Mazda 6 2008

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez mr_t » 8 kwi 2008, 17:47

Mateusz L napisał(a):mr_t-czy myśmy już kiedyś nie rozmawiali na jakimś forum /mniej motoryzacyjnym-Onet???


Możliwe – Interia. Ale to złe miejsce do dyskusji. Kilka w miarę rzecowych odpowiedzi, a tak to chamskie wyzwiska i opinie typu – "Kia jest lepsza od Mercedesa bo mniej traci na wartosci, a jakbym mial tyle kasy co na Mercedesa trzeba to bym sobie wolał i tak kupić KIA i działkę budowlaną.", albo "Mazda jest najlepsza bo ja ją mam i jestem prawnikiem a to wystarczający powód żebym był wyznacznikiem co jest dobre i prestiżowe"
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez marzyciel » 10 kwi 2008, 00:30

Nie należę do osób, ktore podchodzą emocjonalnie do marek. Jeździłem wczesniej oplem i toyotą. Zanim zdecydowałem się na 6 pozwiedzałem trochę salonów. Testowałem m.in. avensis w dieslu. Jak skonfrontowałem ją z 6 to wypadła jak fiat do golfa. Nie wspomnę o nowym mondeo, bo dziwnie odstające plastiki w środku mnie załamały. Bałem się diesla, ze względu na hałas, jednak po pierwszych kilkuset kilometrach jestem naprawdę mile zaskoczony. Silnik pracuje przyjemnie. Biegi wchodzą bez zarzutu (jedynie wsteczny wymaga przyzwyczajenia). Układ kierowniczy dla mnie bomba. Nic nie skrzeczy i nie trzeszczy. 140 koni sprawiają o wiele dynamiczniejsze wrażenie niż 170 w avensis, a przy tym wydaje się zdecydowanie cichszy. Na razie wkurza mnie tylko to, że nie mam instrukcji po polsku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Faja » 10 kwi 2008, 22:50

mr_t napisał(a):1 część zrobiłem, opisałem silnik, skrzynie biegów, sprzęgło, zawieszenie, DSC/TCS, hamulce, układ kierowniczy.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 690#862690

Dziś zacznę opis wnętrza i co tam zrobili wg. mnie praktycznie, a co wręcz przeciwnie.

Dużo żeczy naprawdę mnie zaciekawiło... ale mam jedno pytanie? dlaczego wybraleś Mazde? kupowałes ja na oślep:P? wiekrzosc wymienionych wad można poznać na jeździe probnej. :)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Grzyby » 10 kwi 2008, 22:58

Faja, plisss – używaj np. Firefoxa żeby nie walić takich błędów :|
Albo pisz w wordzie i przeklejaj :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Summit » 11 kwi 2008, 00:10

Wali po oczach, fakt :|
Faja napisał(a):wiekrzosc wymienionych wad można poznać na jeździe probnej

Spróbuj sobie załatwić w Polsce jazdę próbną. Życzę powodzenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez mr_t » 11 kwi 2008, 12:07

Faja napisał(a):Dużo żeczy naprawdę mnie zaciekawiło... ale mam jedno pytanie? dlaczego wybraleś Mazde? kupowałes ja na oślep:P? wiekrzosc wymienionych wad można poznać na jeździe probnej. :)


Jazda próbna – o tym pisałem. Po 1 nigdzie nie mieli takiej wersji silnikowej, a po "przeżyciach" z Renault wiem, że jeśli jazda próbna to tylko dokładnie tym co się chce kupić, a nie czymś podobnym. Poza tym Mazda w PL narazie kuleje i nie mają samochodów na jazdy próbne. W 1 salonie powiedziano mi że ewentualnie kawałek po parkingu mogę się przejechać (ale i tak inny silniik – 1,6 benzyna)...
Poza tym decyzja o zmianie samochodu była szybka – nie planowałem tego w tym roku. W ciągu jednego dnia podjąłem decyzje o sprzedaniu samochodu który miałem, a w ciągu 2-3 dni wybrałem nowy i podpisałem umowę. Przy zakupie brałem pod uwagę 3 marki: Renault, Honda, Mazda, resztę z różnych powodów nie rozpatrywałem.

Renault – miałem poprzednio. Samochód sie sprawdził, ale po 1 nie było 2.0DCi od ręki (a ja potrzebowałem nowy samochód już i koniecznie diesel), a po 2 pod koniec roku, albo na początku przyszłego pewnie będzie nowa buda w Meganie, wiec trochę bez sensu kupować nowy już stary – bo narazie nie ma z tego tytułu obniżonych cen. Poza tym w Renault po 100tys.km wydałem w ASO ok. 10-12 tys. na przednie zawieszenie + całe zawieszenie silnika z trawersem włącznie. Jestem typem klienta który nie toleruje żadnych stuków, drgań itp. ASO twierdziło że nic nie muszę wymieniać, ale ja i tak wymieniłem – ale samochód znów się idealnie prowadził i było wszystko super. (drgania z silnika – w renault po ok. 90tys. przenosiły się w takim stopniu jak w mojej Mazdzie teraz :| )

Honda – 5-6 miesięcy czas oczekiwania.

Mazda – te samochody od dawna mi się podobały, ale nie miały oficjalnej sieci serwisowej i to je dla mnie dyskwalifikowało. Pod koniec 2007 roku ASO się pojawiły, wiec liczę że wkrótce będzie pewien standard typ: free samochody zastępcze na czas naprawy (w Renault, Citroenie, czy Mercu – standard). Mazdę oglądałem w salonie wewnątrz – jakość wykończenia, spasowana detali – wzbudziło to moje zaufanie. Przed zakupem czytałem to forum – ale nic złego nie znalazłem. Zdecydowałem się kupić, tym bardziej że okazało się że jest jedna wolna 3 w DE z 2.0 dieslem. Wprawdzie jak dla mnie trochę uboga wersja wyposażenia, ale to co najważniejsze ma... chociaż teraz wielu rzeczy które miałem w Meganie mi brakuje :|

Zdecydowałem się bo: samochód mi się spodobał, ma fajnie wykończone wnętrze, w 2007 miał lifting, więc teoretycznie z 3 lata taka powinna być – ale czytałem już gdzieś że pod koniec tego roku ma być nowa 3 (?!). Do tego "mityczna" niezawodność (niestety jak narazie to Mazda jako jedyny nowo zakupiony samochód miał coś co nie działało od samego początku -automatyczna regulacja wysokości reflektorów i po 5 tys. wymagał wizyty w ASO – tylne zawieszenie, poprzednio najwcześniej o wizytę „poprosił” Citroen – 12 tys. km). No i nadal wierze (a może już tylko łudzę się), że samochód będzie trwalszy od Renault.

Poza tym jazda próbna (pisałem to gdzieś) nawet jak jest możliwość – to nie dowiesz się, że przy ostrej jeździe tył ma dużą tendencję do uciekania, że po godzinnej jeździe autostradą pasażerowie z tyłu będą nalegali na zatrzymanie się bo ich głowy bolą. Część innych niż w Renault rozwiązań odrazu zauważyłem oglądając samochód w salonie, ale liczyłem że szybko do nich przywyknę. A część wyszła dopiero z czasem.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Faja » 11 kwi 2008, 15:08

mr_t napisał(a):że samochód będzie trwalszy od Renault.

No tak, Renault jednak jest liderem niezawodnosci :)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez pawel-kowalski » 12 kwi 2008, 09:20

mr_t: Jedną rzecz sprawdziłem na przykładzie z Twojego opisu, a mianowicie tą nieszczęsną redukcję do jedynki podczas jazdy. Kilka razy sprawdzałem i przy 35km/h nie ma problemu żeby z dwójki wrócić na jedynkę nie dodając gazu. Pewnie zastosowali nieco inne rozwiązanie.
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 15:28
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5

Postprzez marzyciel » 13 kwi 2008, 22:43

u mnie ten problem jednak występuje (redukcja z 2 na 1) denerwuje mnie to trochę, bo w przeciwieństwie do toyoty 1.8, ktorą jeździłem, nie moge wrzucić od razu 2 po ruszeniu (1 jest jakby o wiele dłuższa niż w mojej starej benzynie) i często w mieście musze redukować z 2 na 1, a tu wyskakuje problem z oporem przy redukcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez gari » 15 kwi 2008, 04:26

Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez Summit » 15 kwi 2008, 10:26

marzyciel napisał(a):u mnie ten problem jednak występuje (redukcja z 2 na 1) denerwuje mnie to trochę, bo w przeciwieństwie do toyoty 1.8, ktorą jeździłem, nie moge wrzucić od razu 2 po ruszeniu (1 jest jakby o wiele dłuższa niż w mojej starej benzynie) i często w mieście musze redukować z 2 na 1, a tu wyskakuje problem z oporem przy redukcji.


Poczekaj skrzynka się "ułoży". Ja mam już 6500 km i ten problem przestaję odczuwać.
Druga jest sprawa, że gdzieś tu na forum przeczytałem, że w naszych dieselkach lepiej się turlać na 2 biegu, niż redukować na jedynkę. Chodzi o to że przeniesienie napędu dostaje ostro w tyłek na niskich przełożeniach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez mr_t » 15 kwi 2008, 10:38

domin1979 napisał(a):Eh, kolejne niedopatrzenie... też sobie nie zadał trudu chociaż wygooglować zdjęcie...
Obrazek


A ja dziś szukając czegoś całkiem innego przypadkiem wygooglowałem takie foto:
http://wikicars.org/en/Image:Mazda3_3.jpg
Przerobiłem na URL, bo z fotki nie pokazywał się obraz.
Jak widać w tej mazdzie (tylko że to 3, a nie 6) ręczny jest przy fotelu kierowcy, a nie pasażera... ciekawe od czego to zależy :|
Ostatnio edytowano 15 kwi 2008, 13:51 przez mr_t, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mcbeth » 15 kwi 2008, 10:48

Summit napisał(a):w naszych dieselkach lepiej się turlać na 2 biegu, niż redukować na jedynkę. Chodzi o to że przeniesienie napędu dostaje ostro w tyłek na niskich przełożeniach.

Zaraz się dowiesz, że jazda na '2' na zbyt niskich obrotach niszczy koło dwumasowe :) . Na forum można różne rzeczy wyczytać ;) .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Summit » 15 kwi 2008, 11:49

Zaraz się dowiesz, że jazda na '2' na zbyt niskich obrotach niszczy koło dwumasowe usmiech . Na forum można różne rzeczy wyczytać oczko .

To już dawno wyczytałem ;) I tak źle i tak niedobrze. Najlepiej po prostu jeździć i się nie przejmować. W końcu mamy gwarancję <faja>
Ja od siebie dodam, że staram się jednak turlać na dwójce, ponieważ jest płynniej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Grzyby » 15 kwi 2008, 12:13

Summit, przeskaluj proszę zdjęcie do rozmiarów normalnych dla tego forum (800x600)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Summit » 16 kwi 2008, 08:17

Grzyby sorki, o które zdjęcie Ci chodzi? Bo nie bardzo rozumiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Grzyby » 16 kwi 2008, 13:40

Teraz to sam siebie nie rozumiem <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Faja » 16 kwi 2008, 18:57

Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez gari » 16 kwi 2008, 19:03

Faja napisał(a):http://www.7tune.com/?p=140


wrzucilem strone wczesniej :P
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez Summit » 17 kwi 2008, 07:31

No nieźle. 6 coupe i cabrio. Piszą też MPS. Mazda nie próżnuje.
gari napisał(a):wrzucilem strone wczesniej

No i link nie działa od kilku dni. Przynajmniej mi nie działa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto