Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.
Wojtku, wszyscy mamy auta na gwarancji wiec nie wiem czy ktoś sie skusi na oddanie auta do profesionalnego wygluszenia gdzie demontowane jest połowe auta. W razie czego nie wiadomo jak zachowa sie Mazda w sytuacji ew. naprawy gwarancyjnej. Sądze, że jedyne co nam zostało w obecnej sytuacji to petycja taka jak w przypadku chlopaków z konkurencyjnego forum.
Jak każdy z nas ma zrobic prof. pomiar hałasu?
Co do opon, to nasz rozmiar 215/45/18 jest tak popularny, ze w serwisie oponeo takich modeli jest kilka a "normalnych" rozmiarów jest pare set sztuk, wiec wybór jest bardzo mały a i kwestia ew. odsprzedania raczej cieżka bo do żadnego wmiare popularnego auta taki rozmiar nie pasuje. Np. Dunlop Sportmaxx TT ktory mam jako opone letnia w ogole nie wystepuje w polsce i na chwile obecna moge go kupic na spec. zamowienie w Mazdzie..
Jak każdy z nas ma zrobic prof. pomiar hałasu?
Co do opon, to nasz rozmiar 215/45/18 jest tak popularny, ze w serwisie oponeo takich modeli jest kilka a "normalnych" rozmiarów jest pare set sztuk, wiec wybór jest bardzo mały a i kwestia ew. odsprzedania raczej cieżka bo do żadnego wmiare popularnego auta taki rozmiar nie pasuje. Np. Dunlop Sportmaxx TT ktory mam jako opone letnia w ogole nie wystepuje w polsce i na chwile obecna moge go kupic na spec. zamowienie w Mazdzie..
ellipsis napisał(a):Przekonalem sie o tym dopiero po wycieczce za miasto gdzie lecialem 120-130:(
A to dziwne, bo ja słabe wyciszenie zauważyłem już dosłownie po 50 metrach jazdy testowej, kiedy to sprzedawca próbował coś wykrzesać z tego silnika.
ellipsis napisał(a):Wam to nie przeszkadza?
Ależ przeszkadza, dlatego nie kupiliśmy Mazdy
Kolega Wojtek ma trochę racji z tymi oponami, tyle, że po pierwsze to bezsensowny wydatek jeżeli ktoś kupił nowy samochód, a po drugie, moim zdaniem warkot silnika był już nieznośny przy niskich prędkościach (jak pisałem powyżej – 50 metrów od ruszenia z miejsca). Jeżeli chodzi o ten dźwięk silnika, to ja osobiście bardzo się dziwię, kiedy ktoś pisząc o wrażeniach z jazdy twierdzi, że silnik jest cichy...

Moim skromnym zdaniem nie wiem czy możemy cokolwiek zrobić interweniując w ASO czy MMP. Każdy widział co kupował a to, że nagle okazuje się, że jest nieco głośniej przy prędkościach autostradowych to już problem klienta. Ma sens reklamowanie wygłuszenia jeśli poziom hałasu wewnątrz będzie odbiegał o 1 – 2 dB od tego co deklaruje Mazda (poza tym jak mierzyć? jakim przyrządem i jakim typem filtru?). Poza tym producent w zasadzie nic nie musi robić – może jedynie poprawić wygłuszenie w Bm FL.
Z moich spostrzeżeń wynika, że są dwa źródła hałasu:
1. Opony
2. Drzwi (sprawdźcie jak głośno słychać przejeżdżające obok samochody) i szyby.
Silnik, szum z lusterek oraz uszczelek nie jest na tyle istotny. Takie jest moje wrażenie.
Z moich spostrzeżeń wynika, że są dwa źródła hałasu:
1. Opony
2. Drzwi (sprawdźcie jak głośno słychać przejeżdżające obok samochody) i szyby.
Silnik, szum z lusterek oraz uszczelek nie jest na tyle istotny. Takie jest moje wrażenie.
ulmen napisał(a):Z moich spostrzeżeń wynika, że są dwa źródła hałasu:
1. Opony
2. Drzwi (sprawdźcie jak głośno słychać przejeżdżające obok samochody) i szyby.
Silnik, szum z lusterek oraz uszczelek nie jest na tyle istotny. Takie jest moje wrażenie.
Zaiste, ale uszczelki są w drzwiach o których właśnie piszesz. Uszczelki na pewno potęgują rzeczoną głośność, choćby przejeżdżających obok samochodów.

ulmen napisał(a):Z moich spostrzeżeń wynika, że są dwa źródła hałasu:
1. Opony
2. Drzwi (sprawdźcie jak głośno słychać przejeżdżające obok samochody) i szyby.
Silnik, szum z lusterek oraz uszczelek nie jest na tyle istotny. Takie jest moje wrażenie.
A moim skromnym zdaniem cała M3 jest wyciszona do d...
Przekonałem się o tym raz jeszcze jeżdżąc wczoraj z kolegą testową Jettą (po liftingu 125KM). W Jett-cie przy każdej prędkości słychać bardzo wyrażnie jedynie szum opon, który moim zdaniem psuje obraz tego auta. Sprzedawca twierdził, że to wina założonych szerokich zimowych opon (17) ale ja mam inne zdanie – brak wyciszenia nadkoli. Przy okazji mogłem się utwierdzić, że moje wyciszenie M3 nie poszło na marne. Powiem więcej; szum opon u mnie jest zdecydowanie mniejszy. Taka mała satysfakcja
czarmi napisał(a):Zaiste, ale uszczelki są w drzwiach o których właśnie piszesz.
Z uszczelek spodziewałbym się raczej świstów i szumów. Natomiast stojąc na światłach przysłuchałem się uchem skąd dociera hałas z zewnątrz i wg. mojej percepcji jest to powierzchnia drzwi a nie szczeliny uszczelek.
SCADA napisał(a):Dlaczego przed zakupem Mazdy nie przejechałeś się jej bezpośrednimi konkurentami z tego segmentu (Golfem VII, Leonem 5F, Octavią III i Audi A3 – każdy z tych samochodów ma lepsze materiały wykończeniowe wnętrza, może mieć dynamiczniejszy silnik, nie rdzewieje, itd.)? Aaaaa.... pewnie wszystkie to nudne VAGi...![]()
Na podstawie Twoich postów odnoszę wrażenie, że kupiłeś Mazdę pod wpływem emocji i z klapkami na oczach, a teraz obudziłeś się z przysłowiową łapką w nocniku...P
Jeśli chodzi o mnie to jeżdziłem wszystkimi dostępnymi w Zielonej Górze autami segmentu C. Golfa 7 nie wybrałem ponieważ miałem przykre doświadczenie z silnikiem tsi a ponadto preferuję zawieszenie wielowahaczowe a po doświadczeniu z tsi chciałem mieć także niezawodny silnik. No i jak każdemu, auto mi się podobało a zwłaszcza mojej żonie. Jazda testowa odbywała się głównie po mieście i bez przekraczania 120 km/h. Już wtedy miałem pewne wątpliwości co do wyciszenia ale uznałem, że inne walory auta przemawiają za jego kupnem. No i w chwili zakupu nie wiedziałem, że będę tak często jeżdził autostradami.
Dopisano 29 sty 2015, 10:30:
ulmen napisał(a):Moim skromnym zdaniem nie wiem czy możemy cokolwiek zrobić interweniując w ASO czy MMP.
Ja w serwisie Mazdy z uszczelkami już byłem i jaka była ich odpowiedż napisałem w jednym z postów. Ale sprawę trzeba drążyć dalej. Wczoraj wysłałem maila do centrali z opisem problemu i odpowiedzią mojego serwisu a także podałem im link do niniejszego forum aby się zapoznali z zagadnieniem – jeśli go nie znają. Uważam, że wszyscy użytkownicy M3 powinni zgłaszać tę usterkę bo to jedyna droga w ramach gwaracji. Jeśli w przypadku M6 odniosło to skutek to dlaczego nie ma przynieść efektu w naszych autach.
Dzisiaj z pracy biorę miernik głośności i zrobię pomiary http://www.velleman.eu/products/view/?country=es&lang=en&id=349462 Dokładność tego miernika może kiepska ale nic lepszego nie mam. Nie mogę nagrać video, bo nie mam osoby do obsługi, wiec spiszę wyniki przy konkretnych prędkościach.
JurekMaslo napisał(a):Wczoraj wysłałem maila do centrali z opisem problemu i odpowiedzią mojego serwisu a także podałem im link do niniejszego forum aby się zapoznali z zagadnieniem
Daj znać jak otrzymasz od nich odpowiedź.
Ulmen, z tego co się orientuję, to wszelkie pomiary aby odniosły jakikolwiek skutek winny być dokonywane urządzeniem posiadającym atest.
Ostatnio edytowano 29 sty 2015, 11:53 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Proponuje skoncentrowac sie na rozwiazaniu sprawy, a nie na rozwazaniach I porownaniach przedzakupowych...
ulmen... czekamy na pomiary...
Forum Fiend user
ulmen... czekamy na pomiary...
Forum Fiend user
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
czarmi napisał(a):Ulmen, z tego co się orientuję, to wszelkie pomiary aby odniosły jakikolwiek skutek winny być dokonywane urządzeniem posiadającym atest.
Wszystkie urządzenia pomiarowe aby mogły być dopuszczone do sprzedaży muszą mieć atest !
Nie rozumiem co macie na myśli mówiąc ATEST ? Ważny jest certyfikat kalibracji (jeśli urządzenie takowego wymaga) oraz poprawna implementacja normy wg. której przyrząd mierzy. Tak jak mówiłem ten sonometr który dzisiaj zabieram nie jest urządzeniem precyzyjnym więc pomiary będą wyłącznie punktem odniesienia. Autocentrum często robi pomiary wygłuszenia podobnym miernikiem. W sumie lepsze to niż nic :–) Ew. potem zmierzę jak bardzo hałasuje mi odkurzacz i będziemy mogli porównać M3 z Rowentą :–)
...dla porownamia jakosci... sprawdz jakas aplikacje na telefon...
Skoro w "Top Gear" tak mierza...
Forum Fiend user
Skoro w "Top Gear" tak mierza...

Forum Fiend user
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Hałas w Mazdach 3 to zmartwienie nie tylko polskich użytkowników tego auta. Na różnych zagranicznych forach jest pełno wpisów o zmaganiu się z tym problemem. Znalazłem tam m.in taki film: https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=8 ... 1422503916
Pod filmem wiele komentarzy w stylu "polecono z tym problemem udać się do serwisu". Czyli tak jak u nas...
Pod filmem wiele komentarzy w stylu "polecono z tym problemem udać się do serwisu". Czyli tak jak u nas...
heh... to jest inny temat...
I serwisy sobie z tym radzą...
to był żart...

I serwisy sobie z tym radzą...

ulmen napisał(a): top gear nie jest dla mnie programem "wzorem".
to był żart...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Ok, mam serię pomiarów. Wszystkie pomiary wg. charakterystyki A, czyli typowej dla ludzkiego ucha. Pomiary do 140km/h (względy bezpieczeństwa i generalnie szybciej nie jeżdzę). Powyżej 90km/h załączony tempomat. Opony zimowe. Autostrada A4. Klima zredukowana do pierwszego poziomu nawiewu, oczywiście bez muzyki itp. Urządzenie ulokowane w pojemniku na kubek który wyłożyłem czapką (nie stukał itp.)
Prędkość Poziom głośności
km/h dBA
Postój 56,8 (zimny)/ 45(ciepły)
40 57 (3bieg) 59,1(2 bieg)
60 60,4 (4 bieg)
80 63,5 (5 bieg)
90 62,7 (6 bieg)
100 63,3 (5 bieg)/63,2 6 bieg)
110 63,5 (luz)
110 64,3 (6 bieg)
120 66,3 (6 bieg)
130 69,8 (6 bieg)
140 70,6 (6 bieg)
Odkurzacz Rowenta Compacteo na pełnej mocy (odległość 3m): 76,2dBA
Prędkość Poziom głośności
km/h dBA
Postój 56,8 (zimny)/ 45(ciepły)
40 57 (3bieg) 59,1(2 bieg)
60 60,4 (4 bieg)
80 63,5 (5 bieg)
90 62,7 (6 bieg)
100 63,3 (5 bieg)/63,2 6 bieg)
110 63,5 (luz)
110 64,3 (6 bieg)
120 66,3 (6 bieg)
130 69,8 (6 bieg)
140 70,6 (6 bieg)
Odkurzacz Rowenta Compacteo na pełnej mocy (odległość 3m): 76,2dBA

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości