Strona 1 z 1

Pytania początkującego o M6

PostNapisane: 9 sie 2012, 08:32
przez watz
Witajcie

Zastawiam się nad kupnem Mazdy 6. Interesują mnie roczniki 2006-2007, kombi, diesel, raczej lepsza wersja (min to automatyczna klima).

Czytałem forum, materiał jest ogromny ale i tak nie do wszystkiego sie dokopałem, wiec mam parę pytań na początek. Proszę za bardzo nie krzyczeć na początkującego. Mam nadzieje ze trafiłęm w dobry dział, jeśli nie to proszę Adminów o przeniesienie.

1. Silniki 2.0 D. Są 2 wersje 121 i 143 KM. Czy pomijając moc czymś istotnym sie różnią? Czy któraś jest szczególnie polecana/odradzana?

Obsługa silnika wydaje mi się bardzo skomplikowana: specjalny olej, często wymieniany (co 10kkm), czyszczenie smoka olejowego, filtr DFC który trzeba "wypalać" (co akurat dla mnie nie będzie problemem, często jeżdżę w trasy). Czy słusznie mi się wydaje?

Na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie tego modelu? Pomijając oczywiście standardową procedurę, szczeliny, stan lakieru, silnik, wycieki, kontrolę zawieszenie w stacji diagnostycznej itp. Jakieś szczególne bolączki M6?

Wiem ze wszystkie przeglądy są notowane w centralnej bazie – czy można temu ufać? Większość samochodów w ogłoszeniach ma stosunkowo małe przebiegi jak na taki, dość duży samochód. Czy można te wpisy jakoś sfałszować?

I tradycyjne pytanie: Dlaczego auto z porównywalnego rocznika i przebiegu jest tańsze w PL, niż w DE? (pomijając wypadek, co można sprawdzić np. czujnikiem lakieru i przebieg, który zakładam, ze można sprawdzić w serwisie) czy są jakieś problemu z silniki które można łatwo ukryć np. wlewając moto-doktora?

Rdza – czy występuje jakoś szczególnie często? W konkretnych miejscach?

Jaki zasięg w trasie ma to auto (średnio, wiadomo ze to zależy od stylu jazdy).


Z góry dziękuje za pomoc. Wiem też że forumowicze oceniają/oglądają samochody z ogłoszeń, więc pewnie niedługo się zgłoszę po dalsza pomoc.

Re: Pytania początkującego o M6

PostNapisane: 9 sie 2012, 09:07
przez dobrzyn22
Witam.
Przede wszystkim zapoznaj się( o ile jeszcze tego nie zrobiłeś) z tymi 2-ma wątkami:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=11203
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=41306

Są 2 wersje 121 i 143 KM. Czy pomijając moc czymś istotnym sie różnią?

nie
Czy któraś jest szczególnie polecana/odradzana?

też nie
Obsługa silnika wydaje mi się bardzo skomplikowana

wydaje Ci się <ok> ;)
specjalny olej, często wymieniany (co 10kkm)

to od Ciebie zależy jak często będziesz go wymieniał-można i co 15 tys i co 20 tys...
Ten "specjalny" olej łatwo dostać i można też znaleźć kilka odpowiedników na rynku, więc tragedii nie ma.
czyszczenie smoka olejowego

tą czynność wykonujesz po zakupie(dla "spokojności")-później co kilka wymian oleju,więc też nie jest źle...Twoim kosztem jest nowy silikon do miski olejowej i to tyle...(a przy tym spokojny sen ;) )
filtr DFC który trzeba "wypalać"

DPF ;) jak piszesz, że jeździsz często w trasy, to pewnie nawet nie zauważysz, że go masz <ok>
Ja jeżdżę głównie w mieście i nie mam żadnych problemów, po prostu trzeba mu umożliwić wypalenie się(o odpowiednich do tego warunkach znajdziesz w wątku o wypalaniu DPF)
Na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie tego modelu?

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=11203
w tym wątku masz częściowo odpowiedzi...Ja dodam od siebie-przede wszystkim korozja na nadkolach,oraz skokowa praca obrotomierza(może świadczyć o grzebaniu przy zegarach)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=11184 w tym wątku masz "standardowe"rzeczy, o których skontrolowaniu warto pamiętać przy zakupie.
Do tego mamy dział "Kupuję Mazdę", gdzie możesz wstawić ogłoszenie, które Cię zainteresowało-koledzy na pewno pomogą Ci dodając swoją opinię.
Wiem ze wszystkie przeglądy są notowane w centralnej bazie – czy można temu ufać?

generalnie tak,tylko pamiętaj, że w bazie mają auta prod.po 2006 r
Czy można te wpisy jakoś sfałszować?

wszystko można, szczególnie nasi "handlarze" <lol> , którzy sprowadzają auta zza granicy są wyspecjalizowani w mniejszych lub większych przekrętach(ale zdarzają się również uczciwi). Prawda jest taka, że za dobre auto trzeba odpowiednio zapłacić, a cuda w tym przypadku rzadko się zdarzają...Więc nie licz zbytnio, że kupisz "tanie i dobre", bo się łatwo przeliczyć <diabełek>
Dlaczego auto z porównywalnego rocznika i przebiegu jest tańsze w PL, niż w DE?

Ponieważ pewnie z 80% tych aut jest sprowadzanych przez handlarzy (o których pisałem wyżej ;) )...odpowiedz sobie sam :P
PS.będąc kilka lat w Niemczech stwierdziłem od razu, że identyczne auta(ale w dobrym stanie, nie jakieś do remontu, rozbitki itd) kosztują nieco więcej w DE niż u nas w PL...Tym bardziej sobie zobacz, za ile muszą kupować handlarze zdezelowane auta, że opłaca im się sprowadzić, naprawić, zarobić i do tego wszystko za cenę niższą niż np w DE... <czarodziej>
Rdza – czy występuje jakoś szczególnie często? W konkretnych miejscach?

tak jak pisałem-generalnie nadkola tył(szczególnie wersje przed liftingiem). Nie przejmuj się zbytnio rdzą na śrubach (np.pod maską)– to jest norma(przynajmniej w M6 ;) )
Jaki zasięg w trasie ma to auto (średnio, wiadomo ze to zależy od stylu jazdy).

zerknij sobie do wątku o spalaniu <ok> średnio w trasie Ci spali ok. 6-7l/100km(bak ma 63l)

wątek przenoszę do działu "kupuję Mazdę"

PostNapisane: 9 sie 2012, 09:12
przez Zigi86
Witam, mam benzynę 2006, więc nie pomogę w kwestii silnika ,ale na temat blachy mogę powiedzieć, żebyś szukał rdzy WSZĘDZIE, nawet na dachu, słupkach przednich itp, chociaż najczęściej będzie na nadkolach, moja była na całe szczęście zakonserwowana (mówię o podwoziu) przed poprzedniego właściciela, więc póki co (odpukać) nie mam z nią problemów.

Pozdrawiam.

Re: Pytania początkującego o M6

PostNapisane: 10 sie 2012, 18:23
przez Carpasja
witaj
napisz do mnie na bartek@carpasja.pl chętnie pomoge w wyborze, wytłumaczę ci co i jak a jak będziesz chciał to pomogę sprowadzić ci auto z Niemiec.
pzdr
bartek

Re: Pytania początkującego o M6

PostNapisane: 13 sie 2012, 07:44
przez harmonica
Czy lepiej kupować w germani od prywatnej osoby czy z salonu dilerskiego?
W salonie dilerskim można coś utargować?

PostNapisane: 13 sie 2012, 12:48
przez Marianek
harmonica napisał(a):Czy lepiej kupować w germani od prywatnej osoby czy z salonu dilerskiego?
W salonie dilerskim można coś utargować?

W salonie można coś utargować jeśli auto opuszcza Niemcy i nie muszą dawać gwarancji,ewentualnie jeszcze trochę pomarudzić,choć nie zawsze.
Jak auto jest przeznaczone na export to z zasady już dają cenę ostateczna ,chociaż tez można czasem zejść z ceny.
Od osób prywatnych tez da się coś utargować,chyba ze cena już naprawdę jest niska i ktoś to w ogłoszeniu już zaznaczy to nie.
Utargujesz ale nie licz na jakieś kosmiczne kwoty :)

Re: Pytania początkującego o M6

PostNapisane: 13 sie 2012, 14:34
przez harmonica
Marianek dziękuje Ci bardzo. To mi wiele wyjaśniło bo wydziałem na stronie dilera ofertę tylko dla handlarza albo na export. Myślałem, że to jakiś wybrakowany egzemplarz a to brak gwarancji-cena niższa <glupek2>
Ps a jakie to są te nie kosmiczne kwoty? 100-500E?

Re: Pytania początkującego o M6

PostNapisane: 13 sie 2012, 15:53
przez Marianek
100 – 200 da się od dilera utargować ,czasem ale to już zadziej więcej.
200euro do 700 max za dobre auto idzie wytargować od osoby prywatnej,chyba ze cena już jest niska sama w sobie za dane auto to można zapomnieć o więcej jak 200eur.
Warto mieć w reku tak żeby sprzedawca widział wydrukowane ogłoszenia innych aut,
wtedy Niemiec nie będzie myślał ze jak tyle przyjechałeś to kupisz tylko widzi ze masz inne alternatywy.
Trzeba pamiętać ze Niemcy i inne narody na zachodzie liczą tak samo pieniądze jak my jak nie bardziej i nie spływają one im z nieba,wiec jak coś jest siebie warte za psie pieniądze nie idzie.
p.s
Auta na Export przeważnie maja coś na sumieniu w 99%,lub koszt ewentualnej naprawy przekracza ich wartość.
Opcje: nie przejdzie przeglądu,za duże ryzyko ze coś się zepsuje i nie chcą dać gwarancji,przeznaczone na recykling,brak możliwości rejestracji w kraju- szkoda likwidacyjna.

Re: Pytania początkującego o M6

PostNapisane: 16 sie 2012, 10:02
przez harmonica
Marianek, a te kwoty do utargowania to z zachowaniem gwarancji, czy może można utargować więcej kiedy zrezygnuje się z gwarancji? Bo ja poluje na auto od dilera ale szczerze powiem, że ceny są dość wysokie i będę walczyć o każdy grosz.

PostNapisane: 16 sie 2012, 15:27
przez Marianek
harmonica napisał(a):Marianek, a te kwoty do utargowania to z zachowaniem gwarancji, czy może można utargować więcej kiedy zrezygnuje się z gwarancji? Bo ja poluje na auto od dilera ale szczerze powiem, że ceny są dość wysokie i będę walczyć o każdy grosz.

I tak i nie to naprawdę zależy od dilera a oni nie maja ostrego parcia na sprzedaż już na teraz bo wiedza ze wcześniej czy później sprzeda
Jak uda się tobie utargować 400eur bez gwarancji to możesz być zadowolony,na więcej bym nie liczył :)
Jak szukasz od dilera to szukaj również w Holandii,Belgii,Luksemburgu tam można często znaleźć fajne auta.
W Belgii przewaga diesli ale za to z małymi przebiegami,w Holandii benzyny.

PostNapisane: 29 sie 2012, 01:05
przez watz
Nie widziałem, że odpowiedz będzie tak błyskawiczna i pozwoliłem sobie na 2 tyg. wakacji bez kompa :). Ale czas wrócić do poszukiwań samochodu. Dziękuję za rzeczowe wyjaśnienia,

dobrzyn22 napisał(a):Witam.
Przede wszystkim zapoznaj się( o ile jeszcze tego nie zrobiłeś) z tymi 2-ma wątkami:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=11203
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=41306

Czytałem oba, ogrom wiedzy powala ;)

Wiem ze wszystkie przeglądy są notowane w centralnej bazie – czy można temu ufać?

generalnie tak,tylko pamiętaj, że w bazie mają auta prod.po 2006 r

Takie właśnie mnie interesują.

Czy można te wpisy jakoś sfałszować?

wszystko można, szczególnie nasi "handlarze" <lol> , którzy sprowadzają auta zza granicy są wyspecjalizowani w mniejszych lub większych przekrętach(ale zdarzają się również uczciwi). Prawda jest taka, że za dobre auto trzeba odpowiednio zapłacić, a cuda w tym przypadku rzadko się zdarzają...Więc nie licz zbytnio, że kupisz "tanie i dobre", bo się łatwo przeliczyć <diabełek>


Hm..... wiem ze na ogłoszeniu można napisać wszystko. I licznik tez można ustawić dowolnie. Ale czy można przyjąć że dane z bazy są w 100% pewne?

Rdza – czy występuje jakoś szczególnie często? W konkretnych miejscach?

tak jak pisałem-generalnie nadkola tył(szczególnie wersje przed liftingiem). Nie przejmuj się zbytnio rdzą na śrubach (np.pod maską)– to jest norma(przynajmniej w M6 ;) )


Była akcja serwisowa na nadkola – co w jej ramach robią? Lakierują nadkola? Wymieniają/wstawiają reparaturki? :) Konserwuja? I robią to jak już się pojawi ruda czy wcześniej? Czy są jakieś warunki, żeby auto na to kwalifikowało? Np. przeglądy blacharki w ASO?

PostNapisane: 29 sie 2012, 07:17
przez Zigi86
Przeglądy blachy z ostatnich 2 lat

Re: Pytania początkującego o M6

PostNapisane: 8 paź 2012, 07:12
przez harmonica
Czy cena 8500-9000E w mobile.de za model M6 Exclusiv z 2007 przebieg do 90 000 od osoby prywatnej jest w miarę ok? Bo widzę, że facet schodzi z ceny i zastanawiam się dlaczego.

PostNapisane: 9 paź 2012, 09:29
przez Zigi86
harmonica napisał(a):Czy cena 8500-9000E w mobile.de za model M6 Exclusiv z 2007 przebieg do 90 000 od osoby prywatnej jest w miarę ok? Bo widzę, że facet schodzi z ceny i zastanawiam się dlaczego.


Samą ceną nie ma się co sugerować, wydaje się być realna, jak na "Polskie :D" warunki, rzekłbym nawet że wysoka

PostNapisane: 9 paź 2012, 15:17
przez Marianek
harmonica napisał(a):Czy cena 8500-9000E w mobile.de za model M6 Exclusiv z 2007 przebieg do 90 000 od osoby prywatnej jest w miarę ok? Bo widzę, że facet schodzi z ceny i zastanawiam się dlaczego.

Jak najbardziej ale tez trzeba ja dokładnie obejrzeć, na pewno mniejsza szansa na bezcelowa wycieczkę a i może uda się coś jeszcze utargować.
Jak zobaczysz turka lub inna nacje to niech Tobie zapali się czerwona lampka.

Re: Pytania początkującego o M6

PostNapisane: 9 paź 2012, 20:57
przez harmonica
Serdecznie dziękuje za odpowiedź, A jak to jest z dilerem czy taka cena 8500E-9000E za auto jakie napisałem jest ok. bo jak przeglądam mobile.de to widzę że jest różnie. Niektórzy dilerzy za podobne auto chcą 8900E a inni 9900E. To kwestia sprzedającego (chcę się szybciej pozbyć auta) czy może auto jest gorszym stanie.

Re: Pytania początkującego o M6

PostNapisane: 9 paź 2012, 21:25
przez Marianek
Na wszystko nakłada sie sporo rzeczy,przebieg,wyposażenie,historia auta,stan.
U większości dilerów jest gwarancja 12 miesięczna na terenie Niemiec, rezygnując z tej gwarancji można zejść z ceny jeśli auto opuszcza DE.
Jadać po auto do Niemiec najlepiej jechać do kilku nie do jednego,a dodatkowo mieć wydruki innych ofert przy sobie tak żeby dyskretnie sprzedawca widział ze masz na oku inne oferty i nie przyjechałeś tylko do niego.

Re: Pytania początkującego o M6

PostNapisane: 10 paź 2012, 06:37
przez harmonica
A jeszcze jedno co do
Jak zobaczysz turka lub inna nacje to niech Tobie zapali się czerwona lampka.
Jeśli diler jest Polakiem to też należy być ostrożnym?

PostNapisane: 10 paź 2012, 09:55
przez dobrzyn22
harmonica napisał(a):eśli diler jest Polakiem to też należy być ostrożnym?

zawsze trzeba być mega ostrożnym – wśród handlarzy odsetek próbujących zarobić na Tobie jak najwięcej, bez żadnych skrupułów jest niestety bardzo duży.
I albo liczysz na wielkie szczęście-że trafisz na "normalnego" człowieka, albo...
zawsze trzeba być mega ostrożnym