Mazda 323 BJ
Nie ma co...opinie na temat modelu. Kolega urbinio zrobił sobie z tego tematu coś w stylu darmowych porad dotyczących swojego samochodu.
urbinio napisał(a):I nie oburzaj sie tak bo szkodzi na cere krzywy
Ja się nie oburzam tylko odpowiedzi na twoje pytania związane z ogólnym użytkowaniem z powodzeniem znajdziesz w szukajce i w innych działach forum a tutaj tylko zaśmiecasz temat.
urbinio napisał :
pytanie czy jak zaloze sobie oponiki do mojej BJ 185/60R15 to bedzie wielka roznica w sotosunku do 195/55R15?? czy nie beda mi tarly ani cos takiego??
Witam panowie wkoncu kupilem felgi taki ktore chcialem i pytanko do was czy mozna kupic gdzies jakies nakretki z zabezpieczeniami bo te moje stare sa brzydkie i zardzewiale co radzicie zebym zrobil?? Moze macie cos na sprzedaz
panowie jestem zalamany wogole na tym jeb... allegro nie ma mazdowskich felg co robic nie chce nikt z was sprzedac takie jakie pokazywlame ze dwie strony wczesniej??
witam mam takie niecodzienne pytanie ile moze wazyc felga stalowa 14 z opona?? wie ktos moze orientuje sie??
witam panowie pytanie ile moze kosztowac polerowanie 4 felg tak w przyblizeniu??
panowie ja mam pytanko dotyczace klimy. sprowadzilem samochod w grudniu ostatnio jechalem z klima niby ona chlodzi czy polecacie zeby ja doplenic odgrzybic itp. Wogole po co jest odgrzybianie czy trzeba to robic czy nie ile takie cos moze kosztowac. Ogolnie jaki dobry i niedrogi serwis polecacie w warszawie
----------------------------------------------------------------------------------------------------
I to są pytania na temat BJ-ki ?
Ostatnio edytowano 30 cze 2009, 20:36 przez didusiek, łącznie edytowano 1 raz
Yazeen napisał(a):chyba ze drzwi byly wymieniane... usmiech to plytki moze nie byc:)
Dane nie są naklejone na drzwiach tylko w dolnej części środkowego słupka, jak otworzysz drzwi spójrz na dolną część słupka.
a to ciekawe...musze faktycznie tam spojrzec...ale swoja droga w instrukcji od tego modelu, pisza, ze oznaczenie jest na drzwiach...
- Od: 14 kwi 2009, 14:10
- Posty: 137
- Skąd: Warszawa
- Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.
tomekcz odpowiedzi szukaj w podpisie GofNet'a
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
Witam!
Chcialbym kazdego wyczulic na to by pamietac o SPRAWDZANIU LUZU ZAWOROWEGO!!!!!
Producent zaleca sprawdzac chyba co 90000km ale ja bym robil to czesciej ;/
Auto moje od ost miesiecy dziwnie odpalalo, obroty nie byly rowne na luzie, dziwnie przyspieszal – na gazie gozej niz na benzynie. Myslalem ze to instalacja gazu BRC cos nawala a tu sie okazalo ze kompresja byla do kitu. Pod koniec to juz mocy zaczelo brakowac odczuwalnie i zaczal gasnac na luzie...
Test kompresji wyszedl odpowiednio na cyl 1, 2, 3 i 4: 10, 5, 5, 11 – a powinno byc 11-14. Pierwszy warsztat krzyknal: USZCZELKA POD GLOWICA!!, pojechalem do innego – autotech-rumia gdzie podeszli do sprawy profesjonalniej. Ponizej 11 producent zaleca regulacje. Okazalo sie ze na zaworach wydechowych cyl 2 i 3 nie bylo woguole luzu czyli sie nie domykaly!!!!Zaraz Po regulacji kompresja stala sie 13.5, 9, 9, 13.5 i mam wieeeeelka nadzieja ze 2 i 3 cyl dojdzie choc do 11 po jakims czasie (ulozy sie) i ewentualny nagar na gniazdach/zaworach sie wypali – jak nie to remont glowicy (nadpalone gniazda/zawory), ale tu bez 1000zl nie ma szans....
Takze ponawiam – SPRAWDZAC LUZ ZAWOROWY!!!
luz zaworowy na zimnym silniku dla 1.6 ZM powinien byc:
zawor ssacy i wylotowy identycznie: 0.25—0.31mm (0.28±0.03)
-dane z Mazda Service Manual dla silnika ZM
BTW – ciagle jestem w szoku jak moja BJ nagle zaczela smigac, rowniez na gazie jest idealnie wreszcie
Chcialbym kazdego wyczulic na to by pamietac o SPRAWDZANIU LUZU ZAWOROWEGO!!!!!
Producent zaleca sprawdzac chyba co 90000km ale ja bym robil to czesciej ;/
Auto moje od ost miesiecy dziwnie odpalalo, obroty nie byly rowne na luzie, dziwnie przyspieszal – na gazie gozej niz na benzynie. Myslalem ze to instalacja gazu BRC cos nawala a tu sie okazalo ze kompresja byla do kitu. Pod koniec to juz mocy zaczelo brakowac odczuwalnie i zaczal gasnac na luzie...
Test kompresji wyszedl odpowiednio na cyl 1, 2, 3 i 4: 10, 5, 5, 11 – a powinno byc 11-14. Pierwszy warsztat krzyknal: USZCZELKA POD GLOWICA!!, pojechalem do innego – autotech-rumia gdzie podeszli do sprawy profesjonalniej. Ponizej 11 producent zaleca regulacje. Okazalo sie ze na zaworach wydechowych cyl 2 i 3 nie bylo woguole luzu czyli sie nie domykaly!!!!Zaraz Po regulacji kompresja stala sie 13.5, 9, 9, 13.5 i mam wieeeeelka nadzieja ze 2 i 3 cyl dojdzie choc do 11 po jakims czasie (ulozy sie) i ewentualny nagar na gniazdach/zaworach sie wypali – jak nie to remont glowicy (nadpalone gniazda/zawory), ale tu bez 1000zl nie ma szans....
Takze ponawiam – SPRAWDZAC LUZ ZAWOROWY!!!
luz zaworowy na zimnym silniku dla 1.6 ZM powinien byc:
zawor ssacy i wylotowy identycznie: 0.25—0.31mm (0.28±0.03)
-dane z Mazda Service Manual dla silnika ZM
BTW – ciagle jestem w szoku jak moja BJ nagle zaczela smigac, rowniez na gazie jest idealnie wreszcie
Jednak nie ma to jak Japonska technologia.
- Od: 19 sie 2007, 22:55
- Posty: 39
- Skąd: Gdynia/Aberdeen Szkocja
- Auto: 323F 1.6 02" BRC, 323F 1.5 98"
JanuszM napisał(a):treści wnioskuję, że regulacja dotyczyła silnika ZM (czyli wymiana płytek) –
a czy w silniku ZL też trzeba to wymieniać /regulować , silnik 1.5 ZL 1998r?
karmazyn33 napisał(a):JanuszM napisał(a):treści wnioskuję, że regulacja dotyczyła silnika ZM (czyli wymiana płytek) –
a czy w silniku ZL też trzeba to wymieniać /regulować , silnik 1.5 ZL 1998r?
Witam, także chciałbym się dołączyćdo tego pytania. Ostatnio coś mi silnik niezbyt równo pracuje...
Oooh it’s a killing machine it’s got everything
Like a driving power big fat tyres and everything
Like a driving power big fat tyres and everything
- Od: 6 lis 2007, 09:21
- Posty: 9
- Skąd: Rzeszów
- Auto: mazda 323f ('98 BJ)
karmazyn33 napisał(a):witam . wiem że to nie ten dział ale nie znalazłem tematu pasującego a mianowicie – jeżdzę mazdą już roki zawsze po odpaleniu auta poduszki się zaświecały i po chwili gasły , a ostatnio zrobiło sie tak już 3 razy że odpaliłem , zgasły i w czasie jazdy zaswieciły sie kontrolki aib bag pasażera i kierowcy , po paru km zgasły obie a potem po kilku km znów zaświeciły się ,i ta po prawej stronie na desce rozdzielczej się swieci stale a z lewej miga , i po przejechaniu paru km znów gasnie , ma ktoś pomysł co to może być, dodam że nic nie było przy samochodzie robione nic nie rozłanczałem .
Cześć, przerabiałem ten temat tej zimy. Najprawdopodobniej mata, która jest w siedzisku pasażera i uzbraja jego (pasażera) poduchy jest "na wykończeniu" (standardowy mankament w mazdach jak zauważyłem na forum). Masz dwa wyjścia, spróbować znaleźć uszkodzone miejsce w macie (trudna sprawa) lub kupić na szrocie uzywany fotel i wymienić matę (ewentualnie cały fotel, jeśli będzie pasować tapicerka). Pozdrawiam i powodzenia.
Oooh it’s a killing machine it’s got everything
Like a driving power big fat tyres and everything
Like a driving power big fat tyres and everything
- Od: 6 lis 2007, 09:21
- Posty: 9
- Skąd: Rzeszów
- Auto: mazda 323f ('98 BJ)
LongeRek napisał(a):Mam Mazdę z 1999 roku i jedna rzecz zaczyna być bardzo uciążliwa. Mianowicie podczas jazdy ( na naszych wspaniałych drogach) zaczynają "trzeszczeć mi plastiki". Zauważyliście coś podobnego w waszych BJ'kach?
U mnie lekko trzeszczy lewa strona kokpitu. Pomaga czasem jej docisniecie, zeby na stale sie pozbyc musialbym podlozyc cos w miejscu scierania sie trzeszczacych elementow.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
radekko – racja, ja też ostatnio stanąłem z powodu dymiących klocków – tylny zacisk nie odpuścił po zaciągnięciu ręcznego – teraz po wstępnych oględzinach pozostaje zestaw naprawczy i regeneracja całego tyłu...
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
Regeneracja moze sie sprowadzic tylko do oczyszczenia i nasmarowania, tam raczej nic poza gumkami do wymiany nie bedzie. Same gumki to smieszny koszt, chyba sporo ponizej 100zl na tyl i jakies niecale 60zl na przod. No i rada mechanika, przy kazdej wymianie oleju sprawdzic hamulce.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości