ASO czy inny warsztat w okresie gwarancji auta.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez tomek-waw » 24 lut 2012, 20:53

Dziś czytam taki artykuł:

Nawet 20 – 30 proc. nowych aut odwiedza nieautoryzowane stacje – informuje "Dziennik Gazeta Prawna.

Coraz częściej nowe auta serwisowane są w tańszych warsztatach niezależnych od koncernów motoryzacyjnych. Kierowcy przestają się obawiać, że wymiana płynów, czy drobne naprawy w autach pozbawią ich gwarancji producenta.

Potwierdzają to badania firmy analitycznej GiPA. Wynika z nich, że już 33 proc. właścicieli pojazdów wie, że, iż przepisy unijne zakazują tego producentom.

Źródło: http://biznes.onet.pl/kierowcy-uciekaja ... rasa-detal
Czy ktoś zna szczegóły tego zapisu odnośnie nie-konieczności serwisowania w ASO ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez akostarek » 25 lut 2012, 00:18

Przed chwilą było o tym na TVN Turbo, wyniki badań pochodzą z całej UE, z wypowiedzi wynikało, że chodzi o dyrektywę GVO i mowa była o naprawach w czasie gwarancji, nie wspomniano nic o obsługach, a to dwie różne bajki.
znalazłem też taki artykuł:
http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/po ... centa.html

podsumowanie:
MINUSY:
– Jeśli przegląd gwarancyjny nie zostanie wykonany zgodnie z wymogami producenta, to będzie to podstawą do utraty gwarancji. Za zgłoszoną wtedy naprawę gwarancyjną w ASO trzeba będzie zapłacić z własnej kieszeni. ASO musi udowodnić, że zły przegląd miał wpływ na tę usterkę,
– W bazie danych ASO auto ma niepełną lub nawet zupełnie pustą historię serwisową, a to może mieć znaczenie przy odsprzedaży samochodu,
– Brak auta na przeglądach w ASO uniemożliwia wykonanie mniej poważnych napraw w ramach tzw. akcji serwisowych, które nie dotyczą bezpieczeństwa i nie wymagają listownego powiadamiania właściciela pojazdu,
– Rezygnacja z serwisowania w ASO to brak możliwości przedłużenia w tej sieci gwarancji serwisowej po okresie gwarancji producenta,
– Po okresie gwarancji wiele napraw wykonuje się w ramach tzw. dobrej woli producenta, który może pokryć część lub całość wydatków z tym związanych. Właściciel auta, które nie było serwisowane w ASO, na taki przywilej nie ma co liczyć.


czyli w skrócie, ASO może zawsze wymyślić, że coś było zrobione inaczej niż mają w swoich procedurach i nie uznać gwarancji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Grzyby » 25 lut 2012, 10:50

akostarek napisał(a):ASO może zawsze wymyślić

pudło
akostarek napisał(a):ASO musi udowodnić


A to dwie zupełnie różne rzeczy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez radzi89 » 25 lut 2012, 11:38

Grzyby napisał(a):
akostarek napisał(a):ASO może zawsze wymyślić

pudło
akostarek napisał(a):ASO musi udowodnić


A to dwie zupełnie różne rzeczy.


Teoretycznie się zgodzę, jednak podejrzewam, że w praktyce wygląda to inaczej. Myślę, że serwisując auto poza ASO w okresie gwarancji uzyskanie potem jakiejkolwiek naprawy gwarancyjnej będzie trudne i osobiście nie dziwie się koncernom, że nie chcą brać odpowiedzialności za auto, przy którym grzebie osoba trzecia i nie mają pewności, że wykonuje to zgodnie z ich wytycznymi..
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto