
Remonty silników w mazdach
– GC RF – 266 tys. km bez ingerencji
– GD FE – 346 tys. km bez ingerencji
– GE KL – 280 tys. km bez ingerencji – pobor oleju ksiazkowy przy obciazeniu
– BG BP – 240 tys. km bez ingerencji
– reszta ponizej 200k km
...moim zdaniem kwestia sposobu uzytkowania (krotkie dystanse, ciezka noga w niewlasciwych warunkach), jakosc i czestosc wymiany oleju (pamietajmy, ze nawet prestizowym producentom smarowidel zdarzaja sie wpadki) oraz cofanie licznikow.
– GD FE – 346 tys. km bez ingerencji
– GE KL – 280 tys. km bez ingerencji – pobor oleju ksiazkowy przy obciazeniu
– BG BP – 240 tys. km bez ingerencji
– reszta ponizej 200k km
...moim zdaniem kwestia sposobu uzytkowania (krotkie dystanse, ciezka noga w niewlasciwych warunkach), jakosc i czestosc wymiany oleju (pamietajmy, ze nawet prestizowym producentom smarowidel zdarzaja sie wpadki) oraz cofanie licznikow.
alf28 napisał(a):Piotrek napisał:
silniku nie było nic robione.
łoł
yyy,nie wiem jak odebrać Twojego posta, to może sprostuję...był wymieniany rozrząd i materiały eksploatacyjne, żadnych napraw silnika...zresztą, nieważne – wystarczy, że ja jestem zadowolony z auta
GD F2 328 tys (przebieg autentyczny, kupiona jako 2 latek w Szwajcarii), nic nie było grzebane w silniku 
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
- Od: 6 kwi 2005, 18:09
- Posty: 171
- Skąd: Kanie k. Pruszkowa
- Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.
Na własne oczy widziałem 323BG z silnikiem BP (1.8) co miała przebiegu 440kkm. Jestem skłonny uwierzyć że był oryginalny.
Jak widzę u siebie 260kkm (auto w identycznym wieku) to mi się śmiać chce. Inna sprawa, że to BP chodziło świetnie. Mój B6 niestety niezupełnie.

Jak widzę u siebie 260kkm (auto w identycznym wieku) to mi się śmiać chce. Inna sprawa, że to BP chodziło świetnie. Mój B6 niestety niezupełnie.
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
- Od: 2 lut 2007, 11:55
- Posty: 68
- Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
- Auto: Daihatsu Applause 1.6xi
Moja stara f-ka bg 1,6 z 92r miała przejechane udokumentowane 240000 km 1 właściciel jeździł 5 lat ja w polsce 10 lat, oczywiście bez awaryjnie, oleju też nie paliła, pracowała jak pszczołka.
Ale przy sprzedaży większość i tak kręciła głową, że duży przebieg.
Patrząc na ogłoszenia to można wywnioskować że samochody robią duże przebiegi przebiegi do 5-7roku po 20-30 tyś rocznie i więcej, a po 7 roku 1-2 tyś rocznie (w niedziele do koscioła
) albo stoją w garazu lub pod blokiem.
Bbo rzeczywisty może być 2-3razy większy i zrobiłes remont przy faktycznym przebiegu np 300000km
a moja 142000 km
Ale przy sprzedaży większość i tak kręciła głową, że duży przebieg.
Patrząc na ogłoszenia to można wywnioskować że samochody robią duże przebiegi przebiegi do 5-7roku po 20-30 tyś rocznie i więcej, a po 7 roku 1-2 tyś rocznie (w niedziele do koscioła


Piotrek napisał(a):davnes napisał:
czy przy przebiegu 150 kkm trzeba remont robić
często przy przebiegu licznikowym 150 kkm remont zrobić trzeba
Bbo rzeczywisty może być 2-3razy większy i zrobiłes remont przy faktycznym przebiegu np 300000km
Riki napisał(a):Moja ma 185.500 ale to diesel tego sie nie remontuje
a moja 142000 km

jak niektórych słucham to mi sie coś w środku przewraca, jak silnik może nie brać oleju? Kazdy motor wciaga olej mazdy maja norme 0,1- 0,2 l na 1000km. Temu co silnik nie łyka oleju proponuje zrobić test aby przekonać sie ze silnik olej wciagą. Na gumolit rozlać 10 litry wody, potem gąbko zebrać wode, zrobić tak 1000 razy i ciekawy wtedy jestem ile wam tej wody zostanie. niektórym pewnie wyjdzie 20 litry a reszcie litra nie zostanie.
w ksiażce sam naprawiam mazda 323bg pisze ze dobrze dotarty silnik powinien przejechac 180tyś km tak ze czego wy sie spodziewacie?
Ja juz niedługo w swoim Z5 dobije do 400tyś jak bym miał jeszcze jedną Z5 to zastanowił bym sie czy nie podpisać kontraktu z Orlenem na dostawe oleju w cysternach
he he
Tak do przebiegu 340tyś była cisza dolewałem litre od wymiany do wymiany. A teraz madzia lubi smyrać na świerzym oleju.
w ksiażce sam naprawiam mazda 323bg pisze ze dobrze dotarty silnik powinien przejechac 180tyś km tak ze czego wy sie spodziewacie?
Tak do przebiegu 340tyś była cisza dolewałem litre od wymiany do wymiany. A teraz madzia lubi smyrać na świerzym oleju.
moja jest lepsza licznikowo ma 209000 a rzeczywistosci to sam bym chcial wiedziec:) Ale olej uwielbia zwlaszcza swiezo dolany nowiutki czysciutki. Jakies 4 litry na 10000km . Ale silnik wciaz ma w cholere mocy i przyspieszenie jest calkiem dobre:) Ale nie powiem katuje ja strasznie i ostatnie 60 000km ktore zrobione zostalo od kupna mysle ze z 40 000km bylo zrobione powyzej 4,5 tysiaca obrotow... tylko te koszty oleju:P hehehehe no i ponad 40 000km na LPG
Nie ważne co myślisz... ważne co mówisz ;)
- Od: 18 sty 2007, 19:07
- Posty: 131
- Skąd: Kraków - Ostrowiec
- Auto: 323 (BG)'92 1.6 16v
Tylko wymieniaRiki napisał(a):ale to diesel tego sie nie remontuje

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
kiedy kupowalem auto (1,5 roku temu) wszystkie przebieg ok 140-210kkm, jednak kupilem z przebiegiem 275kkm od gościa który codziennie użytkował auto. Dodam, że licznik musi być cofnięty ze 100tys (przetarte siedzenie, wytartw gumki na pedalach, kierownica, no i poobmykane śrubki od deski rozdzielczej same za siebie mówią.
...i co. I pyknęło 300tys (licznikowe) i auto śmiga. Dorównuje 626 2.2i (ojca)
Oleju nie dolewam między wymianami, jest tylko różnica jak naleje na FULL na bagnecie i potem jak zmieniam jest stan MIN.
...i co. I pyknęło 300tys (licznikowe) i auto śmiga. Dorównuje 626 2.2i (ojca)
Oleju nie dolewam między wymianami, jest tylko różnica jak naleje na FULL na bagnecie i potem jak zmieniam jest stan MIN.
-
rygus
jak naleje na FULL na bagnecie i potem jak zmieniam jest stan MIN.
tak jak u mnie, pod warunkiem że nie pojade na lotnisko do Ryk

Wymieniałem po przegrzaniu , ostatnio robiłem głowice ( pasek strzelił i zawory sie spęczyły w prowadnicach – nie było to pierwsze zerwanie paskaRiki napisał(a):Wymieniałeś/remontowałeś kiedyś motor DiTD?
W CiTD 3 sztuki juz wymienialismy.Riki napisał(a):mówisz o CiTD
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
ehhh no to i ja muszę tutaj napisac i będę wdzieczna za wszystkie porady...
Otóż jak częśc z was już wie (Jaksa telefonicznie) czeka mnie remont Francy a dokładnie silnika.
Sparwa wygląda tak, że jakieś 400 km temu wymieniałam olej na nowy i wszystko było naparwde ok, po tych 400 km spawdziłam bagnet olej jest na poziomie super, ale pojawił się na bagnecie i pod korkiem tak zwany majonez – czyli według moich wszelkich rozezań nieszczelnośc układu chłodzenia i płyn w oleju.
Sparwa ma się tak, że zamówiłam już wszystkie części tj. uszczelki u Adriana teraz szukam mechaniaka który mi to zrobi i jak już wiem napewno nie ma takiego w Legnicy, znalazłam we Wrocławiu notabene klubowicza który ma warsztat i zna się na sparwie ale w ywniku małych komplikacji nie moge robic auta u niego.
mechanicy do których dzownie i naświetlam im sprawe chcą rozwalac mi totalnie silnik na czynniki pierwsze...
jakie jest ale:
1. Franca się nie przegrzała – nie łapała temperatury
2. Oczywscie zaczeła mi kopcic na biało i czuc zapach płynu ale nie ma jakieś dziwnego ubytku oleju
3. Co do brania oleju to naparwde wszystko miesci sie w normach, puści czasem dymka rano po staniu ale nie kopi na niebiesko w czasie jazdy czy coś takiego.
4. Straciła troche na mocy
5. Silnik nie zachowywał się absolutnie dziwnie – zadnych dgrań, falowań cudów – pali od pyknięcia
Jarku pytanie do Ciebie (że tez ta WAWA tak daleko
)– jak się nie dac zrobic w wała – oczywiste jest dla wszystkich, że będe robic france tylko nie chce aby mi wciskali kitu.
Dodam, że mam już kupione:
Uczszelki pod głowice
Uszczelki pod kolektor
Uszczeniacze wałaka rozrządu
Uczszelki pokrywy... (siet chyba..tyle tych uszczelek, że się pogubiłam)
Uszczelniacze x24 ( mam kupione ale wiem, że nie wskazane jest chyab ruszanie tych uszczelniaczy)
Wszystkie zamienniki są Ori bo akurat na tym nigdy nie oszczedzam i stawiam sprawe jasno Smirnofowi, że kasa nie gra roli ma byc najlepsze i najlepiej Ori...
Będę jeszcze grzebac na forum i szukac odpowiedzi na swoje pytania – ale jak mogę dostac jakieś wskazówki to bardzo za nie dziękuje.
Otóż jak częśc z was już wie (Jaksa telefonicznie) czeka mnie remont Francy a dokładnie silnika.
Sparwa wygląda tak, że jakieś 400 km temu wymieniałam olej na nowy i wszystko było naparwde ok, po tych 400 km spawdziłam bagnet olej jest na poziomie super, ale pojawił się na bagnecie i pod korkiem tak zwany majonez – czyli według moich wszelkich rozezań nieszczelnośc układu chłodzenia i płyn w oleju.
Sparwa ma się tak, że zamówiłam już wszystkie części tj. uszczelki u Adriana teraz szukam mechaniaka który mi to zrobi i jak już wiem napewno nie ma takiego w Legnicy, znalazłam we Wrocławiu notabene klubowicza który ma warsztat i zna się na sparwie ale w ywniku małych komplikacji nie moge robic auta u niego.
mechanicy do których dzownie i naświetlam im sprawe chcą rozwalac mi totalnie silnik na czynniki pierwsze...
jakie jest ale:
1. Franca się nie przegrzała – nie łapała temperatury
2. Oczywscie zaczeła mi kopcic na biało i czuc zapach płynu ale nie ma jakieś dziwnego ubytku oleju
3. Co do brania oleju to naparwde wszystko miesci sie w normach, puści czasem dymka rano po staniu ale nie kopi na niebiesko w czasie jazdy czy coś takiego.
4. Straciła troche na mocy
5. Silnik nie zachowywał się absolutnie dziwnie – zadnych dgrań, falowań cudów – pali od pyknięcia
Jarku pytanie do Ciebie (że tez ta WAWA tak daleko
Dodam, że mam już kupione:
Uczszelki pod głowice
Uszczelki pod kolektor
Uszczeniacze wałaka rozrządu
Uczszelki pokrywy... (siet chyba..tyle tych uszczelek, że się pogubiłam)
Uszczelniacze x24 ( mam kupione ale wiem, że nie wskazane jest chyab ruszanie tych uszczelniaczy)
Wszystkie zamienniki są Ori bo akurat na tym nigdy nie oszczedzam i stawiam sprawe jasno Smirnofowi, że kasa nie gra roli ma byc najlepsze i najlepiej Ori...
Będę jeszcze grzebac na forum i szukac odpowiedzi na swoje pytania – ale jak mogę dostac jakieś wskazówki to bardzo za nie dziękuje.
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
- Od: 31 mar 2007, 15:10
- Posty: 2013
- Skąd: cebullandia...
- Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...
anonimka – przyjedź na Wyrazów francą, mam tutaj zaufanego mechanika który by Ci to wszystko zrobił w dobrych pieniądzach 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):anonimka – przyjedź na Wyrazów francą, mam tutaj zaufanego mechanika który by Ci to wszystko zrobił w dobrych pieniądzach
Brii jeżeli moge przejachac takim samochodem 250 km to jestem skłonna to zrobić – zostawie u niego samochód i odbiore po np tygodniu, bo naparwde nie mam u kogo tutaj działać.
Jak da sie tak zrobić, to będę się usmiechac, czy moge do was zawinąć w piątek i zostać na noc zostawiając już auto.
Pytanie czy i jak mogę jechać Francą w taką tase...
Pytanie 2 (odp pw) w jakich mniej wiecej kosztach on może mi to zrobić
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
- Od: 31 mar 2007, 15:10
- Posty: 2013
- Skąd: cebullandia...
- Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...
anonimka
Myślę, że nie będzie problemu
Co do ceny to dam Ci znać jutro.
Zastanów czy przy okazji chcesz robić rorząd i zmienić pompę wody, bo przy takie robocie to i tak się to wszystko wyjmuje a spokój na 100 000km
Jakby cuś to mam kartę IC
Myślę, że nie będzie problemu
Co do ceny to dam Ci znać jutro.
Zastanów czy przy okazji chcesz robić rorząd i zmienić pompę wody, bo przy takie robocie to i tak się to wszystko wyjmuje a spokój na 100 000km
Jakby cuś to mam kartę IC
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości