Kupno samochodu zagranicą (D,NL,F,USA)
Mozna kupic bezproblemu dobra sztuke za 3000 euro, ale najlepiej rocznik/model juz 2001 bo ladniejsza tapicerka w srodku nie calkiem siwa jak w roczniku 2000. Do ceny auta musisz doliczyc rejstracje w PL. W razie pytan sluze pomoca co i jak
- Od: 5 lip 2009, 22:04
- Posty: 31
- Auto: MAzda 626 GF LPG
Witam wszystkich
Mam możliwość zabrania się ze znajomym blacharzem do Niemiec w celu rozejrzenia sie za Mazdą 6 (diesel) dla siebie. Jedziemy na tzw place na których mój znajomy kupuje auta do napraw balacharskich.
W związku z tym mam parę pytań bo nie chciałbym być zdany tylko na opinie zanjomego;
– jakie grubości lakieru są na M6 (dach, słupki, drzwi, wewnętrzne elementy)
– Czy moglibyście pokazać na zdjęciach jak wyglądają kierownice i dźwignie zmiany biegów przy znanych przebiegach. Nie wiem jak w Niemczech, ale w Polsce wsyztkie auta maja 180 tys i kierownice prawie obdarte do żywego. Chciałbym zobaczyć kierownicę, która ma na prawde 200 tys. km,
– proszę o zdjęcie jak wygląda miejsce w którym styka się maska z chrompwanym elementem grilla. W każdej Maździe oglądanej przeze mnie pasowanie nie było zbyt "ładne". Może to efekt rzeźbienia w stodole przez kowala,
– prosze też o zdjęcia fotela kierowcy. Wiekszość foteli ma dość mocno wygniecione boki siedziska co pewnie znaczy o sporych przebiegach,
– wyczytałem, że kopcenie spod korka wlewu oleju świadczy o zużytych conajmniej podkładkach pod wtryskiwaczami. Jak to wygląda ? Z wlewu idzie dym ? Jaki kolor? Na silniku zimnym czy gorącym?
– Jak z kolorem spalin. Mazdy, które dotąd obejrzałem raczej nie kopciły jeśli już tp przy odpalaniu i mocniejszym przygazowaniu.
– Co jeszcze da sie sprzwdzić przy silniku,
– Webasto zawsze smrodzi i dymi? Rozgladałbym sie raczej z a Mazda z takim ogrzewaniem.
– Czy da się na oko stwierdzic , że zamiast poduszek sa zaślepki? W jednej z Magd które oglądalem plastiki w słupkach aż świeciły nowością wiec raczej bya to zaślepka . Jak z kierownicą, deską rozdzielczą? Da sie jakos wymacać , wywąchać zaślepkę ? Jaka jest kolejność gaśnięcia kontrolek poduszek i innych systemów?
-Czy piszczace przy otwieraniu szyby to znak, że drzwi sa krzywe po kolizji czy jest to po prostu normalne?
Proszę was o sugestie na co jeszcze zwrócić uwagę i gdzie szukać oszustwa.
Mam możliwość zabrania się ze znajomym blacharzem do Niemiec w celu rozejrzenia sie za Mazdą 6 (diesel) dla siebie. Jedziemy na tzw place na których mój znajomy kupuje auta do napraw balacharskich.
W związku z tym mam parę pytań bo nie chciałbym być zdany tylko na opinie zanjomego;
– jakie grubości lakieru są na M6 (dach, słupki, drzwi, wewnętrzne elementy)
– Czy moglibyście pokazać na zdjęciach jak wyglądają kierownice i dźwignie zmiany biegów przy znanych przebiegach. Nie wiem jak w Niemczech, ale w Polsce wsyztkie auta maja 180 tys i kierownice prawie obdarte do żywego. Chciałbym zobaczyć kierownicę, która ma na prawde 200 tys. km,
– proszę o zdjęcie jak wygląda miejsce w którym styka się maska z chrompwanym elementem grilla. W każdej Maździe oglądanej przeze mnie pasowanie nie było zbyt "ładne". Może to efekt rzeźbienia w stodole przez kowala,
– prosze też o zdjęcia fotela kierowcy. Wiekszość foteli ma dość mocno wygniecione boki siedziska co pewnie znaczy o sporych przebiegach,
– wyczytałem, że kopcenie spod korka wlewu oleju świadczy o zużytych conajmniej podkładkach pod wtryskiwaczami. Jak to wygląda ? Z wlewu idzie dym ? Jaki kolor? Na silniku zimnym czy gorącym?
– Jak z kolorem spalin. Mazdy, które dotąd obejrzałem raczej nie kopciły jeśli już tp przy odpalaniu i mocniejszym przygazowaniu.
– Co jeszcze da sie sprzwdzić przy silniku,
– Webasto zawsze smrodzi i dymi? Rozgladałbym sie raczej z a Mazda z takim ogrzewaniem.
– Czy da się na oko stwierdzic , że zamiast poduszek sa zaślepki? W jednej z Magd które oglądalem plastiki w słupkach aż świeciły nowością wiec raczej bya to zaślepka . Jak z kierownicą, deską rozdzielczą? Da sie jakos wymacać , wywąchać zaślepkę ? Jaka jest kolejność gaśnięcia kontrolek poduszek i innych systemów?
-Czy piszczace przy otwieraniu szyby to znak, że drzwi sa krzywe po kolizji czy jest to po prostu normalne?
Proszę was o sugestie na co jeszcze zwrócić uwagę i gdzie szukać oszustwa.
- Od: 5 sie 2011, 11:49
- Posty: 4
Generalnie przy zakupie auta w De większość problemów, które poruszasz Cię ominie. Przebieg będzie w 99% oryginalny, napraw blacharskich, które ingerują w konstrukcję nadwozia tam się nie wykonuje.
Zwróć dużą uwagę na silnik bo ze świadmością użytkowników niemieckich bywa różnie, czyli sławne podkładki, uszczelka pod głowicą.
Jak będą niewielkie przedmuchy to podkładki do wymiany, jak bedzie walić jak z parowozu to nie bierz. Dym jest w kolorze szaro-niebieskim , po zgaszniu ciepłego silnika też będzie dymiło.
webasto do podgrzewania silnika ma każdy CiTD, ale przy obecnych temperaturach się nie uruchamia
Dobry motor w mazdzie nie będzie kopcił.
U mnie nie tylko piszczą ale nawet trzeszczą (240tys.km.)
Kierownica po 240 tys.

Zwróć dużą uwagę na silnik bo ze świadmością użytkowników niemieckich bywa różnie, czyli sławne podkładki, uszczelka pod głowicą.
Astfgl napisał(a):– wyczytałem, że kopcenie spod korka wlewu oleju świadczy o zużytych conajmniej podkładkach pod wtryskiwaczami. Jak to wygląda ? Z wlewu idzie dym ? Jaki kolor? Na silniku zimnym czy gorącym?
– Jak z kolorem spalin. Mazdy, które dotąd obejrzałem raczej nie kopciły jeśli już tp przy odpalaniu i mocniejszym przygazowaniu.
Jak będą niewielkie przedmuchy to podkładki do wymiany, jak bedzie walić jak z parowozu to nie bierz. Dym jest w kolorze szaro-niebieskim , po zgaszniu ciepłego silnika też będzie dymiło.
Astfgl napisał(a):– Webasto zawsze smrodzi i dymi? Rozgladałbym sie raczej z a Mazda z takim ogrzewaniem.
webasto do podgrzewania silnika ma każdy CiTD, ale przy obecnych temperaturach się nie uruchamia
Astfgl napisał(a):– Jak z kolorem spalin. Mazdy, które dotąd obejrzałem raczej nie kopciły jeśli już tp przy odpalaniu i mocniejszym przygazowaniu.
Dobry motor w mazdzie nie będzie kopcił.
Astfgl napisał(a):-Czy piszczace przy otwieraniu szyby to znak, że drzwi sa krzywe po kolizji czy jest to po prostu normalne?
U mnie nie tylko piszczą ale nawet trzeszczą (240tys.km.)
Kierownica po 240 tys.

- Od: 20 sty 2010, 12:19
- Posty: 64
- Skąd: Białystok
- Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))
Serdecznie dziękuję za odpowedzi i kol. verasco za zdjęcia kierownicy.
Nie wygląda na zuzytą mimo 24o tys. Nie widać przetarć. Ładna ta Twoja Magda. W "polskich" Mazdach kierownice są powycierane strasznie.
Z silnikiem oprócz sprawdzenia dymienia spod korka oleju i kopcenia z rury wydechowej na co jeszcze patrzeć?
Jak jest ze słyszalnością turbosprężarki? W jednej z mazd po wyłączeniu silnika było dość głośno słychać cichnący gwizd turbo. MOże tak byc?
Proszę też o instrukcję nt. numeru VIN. Gdzie sa wybite numery? Czy pod klapą koło amortyzatora to jedyne miejsce?
Będę szukał diesla 136 KM i z tego co wiem na 8 pozycji powinno być R. Co jeszcze można wyczytać z VINu?
Z tego co wykombinowałem nie da się jednoznacznie określić daty produkcji szyb. Czy to prawda? Oznaczenia na szybach nic mi nie mówią. Nie ma roku i kropek jak w większości aut. Da się coś chociaż w przybliżeniu powiedzieć o szybie wnioskując z oznaczen?
Jeszcze jedno. Jak to było ze sprawdzaniem sprzęgła przy ruszaniu na ręcznym?
Gdzieś o tym słyszałem ale niedokładnie. Prosze o instrukcję jak to sprawdzić na placu.
Jazda do De jak się okazało juz jutro więc trzymajcie kciuki ! Może wrócę nową Mazdą !
Nie wygląda na zuzytą mimo 24o tys. Nie widać przetarć. Ładna ta Twoja Magda. W "polskich" Mazdach kierownice są powycierane strasznie.
Z silnikiem oprócz sprawdzenia dymienia spod korka oleju i kopcenia z rury wydechowej na co jeszcze patrzeć?
Jak jest ze słyszalnością turbosprężarki? W jednej z mazd po wyłączeniu silnika było dość głośno słychać cichnący gwizd turbo. MOże tak byc?
Proszę też o instrukcję nt. numeru VIN. Gdzie sa wybite numery? Czy pod klapą koło amortyzatora to jedyne miejsce?
Będę szukał diesla 136 KM i z tego co wiem na 8 pozycji powinno być R. Co jeszcze można wyczytać z VINu?
Z tego co wykombinowałem nie da się jednoznacznie określić daty produkcji szyb. Czy to prawda? Oznaczenia na szybach nic mi nie mówią. Nie ma roku i kropek jak w większości aut. Da się coś chociaż w przybliżeniu powiedzieć o szybie wnioskując z oznaczen?
Jeszcze jedno. Jak to było ze sprawdzaniem sprzęgła przy ruszaniu na ręcznym?
Gdzieś o tym słyszałem ale niedokładnie. Prosze o instrukcję jak to sprawdzić na placu.
Jazda do De jak się okazało juz jutro więc trzymajcie kciuki ! Może wrócę nową Mazdą !
- Od: 5 sie 2011, 11:49
- Posty: 4
Numer jest wybity na podłodze przy fotelu pasażera.
Szyby mają zakodowany rok prod. ale para szyb (prawa-lewa) powinny mieć taki sam DOT.
Sprzegło sprawdzasz przy zaciągnietym ręcznym i ruszasz z 4 biegu, auto powinno zgasnąć.
Pochwal się po powrocie jak czy coś Ci się udało znaleźć ciekawego.
Szyby mają zakodowany rok prod. ale para szyb (prawa-lewa) powinny mieć taki sam DOT.
Sprzegło sprawdzasz przy zaciągnietym ręcznym i ruszasz z 4 biegu, auto powinno zgasnąć.
Pochwal się po powrocie jak czy coś Ci się udało znaleźć ciekawego.
- Od: 20 sty 2010, 12:19
- Posty: 64
- Skąd: Białystok
- Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))
Witam,
Wróciłem właśnie z Niemiec. To co widziałem na tamtejszych placach jest do niczego niepodobne.
Mazdy oferowane przez przeważnie kolorowych sprzedawców są w stanie rozkładu i totalnie zajechane i zniszczone.
Widziałem dzisiaj jak turek naprawiał Mazde 6 KILOFEM
!
Po tym co zobaczyłem na razie mam dość.
Jeśli ktoś z Was sprzedaje auto chętnie zapoznam się z ofertą.
Pozdrawiam
Wróciłem właśnie z Niemiec. To co widziałem na tamtejszych placach jest do niczego niepodobne.
Mazdy oferowane przez przeważnie kolorowych sprzedawców są w stanie rozkładu i totalnie zajechane i zniszczone.
Widziałem dzisiaj jak turek naprawiał Mazde 6 KILOFEM

Po tym co zobaczyłem na razie mam dość.
Jeśli ktoś z Was sprzedaje auto chętnie zapoznam się z ofertą.
Pozdrawiam
- Od: 5 sie 2011, 11:49
- Posty: 4
Astfgl napisał(a):Wróciłem właśnie z Niemiec. To co widziałem na tamtejszych placach jest do niczego niepodobne.
Mazdy oferowane przez przeważnie kolorowych sprzedawców są w stanie rozkładu i totalnie zajechane i zniszczone.
I w 90% trafia na polski i litewski rynek gdzie cenny aut są nisze niż za zachodnia granica.
A teraz przyjrzyj się na otomoto i zobacz ile okazji

już wiesz skąd one są
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Astfgl napisał(a):Witam,
Wróciłem właśnie z Niemiec. To co widziałem na tamtejszych placach jest do niczego niepodobne.
Mazdy oferowane przez przeważnie kolorowych sprzedawców są w stanie rozkładu i totalnie zajechane i zniszczone.
Widziałem dzisiaj jak turek naprawiał Mazde 6 KILOFEM!
Po tym co zobaczyłem na razie mam dość.
Jeśli ktoś z Was sprzedaje auto chętnie zapoznam się z ofertą.
Pozdrawiam
A gdzie byłeś, jeśli można wiedzieć
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości