Jazda eco – jaka prędkość?
Na luzie z górki akurat jest bez sensu. Auto zacznie przyśpieszać, chyba, że górka jest wręcz znikoma, bo nie ma takiego oporu jak na biegu. Umiejętnie dobierając bieg z górki można utrzymać stałą prędkość lub zwolnić gdy mamy zamiar wjechać w teren zabudowany na przykład. A dodatkowo jazda na luzie zmniejsza bezpieczeństwo bo nie ma możliwości natychmiastowej reakcji na zmienne warunki drogowe.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Mr_Bartek napisał(a):A dodatkowo jazda na luzie zmniejsza bezpieczeństwo bo nie ma możliwości natychmiastowej reakcji na zmienne warunki drogowe.
W przypadku AT które wspierają żeglowanie problemu nie ma – zapięcie biegu to ułamek sekundy razem z pełną gładką synchronizacją. Bieg zapina się sam przy dotknięciu któregokolwiek pedału albo malutkim ruchu kierownicą. Przy skrzyni manualnej latanie na luzie to słaby pomysł.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
No tak. Zapomniałem dopisać, że oczywiście mówię o skrzyni manualnej.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Oczywiście że jazda na najwyższym biegu bez gazu z górki to najlepsze rozwiązanie bo silnik nie dostaje wtedy paliwa i jedzie się rzeczywiście ,,za darmo" jednak nie ma tak fajnie i szybko taka jazda się kończy i trzeba znów dodać gazu. Jazda na luzie powoduje małą konsumpcję paliwa przez silnik ale zdecydowanie wydłuża jazdę na tym mniejszym zużyciu. Ja korzystam z ,,luzu" ale nie wszędzie i nie zawsze, częściej polegam na redukcji i odpowiedniego dobrania biegu. Najlepsze efekty daje rozsądne połączenie tych technik.
Neonixos666 napisał(a):Najlepsze efekty daje rozsądne połączenie tych technik.
To też zależy – są samochody w których ECU po puszczeniu gazu na biegu maksymalnie otwiera przepustnicę powodując, że silnik stawia bardzo małe opory i słabiutko hamuje – wtedy wrzucenie na luz niewiele zmienia.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Mr_Bartek napisał(a):Na luzie z górki akurat jest bez sensu. Auto zacznie przyśpieszać, chyba, że górka jest wręcz znikoma, bo nie ma takiego oporu jak na biegu. Umiejętnie dobierając bieg z górki można utrzymać stałą prędkość lub zwolnić gdy mamy zamiar wjechać w teren zabudowany na przykład. A dodatkowo jazda na luzie zmniejsza bezpieczeństwo bo nie ma możliwości natychmiastowej reakcji na zmienne warunki drogowe.
Bartek no sorry ale jeżdżę po Polsce od 1988 roku a samo to że jestem Góral nisko-pienny więc ,piszesz jak dla mnie bzdury małe

Tak długo jeździć, a nawet podstaw nie znać. Wstyd. 
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07


Zwłaszcza jak trza innych potem z podstawy jazdy ratować i udzielać pierwszej pomocy
Miłego weekendu
Spoko, ignorantem można być nawet w Twoim wieku. 
Poczytaj, może uda Ci się zmienić złe nawyki wykreowane przez 28 lat jazdy:
http://moto.wp.pl/kat,1035799,title,Jaz ... &_ticrsn=3
http://superauto24.se.pl/porady/nie-jed ... 78710.html
http://supernowosci24.pl/obalamy-mity-o ... j-jezdzie/
Poczytaj, może uda Ci się zmienić złe nawyki wykreowane przez 28 lat jazdy:
http://moto.wp.pl/kat,1035799,title,Jaz ... &_ticrsn=3
http://superauto24.se.pl/porady/nie-jed ... 78710.html
http://supernowosci24.pl/obalamy-mity-o ... j-jezdzie/
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Każdy jeździ jak chce i dobiera odpowiednio technikę do warunków a kto tak nie robi to cóż można powiedzieć że płaci wysokie składki OC
. Na Mazurach mamy sporo wzniesień, górek mniejszych i większych a do tego full zakrętów. Mało jest dróg prostych i równych dlatego spalanie sporo zależy od tego czy ktoś zna drogę czy nie.
Dzisiaj na dłuższym odcinku prostej ustawiłem na tempomacie ok 75 i zmieniałem biegi na 4, 5 6. Obciążenie silnika na OBD było na każdym biegu podobne mimo że różnica w obrotach znaczna. Tylko utrzymywałem prędkość bez przyśpieszania.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu777 napisał(a):Obciążenie silnika na OBD było na każdym biegu podobne mimo że różnica w obrotach znaczna.
Czyli co nie opłaca się jazda na 6 bieg bo i tak na 4 jest podobne obciążenie silnika? Co miało stwierdzić to co zrobiłeś?
Neonixos666 napisał(a):Czyli co nie opłaca się jazda na 6 bieg bo i tak na 4 jest podobne obciążenie silnika? Co miało stwierdzić to co zrobiłeś?
To, że właśnie warto wrzucać najwyższy bieg, bo dla silnika to prawie żadna różnica a obrotów wału na ten sam dystans przejechany będzie mniej czyli spalanie niższe
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości