Mazda 323 BJ
Witam ponownie.
Jak seria problem to dołożę swój z wczoraj. Uprzedzam, ze to może być jakaś błahostka, ale fachura ze mnie żaden.
Przedwczoraj wymieniłem olej (syntetyk), filtr oleju + powietrza. Ku radości mej zrobiło sie dużo ciszej, ale zrobiło sie też coś, co mnie niepokoi. A mianowicie, zaraz po tej wymianie odniosłem wrażenie, ze tak jakby osłabła. Tz. muszę ją wyżej kręcić, bo w przeciwnym wypadku robi mi "kaczuszki". Jakieś utraty w przyspieszeniu nie zauważyłem, ale przy zmianie biegów muszę mieć zdecydowanie wyższe obroty aniżeli przed wymiana.
Co do kontrolek drzwi i płynu do spryskiwaczy – też nic nie świeci.
PS. Zdjęcia podświetlonego zamka jeszcze nie zrobiłem – proszę o wyrozumiałość
Jak seria problem to dołożę swój z wczoraj. Uprzedzam, ze to może być jakaś błahostka, ale fachura ze mnie żaden.
Przedwczoraj wymieniłem olej (syntetyk), filtr oleju + powietrza. Ku radości mej zrobiło sie dużo ciszej, ale zrobiło sie też coś, co mnie niepokoi. A mianowicie, zaraz po tej wymianie odniosłem wrażenie, ze tak jakby osłabła. Tz. muszę ją wyżej kręcić, bo w przeciwnym wypadku robi mi "kaczuszki". Jakieś utraty w przyspieszeniu nie zauważyłem, ale przy zmianie biegów muszę mieć zdecydowanie wyższe obroty aniżeli przed wymiana.
Co do kontrolek drzwi i płynu do spryskiwaczy – też nic nie świeci.
PS. Zdjęcia podświetlonego zamka jeszcze nie zrobiłem – proszę o wyrozumiałość
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
popatrz sie na rolki paska klinowego podczas pracy silniki czy kreca sie rownomiernie czy przypadkiem ktoras nie rzuca !
koło przy pompie wodnej rzuca na prawo i na lewo,, Chyba pożyczę stetoskop i będę nasłuchiwał
Nobel napisał(a):NBR napisał(a):ikarusiarz napisał(a):Hamulce-hamują tak jakby tarcze były krzywe, lekko pulsuje pedał.
może wystarczy tarcze przetoczyć – koszt niewielki a poprawi komfort
Z tego co wiem to żaden szanujący sie mechanik sie nie podejmie przetoczenia tarcz bo to sprawa prosta nie jest a oprócz tego trzeba miec do tego sprzet i nie mówie tu o tokarce.
Ale najpierw wypadało by zmierzyć grubość tarcz bo może sie okazać ze już nei bedzie z czego toczyć
zależy co masz na myśli pisząc "szanujący się mechanik" – czy to taki który nie podejmuje się trudnych zadań?
nie napisałem że u każdego można ten zabieg wykonać, ale skoro np mechanik podejmuje się przetoczenia tarcz to chyba ma do tego odpowiednie narzędzia i wiedzę na ten temat (nie wspominając o sprawdzeniu grubości tarcz)...
Nobel napisał(a):prosiłbym np o foto wszystkich kontrolek) bo poczytałem troche na ten temat i wychodzi ze w modelu wcześniejszym jest, w manualu na schemacie tez widneije ale u nie w aucie nic sie nie zaświeca, a nie chce rozbierać auta jezeli nie bedzie po co.
w moim przypadku kontrolka w liczniku jest zamontowana ale nie informuje że kończy się płyn – trzeba sprawdzić czy jest czujnik w pojemniku na płyn...
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
Nobel napisał(a):Z tego co wiem to żaden szanujący sie mechanik sie nie podejmie przetoczenia tarcz bo to sprawa prosta nie jest a oprócz tego trzeba miec do tego sprzet i nie mówie tu o tokarce.
Witam!Mój tata jest dobrym mechanikiem i jeżeli robi chamulce i trzeba przetoczyć tarcze, oczywiście w cześniej mierzy grubość to toczy.Robi to dobry znajomy tokarz na tokarce i nie przypominam sobie żeby były jakieś problemy.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):Robi to dobry znajomy tokarz na tokarce i nie przypominam sobie żeby były jakieś problemy
nie ma prolemu z toczeniem tarcz to żaden prolem... robi sie dopiero problem jeśli to nie wina tarcz a piast które mogą mieć dchylenia mikrometrowe płaszczyzny względem osi i już pomaga toczenie jedynie na piastach
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy 
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
Apropo tarcz chciałem tylko zasygnalizowac, ze moga byc z nimi problemy i jeżeli chodzi o toczenie to musi to robic człowiek który naprawde sie zna na sprawie bo jakby nie popatrzeć tarcze wpływaja na bezpieczne porusznie sie po drodze.
Co do kontroli od spryskiwaczy to przebadałem dzisiaj sytuacje i sie okazuje ze zbiornik nie zawiera pływaka (ale jest na niego miejsce) sa tez podłaczone przewody, ale trzeba by jeszcze rozebrac deche i sprawdzić czy wszystkie zarówki sa na miejscu.
Co do kontroli od spryskiwaczy to przebadałem dzisiaj sytuacje i sie okazuje ze zbiornik nie zawiera pływaka (ale jest na niego miejsce) sa tez podłaczone przewody, ale trzeba by jeszcze rozebrac deche i sprawdzić czy wszystkie zarówki sa na miejscu.
- Od: 16 sty 2008, 18:18
- Posty: 11
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323 BJ '99 1.5 16V
Nobel napisał(a):Co do kontroli od spryskiwaczy to przebadałem dzisiaj sytuacje i sie okazuje ze zbiornik nie zawiera pływaka (ale jest na niego miejsce) sa tez podłaczone przewody, ale trzeba by jeszcze rozebrac deche i sprawdzić czy wszystkie zarówki sa na miejscu.
hmmm, to pływak ja chyba mam, o ile jest to kawałek różowej pianki. Ale kontrolka mi sie nie zaświeciła jeszcze nigdy.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
Witam,od wczoraj zostałem posiadaczem Mazdy 323f 2,0 Turbo Diesel 16 V i od razu na początek problem:
kiedy rano wsiadam do auta,samochód zapala mi bez problemu,natomiast po przejechaniu kilkunastu km jesli dajmy na to zgaszę go i po chwili chcę znowu zapalić to niestety tzw doopa:(
Kręci ale nie zapala,i właśnie przed chwilą obczaiłem ,że jak w trakcie zapalnia poruszam dość energicznie do przodu lub do tyłu kluczykiem to załapuje i odpala.Czy problem może tkwić w jakimś przekaźniku bądź jakiejś kości przy stacyjce?
kiedy rano wsiadam do auta,samochód zapala mi bez problemu,natomiast po przejechaniu kilkunastu km jesli dajmy na to zgaszę go i po chwili chcę znowu zapalić to niestety tzw doopa:(
Kręci ale nie zapala,i właśnie przed chwilą obczaiłem ,że jak w trakcie zapalnia poruszam dość energicznie do przodu lub do tyłu kluczykiem to załapuje i odpala.Czy problem może tkwić w jakimś przekaźniku bądź jakiejś kości przy stacyjce?
- Od: 2 kwi 2008, 16:00
- Posty: 15
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 323 2.0 DiTD, BJ 99'
mdenis napisał(a):na początek problem
Takie problemy były już opisywane na forum. poczytaj o tym zanim zadasz pytanie. To nie miejsce na rozwiązywanie usterek tylko na opinie na temat mazdy 323f BJ! Niech ktoś wreszcie zrobi tu porządek, bo po woli się robi wolna amerykanka ;p
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Przepraszam bardzo ale dosyć dokładnie przetrząsnąłem forum za pomocą opcji "szukaj"
Miałem nadzieję,że ktoś z obecnych tu osób zechce mi pomóc ,w zamian na dzień dobry dostałem opie....l
Za zadanie pytanie w nieodpowiednim miejscu z góry przepraszam ale jestem laikiem w tych sprawach.Pozdr
Miałem nadzieję,że ktoś z obecnych tu osób zechce mi pomóc ,w zamian na dzień dobry dostałem opie....l
Za zadanie pytanie w nieodpowiednim miejscu z góry przepraszam ale jestem laikiem w tych sprawach.Pozdr
- Od: 2 kwi 2008, 16:00
- Posty: 15
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 323 2.0 DiTD, BJ 99'
mdenis napisał(a):Przepraszam bardzo
mdenis napisał(a):na dzień dobry dostałem opie....l
Nie przejmuj się. Poczytaj trochę zasady korzystania z forum. Zadaj dobrze pytanie w dziale 323 albo w Diesel a na pewno ktoś pomorze. Tu masz na to mniejsze szanse. tu dyskutujemy czy warto jeździć BJką, czy nie. Pozdrawiam
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
knyklu napisał(a):Nobel napisał(a):Co do kontroli od spryskiwaczy to przebadałem dzisiaj sytuacje i sie okazuje ze zbiornik nie zawiera pływaka (ale jest na niego miejsce) sa tez podłaczone przewody, ale trzeba by jeszcze rozebrac deche i sprawdzić czy wszystkie zarówki sa na miejscu.
hmmm, to pływak ja chyba mam, o ile jest to kawałek różowej pianki. Ale kontrolka mi sie nie zaświeciła jeszcze nigdy.
Plywak jak najbardziej jest, rozowa pianaka. Wczoraj dolewalem
Bylo pusto a zadna dodatkowa kontrolka nie palila sie. Czy wogole jest cos takiego jak kontrolka plynu spryskiwaczy? U mnie chyba nie.
- Od: 21 lut 2008, 14:19
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2001r.
OLOh napisał(a):Czy wogole jest cos takiego jak kontrolka plynu spryskiwaczy? U mnie chyba nie.
BJka jest chyba zubożona o ten bajer. Niestety. Zostaje nam wzrokowy wskaźnik w postaci pianki w zbiorniku.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
http://data.idnes.cz/g/auto/autobild/tuv_report.html
Jak myslicie dlaczego BJ tak nisko w tym rankingu?
Jak myslicie dlaczego BJ tak nisko w tym rankingu?
- Od: 13 lip 2007, 17:17
- Posty: 55
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1996r.
Adias napisał(a):Jak myslicie dlaczego BJ tak nisko w tym rankingu?
Nisko? Według mnie jest dobrze
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
jest w polowie stawki, nie chcialbym byc posiadaczem laguny czy voyagera a tym bardziej carnivala, demio ma bardzo ladna pozycje tylko nie wiem dlaczego 626 znalazla sie nizej niz BJ
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Pomocy....
Mam okazję (?) nabyć 323 BJ z roku 2000 z silnikiem 1.5i. Zwracam się z prośbą o opinie, poradę bo auto ma już przejechane 170 tys km i obawiam się czy nie będzie to już skutkować w najbliższym czasie usterkami, które nie są najtańsze do naprawy w tym aucie (biorąc pod uwagę ceny napraw innych marek). To ma być moje pierwsze auto na kilka lat. Troche mnie koszt eksploatacji choć czytając Wasze opinie widziałem że w mieście auto może spalac do 10 litrów. Dodam że auto jest sprowadzone i podreperowane przez znajomego fachowca (odpada fuszera), cena z rejestracją tylko 14 tys. Boję się też czy to auto da sie później odsprzedać za pare lat jak bedzie miało > 200 tys km
Pozostaje mi pytanie, brać czy nie bać.
Powszę o pomoc, podpowiedzi na co mam zwrócić uwagę i o co zapytać przed ew. kupnem
Mam okazję (?) nabyć 323 BJ z roku 2000 z silnikiem 1.5i. Zwracam się z prośbą o opinie, poradę bo auto ma już przejechane 170 tys km i obawiam się czy nie będzie to już skutkować w najbliższym czasie usterkami, które nie są najtańsze do naprawy w tym aucie (biorąc pod uwagę ceny napraw innych marek). To ma być moje pierwsze auto na kilka lat. Troche mnie koszt eksploatacji choć czytając Wasze opinie widziałem że w mieście auto może spalac do 10 litrów. Dodam że auto jest sprowadzone i podreperowane przez znajomego fachowca (odpada fuszera), cena z rejestracją tylko 14 tys. Boję się też czy to auto da sie później odsprzedać za pare lat jak bedzie miało > 200 tys km
Pozostaje mi pytanie, brać czy nie bać.
Powszę o pomoc, podpowiedzi na co mam zwrócić uwagę i o co zapytać przed ew. kupnem
- Od: 9 maja 2008, 23:09
- Posty: 13
- Skąd: Zielona Gora
- Auto: Mazda 323 BJ 2000r. 1.5 ZL
slavor mysle ze to dobry wybor, nie wiem gdzie tym samochodem mozna spalac 10 w miescie ale powiem tobie ze musisz odjac 2 litry jezeli oczywiscie nie bedziesz jej dusic do 6 tys, jezeli bedziesz zmieniac bieg do 3 tys nie bedzie duzego spalania. nie zastanawiaj sie za dlugo bo 14 tys to nie jest duzo jak na ten samochod
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
budujące jest już to że nie będzie palić powyżej 10
a jak wyglądają koszty napraw? Czy są dużo większe niż w innych markach? Wiem że są też zamienniki i autko powinno być mniej awaryjne niż np opel z podobnego rocznika (po głowie chodziła mi astra2 z ok 99roku )
Mam jeszcze 3 dni na decyzje...
P.S. śliczne te wasze BJ
a jak wyglądają koszty napraw? Czy są dużo większe niż w innych markach? Wiem że są też zamienniki i autko powinno być mniej awaryjne niż np opel z podobnego rocznika (po głowie chodziła mi astra2 z ok 99roku )
Mam jeszcze 3 dni na decyzje...
P.S. śliczne te wasze BJ
- Od: 9 maja 2008, 23:09
- Posty: 13
- Skąd: Zielona Gora
- Auto: Mazda 323 BJ 2000r. 1.5 ZL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości