Zakup używanego auta – Mazda CX-7 ER (2006 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez domin1979 » 29 sty 2010, 08:52

CR-V wcale źle nie palą, wg spalania ludzi http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... ower_e=104
Średnia 7.5 (6.2-9.1 na 44 samochody) więc wynik dobry. Dla porównania M6 2.0 136KM ma średnią 7.1.
Zawsze się posiłkuję tymi danymi bo już w drugim samochodzie wychodzą mi zbliżone wyniki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Kamil » 29 sty 2010, 10:42

Sevyoruum napisał(a):to chyba naprawde zadna rewelacja.

zgadzam sie, żadna rewelacja.
Kamil
 

Postprzez Globy » 29 sty 2010, 11:33

Ten sam silnik w "szóstce" (tylko 185 KM i bez mocznika) w mieście przy dynamicznej jeździe zużywał 8-8,5 l/100 km, w trasie spokojnie poniżej 6 (latem).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Sevyoruum » 29 sty 2010, 11:57

Tery, a czy Ty nam w koncu cos napiszesz o swojej CRV? Chyba juz Ci ja dali?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez Globy » 29 sty 2010, 12:01

Tery kupił CX-7, tylko się wstydzi przyznać.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez jancio68 » 29 sty 2010, 12:29

Globy napisał(a):Tery kupił CX-7, tylko się wstydzi przyznać.


hahaha
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez pc131 » 29 sty 2010, 13:15

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez tery » 5 lut 2010, 12:35

MDO napisał(a):A ile pali twoja Honda.

W moim przypadku średnie spalanie jest mniejsze, niż podaje palczak. Ostatnio na trasie Gdańsk- Wrocław- Gdańsk w bardzo trudnych warunkach wyniosło 7,6 litra przy prędkości 80-120km/h przy czym trzeba zaznaczyć, że z tego sporo kilometrów po Wrocławiu. To oczywiście według wskazania komputera a jeszcze nie weryfikowałem tego na baku. Przy baardzo spokojnej jeździe CRV-ka potrafi zejść do 6,7-6,9 litrów, to było najniższe spalanie jakie udało się osiągnąć. Podczas jazdy po mieście komputer wskazuje 8,8-9,5 litra. Generalnie chcę potwierdzić, że dane przytaczane przez domina1979 pokrywają się z moimi, tak to właśnie jest ze spalaniem w CRV-ce, przynajmniej u mnie.

Sevyoruum napisał(a):Jednak ja to bym raczej widzial takie 7-7,5l/100km przy jezdzie 100-120km/h.


...i tak właśnie jest a jak ktoś ma ciężką nogę to wiadomo, że wyjdzie te 1-1,5l więcej. Możesz wierzyć lub nie u mnie średnie to 7,6-7,8l.

Globy napisał(a):Tery kupił CX-7, tylko się wstydzi przyznać.


Cóż...jednak wybrałem CRV. Może kolejna będzie CX-7(nie wykluczam) lub następny model CRV-ki, bo ta spisuje się baardzo dobrze, zwłaszcza teraz w tych trudnych warunkach.

Sevyoruum napisał(a):Tery, a czy Ty nam w koncu cos napiszesz o swojej CRV?


Czego chcesz się dowiedzieć?
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Sevyoruum » 12 lut 2010, 22:32

Czy robiles jakis test elastycznosci, jak Ci sie spisuje dolaczany naped w obecnych warunkach, jakie jest spalanie, czy uwazasz, ze tylna kanapa w CRV jest wygodna?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez tery » 15 lut 2010, 17:56

Sevyoruum napisał(a):Czy robiles jakis test elastycznosci, jak Ci sie spisuje dolaczany naped w obecnych warunkach, jakie jest spalanie, czy uwazasz, ze tylna kanapa w CRV jest wygodna?


Testu elastyczności nie robiłem, napęd 4X4 jest w tych warunkach bardzo pomocny, choć fakt faktem, że załącza się z lekkim opóźnieniem- nie wiem jak w CX-7 z tym jest. O spalaniu już pisałem, teraz wychodzi mi średnie 8,0 tyle, że przy kiepsko odśnieżonych drogach, w lepszych warunkach to jest 7,5 litra. Tylne siedzenia moim zdaniem są wygodne, mają regulację kąta pochylenia oparcia oraz są przesuwane co jest w tym wypadku plusem i nieczęsto się zdarza. CX tego chyba nie ma.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 25 lut 2010, 18:28

Informacja dla niezdecydowanych na diesla Mazdy, którą warto rozważyć... W sprzedaży pojawiła się CRV-ka po FL, z silnikiem i-DTEC 150KM , 350 Nm z jeszcze lepszymi osiągami (9,6s. 0-100km/h) i bogatszym wyposażeniem. Najistotniejsze zmiany zaszły w silniku, ulepszono też i tak bardzo dobry układ jezdny i poprawiono wyciszenie auta, poza tym użyto lepszych materiałów do wykończenia wnętrza, poszerzono też listę podstawowego wyposażenia (i wąskie podłokietniki hehe)...niestety pojawił się też DPF. Cena najbogatszej wersji Executive to 147 tys.
Ostatnio edytowano 7 mar 2010, 00:00 przez tery, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Kamil » 26 lut 2010, 00:09

tery... po co się starasz... i tak zaraz dowiodą Tobie, że jesteś "fu" i "smieszny" a honda, mimo że idzie do przodu, to i tak to jest samo zło. poza tym, początkowo strasznie narzekano na CX-7, użytkownik deniorek uznal nawet że Toyota Verso to jest to <spoko> a Cx nawet do jajków nie sięga dla Verso... szkoda tylko że to dwa inne segmenty. Przecież auta szukasz pod własne potrzeby (raczej). Deniorek znalazł idealne auto dla jego wymagań i chwała mu za to. Szerokości życzę i bezawaryjności. ale po co oczerniać CXa w dieslu, skoro go nawet jeszcze wtedy nie było (temat z lata 2009)? A teraz nagle na forum broni się Cx'a. trochę tego nie rozumiem. Co takiego zmieniło się w Cxie że nagle dostał takie poparcie forumowiczów? mimo że początkowo wyśmiewano "go" za osiągi z tabelek, jakieś teoretyczne dane, a ktoś nawet napisał że diesle to kupią manijaki bo bez sensu kupować diesle ( przytaczam z pamięci, ale mniej więcej o to chodziło, że CXa w dieslu to kupią ofermy, które się nie znają) Dodam po raz kolejny, nie bronię HONDY, absolutnie, ale uważam że brakuje tutaj obiektywizmu i przykro mi się czyta cyniczne posty wobec Terego.
Kamil
 

Postprzez tery » 26 lut 2010, 17:53

Tak mocno, że "to samo zło" może nie było, ale fakt faktem, że moocno drwiono i wyśmiewano CRV-kę, całkiem niesłusznie moim zdaniem. Oczywiście jak każde auto ma ona swoje mankamenty, co poniektóre z nich poprawiono w tej wersji po FL np. wąskie podłokietniki czy łatwo rysujące się plastiki nie wiem jak z lakierem, bo obecny jest delikatny. Niemniej to co najistotniejsze jak dla mnie, czyli cichy silnik i jego niezawodność, układ jezdny, moc, moment, spalanie, przestronność czy komfort jazdy to duże atuty Hondy. Pomijam osiągi "nowej" CRV-ki, które ta ma lepsze...i cenę.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Damiano » 17 mar 2010, 00:13

W najnowszym numerze "Auto Moto" jest zamieszczony krótki teścik CX-7 z dieselkiem ;)
Oto część danych...
Osiągi testowe:
0-100 km/h 10.1s :D
60-100 km/h 5.6s*
80-120 km/h 7.9s*
*najszybsze przyspieszenie niezależnie od biegu

Droga hamowania:
100-0 km/h zimne 36.3 m
100-0 km/h rozgrzane 35.4 m

Spalanie: średnie w teście 8.4 l/100 km
Reszta to dane producenta, także nie ma sensu podawać :)
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez domin1979 » 17 mar 2010, 09:04

Damiano napisał(a):Osiągi testowe:
0-100 km/h 10.1s :D
60-100 km/h 5.6s*
80-120 km/h 7.9s*
*najszybsze przyspieszenie niezależnie od biegu

Droga hamowania:
100-0 km/h zimne 36.3 m
100-0 km/h rozgrzane 35.4 m

Spalanie: średnie w teście 8.4 l/100 km

Jak dla mnie przyzwocie, szczególnie elastyczność. Czyli nie taki diabeł straszny :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tery » 17 mar 2010, 15:11

60-100 km/h 5.6s* ? Ciekawe na którym biegu? Wynika z tego, że 258 konne DISI przyśpiesza wolniej od cięższego diesla aż o 1,1 sekundy, bo ma 6,7s. ...jakoś trudno mi w to uwierzyć...
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez raff » 17 mar 2010, 15:34

CX7 2.3 DISI manual 80-120 na IV ma 5,6, a jest jeszcze III, więc nie sądzę, żeby 60-100 robił aż w 6,7s.
http://www.zeperfs.com/fiche1661-mazda-cx-7.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez domin1979 » 17 mar 2010, 15:56

tery napisał(a):60-100 km/h 5.6s* ? Ciekawe na którym biegu? Wynika z tego, że 258 konne DISI przyśpiesza wolniej od cięższego diesla aż o 1,1 sekundy, bo ma 6,7s. ...jakoś trudno mi w to uwierzyć...
raff napisał(a):CX7 2.3 DISI manual 80-120 na IV ma 5,6, a jest jeszcze III, więc nie sądzę, żeby 60-100 robił aż w 6,7s.

Wg mnie to możliwe, przy 60 km/h na IV DISI ma chyba poniżej 2.500 obrotów, sprawdzę. Diesel będzie jechał pełnym momentem.
Ja na wynik 60-100 bym na pewno leciał III biegiem. Tu pewnie jest poniżej 5 s.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tery » 17 mar 2010, 16:22

raff napisał(a):CX7 2.3 DISI manual 80-120 na IV ma 5,6, a jest jeszcze III, więc nie sądzę, żeby 60-100 robił aż w 6,7s.
http://www.zeperfs.com/fiche1661-mazda-cx-7.htm


Wg wyników z testu "Auto Motor Sport", które również były przytaczane na forum, to na IV biegu 60-100 km/h DISI ma 6,7s.

domin1979 napisał(a):Wg mnie to możliwe, przy 60 km/h na IV DISI ma chyba poniżej 2.500 obrotów, sprawdzę. Diesel będzie jechał pełnym momentem.
Ja na wynik 60-100 bym na pewno leciał III biegiem. Tu pewnie jest poniżej 5 s.


Jak sprawdzisz to daj znać jak to jest...wg mnie te 5,6s. jeżeli już, to faktycznie raczej na III mogło być...
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez domin1979 » 17 mar 2010, 17:31

Jeszcze raz: 5.6 na IV jest dla 80-120. To się zgadza.
6.7 s jest dla 60-100 gdzie myślę, że może być za mało obrótow na początku.
60-100 na III powinno być poniżej 5 s.

Miałem kawałek prostej to pomierzyłem stoperem, oczywiście jest pewien margines błędu ale chyba niewielki bo się pokrywa z testowymi.

60-100 na IV faktycznie 6.7 s, mierzyłem raz i mi wyszło ok.6.9 s (zacząłem od licznikowego 60 a wiadomo, że zaniża trochę). Przy 60 na IV jest równe 2.000 obr. i do 2.500 idzie wolniej. Od 2.5k zgodnie z krzywą momentu leci ładnie.

60-100 na III 2 pomiary 4.6-4.8 s. Tu idzie aż miło, przy 60 na III 2.7k obr.

80-120 w mieście nie mierzyłem ale przy 80 na IV jest 2.6-2.7k obr więc na pewno jest katapulta i stąd 5.6 s testowe. I to wg mnie jest najbardziej przydatne w trasie.

Wydaje mi się, że te 5.6 s 60-100 diesla będzie na IV biegu. Od 2.000 w dieslu jest pełny moment. W DISI jest to 2.500.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto