To wynik przede wszystkim bardzo wysokiego kursu Jena, który utrzymuje się od 2008 roku. Mazdzie brakuje fabryk poza granicami Japonii i cała sprzedaż w Europie i Ameryce – mimo utrzymania ilości egzemplarzy – nie jest dochodowa. Na bilans nałożyły się również wykup własnych udziałów od Forda oraz olbrzymia inwestycja w technologie SKYACTIV.
Mazda w tej chwili skoncentrowana jest na uruchomieniu fabryk w Meksyku, Rosji i rozbudowie infrastruktury w krajach należących do ASEAN. Pozyskanie środków na ten cel ma pochodzić z niedawno uruchomionej emisji nowych akcji. Ze względu na trudną sytuację, która dotyczy wszystkich japońskich firm skupiających do tej pory produkcję w kraju, ocenia się, że śladem Mazdy pójdą inni. Więcej informacji jest na stronie:
http://www.mazdaspeed.pl/aktualnosci/20 ... nwestorow/http://www.mazdaspeed.pl/aktualnosci/20 ... -jak-woda/