Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Trekuś » 14 kwi 2014, 12:07

Taaaaaaaaaaaaa, nie po to zostały wymyślone lampy ledowe, żeby ich nie stosować. Akurat w tym przypadku wielki minus (obciach) dla Mazdy, że stosuje je tylko w najwyższej wersji. Lampy ledowe jako światła do jazdy w dzień nadają się idealnie, bo nie mają oświetlać drogi lecz przód samochodu ma być widoczny (beznadziejny ten przepis ze światłami dziennymi <glupek2> , ale skoro już jest to LEDy przychodzą z ratunkiem). A po co ogrzewać atmosferę mocą 110 W (dwie żarówki od świateł mijania po 55 W) ? Po prostu rozwiązanie w Maździe wynika z przesadnej oszczędności (jak w innych miejscach samochodu wskazanych przez forumowiczów), a nie z martwienia się o biednego klienta, któremu może LED się spali. Gdyby tak bardzo się martwili to czynność wymiany żarówek byłaby prosta, a nie skomplikowany do granic absurdu. Obciach i tyle.
Brak podświetlenia przycisków do sterowania szybami też wynika z troski o klienta ? <rotfl>
Trekuś
 

Postprzez Wojtek » 14 kwi 2014, 12:49

To chyba sa dwie rozne rzeczy lampy ledowe I swiatla dzienne led... :P
Oczywiscie dla jednago to obciach, dla drugiego glupota...
Ja podchodze z perspektywy klienta... tego dlugoterminowego... nie pierwsze trzy latka podczas gwarancji...

ps. Czy ledy sie nie psuja? Oj tak... maja chorobe wieku dzieciecego

tapatalk
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Trekuś » 14 kwi 2014, 13:12

Oczywiście w poprzedniejwypwoiedzi miałem na myśli światła LED do jazdy dziennej. Natomiast jeśli chodzi o lampy ledowe to rzeczywiście nowa technologia zapewne z wieloma chorobami wieku dziecięcego.
Trekuś
 

Postprzez jaketherake » 14 kwi 2014, 16:02

Trekuś napisał(a): Akurat w tym przypadku wielki minus (obciach) dla Mazdy, że stosuje je tylko w najwyższej wersji.


Kolega chyba nieuważnie czytał cennik: LED można mieć i bez najwyższego pakietu wyposażenia. Do SkyEnergy można dokupić pakiet "Ksenon", który je zawiera :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez kucor » 15 kwi 2014, 11:05

W dniu wczorajszym (tj. 14.04) dostałem informację od wrocławskiego dealera, że kolejna partia 3-jek dopłynęła do portu w Antwerpii – w salonach samochody mają się pojawić koło 28 kwietnia <jupi>

BTW: Ta partia była planowana na czerwiec!
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2014, 11:44
Posty: 41 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy 120KM MT

Postprzez michald » 15 kwi 2014, 12:24

Widzę, że produkcja przyspieszyła.
W takim razie być może moja czerwcowo-lipcowa przyjedzie następnym transportem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 16:51
Posty: 50
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM 2.0AT SkyEnergy 2014

Postprzez kkrajewski » 15 kwi 2014, 13:30

Hej, dostałem odpowiedź w serwisie, że odbiór mojego zamówienia jest na MAJ, domyślam się, że to będzie jakaś kolejna partia wysłana z Japonii.
Czy ktoś z Was zna może dokładniejszą datę dostawy majowej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2014, 10:23
Posty: 71 (4/0)
Auto: Mazda 3 BM Skypassion
2.0 165KM
Hatchback
OFF-WHITE

Postprzez kucor » 15 kwi 2014, 14:57

Tak jak napisałem wyżej samochody mają się pojawić w salonach koło 28 kwietnia, a przekazanie klientom ma się odbyć w pierwszej połowie maja (coś czuje że odbędzie się to szybciej) więc zakładam że twój samochód przypłynął razem z moim <głaszcze>
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2014, 11:44
Posty: 41 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy 120KM MT

Postprzez loloxm1 » 15 kwi 2014, 15:44

jak na razie mazda podniosła tylko cenę :) z katalogowych 72900 za Sky ENERGY 120KM MT Sedan
do 75400 !!!. Ale i tak zamówiłem ją dzisiaj :) Różnicę w cenie zobaczyłem dopiero w domu, a byłem taki zadowolony ze utargowałem gratis alarm + dywaniki + mate do bagaznika i nakładki na progi heheh :)
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 18:24
Posty: 35 (0/1)
Auto: astra gtc 1.6 2006

mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM Sedan MT soul red
+ gyeon mosh+

Postprzez dnf » 15 kwi 2014, 20:30

smile napisał(a):Akcesoria i dodatki mają swoją cenę i wartość, której nie rozumiesz..

Każdy ma prawo do swojego zdania – ja ceny akcesoriów rozumiem tak, że producenci samochodów przyzwyczaili nas, że płacimy za coś x razy drożej i nie ma to nic wspólnego z lepszą, jakością i nie chodzi tutaj konkretnie o mazdę. Poniżej parę porównań – i nie chodzi tu o porównanie z towarem tzw. „no name”, ale z towarem, który w danej kategorii znalazłem w największej cenie w takich serwisach jak ceneo czy komputronik. Ponadto musimy pamiętać, że nie tylko mazda musi testować swoje produkty przed wypuszczeniem na rynek.

– Nawigacja tak jak pisałem w dzisiejszych czasach dawana jest za darmo o takiej samej, jakości jako usługa dodatkowa. Jeśli jest sprzedawana to ceny maksymalne takiego oprogramowania jak IGO, Automapa to 500 zł a od mazdy, 2100 czyli przepłacamy, 1600 czyli sama marża jest o 320% większa od oryginalnych map przetestowanych, na których wykonano wiele testów. Można do ceny doliczyć kartę SD – ona jednak pokazuje mi, że mazda nie grzeszy najlepszymi materiałami, bo czytałem, że ludzie wymieniają sobie te karty żeby im szybciej działała nawigacja. Czyli za 2100 nawet na karcie SD zaoszczędzili.

– Hak holowniczy najdroższy znalazłem za 1500zł a w maździe mamy 3850zł czyli mamy 2350zł różnicy. Mam rozumieć, że zaawansowana technologa wytwarzania haku holowniczego wymaga od kilkudziesięciu lat testowania tego szczytu techniki. Takie tłumaczenie to dla mnie ściema – każdy produkt porządnej firmy wymaga testów, ale prawie 4 tysiące za hak. Jak zejdziemy na chwile ze świata iluzji i zobaczymy cenne najdroższego i najbardziej wypasionego Ipada – Apple iPad Air LTE 128GB 3 449zł lub 48 calowy TV SAMSUNG UE48H6400 3899zł. Mam rozumieć, że zaawansowany hak i lata testów dają mi taką cenę jak jeden z najbardziej zaawansowanych tabletów?

– Siatka do bagażnika znalazłem jedne z droższych kosztują koło 100zł a w maździe mamy, 500 czyli kupiłbym takich 5. Mam rozumieć, ufać temu, że mazda dała dobre materiały. Oglądałem różne recenzje przed zakupem i jeśli chodzi, o jakość materiałów to pamiętam, że recenzenci zauważali oszczędności, które są teraz wszędzie nie tylko u mazdy, ale nie oznacza to, że cena nie jest sztuczna

– Bagażnik rowerowy na hak Thule na 2 rowery – nie jestem pewien czy taki dokładnie daje mazda, ale znalazłem podobne za 1300 wiec w porównaniu z 1568 tu akurat się nie przyczepiam do przepłacając 300zł nie czuje się tak oszukany

– Czujniki parkowania przód plus tył bez kamery 3480zł spokojnie można dobrej, jakości znaleźć komplet za 1000zł, czyli różnica 2480zł. Można by dyskutować, nad jakością ale spojrzy prawdzie w oczy co tak naprawdę znajduje się w takim czujniku – nie znam się na nich specjalnie ale to naprawdę nie jest nic zaawansowana technologia jak porównamy to z tym IPadem w którym znajdziemy o wiele więcej zaawansowanej technologii to jakoś wygląda to inaczej. W tych czujnikach nawet nie ma kamery! Może powicie mi ile kosztowałby tablet wyprodukowany przez mazdę, który miałby konkurować z IPadem jeśli same czujniki zbliżeniowe kosztują 3.5k?

– Na felgach się nie znam dobrze powiem tylko tyle że felgi które są katalogowo za 2400 proponowali mi za 1700 a i tak myślę, że za znaczek mazda dopłacam jeszcze parę stów a tak jak pisałem wcześniej inne firmy też muszą testować.

Nie będę się już rozwodził nad sprzedawaniem zaczepów do bagażnika za 180zł, plastikowej Pułki bagażowej za 500zł czy świateł przeciwmgielnych diodowych za 3000 – chętnie bym wysłuchał wytłumaczenia do tego ostatniego :)

Dla mnie to ma swoje różne nazwy – można powiedzieć jak ci się nie podoba to nie kupuj. Zgadzam się mają prawo do swoich cen, ale dla mnie to śmierdzi zmową cenową lub wykorzystywaniem swojej pozycji. Samsung robi tak w swoich TV – jak chcecie kamerę to tylko specjalnie taką ich 2 razy droższą niczym nieróżniącą się od innych. HP sprzedaje dyski do serwerów w „specjalnych” kieszeniach, dzięki czemu dyski są 3 lub 4 razy droższe a niczym się nie różnią od zwykłych nie serwerowych (mówiąc niczym się nie różnią mam na myśli dokładnie te same modele w środku).

To tylko przykłady na to, jaki jest rynek – nic tu nie zmienię, ale nikt mi nie powie, że te akcesoria są w uczciwych cenach.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 18:54
Posty: 147 (1/27)
Auto: Mazda 3, Sedan 2014, Skyactiv-G 120KM 6MT + Xenon

Postprzez waxain » 15 kwi 2014, 21:47

Podoba mi się Twoje uzasadnienie i w większości się pod nim podpisuje :) O ile stosunek jakość/cena w przypadku kupna mazdy vs inne marki jest wg. mnie bardzo dobry to koszt wielu akcesoriów jest mocno przesadzony, nawet jeśli są kosmicznej jakości (ale hak za 4k? miałem w skodzie felici kiedyś hak za kilkaset zł i też ładnie holował :D). Niestety taka polityka mazdy, trochę sobie mogą na to teraz pozwolić... Choć z drugiej strony dam sobie rękę uciąć, że większość klientów kupuje te dodatki na allegro zamiast u dealera, a tak mogliby dużo więcej zarobić i jeszcze bardziej nakręcić wciąż niszową (w porównaniu do innych marek) sprzedaż. Tu zataczam koło, bo może dobrze, że te dodatki są w takiej cenie, dzięki czemu mazd nie ma za dużo na naszych drogach i możemy się cieszyć pewną "indywidualnością" ? ;)
Ostatnio edytowano 16 kwi 2014, 08:20 przez waxain, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez dnf » 15 kwi 2014, 23:21

Dokładnie to chciałem przekazać – jestem w stanie zapłacić za coś, jeśli ma realną wartość. Przekonał mnie design i zmiany w nowej maździe – Skyactive. Dlatego się zresztą zdecydowałem na ten samochód i nie zraziło mnie nawet podejście mazdy z możliwościami negocjacji ceny ;) Ale te akcesoria to jak kupowanie pozłacanych kabli USB w markecie ;)
I racja mało jest tych mazd i czekam na piękną mazdę z niecierpliwością – teraz mam Opla Bertone i przyzwyczaiłem się że dużo takich nie ma i faktycznie czuje się mniej pospolity ;)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 18:54
Posty: 147 (1/27)
Auto: Mazda 3, Sedan 2014, Skyactiv-G 120KM 6MT + Xenon

Postprzez Kanalia » 18 kwi 2014, 08:21

dnf:
To żebranie o nawigację i przyrównywanie cen iPada do akcesoriów Mazdy czy w ogóle cała gadka o "realnej wartości" jest po prostu żałosna, a zarazem śmiesznie niepoważna.

Nie tylko klienci, ale i sami dealerzy Mazdy wiedzą, że firma robi przegięcie jeśli chodzi o ceny większości akcesoriów, a to że akcesoria oryginalne są generalnie droższe od zamienników bezmarkowych to normalka w każdej branży, tak więc co do tego nie ma co się rozwodzić, ale wróćmy jednak do samej nawigacji.

Kit z testami. Kit z wartością oprogramowania, którego to cena jest jednak różna w zależności od platformy (cena appki na telefon/tablet to nie to samo co cena zawarta w cenie gotowego urządzenia).

Płacimy tutaj także m.in. za to, że mamy nawigację zintegrowaną z całą resztą elektroniki samochodu. Nie musimy nosić, mocować i przypinać zasilania dla dodatkowego urządzenia, by mieć nawigację.
Jest to na swój sposób wygodne. Za wygodę się płaci.
Dlatego też pewnie sam Ty dnf chciałbyś "z ciekawości programisty" (ha) sobie na te dane z karty Mazdy zerknąć. Z tej perspektywy, daruj nam już może to darcie koszuli jak to "nie opłaca się" dorzucać 2k za wbudowaną nawigację + aktualizacje map na bodajże 3 lata przy nowym samochodzie, za który wydajesz już co najmniej 70k. O tym już pisali przedmówcy, także na tym może skończę.

Zresztą, przypominam że w wypadku Mazdy to akurat możemy rozmawiać o "tylko" 2k złotych. Radzę przyjrzeć się cenom nawigacji u konkurencji (np. popularna grupa VAG), a dopiero wtedy rozmawiać o "rozbojach w biały dzień" czy też o rzeczach "które powinny być za friko".


Wracając jednak do głównego tematu, zaintrygowała mnie informacja od kucora, że auto z dostawą wyznaczoną na czerwiec odbierze już w maju.

Od siebie mogę powiedzieć, że 10. kwietnia dostałem informację, że moje auto (zamawiane na początku lutego, odbiór w lipcu) ma wyznaczoną datę odbioru z końcem czerwca. Tak więc coś jednak przyspiesza, aczkolwiek w moim wypadku jest to kwestia 2-3 tygodni różnicy, a nie przeszło miesiąc, także kto wie, może się coś jeszcze polepszy :)
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 17:02
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3 BM HB 2014 SkyEnergy 165KM 6MT

Postprzez mindfreak » 18 kwi 2014, 11:36

Ja zamawiałem w połowie lutego i planowy odbiór lipiec/sierpien. Może do mnie też zadzwonią z radosną nowiną :D
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2014, 00:02
Posty: 56
Auto: Mazda 3 SkyPassion 165KM

Postprzez dnf » 18 kwi 2014, 12:02

Do Kanalia:

Żałosne to jest pisanie do obcych ludzi, że są żałośni – każdy ma swoje zdanie, ale nie trzeba od razu nikogo obrażać. Może jakoś obraziłem waszą dumę pytając o nawigację, ale chyba jedno pytanie nazywać żebraniem to lekka przesada – jak kogoś nie interesuje to mu nie wysyłam, co chwile postów z pytaniami, więc dajcie sobie luz. A jeśli chodzi o akcesoria to jak ktoś mi pisze, że są takie drogie, bo muszą je testować i ja nie znam prawdziwej wartości tych akcesoriów podając mate do bagażnika i hak holowniczy – no to bardzo przepraszam, nie brzmi jak by wiedział, że ceny są zawyżone tylko naprawdę wierzył w to, że cena wynika z prawdziwej wartości. A to, że nie jest tak tylko u mazdy to chyba napisałem jakbyś dokładnie przeczytał, więc nie wiem, czego się czepiasz – to, że branża jest wypaczona cenowo nie oznacza, że nie można o tym pisać i nie wiem, co w tym jest żałosnego? Co do nawigacji naprawdę życzę tym, co za nią zapłacili wygody i niech się wam dobrze sprawuje ja naprawdę bez niej przeżyje i nikomu jej nie zazdroszczę. Co do ceny w samej maździe to przypominam, że całą elektronikę mam w cenie samochodu i ją kupuje w cenie bazowej, więc nie jest tak jak w niektórych modelach, że płaci się za dodatkową elektronikę a argument typu, że jak kupujesz auto za 70k to nie powinieneś narzekać na ceny akcesoriów za 2k – żeby nikogo nie obrażać nie będę pisał jak brzmi, ale chyba każdy powinien mieć zdrowy rozsądek, bo może i cena ginie w tej głównej, ale kto każe to porównywać do całości – jak komuś nie zależy na kasie to kupi nawet za 4 czy 6k jak mu tak każą zapłacić, ale skoro mówimy tu o kompakcie to chyba nie kupują ich osoby, które mają nie wiadomo ile kasy, bo jakby komuś nie zależało to sobie kupi coś lepszego i przepłaci za akcesoria odpowiednio więcej  Nudzi mnie już ten wątek, więc nikt nie musi mnie już przekonywać i tłumaczyć, jaka jest ta branża więc życzę wesołych świąt i kończę moje wywody.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 18:54
Posty: 147 (1/27)
Auto: Mazda 3, Sedan 2014, Skyactiv-G 120KM 6MT + Xenon

Postprzez jaketherake » 18 kwi 2014, 15:11

Chyba chętnych na 3 BM czeka kolejna podwyżka cen: http://autokult.pl/1857,mazda-3-2-0-skyactiv-g-test,2 <lol>
Najwyżej oceniony kompakt od dłuższego czasu, spalanie w teście wyszło 6,1l w trasie (165KM)...
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez Wojtek » 18 kwi 2014, 17:02

hm... nie wiem skąd autorzy wytrzasnęli dane techniczne...
dla przykładu:
– waga auta gotowego do drogi (przyjęło się, że podaje się razem z wagą kierowcy 75 kg) wynosi 1218 kg
Natomiast według Mazdy wersja ta waży – 1368 kg
– współczynnik mocy do masy – podają 7,4 kg/KM
Biorąc producenta dane wynik jest znacznie różny... 8,29 kg/KM
... ale to są drobnostki <faja>

Generalnie pozytywna ocena testu nie dziwi... ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jaketherake » 18 kwi 2014, 18:22

To jest dalszy ciąg niejasności odnośnie podawania wagi przez producentów, jedni robią tak, drudzy śmak (rozmawialiśmy już kiedyś o tym z Zoomik'iem na forum BM). Generalnie Mazda podaje dla konfiguracji którą testowali wagę 1280kg wraz z 75kg kierowcą. Redaktorowi coś się pomerdało i podał wagę wersji Skypassion bez kierowcy :D
Tak, czy siak, auto zacne...
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez ZOOMik » 18 kwi 2014, 19:22

Nie wiem skąd Wojtku wytrzasnąłeś określenie „waga auta gotowego do drogi”, ale na pewno nie z tego testu ;) Przecież tam jak byk stoi „Masa własna” i autor nie popełnił żadnego błędu, bo dokładnie tyle, co napisał, katalogowo waży to auto (oczywiście samo, bez kierowcy).

jaketherake,
To prawda, rozmawialiśmy i kiedyś też pisałem o tym w dziale 6GJ. Rzeczywiście, jeśli chodzi o deklarowaną wagę to istnieją różnego rodzaju „myki” i nieścisłości – zainteresowanych odsyłam do poszukania wspomnianych dyskusji. Tym razem jednak autorowi tego testu nic się w tej kwestii nie pomerdało. Za to Ty popełniłeś błąd przytaczając masę wersji 120 konnej :P
Na koniec jeszcze słowo sprostowania odnośnie tego, co napisałeś, że niby autor podał wagę wersji SkyPassion. Masy w katalogach Mazdy nie są podawane w zależności od wersji wyposażenia, lecz jedynie silnika, skrzyni biegów i nadwozia. W przypadku tego testu to: 2.0 165KM/MT/ HB.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Wojtek » 18 kwi 2014, 19:35

ZOOMik napisał(a):Nie wiem skąd Wojtku wytrzasnąłeś określenie „waga auta gotowego do drogi”, ale na pewno nie z tego testu

pewnie, że nie z tego testu... :P
Ze strony producenta tych aut...

M3 tech.jpg


ps.
Jak można liczyć moc auta w stosunku do jego wagi (bez kierowcy)?
Czy to oznacza, że auto może samo jeździć? Tak bez kierowcy? <co?>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto