Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?
Dziwne mają te normy.
W instrukcji do volvo jest napisane :
Norma benzyny : 91 – 98 okt, przy czym zalecane jest 98 dla zachowania osiągów silnika.
Tankowałem kilka razy 98, bo była promocja – 98 w cenie 95. Ale ostatnio tylko 95 ..
W instrukcji do volvo jest napisane :
Norma benzyny : 91 – 98 okt, przy czym zalecane jest 98 dla zachowania osiągów silnika.
Tankowałem kilka razy 98, bo była promocja – 98 w cenie 95. Ale ostatnio tylko 95 ..
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Do STI czy EVO powinno się lać tylko 98. To samo do nowych VW FSI – ciekawe ile osób tego przestrzega.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
u mnie w baku jest naklejka MIN 95 .. mam to rozumieć jako minimum 95?
i tak jeźdze na Shell Vpower 95
i tak jeźdze na Shell Vpower 95
W tym tygodniu na discovery w programie piaty bieg zrobili test 3 samochody i 3 rozne paliwa.
Byl golf GTI, subaru impreza sti i jakis zwykly samochod.
Benzyna zwykla, Shell Vpower 99, i BP tez jakas wzmacniana.
Przy zwyklym aucie zadna roznica.
W golfie 8KM wiecej na BP – 10km na shelu
W sti roznica pomiedzy najslabsza a najlepsza to 25km
Wniosek byl taki ze masz powyzej 150km to lej lepsza. Jak masz mniej to nie ma sensu bo zbyt male roznice sa.
Byl golf GTI, subaru impreza sti i jakis zwykly samochod.
Benzyna zwykla, Shell Vpower 99, i BP tez jakas wzmacniana.
Przy zwyklym aucie zadna roznica.
W golfie 8KM wiecej na BP – 10km na shelu
W sti roznica pomiedzy najslabsza a najlepsza to 25km
Wniosek byl taki ze masz powyzej 150km to lej lepsza. Jak masz mniej to nie ma sensu bo zbyt male roznice sa.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
- Od: 5 mar 2007, 14:32
- Posty: 157
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Nissan Murano 3.5 V6
Ja tez leje shell v-power 95 chociaż przez pewien czas lałem 98 na neste po namowie taty.
Moj ojciec lał przez pewien czas 95 na neste po czym do wtryskiwaczy dostało sie trochę syfu, musiał wymienić 4 cewki zapłonowe jedna po drugiej padała no i stwierdził że przestawi się na 98 i teraz po roku eksploatacji fury na tej benzynie nie ma z tym problemu.
Może wcześniejsze problemy wynikały z tego ze jego fura made in Italy
Moj ojciec lał przez pewien czas 95 na neste po czym do wtryskiwaczy dostało sie trochę syfu, musiał wymienić 4 cewki zapłonowe jedna po drugiej padała no i stwierdził że przestawi się na 98 i teraz po roku eksploatacji fury na tej benzynie nie ma z tym problemu.
Może wcześniejsze problemy wynikały z tego ze jego fura made in Italy
- Od: 21 paź 2006, 10:40
- Posty: 141
- Skąd: Warszawa-Radzymin
- Auto: 323fBA i PuntoII sporting
Karwoś napisał(a):Do STI czy EVO powinno się lać tylko 98.
Skąd to info – mam przyjemność bójać się Foresterm z tym silnikiem i nie ma w zaleceniach nic o 98 – piszą żeby lać 95
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Adaś napisał(a):jeźdze na Shell Vpower 95
no właśnie ja ostatnio zalałem ją, zrobiłem 100km i mi dziwnie wskazówka nisko spadła, jak lałem 95 normalną to tak mi nie szalała wskazówka
Puhcio napisał(a):by ograniczyć możliwość spalania sutkowego ?
Puhcio, zgaduje ze chodzi Ci o stukowe
verva98 lub vpower i autko jest zwawsze, a do tego wiecej mozna przejechac niz na zwyklej 95.
tankuje tylko taka benzyne.
Pozdrawiam,
voytecku.
Puhcio napisał(a):Dziwne mają te normy.
W instrukcji do volvo jest napisane :
Norma benzyny : 91 – 98 okt, przy czym zalecane jest 98 dla zachowania osiągów silnika.
Tankowałem kilka razy 98, bo była promocja – 98 w cenie 95. Ale ostatnio tylko 95 ..
Zaryzykuję odpowiedz.
Panowie z artykułu, zapomnieli o jednej rzeczy, przspieszenie zapłonu w pewnych granicach powoduje wzrost mocy, jeżeli auto posiada czujnik spalania stukowego, to reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od niego, ponieważ 98 ma wyższą liczbę oktanową niż 95, pozwala ona na wieksze wyprzedzenie zapłonu i większą moc. Reasumując w autach gdzie nie na czujnika spalania stukowego, a zatem kąt wyprzedzenia zapłonu nie zależy od oktanowości tracimy, w autach z czujnikiem zyskujemy. Nie znam silnika volvo ,ale podejrzewam że właście o to chodziło piszącym instrujcję do niego.
Wystarczyło by wziąść np KL-a do testów, aby uzyskać dokładnie odwrotne wyniki.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
a ja tankuje tylko 98 na BP, no ale ja mam gaz więc na benzynce pomykam tylko dopóki się silniczek nie nagrzeje, czyli ok 1-2 km, więc mogę sobie pozwolić na paliwko o kilkanascie groszy droższe.
Mam mazdę i nie zawaham się jej uzyć 

- Od: 3 mar 2006, 18:52
- Posty: 75
- Skąd: warszawa
- Auto: 323f BA 1.5 kat Z5 '96 + LPG
A ja latam na "dziewięćpiątce",kilka razy próbowałem już 98 ale jakoś różnicy nie było widać więc wróciłem do 95
po co mam płacić więcej jak i tak nie odczuwam żadnych różnic.Co do tego że autko jest cichsze to też raczej różnicy nie zauważyłem 

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Ech, nie dajcie się nabrac na marketingową papkę czyli paliwa typu Vpower racing, verva itp itd. Lepiej dbać o właściwy stan techniczny samochodu, wymieniać na czas filtry, świece, dbać o właściwe ciśnienie w ogumieniu. Na tym można zyskać 2 razy więcej mocy i oszczędzić paliwo niż na jakimś Vpałerze
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Dokładnie!!!
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Ja zawsze tankowałem 98. Różnicy w mocy nie czuć ale spala trochę mniej niż 95, tak że na 100 km różnica w cenie się wyrównuje (testowałem na całym zbiorniku). Natomias na 98 chodzi ciszejl, równiej no i bezpieczniej dla silnika, a wynika to ze stosowania innych dodatków. Jak dla mnie komfort jazdy jest ważny. Nigdy nie zalałem 99 czy jakieś V-Power i na temat tych zup wypowiadał się nie będę.
To się rozumie samo przez się. Ja bym raczej zwrócił uwagę na samą stację. Często 98 na stacji w jakiejś pipidówce jest gorsza niż 95 na BP czy Orlenie.
tomekrvf napisał(a):Lepiej dbać o właściwy stan techniczny samochodu, wymieniać na czas filtry, świece, dbać o właściwe ciśnienie w ogumieniu.
To się rozumie samo przez się. Ja bym raczej zwrócił uwagę na samą stację. Często 98 na stacji w jakiejś pipidówce jest gorsza niż 95 na BP czy Orlenie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Kubus88 i 6 gości