Diesel czy lpg
to moze pytanie z innej beczki: ile kilometrów auto z instalacja gazowa musi jechac na benzynie nim nastapi przłączenie?? bo ja liczyłem ze około 5km od startu... wiem ze to jest zwiazane z temperatura silnika, ale nie znam dokładnych danych 
- Od: 11 gru 2007, 11:19
- Posty: 36
- Auto: mazda mx3 1.6 16V
zalezy jak ustawia
bezpieczne min to chyba okolo 20stopni celjcusza jak ma plyn ale zazwyczaj ustawiaja chyba na 30. Zazwyczaj jest to okolo 1-2km max w zimie, w lecie mi sie odrazu przelaczalo
Komfort jazdy? Moze rewelacji nie ma, ale kierowca i pasażer narzekać nie będą. Duzo wygodniej z przodu niz w Fiacie CC
dla mnie komfort jazdy to coś więcej niż przestrzeń...
w zasadzie to chyba najlepszym wyjściem będzie zagazowanie tego MX-a. Jeśli jest w dobrym stanie, chociaż nie spodziewaj się, że zaosczędzisz na tym miliony...
- Od: 12 maja 2004, 21:00
- Posty: 959
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75
Tico złe nie jest (ma chyba najlepszy stosunek cena/jakość
), ale zakup Tico to jednak te ~3kzł – przelicz ile LPG za to do MX-3 kupisz...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
alf28 napisał(a):przy jego przebiegach instalka wzruci się w pół roku,albo krucejPiotrek napisał(a):chociaż nie spodziewaj się, że zaosczędzisz na tym miliony...
instalacja 2 generacji tak ale mam obawy co do strzałów itd, wiec wolałbym kupić sgi a to już koszt około 2500zł
Jeśli jest w dobrym stanie, chociaż nie
własnie tego sie obawiam, nie znam rzeczywistego przebiegu. teraz jest oki, a co bedzie jak zagazuje to nikt nie wie
Ostatnio edytowano 8 mar 2008, 19:36 przez logan, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 11 gru 2007, 11:19
- Posty: 36
- Auto: mazda mx3 1.6 16V
alf28 napisał(a):przy jego przebiegach instalka wzruci się w pół roku,albo krucej
chómorek dopisóje
- Od: 12 maja 2004, 21:00
- Posty: 959
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75
piotrek ma racje, według moich obliczeń bedze sie zwracać około 14 miesięcy
jestem coraz bardziej przekonany za gazowaniem niż kupnem drugiego auta... czy znacie jakiś dobry warsztat w poznaniu lub południowych okolicah poznania (mosina, kościan...) na forum znalazłem jeden polecany adres bearlock w luboniu, ale moze znacie coś innego...
jestem coraz bardziej przekonany za gazowaniem niż kupnem drugiego auta... czy znacie jakiś dobry warsztat w poznaniu lub południowych okolicah poznania (mosina, kościan...) na forum znalazłem jeden polecany adres bearlock w luboniu, ale moze znacie coś innego...
- Od: 11 gru 2007, 11:19
- Posty: 36
- Auto: mazda mx3 1.6 16V
ja swój wydatek przeliczałem dokładnie i według mnie koszt 3150 był zwrócony po przebiegy 20 000Piotrek napisał(a):alf28 napisał(a):przy jego przebiegach instalka wzruci się w pół roku,albo krucej
chómorek dopisójenie mam pojęcia jak to liczysz, ale po mojemu to grubo ponad rok musiałby jeździć, żeby SGI mu się zwróciło.
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Piotrek napisał(a):dla mnie komfort jazdy to coś więcej niż przestrzeń...
Już pisałem... nie wymagajmy cudów od auta za 2.5kzł. Komfort jażdy wcale nie jest taki zły. To nie jest auto w trasy, tylko auto do sprawnego poruszania się w mieście. Albo nigdy nie jeździłeś Tico, albo ja dawno nie jeździłem pociągami i komfort w kiblach się tak poprawił
Ja ogólnie nie przepadam za gazem i powiem szczerze, że bał bym się do mojego 15 letniego mx'a założyć LPG. Będąc w sytuacji logana kupiłbym pewnie drugie auto do pracy lub po prostu sprzedał mx-3 i kupił coś tańszego w utrzymaniu. Bo tak jak Piotrek napisał, w ostateczności wyjdzie, że wiecej jeżdze tym drugim autem, niż mx-3. Problem pojawia się tylko w tym, że ciężko jest sprzedać MX-3
Ze zwrotem za LPG też nie jest tak wesoło. Przy 20kkm rocznie instalacja nie zwróci się w pół roku. Sprzedając MX-3 też trudno będzie znaleźć coś taniego i wygodnego za takie pieniądze.
czytaj co pisałem ,bo nigdzie nie twierdziłem że instalka zwróci się po 10kkm .ja do pracy dojeżdzam 10km czyli rocznie wyjdzie około 6 000 ,ale samochodem nie jeżdze tylko do pracy i rocznie przejeżdzałem troche więcej,dopuki nie kupiłem drugiego autka które skutecznie zmniejszyło bezsensowne kursowanie w "te i nazat"loockas napisał(a):Przy 20kkm rocznie instalacja nie zwróci się w pół roku.
a wogóle ceny paliw wzrosły, a instalacje sekwencyjne staniały, więc na dzień dzisiejszy przypuszczam że zwrot nastąpi przy około 15kkm
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Piotrek napisał(a):jak się nie odwrócisz dupa z tyłu. Sorry Logan, chcieliśmy dobrze
I jest to najlepsze podsumowanie tej dyskusji
logan napisał(a):święte słowa
niestety
alf28 napisał(a):nastąpi przy około 15kkm
Może i masz rację, nie będę się kłócił. Jednak z doświadczenia kolegów wiem, że rzadko instalacja zwraca się w okresie krótszym niż rok. To coś padło, to sie coś rozregulowało. Różnie to bywa...
Yard napisał(a): Jeśli napędzany miałby być gazem to od razu by tak produkowali.
na forum jest pare 626 z fabrycznymi instalkami ktore maja ponad 300 tys km i jezdza bez zadych remontow, moze najpierw by moc sie wypowiadac o LPG to prosze przetestowac na sobie a nie mowic "slyszalem" "kolega mowil" itp itd
Ja akurat klekotów nie lubię, dla mnie najważniejsza jest kultura pracy silnika. Lubię podelektować się ciszą stojąc obok odpalonej V'łki. Miałem 2 diesle w życiu i nigdy więcej. Diesle w ciężarówkach – ok, w osobówkach, niebardzo 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości