Diesel czy lpg
to moze pytanie z innej beczki: ile kilometrów auto z instalacja gazowa musi jechac na benzynie nim nastapi przłączenie?? bo ja liczyłem ze około 5km od startu... wiem ze to jest zwiazane z temperatura silnika, ale nie znam dokładnych danych 
- Od: 11 gru 2007, 11:19
- Posty: 36
- Auto: mazda mx3 1.6 16V
zalezy jak ustawia
bezpieczne min to chyba okolo 20stopni celjcusza jak ma plyn ale zazwyczaj ustawiaja chyba na 30. Zazwyczaj jest to okolo 1-2km max w zimie, w lecie mi sie odrazu przelaczalo
Komfort jazdy? Moze rewelacji nie ma, ale kierowca i pasażer narzekać nie będą. Duzo wygodniej z przodu niz w Fiacie CC
dla mnie komfort jazdy to coś więcej niż przestrzeń...
w zasadzie to chyba najlepszym wyjściem będzie zagazowanie tego MX-a. Jeśli jest w dobrym stanie, chociaż nie spodziewaj się, że zaosczędzisz na tym miliony...
Tico złe nie jest (ma chyba najlepszy stosunek cena/jakość
), ale zakup Tico to jednak te ~3kzł – przelicz ile LPG za to do MX-3 kupisz...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
alf28 napisał(a):przy jego przebiegach instalka wzruci się w pół roku,albo krucejPiotrek napisał(a):chociaż nie spodziewaj się, że zaosczędzisz na tym miliony...
instalacja 2 generacji tak ale mam obawy co do strzałów itd, wiec wolałbym kupić sgi a to już koszt około 2500zł
Jeśli jest w dobrym stanie, chociaż nie
własnie tego sie obawiam, nie znam rzeczywistego przebiegu. teraz jest oki, a co bedzie jak zagazuje to nikt nie wie
Ostatnio edytowano 8 mar 2008, 19:36 przez logan, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 11 gru 2007, 11:19
- Posty: 36
- Auto: mazda mx3 1.6 16V
alf28 napisał(a):przy jego przebiegach instalka wzruci się w pół roku,albo krucej
chómorek dopisóje
piotrek ma racje, według moich obliczeń bedze sie zwracać około 14 miesięcy
jestem coraz bardziej przekonany za gazowaniem niż kupnem drugiego auta... czy znacie jakiś dobry warsztat w poznaniu lub południowych okolicah poznania (mosina, kościan...) na forum znalazłem jeden polecany adres bearlock w luboniu, ale moze znacie coś innego...
jestem coraz bardziej przekonany za gazowaniem niż kupnem drugiego auta... czy znacie jakiś dobry warsztat w poznaniu lub południowych okolicah poznania (mosina, kościan...) na forum znalazłem jeden polecany adres bearlock w luboniu, ale moze znacie coś innego...
- Od: 11 gru 2007, 11:19
- Posty: 36
- Auto: mazda mx3 1.6 16V
ja swój wydatek przeliczałem dokładnie i według mnie koszt 3150 był zwrócony po przebiegy 20 000Piotrek napisał(a):alf28 napisał(a):przy jego przebiegach instalka wzruci się w pół roku,albo krucej
chómorek dopisójenie mam pojęcia jak to liczysz, ale po mojemu to grubo ponad rok musiałby jeździć, żeby SGI mu się zwróciło.
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Piotrek napisał(a):dla mnie komfort jazdy to coś więcej niż przestrzeń...
Już pisałem... nie wymagajmy cudów od auta za 2.5kzł. Komfort jażdy wcale nie jest taki zły. To nie jest auto w trasy, tylko auto do sprawnego poruszania się w mieście. Albo nigdy nie jeździłeś Tico, albo ja dawno nie jeździłem pociągami i komfort w kiblach się tak poprawił
Ja ogólnie nie przepadam za gazem i powiem szczerze, że bał bym się do mojego 15 letniego mx'a założyć LPG. Będąc w sytuacji logana kupiłbym pewnie drugie auto do pracy lub po prostu sprzedał mx-3 i kupił coś tańszego w utrzymaniu. Bo tak jak Piotrek napisał, w ostateczności wyjdzie, że wiecej jeżdze tym drugim autem, niż mx-3. Problem pojawia się tylko w tym, że ciężko jest sprzedać MX-3
Ze zwrotem za LPG też nie jest tak wesoło. Przy 20kkm rocznie instalacja nie zwróci się w pół roku. Sprzedając MX-3 też trudno będzie znaleźć coś taniego i wygodnego za takie pieniądze.
czytaj co pisałem ,bo nigdzie nie twierdziłem że instalka zwróci się po 10kkm .ja do pracy dojeżdzam 10km czyli rocznie wyjdzie około 6 000 ,ale samochodem nie jeżdze tylko do pracy i rocznie przejeżdzałem troche więcej,dopuki nie kupiłem drugiego autka które skutecznie zmniejszyło bezsensowne kursowanie w "te i nazat"loockas napisał(a):Przy 20kkm rocznie instalacja nie zwróci się w pół roku.
a wogóle ceny paliw wzrosły, a instalacje sekwencyjne staniały, więc na dzień dzisiejszy przypuszczam że zwrot nastąpi przy około 15kkm
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Piotrek napisał(a):jak się nie odwrócisz dupa z tyłu. Sorry Logan, chcieliśmy dobrze
I jest to najlepsze podsumowanie tej dyskusji
logan napisał(a):święte słowa
niestety
alf28 napisał(a):nastąpi przy około 15kkm
Może i masz rację, nie będę się kłócił. Jednak z doświadczenia kolegów wiem, że rzadko instalacja zwraca się w okresie krótszym niż rok. To coś padło, to sie coś rozregulowało. Różnie to bywa...
Yard napisał(a): Jeśli napędzany miałby być gazem to od razu by tak produkowali.
na forum jest pare 626 z fabrycznymi instalkami ktore maja ponad 300 tys km i jezdza bez zadych remontow, moze najpierw by moc sie wypowiadac o LPG to prosze przetestowac na sobie a nie mowic "slyszalem" "kolega mowil" itp itd
Ja akurat klekotów nie lubię, dla mnie najważniejsza jest kultura pracy silnika. Lubię podelektować się ciszą stojąc obok odpalonej V'łki. Miałem 2 diesle w życiu i nigdy więcej. Diesle w ciężarówkach – ok, w osobówkach, niebardzo 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości