loockas napisał(a):Wg wiki jest to C5 II. Poprzednie to były C5 I i I FL.
W wewnętrznej nomenklaturze Citroena stosuje się określenia: C5 (X4), C5 II (X4/C5R) i C5 (X7). Chcąc więc nadać numer modelom oferowanym od 2008 roku (czego nie zrobił Citroen), trzeba o nich mówić raczej C5 III zamiast C5 II, bo wprowadza to zamieszanie.
loockas napisał(a):Z innego źródła:Citroen C5 I FL różnił się jednak od poprzednika na tyle nieznacznie, że nawet sam producent nie traktował go jako osobnej generacji (która to – C5 II – do seryjnej produkcji trafiła dopiero w 2008 roku).
Oczywiście, że nie była to oddzielna generacja, ale biorąc pod uwagę, że był to lifting, różnice są znaczne. Pomijając inny przód, tył i detale wykończenia, mocno zmodyfikowane zostały silniki (wszystkie benzynowe, 2.2 HDi Biturbo) lub wprowadzono nowe jednostki (1.6 HDi), wprowadzono nowe skrzynie biegów, zmieniono szczegóły zawieszenia, zmieniono wygłuszenie całego nadwozia (łącznie z takimi rzeczami jak plastikowe nadkola), dodano dodatkowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa – poduszkę kolanową, asystenta niezamierzonego opuszczenia pasa, skrętne reflektory... Poza tym nowa jest elektronika oparta o wspólną szynę CAN zamiast CAN+VAN. W praktyce większość rzeczy z modelu przedliftowego nie pasuje do zmodyfikowanego... Podobnie jak w przypadku SA22C i FB ;).