Mazda6 (GH) vs Skoda Octavia II FL – porównanie wyciszenia

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Zibi85 » 15 sie 2014, 15:40

Witam.

Czy może ktoś porównać wyciszenie tej szóstki GH do tego, jak jest wyciszona Skoda Octavia II FL? Gdzie jest lepiej wyciszone i co (silnik, szum drogi i kół, wyciszenie tyłu samochodu, wyciszenie drzwi, wyciszenie szyb i dachu).

Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 15 sie 2014, 17:52 przez Zibi85, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez smile » 15 sie 2014, 16:39

Wiadomo, że GH w benzynie ma przewagę nad skodą w dieslu :)
Ale za to diesel skody ma przewagę nad dieslem mazdy :P
Szum opon zależy od danych opon.

Wszelkie porównywanie ogólne nie będzie obiektywne, należało by zestawić ze sobą skodę i mazdę z podobnymi silnikami, oponami itp...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez loockas » 15 sie 2014, 17:02

Mazda powinna być lepiej wyciszona. Jest o segment wyżej od Octavii (chociaż nie to nie musi być reguła).
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Zibi85 » 15 sie 2014, 17:43

Wiem że Mazda powinna być lepiej wyciszona. Ale to nie znaczy że tak jest. Zatem jak jest?

Mowa o porównaniu Octavii benzynowej – taką jeżdżę służbowo (2011r, 1.4 turbo 122 hp) i to jest mój punkt odniesienia. Czy ktoś może jeździł podobną Octavią i może porównać wyciszenie Mazdy 6 GH do tego niemiecko-czeskiego wytworu motoryzacyjnego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez maselek » 15 sie 2014, 21:08

Zibi85 napisał(a):Wiem że Mazda powinna być lepiej wyciszona. Ale to nie znaczy że tak jest. Zatem jak jest?


Uwierz mi że tak nie jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Zibi85 » 15 sie 2014, 21:40

Czyli, w GH głośniej niż w Octavii II ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez Maniekvip » 15 sie 2014, 21:47

Ja w M6 na głośność nie narzekam do 100 km/h potem zaczyna szumieć powietrze ale do 120km/h daje rade :D Silnik i zawieszenie pracują bardzo cicho.

Mogę sprawdzić miernikiem dźwięku w telefonie jak jest w M6 a potem porównasz u siebie w Skodzie.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez matthies » 15 sie 2014, 22:04

tylko kolega pyt o GH, a ty masz GY
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez CudownyBocianek » 16 sie 2014, 01:29

Octavią 2 nie jeździłem ale za to jeździłem Oplem Insygnią (diesel) i jest w nim o niebo ciszej (mam 6 GH w dieslu 2.2) .
Jak kupisz 6 GH z przed liftem z dieslem pod maską to zapomnij o ciszy – trzeba się liczyć z hałaśliwym wtryskiem common-rail, stukającą maglownicą, zbyt twardym zawieszeniem a co za tym idzie stukami z niego (szczególnie na 18" felgach), skrzypiących fotelach. Jak już koniecznie szukasz ciszy w maździe to tylko 6-ka GH po liftingu i w benzynie – choć maglownice chyba stukały we wszystkich odmianach jak również fotele skrzypiały niezależnie od wersji....
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez dopawcia » 16 sie 2014, 08:17

Ja kiedyś przez kilka dni miałem do dyspozycji GH 2.0 w dieslu i byłem bardzo zaskoczony że jest tak słabo wyciszona. Wg mnie porażka.
dopawcia bo tak pamiętam login ale wolę Paweł :]
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2012, 18:54
Posty: 199 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 1.8 1999

Postprzez Marianek » 16 sie 2014, 09:25

Tu panowie się nie zgodzę 2.0 w benzynie i 2.0 w dieslu dużo lepiej wychodzi dla diesla.
Każde naciśniecie pedału gazu w 2.0 powoduje dużo większy hałas niż 2.0 w dieslu.
Jeżdżę swoja 2.0 często powyżej 160km/h a i często 180 i nie narzekam na żaden hałas, radia nie zglasniam jakoś specjalnie. Z insygnia jest podobnie, jeździłem nią przed kupnem swojej i mogę powiedzieć ze niektóre wersje podobają mi sie bardziej niż GH zwłaszcza Cosmo w brązowej osłonie wnętrza. Niestety miejsca w niej tyle co w kompakcie, jest ciasno i niewygodnie jak na auto tej klasy, od Vektry sie oddaliła sporo. Większa gama silnikowa w Oplu jest jego plusem.

Oktavie ciężko porównywać z GH bo ta auta rożnej klasy, wielkość, cena, zalety itd.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Maniekvip » 16 sie 2014, 10:00

matthies napisał(a):tylko kolega pyt o GH, a ty masz GY


Tak wiem ale w nowszym modelu powinno być lepiej czyli ciszej ... chyba :|
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez maselek » 16 sie 2014, 10:46

Zibi85 napisał(a):Czyli, w GH głośniej niż w Octavii II ?


Tak do ok.110km/h w Octavii jest ciszej, po powyżej tej prędkości oba motory hałasują. Do tego w Octavii motor 1.4 TSI sprawia wrażenie jakby się "męczył" (mowa o silnikach 2.0 benzyna M6 GH vs 1.4 TSI Octavia II FL)

PS.: Niestety Octavia ma ogromne problemy z nastawnikami rozrządu w silnikach 1.4 TSI.
Ale to już tak na marginesie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez loockas » 16 sie 2014, 19:27

Ja jeździłem GH z 2.0 PB i 2.2 diesel (weekendowe testy z salonu) i chyba miałem inne samochody niż piszecie, bo ten diesel pracował bardzo cicho. Od tego czasu chciałem posiadać diesla. Benzyny natomiast słuchać się nie dało, pomijam, że te 2.0 nie chciało jechać... Fakt nie bardzo mam porównanie do innych samochód segmentu D. Obecnie jeżdżę Laguną III więc auto z okresu GH, ale niestety zbyt długo już minęło od testów GH by porównać wyciszenie. Zaskakujące jest to co piszecie, że Octavia jest lepiej wyciszona. Wierzę na słowo, ale mam nadzieję, że będzie mi to dane jeszcze sprawdzić :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Zibi85 » 16 sie 2014, 22:29

Co ciekawe, właściciele Octavii II narzekają na wyciszenie, wyciszenie tego auta jest tez nisko oceniane na autocentrum: http://www.autocentrum.pl/oceny/skoda/o ... hatchback/

Dla mnie to dość dobry poziom wyciszenia. W swojej mocno wyciszonej 626 GF (kolosalna różnica na plus względem seryjnej 626 GF i 6 GG) i tak mam trochę głośniej, niż w tej służbowej Octavii. W Octavii tył jest głośniejszy, ale w GF dużo hałasu przenika przez przednią szybę (jakby była znacznie cieńsza niż w Octavii). Silnik w GF też głośniejszy, pomimo że gródź wykleiłem STP Silver oraz GMS-022 od strony silnika i GMS-011 od nóg do przednich foteli.


Naczytałem sie, że w GH wyciszenie wreszcie jest dobre, więc szukam potwierdzenia bądź zaprzeczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez ZOOMik » 18 sie 2014, 12:06

loockas napisał(a):Zaskakujące jest to co piszecie, że Octavia jest lepiej wyciszona. Wierzę na słowo[...]

Nie wierz...nie jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez CudownyBocianek » 20 sie 2014, 01:04

Zibi85 napisał(a):Naczytałem sie, że w GH wyciszenie wreszcie jest dobre, więc szukam potwierdzenia bądź zaprzeczenia.

A gdzie jest tak napisane?? Koledzy biorący udział w tej dyskusji dają Ci delikatnie do zrozumienia, że wyciszenie w GH pozostawia wiele do życzenia a chyba jeszcze więcej, jeżeli porówna się ceny obydwu egzemplarzy, tych które Cię interesują (nie wspominając już o cenach części zamiennych). Walory estetyczne i praktyczne zostawmy z boku z wiadomego powodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Zibi85 » 14 lis 2014, 20:17

W temacie. Wreszcie miałem dziś okazję jechać Mazdą 6 GH. Było to kombi 2.0 diesel z 2008 roku. Siedziałem z przodu jako pasażer.

Co do wyciszenia – jest chyba lepsze niż się o nim pisze. Na moje ucho wyciszenie GH nie ustępuje Octavii II, jest co porównywalne, z naciskiem na lekki + dla Mazdy. Tył samochodu, podłoga, dach, drzwi, bagażnik, czyli wszystkie elementy przez które może przepływać hałas inny niż od silnika są bardzo dobrze wyciszone.

Jest również ciszej niż w mojej bardzo mocno wyciszonej 626 GF. To akurat było do przewidzenia, choć czytając opinie miałem już wątpliwości, że w GH nie będzie ciszej. Ogólnie od seryjnej 626 GFki to w GH będzie ze 3-4 razy ciszej, przepaść.


Jedynie co do silnika mogłoby być trochę lepiej – jest porównywalnie wyciszony jak TDI w Golfie 4 i Passacie B5. W Pugu 407 izolacja akustyczna grodzi jest jednak trochę lepsza. Ogólnie jednak różnica między 407 a GH jest bardzo niewielka. Tył samochodu, podłoga, drzwi, nie ustępują pod względem wyciszenia Pugowi i Octavi II.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez loockas » 14 lis 2014, 21:33

Ja od zawsze żyję w przekonaniu, że GH to dobrze wyciszone auto, ale może wciąż nie mam porównania :P

Zibi85 napisał(a):Ogólnie jednak różnica między 407 a GH jest bardzo niewielka.


To dobrze świadczy o Pugu. Weź pod uwagę, że 407ka jest produkowana od 2004r więc jeszcze w czasach gdzie Mazda produkowała przedliftową GG/GY.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez varan » 16 lis 2014, 00:40

GH jest bardzo cicha. Nie narzekam i jestem zadowolony <spoko> Ale porównania do Skody nie mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 18:27
Posty: 39 (1/7)
Auto: Była: Xedos 9 2.3 98' Jest: Mazda 6 GH, MZR-CD 2.2 Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto