Czy można kręcić zimny silnik na wysokie obroty ?
1, 2
Sprzedaje auto mazdę mx3,miało byc sprawdzony stan tech auta.Pan mechanik pooglądał, odpalił i pod górkę na jedynce dał mu w palnik do 7,5 tys obrotów na max moment obrotowy 8tyś.o ile sie nie mylę można łatwo zatrzeć silnik i uszczelka w moment idzie. Proszę o poradę w tej sprawie.
- Od: 11 maja 2007, 20:34
- Posty: 13
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda mx3 1.8 v6 140kM
Omijajmy takich mechaników dużym łukiem
. Takie działanie jest bardzo niezdrowe dla silnika .

BO PRZYJACIOŁOM SIĘ UFO
- Od: 5 maja 2007, 17:43
- Posty: 25
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: Mazda 626, 1840 DOHC, HB, '94r
Ja tak zalatwilem uszczelke pod glowica w hondzie civic. Tyle ze to byla zima, temp sporo ponizej zera, i nie zrobilem tego raz tylko kilka razy dzien po dniu i nie na jednym biegu tylko na kazdym.
Tak naprawde zeby zarznac auto trzeba miec albo naprawde wielki talent albo sporego pecha (ktos wczesniej zarzynal) a padlo w twoich rekach.
Tak naprawde zeby zarznac auto trzeba miec albo naprawde wielki talent albo sporego pecha (ktos wczesniej zarzynal) a padlo w twoich rekach.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
- Od: 5 mar 2007, 14:32
- Posty: 157
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Nissan Murano 3.5 V6
Jeśli silnik nie jest uturbiony to tragedii nie będzie, ale lepiej tak nie robić
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
spoko przy tej temp silnika nic mu za jednym razem sie nie stanie olej teraz juz zaciutki wiec bez obaw ale nie jest to oczywiscie zalecane na zimny silniku
po prostu kieyd olej jest jeszcze gesty nie wszedzie dociera i nie ma dokladnego smarowania elementow co przy dlugotrwalym obciazenie spowoduje trwaly uszczerbek na silniku
pozatym w gre wchodzi jeszcze rownomierne rozgrzewanie silnika gdy jest tak mocna wysilnony niektore elementy rozgrzewaja sie bardzo szybko a inne wolniej powstaja naprezenia ktore moga spowodowac np wydmuchanie uszczelki pod glowica itp ale to jest zalezne od ogolenj temp otoczenia czyli im zimniej na dworze tym ostrozniej autko rozgrzewac
a no i kwestia oleju sytektyk duzo lepsze smarowanie na zimnym niz mineralny
po prostu kieyd olej jest jeszcze gesty nie wszedzie dociera i nie ma dokladnego smarowania elementow co przy dlugotrwalym obciazenie spowoduje trwaly uszczerbek na silniku
pozatym w gre wchodzi jeszcze rownomierne rozgrzewanie silnika gdy jest tak mocna wysilnony niektore elementy rozgrzewaja sie bardzo szybko a inne wolniej powstaja naprezenia ktore moga spowodowac np wydmuchanie uszczelki pod glowica itp ale to jest zalezne od ogolenj temp otoczenia czyli im zimniej na dworze tym ostrozniej autko rozgrzewac
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Witam serdecznie Pani Doroto
SPrawcą tego zamieszania jestem ja , i auto było sprawdzane na moja prośbe przez osobę której kwalifikacji nikt z was nie powinien podważac.
Z informacji, które dostałam ja, auto chodziło około 3 min na jałowym biegu, było 3 razu odpalane, i wyjechało z garażu. Potem dostało w palnik (1 raz)– teraz każdy z was mówi, że co to za mechanik ale sami mowicie ze trzeba sprawdzic czy auto nie kopci jak jest zimne i trzeba je przygazowac...... każdy z was sparwdzał by to jak się zachowa silnik....
"wszystko co ciepłe jest dobre.... gorzej jak postoi i jest niespodzianka..... a była taka fajna mam ją dwa dni i juz sie zepsuła
"
Pani Doroto serdecznie przepraszam ,jeżeli coś poszło nie tak. Mysle, że jutro zjawie się w Lublinie, w tej chwili załatwiam sprawy, bede z Panią w kontakcie tel.
SPrawcą tego zamieszania jestem ja , i auto było sprawdzane na moja prośbe przez osobę której kwalifikacji nikt z was nie powinien podważac.
Nefar napisał(a):Tak naprawde zeby zarznac auto trzeba miec albo naprawde wielki talent albo sporego pecha (ktos wczesniej zarzynal) a padlo w twoich rekach.
Z informacji, które dostałam ja, auto chodziło około 3 min na jałowym biegu, było 3 razu odpalane, i wyjechało z garażu. Potem dostało w palnik (1 raz)– teraz każdy z was mówi, że co to za mechanik ale sami mowicie ze trzeba sprawdzic czy auto nie kopci jak jest zimne i trzeba je przygazowac...... każdy z was sparwdzał by to jak się zachowa silnik....
ArtX napisał(a):Z autem jak z kobietą jak dobrze nie rozgrzejesz to nie pójdzie jak trzeba
"wszystko co ciepłe jest dobre.... gorzej jak postoi i jest niespodzianka..... a była taka fajna mam ją dwa dni i juz sie zepsuła
Pani Doroto serdecznie przepraszam ,jeżeli coś poszło nie tak. Mysle, że jutro zjawie się w Lublinie, w tej chwili załatwiam sprawy, bede z Panią w kontakcie tel.
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
- Od: 31 mar 2007, 15:10
- Posty: 2013
- Skąd: cebullandia...
- Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...
dorisicee Poprawiłem temat. Proszę następnym razem o bardziej czytelne formułowanie temtów, tak aby można było go potem odszukać w wyszukiwarce.
anonimka napisał(a):kwalifikacji nikt z was nie powinien podważac.
Z całym szacunkiem, ale zawsze będę krytykował takie działania. Silnik na zimno nawet nie ma odpowiedniego smarowania, a jeszcze takie obroty. W ten sposób niech testuje swoje auto.
BO PRZYJACIOŁOM SIĘ UFO
- Od: 5 maja 2007, 17:43
- Posty: 25
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: Mazda 626, 1840 DOHC, HB, '94r
Olej jeśli nie jest minerałem i nie mamy ciężkiej zimy szybko dociera we wszystkie miejsca. Silnik kiedy nie jest rozgrzany ma więcej "luzów" i ma większe prawo zakopcić, ale zwalić się nie zwali jeśli nie będzie tak chodził długo...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Silnik kiedy nie jest rozgrzany ma więcej "luzów" i ma większe prawo zakopcić, ale zwalić się nie zwali jeśli nie będzie tak chodził długo
tym bardziej że ponoć już wcześniej chodził 3 min i wyjechał z ciepłego garażu wiec smarowanie miał na pewno zapewnione tyle że nie osiągał jeszcze temp. roboczej
Ale wiadomo – lepiej nie zachęcać do takich praktyk bo zmęczony życiem silnik może tego nie tolerować.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Jeśli stał w garażu i później chwilę pochodził napewno nie mogło mu się nic stać.
Moja malutka >>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=32785
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=32785
No – ostatnio widziałem resztki z silnika po małym butowaniu (na duży nie zdążyła się honda załapać) – na zimnym od razu dostała w palnik (na ćwiartkę). Mostki korbowodów były PŁASKIE, a jeden tłok wyszedł bokiem przez miskę.
Ważne jest, żeby silnik się trochę ugrzał. Kręcenie niemal do odcięcia pod obciążeniem w ogóle jest mało sensowne, bo raczej mało miarodajne.
Ważne jest, żeby silnik się trochę ugrzał. Kręcenie niemal do odcięcia pod obciążeniem w ogóle jest mało sensowne, bo raczej mało miarodajne.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Czy można kręcić zimny silnik na wysokie obroty ?
Odpowiedź brzmi – MOŻNA
Ale to może być jego ostatnie odpalenie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Jedno pytanie mnie nurtuje,po co tak testowac auto NIE swoje aby nastepnym razem własciciel mógł nie odpalić???jednak po tescie okazało sie że silnik zdrów jak ryba... ale po co było az takim kosztem do tego dochodzic.nie podzielam metod tego mechanika
- Od: 11 maja 2007, 20:34
- Posty: 13
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda mx3 1.8 v6 140kM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości