Pytania początkującego o M6

Witajcie
Zastawiam się nad kupnem Mazdy 6. Interesują mnie roczniki 2006-2007, kombi, diesel, raczej lepsza wersja (min to automatyczna klima).
Czytałem forum, materiał jest ogromny ale i tak nie do wszystkiego sie dokopałem, wiec mam parę pytań na początek. Proszę za bardzo nie krzyczeć na początkującego. Mam nadzieje ze trafiłęm w dobry dział, jeśli nie to proszę Adminów o przeniesienie.
1. Silniki 2.0 D. Są 2 wersje 121 i 143 KM. Czy pomijając moc czymś istotnym sie różnią? Czy któraś jest szczególnie polecana/odradzana?
Obsługa silnika wydaje mi się bardzo skomplikowana: specjalny olej, często wymieniany (co 10kkm), czyszczenie smoka olejowego, filtr DFC który trzeba "wypalać" (co akurat dla mnie nie będzie problemem, często jeżdżę w trasy). Czy słusznie mi się wydaje?
Na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie tego modelu? Pomijając oczywiście standardową procedurę, szczeliny, stan lakieru, silnik, wycieki, kontrolę zawieszenie w stacji diagnostycznej itp. Jakieś szczególne bolączki M6?
Wiem ze wszystkie przeglądy są notowane w centralnej bazie – czy można temu ufać? Większość samochodów w ogłoszeniach ma stosunkowo małe przebiegi jak na taki, dość duży samochód. Czy można te wpisy jakoś sfałszować?
I tradycyjne pytanie: Dlaczego auto z porównywalnego rocznika i przebiegu jest tańsze w PL, niż w DE? (pomijając wypadek, co można sprawdzić np. czujnikiem lakieru i przebieg, który zakładam, ze można sprawdzić w serwisie) czy są jakieś problemu z silniki które można łatwo ukryć np. wlewając moto-doktora?
Rdza – czy występuje jakoś szczególnie często? W konkretnych miejscach?
Jaki zasięg w trasie ma to auto (średnio, wiadomo ze to zależy od stylu jazdy).
Z góry dziękuje za pomoc. Wiem też że forumowicze oceniają/oglądają samochody z ogłoszeń, więc pewnie niedługo się zgłoszę po dalsza pomoc.
Zastawiam się nad kupnem Mazdy 6. Interesują mnie roczniki 2006-2007, kombi, diesel, raczej lepsza wersja (min to automatyczna klima).
Czytałem forum, materiał jest ogromny ale i tak nie do wszystkiego sie dokopałem, wiec mam parę pytań na początek. Proszę za bardzo nie krzyczeć na początkującego. Mam nadzieje ze trafiłęm w dobry dział, jeśli nie to proszę Adminów o przeniesienie.
1. Silniki 2.0 D. Są 2 wersje 121 i 143 KM. Czy pomijając moc czymś istotnym sie różnią? Czy któraś jest szczególnie polecana/odradzana?
Obsługa silnika wydaje mi się bardzo skomplikowana: specjalny olej, często wymieniany (co 10kkm), czyszczenie smoka olejowego, filtr DFC który trzeba "wypalać" (co akurat dla mnie nie będzie problemem, często jeżdżę w trasy). Czy słusznie mi się wydaje?
Na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie tego modelu? Pomijając oczywiście standardową procedurę, szczeliny, stan lakieru, silnik, wycieki, kontrolę zawieszenie w stacji diagnostycznej itp. Jakieś szczególne bolączki M6?
Wiem ze wszystkie przeglądy są notowane w centralnej bazie – czy można temu ufać? Większość samochodów w ogłoszeniach ma stosunkowo małe przebiegi jak na taki, dość duży samochód. Czy można te wpisy jakoś sfałszować?
I tradycyjne pytanie: Dlaczego auto z porównywalnego rocznika i przebiegu jest tańsze w PL, niż w DE? (pomijając wypadek, co można sprawdzić np. czujnikiem lakieru i przebieg, który zakładam, ze można sprawdzić w serwisie) czy są jakieś problemu z silniki które można łatwo ukryć np. wlewając moto-doktora?
Rdza – czy występuje jakoś szczególnie często? W konkretnych miejscach?
Jaki zasięg w trasie ma to auto (średnio, wiadomo ze to zależy od stylu jazdy).
Z góry dziękuje za pomoc. Wiem też że forumowicze oceniają/oglądają samochody z ogłoszeń, więc pewnie niedługo się zgłoszę po dalsza pomoc.