Mazda 323 BJ

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez ender » 14 kwi 2009, 16:18

Witam,
choć obserwuję forum od dawna to mój pierwszy post :D nie chcę narazić się Admin'om ale nie wiem w którym miejscu powinienem umieścić to pytanie, właściwie to prośba o pomoc <co?> tydzień temu wymieniłem koła z oponami zimowymi na letnie i zaczęło coś strasznie huczeć, gdy wchodzę powyżej 1500 i potem 2500 obrotów jest huk jakbym zgubił tłumik, jeden mój mądry znajomek twierdzi że to przednie łożysko choć ja ten huk słyszę jakby z tyłu, polećcie mi proszę zaufanego mechanika w Wa-wie bo jeśli to rzeczywiście łożysko to chyba nie powinienem z tym długo jeździć <glupek2>
dziękuję i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2009, 15:53
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BJ 2.0TD 2002r

Postprzez Mako » 14 kwi 2009, 17:06

ender czy nowe butki do BJ maja dobrany odpowiedni pierscien centrujacy na piaste, u mnie tez tak huczalo i okazalo sie ze cala felga pracowala na srubach bo nie miala oparcia na piescie
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez ender » 14 kwi 2009, 17:43

Mako dzięki za odpowiedź, ale nie wiem co do mnie mówisz <glupek2> koła z letnimi oponkami były jeżdżone przez cały zeszły rok i było ok (przeleżały 6 miesięcy w piwnicy) teraz zamieniliśmy tylko kółka z przodu na tył, a o tych kurcze " pierścieniach centrujących na piaście" to nie mam bladego pojęcia (może coś bliżej, gdzie mam zajrzeć i jak to sprawdzić) sorry, jak widzisz bez polecenia fachowca się nie obejdzie :)
dzięki tak czy inaczej
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2009, 15:53
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BJ 2.0TD 2002r

Postprzez ender » 14 kwi 2009, 17:59

już wiem co to te pierścienie centrujące <glupek2> obawiam się, że mechanik nie zakładał nic takiego, czy to możliwe że brak takiej małej nakładki powoduje taki straszny huk? co teraz? powinienem odwiedzić mechanika z zakupionymi pierścieniami jak rozumiem, jakieś konkretne godne polecenia pierścienie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2009, 15:53
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BJ 2.0TD 2002r

Postprzez Mako » 14 kwi 2009, 18:00

wierz mi nawet 1 mm roznicy miedzy srednica piasty a otworu w feldze jest bardzo odczuwalne sluchowo jak i dotykowo na kierownicy

to nie jezeli w zeszlym sezonie jezdzily aluski na Twojej mazdzie to temat nie istnieje, powiedz tylko jakie sa te felgi, czy to sa ori mazdy czy moze aftermarketowe ;)

problem moze byc tez z wywazeniem kol jak rowniez zmiana ich polozenia, dlatego ze inaczej opony ukladaja sie z przdu (diesel jest ciezki z przodu wiec opona z inaczej lezy)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez ender » 14 kwi 2009, 18:08

felgi oryginalne mazdy, jak sprawdzaliśmy koła mają z przodu sporo luzu więc też na tej podstawie mój koleżka twierdzi że to łożyska
dzięki Mako
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2009, 15:53
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BJ 2.0TD 2002r

Postprzez Mako » 14 kwi 2009, 18:14

ender to jak ori to problem pierscieni odpada
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Jacekm_ » 14 kwi 2009, 19:46

Ja bym jeszcze zwrócił uwagę na możliwość wyząbkowania opon. Miałem tak w poprzednim aucie. Na tyle opona się wyząbkowała, ale nie było nic słychać. Przerzuciłem pewnego razu kółka przód na tył i odwrotnie, a tu nagle zrobił się odrzutowiec – taki huk. Już zdążyłem kupić nowe łożysko, ale jeszcze dla zasady coś mnie podkusiło, żeby zamienić koła z powrotem – w efekcie znowu cisza. Także proponuję sprawdzić te opony.

A nawiązując do łożysk to jak koło ma luz to ja bym nie czekał, aż odpadnie... To jest sygnał do natychmiastowej zmiany łożyska – nie ważne, czy huczy, czy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez urbinio » 15 kwi 2009, 08:53

panowie w razie co ja dalej szukam felg :P
Urbinio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 18:07
Posty: 109
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez NBR » 15 kwi 2009, 20:50

wertopser napisał(a):ostatnio zrobilem kilka zdjec na wypolerowanych aluskach wiec pokazuje usmiech

ładnie wyszły

ender a może masz opony kierunkowe i są źle założone??
Jacekm_ ma racje sprawdź opony i spróbuj założyć je z powrotem jak było...

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez Borys » 15 kwi 2009, 20:58

wertopser ładnie ci wyszły te felgi, chciałem też u siebie pomalować wnętrza na czarno, ale pozostałem tylko przy polerce frontów. Te wewnętrzne części sa chropowate i nie mialy wżerów, z braku czasu zostawilem tak jak jest. Jak patrze na twoje to troche żaluje ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez urbinio » 15 kwi 2009, 21:13

witam czy do BJ bedzie pasowala taka felga?? o takim rozstawie srub?? 4x114,3
Urbinio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 18:07
Posty: 109
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez Jacekm_ » 15 kwi 2009, 21:24

urbinio napisał(a):witam czy do BJ bedzie pasowala taka felga?? o takim rozstawie srub?? 4x114,3

Nie bardzo :|
Przy piastach na 4 śruby rozstaw jest 4x100.
Przy piastach na 5 śrub jest 5x114,3 – ale to tylko Protege/Sportive/GT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez urbinio » 16 kwi 2009, 06:47

witam mam takie niecodzienne pytanie ile moze wazyc felga stalowa 14 z opona?? wie ktos moze orientuje sie??
Urbinio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 18:07
Posty: 109
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez wertopser » 16 kwi 2009, 06:59

Borys napisał(a):wertopser ładnie ci wyszły te felgi, chciałem też u siebie pomalować wnętrza na czarno, ale pozostałem tylko przy polerce frontów. Te wewnętrzne części sa chropowate i nie mialy wżerów, z braku czasu zostawilem tak jak jest. Jak patrze na twoje to troche żaluje oczko



u mnie tez nie bylo wzerow tam ale jak sciagalem lakier preparatem to neistety ale nie dalem rady upilnowac i lakier zszedl gdzieniegdzie no i musialem cos z tym juz zrobic :( zastanawialem sie nad srebrny i czarnym kolorem ale jednak wybralem czarny bo stwierdzilem ze ladniej bedzie wygladac i mysle ze dobrze zrobilem :)

Borys pokaz Twoje aluski bo jestem ciekaw jak wyszly :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 18:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Postprzez JanuszM » 16 kwi 2009, 08:48

Wżery w alufeldze potraktowałem szpachlą z dodatkiem aluminium, wyszlifowałem papierkiem, podkład, lakier metalik (udało się dobrać idealnie lakier w sprayu), na to lakier bezbarwny i trzeba się dobrze przyglądać, żeby dojść gdzie było malowane ;)
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez urbinio » 16 kwi 2009, 15:16

czy do bJ bedzie pasowala felga o takich wymiarach
śrub 4x100 ( inaczej 4/100 lub 4*100 )
– otwór centrujący 67mm
ET koles nie zna
Urbinio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 18:07
Posty: 109
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez wertopser » 16 kwi 2009, 15:46

ET jest bardzo wazne bo moze ci felga ocierac wiec powinienes znac... a na alufeldze powinno pisac gdzies jakie jest ET
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 18:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Postprzez Borys » 16 kwi 2009, 16:30

wertopser napisał(a):u mnie tez nie bylo wzerow tam ale jak sciagalem lakier preparatem to neistety ale nie dalem rady upilnowac i lakier zszedl gdzieniegdzie no i musialem cos z tym juz zrobic zastanawialem sie nad srebrny i czarnym kolorem ale jednak wybralem czarny bo stwierdzilem ze ladniej bedzie wygladac i mysle ze dobrze zrobilem

Borys pokaz Twoje aluski bo jestem ciekaw jak wyszly

A widzisz...ja ściągałem lakier papierem na wiertarce (krążek na gąbce, żeby nie uszkodzić i za mocno nie wyjechać), więc te wnęki omijalem ;) Przyszedł mi właśnie autosol, bo troche braklo, wypoleruje bo się troche zakurzyły i wrzucę zdjęcia ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez wertopser » 16 kwi 2009, 17:35

ooo autosolem ja tez mialem polerowane aluski :) bardzo dobry wybor :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 18:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto