekota, użytkuje już 4 rok i nie narzekam.
Odpycha się zacnie, nadal swietnie wgląda. Ale ogólnie, jest to dość stara konstrukcja już.
Miesiac temu kupiłem Focusa MK3, fakt nowego, ale też mogę z chęcią polecić.
Byłby znacznie tańszy od V40, łatwiej dostępny a prowadzic się bedzie a prawde sensownie.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2473 (61/80)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Volvo V40 '14 D3
Ford Focus 1,5 TDCI '18

Postprzez zadra » 24 lip 2019, 20:05

Civic IX nie jest złym wyborem,

jest on doć nisko zawieszony i częste haczenie podwozie to tutaj norma


Polemizowałbym z tym haczeniem, miałem puga 407, teraz civic VIII w sedanie.. Jeśli civic IX nie jest niższy od Civa VIII, to nie jest to niski samochód.
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1499 (4/43)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Dominator » 25 lip 2019, 11:41

Mysiak takowego posiada więc wie co pisze. Jak już wspominałem, mój brat posiada takowego tyle że w kombi i rzeczywiście prześwit nie jest jakiś duży i przy mocnym zaladunku można przytrzec ale to też zależy od okoliczności. Mam Civica 8 i prześwity porównywalne tak na oko.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4746 (62/76)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: 323C B3,626 GF FS, MX-6 KL, J.Stype AJ-byly
Vtec – jest
Gnojowóz 308SW T7

Postprzez PBBP » 25 lip 2019, 12:01

z ciekawości porównałem suche dane z prześwitu,
Civic-140mm,
Leon-144mm,
więc różnica niewielka.

https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... acelifting

o ile dobrze pamiętam nowa M6-165mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2014, 18:40
Posty: 37 (0/2)
Auto: M6
Model: GL (2018)
Silnik: 2.5 (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion

Postprzez Grzyby » 25 lip 2019, 12:46

Ale co niby wynika z tego zestawienia?
Istotny jest tutaj rozstaw osi. Może być tak, że Leon i Civic nie przytrą, a M6 zwiśnie pomimo teoretycznie większego prześwitu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16915 (77/191)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK
Nissan Micra K11 CG10DE

Postprzez PBBP » 25 lip 2019, 13:07

Grzyby, z powyższego porównania wynika też że Loen ma większy rozstaw osi niż Civic, jeśli porównujemy te 2 auta.
M6 wrzuciłem jako ciekawostkę, poza tym Mazda ma jeden z większych prześwitów w swoim segmencie, ale nie o tym temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2014, 18:40
Posty: 37 (0/2)
Auto: M6
Model: GL (2018)
Silnik: 2.5 (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion

Postprzez Grzyby » 25 lip 2019, 13:17

Czyli może być tak że Leon przytrze a Cif nie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16915 (77/191)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK
Nissan Micra K11 CG10DE

Postprzez krabdul » 25 lip 2019, 13:40

M3 BM ma 145 i po obniżeniu w moim przypadku ok 120 i na normalnych drogach i spowalniaczach nie ma większego problemu. Jedynie na bezdrożach robię czasem za płóg :] Przy prześwicie 140 nie ma się totalnie czego obawiać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 620 (2/27)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 120+ MT
SD SkyPassion '15/16

Postprzez child » 25 lip 2019, 19:05

Skąd wziąłeś 145? Tutaj (https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... iii/sedan/) jest 155. Oczywiście jest to fajny prześwit, ale zdarzało mi się przeszurać o próg zwalniający. To jest bardzo subiektywne – zależy, przez jakie progi ktoś przejeżdża (a ich wysokość i profil potrafią się dramatycznie różnić) i z jaką prędkością. Bo przy zatrzymaniu przed progiem to prawie każdym samochodem przejedziesz, nawet sportowym – tyle, że nie każdy chce się zatrzymywać albo bardzo zwalniać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1127 (32/64)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 "120"KM
NB '00 1.8
była: EC '97 1.8 V6
była: BK '07 sedan 1.6

Postprzez krabdul » 25 lip 2019, 20:37

Mój błąd. 155 czyli mam 125-130
Seryjny prześwit fajny, ale w nadkolach już niefajny ;)
Swoją drogą obniżenie też utwardza, więc paradoksalnie przy progach czy zjeżdżaniu z krawężnika auto się mniej ugina przez co te manewry jak dla mnie nie są utrudnione.
GG miała mały prześwit i miękki zawias i tu było już gorzej a u kolegi przy podjeździe do garażu zawisnąłem na progu :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 620 (2/27)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 120+ MT
SD SkyPassion '15/16

Postprzez zadra » 26 lip 2019, 11:25

wiemy już więc jak to z tymi prześwitami jest.. co do auta na dekadę użytkowania, to hmm.. może jednak honda?.. ;)
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1499 (4/43)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez brii » 29 lip 2019, 14:49

child napisał(a):tyle, że nie każdy chce się zatrzymywać albo bardzo zwalniać.

No taka jest ogólnie funkcja progów zwalniających – wypada przed nimi zwolnić. Równie dobrze można się nie stosować do znaków drogowych...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez child » 31 lip 2019, 00:16

Być może nie zauważyłeś słowa "bardzo". Ja rozumiem sens progów, ale nie takich, które są co 50m i trzeba na nich zwolnić do 10km/h. Bo na trzecim kolejnym zaczynam kląć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1127 (32/64)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 "120"KM
NB '00 1.8
była: EC '97 1.8 V6
była: BK '07 sedan 1.6

Postprzez Grzyby » 31 lip 2019, 09:17

Ja codziennie jadę ulicą gdzie jest 6 progów na odcinku może 200m. Przed każdym trzeba zwolnić bardzo mocno (dwójka bez gazu). I generalnie nie widzę żeby tam kierowcy klęli. Ja też nie potrzebuję.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16915 (77/191)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK
Nissan Micra K11 CG10DE

Postprzez dudek_t » 31 lip 2019, 09:53

Dołączam do osób sugerujących zapoznać się bliżej z Civiciem IX gen. Auto totalnie bezpłciowe ale... jeździ przyzwoicie, ma ciekawe i praktyczne wnętrze i stosunkowo duży bagażnik. Silnik mułowaty ale za to totalnie bezawaryjny i łykający LPG tak chętnie i z radością że każdy kilometr przejechany na noPb to grzech (i to ciężki). Ogólna niezawodność, LPG i praktyczność czynią z niego naprawdę przyjemny samochód do "wszystkiego" o BARDZO niskich kosztach eksploatacji. O dziwo, po prawie 7 latach blachy nadal trzymają się w stanie fabrycznym a wizyty u blacharza nie ma w planach w najbliższych latach.
Początkujący
 
Od: 30 sie 2018, 14:17
Posty: 16 (1/0)
Auto: Mazda MX-5 2017, 2.0 SkyFreedom

Postprzez child » 31 lip 2019, 20:32

Dwójka bez gazu to nie jest bardzo mocne zwolnienie. Zresztą chyba bez sensu ta dyskusja – skoro ktoś uważa, że relaksuje go jazda w żółwim tempie albo żabka (szybko – wolno – szybko – wolno), to kim ja jestem, żeby to oceniać?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1127 (32/64)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 "120"KM
NB '00 1.8
była: EC '97 1.8 V6
była: BK '07 sedan 1.6

Postprzez talk_about85 » 4 sie 2019, 19:13

Bez ściemy napiszę że rozpocząłem poszukiwania od Golfa. Na początek rozglądam się w Polsce. Po rozmowie z dwoma ludźmi którzy są znani ze sprowadzania aut na zamówienie szczególnie jeden próbował mnie utwierdzić w przekonaniu iż moja konfiguracja jest nie do zdobycia w całej Europie. Drugi Pan stwierdził że 1.6 TDI w HB z pakietem R-line widział może z 2-3 sztuki w ostatnich kilku latach. Dzisiaj praktycznie po ponad tygodniu przerwy w przeglądaniu ogłoszeń myślę siądę na 2 godzinki, szukam oglądam patrzę i jest... w Polsce. Nie wiem natomiast czy auto jest warte chociaż jakiegoś zainteresowania. Czy macie może kogoś w Volkswagenie kto mógłby po nr VIN sprawdzić go w systemie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1076 (0/15)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Neonixos666 » 4 sie 2019, 21:38

Co wiesz o tym silniki 1.6 TDI ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8250 (26/170)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez talk_about85 » 4 sie 2019, 22:17

Słyszałem nie od jednej osoby – bardzo dobry silnik. Czy lepszy od diesla 1.6 od PSA? Nie wiem. Pali jeszcze mniej od francuza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1076 (0/15)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto