Lorento napisał(a):że blok silnika w dieslu musi być mocniejszy
Dlaczego nie odpowiedziałeś na moje pytanie jak sie tak znasz co do silnika 1.6 z Golfa II których jak myśle wyprodukowano pare milionów a ten sam blok robiono do benzyny i diesla i pewnie wiesz że oba silniki robiły ogromne przebiegi bez remontów
A czy ty wogóle widziałeś kiedyś blok na żywo
To cie lekko uświadomie grubość bloku " wogóle "nie ma znaczenia bo tłoki chodzą w cylindrach a często jest sa to po prostu osobne stalowe tuleje wprasowywane w blok i mają PARĘ milimetrów grubości ,,
Nie piszę ci tego wszystkiego żeby ci uświadomić moją wyższość czy to że jesteś laikiem i sie nieznasz
Chodzi mi tylko o to że powiniśmy zabierać głos tam gdzie sie naprawde znamy a nie sie nam tylko wydaje że sie znamy ,,,
Tu ktoś zadaje konkretne pytanie na forum i nie można wymyślać sobie czegoś czy cytować jakieś kawałki z internetu Tylko jak sie znasz to udzielasz precyzyjnej odpowiedzi i wszyscy są zadowoleni ..
Ja sie na wielu rzeczach nie znam to nawet głosu nie zabieram żeby ludziom nie mieszać
Lorento myśle że wyjaśnione jest już wszystko i niemiej żalu o to co napisałem bo nie chodzi mi o jakieś beznadziejne walczenie na forum ..Ale o podzielenie się wiedzą czy doświadzczeniem

RobertPi napisał(a):Wydaje mi się, że ciśnienie ma wpływ na zastosowany materiał
wyjaśniłem to powyżej nie bede się powtarzal
RobertPi napisał(a):Dlaczego porównywalne pod względam pojemności silniki różnią się znacznie na niekorzyść diesla masą
Skąd masz dane że sie różnią ja nigdzie tego nie znalazłem
RobertPi napisał(a):Przecież bloki możnaby było robić z ceramiki. Jest znacznie bardziej odporna na wysokie temperatury i ścieranie niż większość metali. A jednak nie robi się z niej bloków ani głowic.
Prosta odpowiedz,, żeliwo czy aluminium jest dużo tańsze i prostsze w produkcji jako materiał i jako produkt ...Ale prosze bardzo przeglądnąłem pare nowości i specjalnie dla ciebie to wyszperałem
gazeta naukowa napisał(a):Ceramiczne silniki
Wysoka twardość, dobra żarowytrzymałość, wysoka temperatura topnienia, odporność na działanie środowiska zewnętrznego w wysokich temperaturach powoduje, że tworzywo ceramiczne jest perspektywicznym materiałem do budowy silników samochodowych i odrzutowych w samolotach.
Jak widzisz to kwestia czasu
I znowu odbiegłem od tematu
