Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez jaketherake » 4 lis 2013, 21:40

Ciekawa dyskusja się rozwiązała :)
Co do porównania M3 vs AR Giulietta, to jest jeszcze jeden argument za M3: wyższa cena odsprzedaży, po tym samym okresie użytkowania.
Dostępne w Polsce konfiguracje M3: faktycznie szkoda że nie mamy konfiguracji jak np.: na Czechy, czyli Revolution, przed SkyPassion ale z 18" felgami, obydwoma czujnikami parkowania, Bose. Również przeliczałem, czy nie opłacało by się zamówić od razu SkyPassion, ale 90tys wydaje mi się ceną wygórowaną. O przednim znaczku w plastiku przy SkyPassion faktycznie zapomniałem, duży minus :(
Może się okazać, że jakby PLN się umocnił (tak prognozują), to wyprawa do Ostravy może się opłacać :D
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez b0rderline » 4 lis 2013, 22:05

Porównianie Alfy do Mazdy bardzo zasadne jeśli chodzi o jakość plastików w środku. W obu autach tak samo przeciętna (moje pierwsze skojarzenie po wejściu do nowej trójki było związane właśnie z Giuliettą :) Także to, że jakieś plastiki już są w nowej trójce porysowane zupełnie mnie nie dziwi (u mnie, przy lewarku już jest cała mozaika rysek).

W wątku było też pytanie o jakość opon Toyo. Dziś znów mi się przypomniało, jak słabe są to gumy. Zmieniłem je właśnie na zimówki Continentala i niebo a ziemia. Mam taki zakręcik, w którym przy 80 letnie Toyo piszczą i tracą przyczepność, a zimowe Continentale idą jak po szynach i spokojnie 10 km/h więcej nie robi dla nich problemu. Toyo są bardzo twarde i dają słabą przyczepność, szczególnie na mokrej nawierzchni więc kogo stać lub ma możliwość, zdecydowanie powinien je wymienić. Ja chyba w końcu na wiosnę też to zrobię.

I wreszcie kwestia silników Mazdy. Zdecydowanie zgadzam się z opiniami, że nie są wystarczająco mocne. Dla kogoś, kto np. jeździł 207, może się wydawać, że 165 koni to potęga, ale polecam sprawdzić, jak się takim silnikiem podróżuje np. na gierkówce (właśnie to zaliczyłem, co prawda moją 151 konna dwulitrówką, ale osiągi i możliwości nowej trójki daleko lepsze na pewno nie są). Ciągłe ograniczenia, maruderzy na drodze i żeby jechać dynamicznie i szybko, trzeba ciągle redukować biegi i wyłączyć podgląd chwilowego spalania, żeby nerwów zbytnio nie szargać (które i tak są już nadwyrężone obserwowaniem kolejnego 10 letniego TDika, który z dziecinną łatwością przyspiesza tak samo, jak Twój 2 letni, 151 konny bolid). Fizyki nie da się oszukać, wysoki moment obrotowy uzyskiwany dzięki albo dużej pojemności albo turbinie zdecydowanie wpływa na jakość podróżowania (czytaj oferuje elastyczność, która jest na polskich drogach kluczowa i znacznie ważniejsza niż czasy od 0 do 100, w których zarówno moja, jak i nowa trójka teoretycznie najgorsza nie są). Dlatego ja czekam na MPS'a :)
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez b0rderline » 4 lis 2013, 22:21

jaketherake napisał(a):
b0rderline napisał(a):Dlatego ja czekam na MPS'a :)

Ok, ale przyzna kolega że w przypadku nowej M3, lżejszej o 80kg od poprzedniczki oraz z 20Nm więcej, jechało by się jednak nieco lepiej? :)
Skądinąd Mazda ma propozycję dla potrzebujących mocniejszego silnika, ale jeszcze wciąż nie GTI, tj. 2,5l (moment max. wyższy i niżej położony). Problem w tym że w Polsce nie jest on oferowany do M3, gdyby nawet był do akcyza zabiła by w cenie...
Amerykanie np.: mają M3 z nowymi 2.5l silnikami i bardzo chwalą. Pewnie całość swoich możliwości pokaże ta konstrukcja po udostępnieniu wersji ze skrzynią manualną.

tak, ten silniczek jest fajny, i jakby Mazda to w trójce z manualem dała, to też by mi wystarczył :) Bo jednak kilka koników i niutonometrów więcej w wersji dwulitrowej żadnej rewolucji w moim odczuciu nie uczyni.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez KvM » 4 lis 2013, 22:43

Dajcie spokój już z tym momentem. Owszem silniki turbo maja inny przebieg mocy, są nieco żwawsze, bo ich moc jest średnio wyższa niż w N/A. Jednak nie są to duże różnice i w teorii lżejsze auto powinno tę różnice nadrobić. Ale jeśli się chce przyspieszyć to trzeba ciągnąć do czerwonego pola, a nie tylko do 4 tysięcy rpm.

Moje pytanie brzmi – czy silnik 120KM różni się tylko softem czy posiada też zmiany mechaniczne względem wersji 165 KM. Czy ktoś może chipuje te silniki? W teorii powinno dać się wycisnąć 170KM.
Mnie ogólnie koncepcja mazdy bardzo się podoba. Byłby ideał gdyby miał napęd na tył.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Postprzez waxain » 4 lis 2013, 23:25

Dodam coś jeszcze od siebie do tej burzliwej dyskusji ;) Mianowicie, to co najbardziej mnie wkurza to fakt, że w dobie gdy dealerzy wręcz biją się o to jak tu przed końcem roku sprzedać jeszcze parę sztuk swoich modeli proponując naprawdę porządne rabaty (Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic, Fiat Bravo itd.) Mazda ma to głęboko gdzieś. Oczywiście jest to w dużej mierze nasza wina, klientów którzy nie wiedząc czemu rzucili się na produkt, który owszem jest w świetnym opakowaniu, nieźle wypromowany ("dusza ruchu"), natomiast jest produktem nie sprawdzonym, nie tanim i wcale nie idealnym :) Do tego to podejście dealerów do klienta na zasadzie "0 rabatu i już" naprawdę boli. Nie wiem jeszcze co zrobię, może poczekam z zakupem do wiosny a może jednak wybiorę coś konkurencji... Czym dłużej myślę o zakupie mazdy 3 w obecnej ofercie, tym bardziej oddalam się od jego dokonania.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez jaketherake » 4 lis 2013, 23:35

waxain napisał(a):Dodam coś jeszcze od siebie do tej burzliwej dyskusji ;) Mianowicie, to co najbardziej mnie wkurza to fakt, że w dobie gdy dealerzy wręcz biją się o to jak tu przed końcem roku sprzedać jeszcze parę sztuk swoich modeli proponując naprawdę porządne rabaty (Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic, Fiat Bravo itd.) Mazda ma to głęboko gdzieś. Oczywiście jest to w dużej mierze nasza wina, klientów którzy nie wiedząc czemu rzucili się na produkt, który owszem jest w świetnym opakowaniu, nieźle wypromowany ("dusza ruchu"), natomiast jest produktem nie sprawdzonym, nie tanim i wcale nie idealnym :) Do tego to podejście dealerów do klienta na zasadzie "0 rabatu i już" naprawdę boli. Nie wiem jeszcze co zrobię, może poczekam z zakupem do wiosny a może jednak wybiorę coś konkurencji... Czym dłużej myślę o zakupie mazdy 3 w obecnej ofercie, tym bardziej oddalam się od jego dokonania.


Popieram. Daję sobie 3 miesiące na zakup, więc jest czas do początku lutego na decyzję. Może Mazda jednak zechce dawać rabaty? <oczko>
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez waxain » 4 lis 2013, 23:39

jaketherake napisał(a):Popieram. Daję sobie 3 miesiące na zakup, więc jest czas do początku lutego na decyzję. Może Mazda jednak zechce dawać rabaty?

Kto wie... z jednego z salonów odpowiedzieli mi tak: "(...)być może jeśli po nowym roku będą dostępne jakieś samochody z roku prod. 2013 importer zdecyduje się na jakieś rabaty ale jest to niezależne od nas" . Tak jakoś średnio pocieszające :(
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez 5qra » 4 lis 2013, 23:53

Brak rabatów to cena za "efekt nowości", jasne będą pewnie jakieś upusty na modele które zostaną u dilerów, ale czy warte "utraty rocznika" na który ciągle się w PL patrzy przy odsprzedaży.
Poprawcie mnie proszę, ten model jest produkowany na 1 linii na cały świat?? Do tego dochodzi podobno przerwa produkcyjna w grudniu. Może potem być tak, że na auto według własnej konfiguracji będzie się czekało pół roku, wtedy też można zapomnieć o rabacie. Nie oznacza to, że komuś nie trafi się z "wyprzedaży" wymarzony samochód.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez jaceku » 4 lis 2013, 23:54

odnośnie chipowania: na bazie tego co wiem...to silnik wolnossący raczej słabo się chipuje, jesli nie będziesz dokonywał zmian w osprzęcie silnika..

jaketherake napisał(a): Ok, ale przyzna kolega że w przypadku nowej M3, lżejszej o 80kg od poprzedniczki oraz z 20Nm więcej, jechało by się jednak nieco lepiej? :).


Każdy z tych elementów ma wpływ na dynamikę...

Aczkolwiek w tym przypadku mam jakieś takie dziwne skojarzenie że:
Tak jak na forum Fiatowo/Alfowym próbuje się udowodnić, że włosi są już prawie bezawaryjni ;), tak na forum mazdy próbuje się udowodnić, że te auta mają w sobie coś z dynamiki... coś jest na pewno... ale na chwilę obecną producent trójki musi uważać na europejskich konkurentów i ich rozwiazania (czyt. turbiny), tak żeby za niedługo nie okazało się, że japonczyków kupujemy tylko z powodu niskiej awaryjnosci...a czy będzie tak niska nadal to się okaże (szczególnie ciekawe są wątki dot. korozji)...

jeszcze jedno przemyślenie:
Jeździłem mazda 6 Skypasion w tej piękniej czerwieni na 19stkach 2,0 165KM
Te auto zabija dwa razy:
-najpierw z zewnatrz –> swoim pieknem i niesamowitą elegancją, jednocześnie dynamiką linii i swoistą agresywnością...
– potem już wewnatrz kiedy wsiadasz za kierownicą wciskasz gaz i auto praktycznie nie jedzie.... :( auto za ponad 110 tys zł...

2,5l – marzenie w przypadku M3 ;) takim to bym pojeździł...
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 10:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez KvM » 5 lis 2013, 08:54

Chip w tym przypadku to tylko odblokowanie fabrycznie zduszonych osiągów, a nie ich poprawa. Jest mnóstwo takich przykladow n p mini 1,6 benzyna NA z 90 na 120 KM.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Postprzez jaceku » 5 lis 2013, 09:05

KvM napisał(a):Chip w tym przypadku to tylko odblokowanie fabrycznie zduszonych osiągów, a nie ich poprawa. Jest mnóstwo takich przykladow n p mini 1,6 benzyna NA z 90 na 120 KM.


myślisz, że M3 ma zduszone osiągi? czy już nie jest wysilone do granic możliwości?
Ile miałoby być przed zduszeniem? 180? 200 KM?

Dopisano 5 lis 2013, 01:05:

jaceku napisał(a):
KvM napisał(a):Chip w tym przypadku to tylko odblokowanie fabrycznie zduszonych osiągów, a nie ich poprawa. Jest mnóstwo takich przykladow n p mini 1,6 benzyna NA z 90 na 120 KM.


myślisz, że M3 2,0 165KM ma zduszone osiągi? czy już nie jest wysilone do granic możliwości?
Ile miałoby być przed zduszeniem? 180? 200 KM?
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 10:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez KvM » 5 lis 2013, 09:19

Mowa jest o silniku 120/145KM zduszonym ze 165. Co najmniej. W praktyce pewnie 170-180KM jest realne. Choć niektórzy spekulują że więcej.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Postprzez waxain » 5 lis 2013, 09:33

5qra napisał(a):Brak rabatów to cena za "efekt nowości", jasne będą pewnie jakieś upusty na modele które zostaną u dilerów, ale czy warte "utraty rocznika" na który ciągle się w PL patrzy przy odsprzedaży.

Zgodzę się – ale tylko częściowo :) Na pewno na sztywną cenę ma wpływ "efekt nowości", jednak z drugiej strony, mamy nowiuteńkiego (z świetnymi recenzjami) Seata Leona III (nie mówiąc już o nowej Ibizie) na którego można uzyskać rabat. Byłem także w salonie Nissana, gdzie jest nowy Note – też można coś uszczknąć z ceny. Tak więc da się :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez mpmp » 5 lis 2013, 13:08

Przejrzałem słowacką ofertę i trochę przykro...
Mazda Poland nie dba za bardzo o nas, sąsiedzi mają lepszą ofertę. Wersja Revolution to jest to, co większość pewnie zadowoli (m.in. 18-tki felgi). A w wersji Passion mają czarną skórę w standardzie (u nas 5,4 tys.). Już nic nie powiem o dieslu (średnie spalanie wpisano 4,1, ale myślę, że 4,5 można spokojnie wykręcić vs benzyny, średnie może być zbliżone do 8).
Myślicie, że diesel pojawi się w ofercie w Polsce?
A może ktoś sprawdzał, jakie są opłaty dodatkowe za sprowadzenie autka ze Słowacji (w przypadku diesla?). Myślę, że to autko z dieslem będzie jeździło rewelacyjnie, biorąc pod uwagę jego niedużą masę vs moment silnika 2,2...
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 11:41
Posty: 6 (0/1)
Auto: Opel Astra
2007

Postprzez bjorm » 5 lis 2013, 15:09

jaceku napisał(a):Aczkolwiek w tym przypadku mam jakieś takie dziwne skojarzenie że:
Tak jak na forum Fiatowo/Alfowym próbuje się udowodnić, że włosi są już prawie bezawaryjni ;), tak na forum mazdy próbuje się udowodnić, że te auta mają w sobie coś z dynamiki... coś jest na pewno... ale na chwilę obecną producent trójki musi uważać na europejskich konkurentów i ich rozwiazania (czyt. turbiny), tak żeby za niedługo nie okazało się, że japonczyków kupujemy tylko z powodu niskiej awaryjnosci...a czy będzie tak niska nadal to się okaże (szczególnie ciekawe są wątki dot. korozji)...
2,5l – marzenie w przypadku M3 ;) takim to bym pojeździł...


a Ty nie widzisz, że dla Ciebie normlane wersje są za słabe? ja bardzo się cieszę, że mazda nie poszła w turbiny (gdyby dali to pewnie rezygnowałbym z zakupu kiedykolwiek) itp. auto ma zadowalającą dynamikę, w sam raz jak w segment. jak chcesz ponadprzeciętnej to czekaj na MPS, nie wiem w czym problem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez jaketherake » 5 lis 2013, 16:50

mpmp napisał(a):Przejrzałem słowacką ofertę i trochę przykro...
Mazda Poland nie dba za bardzo o nas, sąsiedzi mają lepszą ofertę. Wersja Revolution to jest to, co większość pewnie zadowoli (m.in. 18-tki felgi). A w wersji Passion mają czarną skórę w standardzie (u nas 5,4 tys.). Już nic nie powiem o dieslu (średnie spalanie wpisano 4,1, ale myślę, że 4,5 można spokojnie wykręcić vs benzyny, średnie może być zbliżone do 8).
Myślicie, że diesel pojawi się w ofercie w Polsce?
A może ktoś sprawdzał, jakie są opłaty dodatkowe za sprowadzenie autka ze Słowacji (w przypadku diesla?). Myślę, że to autko z dieslem będzie jeździło rewelacyjnie, biorąc pod uwagę jego niedużą masę vs moment silnika 2,2...

Identyczną ofertę jak Słowacy, mają też Czesi i u nich wychodzi nawet lepiej cenowo. Tutaj konfigurator ( w tym sedan): http://www.mazda.cz/konfigurator/#/configurator/m3 . M3 w konfiguracji Revolution (sporo bogatsze niż nasze SkyEnergy) z dieslem 150km w manualu wychodzi coś ok 92tys. zł. Problem w tym, że przy sprowadzeniu silników diesla trzeba by dopłacić akcyzę 18,6%, ze względu na poj. >2l <dupa>
Przy silnikach benzynowych akcyza 3,1%. Pozostałe opłaty to chyba identyko jak przy autach sprowadzanych z Niemiec, pewnie ciut kłopotów tylko z tłumaczeniem dokumentów wozu.
Zastanawia mnie również jak z ubezpieczeniem auta, kupowanego w zagranicznym salonie? Na pewno zakup u dealera zza granicy stwarzałaby nieco problemów...
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez jaceku » 5 lis 2013, 17:10

bjorm napisał(a):
jaceku napisał(a):Aczkolwiek w tym przypadku mam jakieś takie dziwne skojarzenie że:
Tak jak na forum Fiatowo/Alfowym próbuje się udowodnić, że włosi są już prawie bezawaryjni ;), tak na forum mazdy próbuje się udowodnić, że te auta mają w sobie coś z dynamiki... coś jest na pewno... ale na chwilę obecną producent trójki musi uważać na europejskich konkurentów i ich rozwiazania (czyt. turbiny), tak żeby za niedługo nie okazało się, że japonczyków kupujemy tylko z powodu niskiej awaryjnosci...a czy będzie tak niska nadal to się okaże (szczególnie ciekawe są wątki dot. korozji)...
2,5l – marzenie w przypadku M3 ;) takim to bym pojeździł...


a Ty nie widzisz, że dla Ciebie normlane wersje są za słabe? ja bardzo się cieszę, że mazda nie poszła w turbiny (gdyby dali to pewnie rezygnowałbym z zakupu kiedykolwiek) itp. auto ma zadowalającą dynamikę, w sam raz jak w segment. jak chcesz ponadprzeciętnej to czekaj na MPS, nie wiem w czym problem.


Ja nie widzę żadnego problemu...dyslutujemy w końcu...
przypomne Ci że porównujemy auta w danej grupie cenowej i segmencie
jeśli mialbym mieć MPSa to porównywałbym go do Gulietty Quadrifoglio Verde 1.75 TBI...problem pozostaje :)
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 10:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez KvM » 5 lis 2013, 17:52

Turbo przydałoby się jako opcja. Np. 2,0T 250-300KM. Może tak będzie w MPS.
Uważam jednak, że obecna oferta jest bardzo dobra i tak jak jestem zwolennikiem doładowania tak uważam, że Mazda spisała się świetnie oferując coś innego. Po prostu jest wybór i to jest bardzo pozytywne. Silnika 2,0 120KM nie ma się czego wstydzić wobec 1,4 vw o zbliżonej mocy. Zresztą byl tu nawet link do porównania z golfem z takim silnikiem i w zasadzie szły łeb w łeb. Z drugiej strony nie czarujmy się większa dużo moc niż te ~170 KM w lekkim aucie z przednim napędem robi się bez sensu przez problemy z trakcja.

Natomiast diesle w 3 to słaby pomysł. Obawiam się ze to może słabo jeździć. Miałem bravo 1,4 t 150KM i to jeździł w miarę poprawnie w zakrętach. Miałem się jednak okazje przejechać dieslem i była to porażka totalna. Auto nie radziło sobie z tak ciężkim silnikiem na przedniej osi.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Postprzez rav3nlord » 5 lis 2013, 18:49

Orientujecie się czy jest możliwość zakupu mazdy 3 skyactive na 16 felgach tylko z oponami zimowymi?
Wiosną zamierzam i tak kupić felgi 18 wiec letnie kapcie 16 byłyby mi zbędne.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 20:30
Posty: 33
Auto: Volvo S60/ 6 /Kawasaki ninja

Postprzez KMBak » 5 lis 2013, 19:13

Szczerze wątpię. Z fabryki auta wyjeżdżają na letnich. Chyba, że ASO we własnym zakresie coś zamiesza.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto