Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez nemi » 12 sie 2019, 13:33

...i właśnie chyba dlatego mając 50.000 zł i chcąc użytkować aż 10 lat szedłbym w auto nowe posiłkując się jakimś kredytem na różnicę, jeśli byłby dla mnie w miarę nieodczuwalny – te od dealerów często nie są oprocentowane.
Autor tematu chce jeździć 10.000 rocznie, a 100.000 km wytrzymuje absolutnie każdy silnik. A jeśli pojawią się w nim jakieś wady fabryczne, to jest bardzo duża szansa, że przy 4-5-7 letniej gwarancji (zależnie od marki) uda się je wyeliminować lub po prostu wystąpią, jeśli mają wystąpić już wtedy.

Przy nowym jest oczywiście duża strata wartości, ale święty spokój po prostu trochę kosztuje :). No i fajnie jest być tym pierwszym.
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7282 (161/366)
Skąd: Warszawa

Postprzez dadan » 12 sie 2019, 13:47

Tutaj można poczytać o puretech peugeota:

https://spidersweb.pl/autoblog/silnik-1 ... ech-awarie

Tak ma też mokry pasek rozrządu jak w ecoboost.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:23
Posty: 654 (0/16)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Kritik » 12 sie 2019, 13:52

nemi napisał(a):...i właśnie chyba dlatego mając 50.000 zł i chcąc użytkować aż 10 lat szedłbym w auto nowe posiłkując się jakimś kredytem na różnicę, jeśli byłby dla mnie w miarę nieodczuwalny – te od dealerów często nie są oprocentowane.
Autor tematu chce jeździć 10.000 rocznie, a 100.000 km wytrzymuje absolutnie każdy silnik. A jeśli pojawią się w nim jakieś wady fabryczne, to jest bardzo duża szansa, że przy 4-5-7 letniej gwarancji (zależnie od marki) uda się je wyeliminować lub po prostu wystąpią, jeśli mają wystąpić już wtedy.

Przy nowym jest oczywiście duża strata wartości, ale święty spokój po prostu trochę kosztuje :). No i fajnie jest być tym pierwszym.


Absolutnie się zgadzam
i właśnie tak i zrobiłem.

miałem pewna kwotę na auto, które by w 100% juz było po gwarancji i cały czas ciągnęło jakaś kasę, czy więcej, czy mniej.

Kwota która masz + kredyt na różnice, i jeździsz nowym autem za kilka set zl miesięcznie
zamiast tego ze by wydawać te kilka set miesięcznie na warsztaty z używanym autem, płacisz to za nowe i masz święty spokój <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 465 (36/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez zadra » 13 sie 2019, 00:08

W tym cały ambaras, żeby nie był nowy i po warsztatach nas nie przeczołgał :-P

W zupełności się z Wami zgadzam, ale najważniejsze zależy i przy starym i nowym od naszego szczęścia. Jak się dobrze trafi to będziemy chwalić nawet starsze auto a jak kiepsko trafimy to i przy nowym korby powiedzą: PaPaPa..
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1407 (3/37)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 na etylinie
Stoczterdzieścikuniów ciągnących sedana :-P

Postprzez piwo » 13 sie 2019, 05:10

ale co to znaczy kiepsko trafic. ze powypadkowy? czy zajezdzony? jesli zajezdzony to znaczy ze kiepskie auto bo kazde auto powinno byc odporne na kazdy rodzaj eksploatacji. przypomina mi sie sytuacja z dziecinstwa gdy nie uznano mi gwarancji roweru gorala bo stwierdzili ze jezdze po kraweznikach. ja sie pytam to rower gorski czy nie rower gorski. oni ze gorski ale do jazdy po asfalcie :)
auto musi wytrzymywac eksploatacje i tyle. niektore wytrzymuja a niektore nie i nadaja sie tylko do toczenia delikatnego przez starsze osoby. jesli auto jest slabe to i nowe w ciagu 2 tys km po przyciesnieciu sie zacznie rospadac i nie potrzeba nie wiadomo jakich przebiegow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3839 (108/92)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez Neonixos666 » 13 sie 2019, 08:06

Ten Twój rower górski prawdopodobnie był taki sam górski jak crossovery do jazdy w terenie. To że maja większe koła są podniesione a chwilami nawet napęd na 4 koła nie czyni z nich terenówek.

Każde auto w większym bądź mniejszym stopniu jest ukierunkowanie do pewnych założeń. Jeśli będziemy je użytkować inaczej i na siłę starać się by te założenia były inne to szybko okaże się auto nam się psuje. Jeśli kupimy auto które spełnia konkretnie to co chcemy osiągnąć to będzie nam służyć dłużej bo jest do tego dostosowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8187 (25/168)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum
Grand Scenic

Postprzez mrd » 13 sie 2019, 08:20

Czyli że jak chcemy auto na dekadę to downsizing odpada, bo nie jest on stworzony do długiej i bezawaryjnej eksploatacji.
Początkujący
 
Od: 25 gru 2017, 00:18
Posty: 25 (1/0)
Auto: Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1992
Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1994
Suzuki Baleno Sport 1,6

Postprzez Kritik » 13 sie 2019, 08:28

mrd napisał(a):Czyli że jak chcemy auto na dekadę to downsizing odpada, bo nie jest on stworzony do długiej i bezawaryjnej eksploatacji.

10 tys na rok
10 lat
= 100 tys km
tyle da rady przejechac kazdy silnik.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 465 (36/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez brii » 13 sie 2019, 08:43

mrd napisał(a):Czyli że jak chcemy auto na dekadę to downsizing odpada, bo nie jest on stworzony do długiej i bezawaryjnej eksploatacji.

I tak i nie – zależy od sposobu użytkowania. To specyficzne silniki i mają mniejsze marginesy na głupotę użytkownika niż silniki N/A. Przy właściwej eksploatacji też się sprawdzą bez większych problemów. Wystarczy obejrzeć ogłoszenia z niemieckich portali aukcyjnych i jasnym się staje, że te silniki potrafią zrobić 500 000km. Pozostaje sobie zadać pytanie ile przebiegu mają tak naprawdę dostępne u nas samochody używane. To jak były używane to inna bajka i patrząc przez ten pryzmat o ile nie znamy historii użytkowania to może warto jednak rozejrzeć się za tańszym ale nowym gdzie historia użytkowania jest znana.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez talk_about85 » 13 sie 2019, 09:04

Czytam i śledzę co piszecie. W nowy salonowy na chwilę obecną nie pójdę. Dlaczego? Wolę wydać mniejsze pieniądze tj. bliżej 40 tys. zł niż coraz to zwiększać budżet o który i tak byłoby ciężko. Wiadomo auto nowe ma sporo plusów, minusy też się znajdą ale co jak co zapach nowego salonowego można powiedzieć pamięta się zawsze.
Zastanawiam się czy nie walnąć tymi wszystkimi wcześniejszymi typami i rozglądnąć się dajmy na to za Laguną III GT ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1074 (0/15)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Kritik » 13 sie 2019, 10:23

talk_about85 napisał(a):Czytam i śledzę co piszecie. W nowy salonowy na chwilę obecną nie pójdę. Dlaczego? Wolę wydać mniejsze pieniądze tj. bliżej 40 tys. zł niż coraz to zwiększać budżet o który i tak byłoby ciężko. Wiadomo auto nowe ma sporo plusów, minusy też się znajdą ale co jak co zapach nowego salonowego można powiedzieć pamięta się zawsze.
Zastanawiam się czy nie walnąć tymi wszystkimi wcześniejszymi typami i rozglądnąć się dajmy na to za Laguną III GT ;).

jeżeli nie straszą cię przebiegi 200+k to można
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 465 (36/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez talk_about85 » 13 sie 2019, 11:04

Takiego przebiegu nawet nie biorę pod uwagę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1074 (0/15)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez brii » 13 sie 2019, 11:14

To raczej niskie szanse na zakup LIII – te samochody mają już swoje lata i nie były kupowane do jeżdżenia tylko do spożywczaka obok...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez loockas » 13 sie 2019, 11:44

E, no. Ostatnia L3 to 2015r. Myślę, że szansa na znalezienie benzyny która robiła po ~20k rocznie jest jak najbardziej realna.

piwo napisał(a):bo kazde auto powinno byc odporne na kazdy rodzaj eksploatacji.


Buehehe, dobry trol :) Śmigasz swoim speedsterem w terenie? :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10144 (325/628)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez nemi » 13 sie 2019, 11:52

loockas napisał(a):Śmigasz swoim speedsterem w terenie?

Ja bym poszedł dalej...
loockas napisał(a):Śmigasz swoim speedsterem gdziekolwiek dłużej niż kilkaset km?
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7282 (161/366)
Skąd: Warszawa

Postprzez Kritik » 13 sie 2019, 12:16

talk_about85 napisał(a):Takiego przebiegu nawet nie biorę pod uwagę.

a mniej nie bedzie....

brii napisał(a):To raczej niskie szanse na zakup LIII – te samochody mają już swoje lata i nie były kupowane do jeżdżenia tylko do spożywczaka obok...

+1 <ok>

loockas napisał(a):E, no. Ostatnia L3 to 2015r. Myślę, że szansa na znalezienie benzyny która robiła po ~20k rocznie jest jak najbardziej realna.

piwo napisał(a):bo kazde auto powinno byc odporne na kazdy rodzaj eksploatacji.


Buehehe, dobry trol :) Śmigasz swoim speedsterem w terenie? :)

tylko ze taka Laguna 2015 z przebiegiem do 100, bedzie kosztowac duzo wiecej niz 40k
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 465 (36/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez loockas » 13 sie 2019, 12:31

Nie znam obecnie cen, ale swoją w dieslu z przebiegiem 230k sprzedałem za 21k. Sądziłem, że za 40k da się spokojnie kupić coś poniżej 150k :) Chociaż faktycznie z GT może być problem... Miło usłyszeć, że L3 trzymają obecnie cenę. Społeczeństwo zaczyna dorastać... :)

edit. faktycznie, w tej kasie tylko wolnossące 2.0...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10144 (325/628)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez mrd » 13 sie 2019, 13:36

Kritik napisał(a):
mrd napisał(a):Czyli że jak chcemy auto na dekadę to downsizing odpada, bo nie jest on stworzony do długiej i bezawaryjnej eksploatacji.

10 tys na rok
10 lat
= 100 tys km
tyle da rady przejechac kazdy silnik.....


Nowy może i tak.
Ale używany już niekoniecznie ...
Początkujący
 
Od: 25 gru 2017, 00:18
Posty: 25 (1/0)
Auto: Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1992
Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1994
Suzuki Baleno Sport 1,6

Postprzez talk_about85 » 18 sie 2019, 15:05

talk_about85 napisał(a):Kritik po zapoznaniu się z tym co napisałeś zacząłem przyglądać się Megane 4. Pomijając silnik to z zewnątrz mogłoby być to auto dla mnie jednak środek... no nie zmęczę jego wyglądu. Nie wiem może na żywo to wnętrze mogłoby mnie czymś przekonać ale tak to nie ma szans.


Ta moja wypowiedź jest już nieaktualna. Nie wiem co mnie tak zaćmiło. Im więcej oglądam zdjęć i przyglądam się Megane IV to stwierdzam że to faktycznie bardzo fajny samochód :). Odkładam dotychczasowe pomysły ze wszystkimi markami i modelami i będę chciał się jak najwięcej dowiedzieć o tym aucie. Na chwilę obecną nawet nie mam zielonego pojęcia w jaki silnik iść i czy nie było jakichś "chorób wieku dziecięcego" przy tym modelu bo raczej tylko 2016 r. wchodziłby w grę. Gdyby ktoś, coś, jakiś link do rzetelnego artykułu to bardzo proszę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1074 (0/15)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez mad_man » 18 sie 2019, 22:18

@talk_about85, @loockas tylko, że Laguna III z turbo benzyną bez problemu robi ponad 400 tyś. km w gazie a nawet i dużo dużo więcej ;) Zatem te 200 to taki początek jej życia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 14:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: nemi i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto