Jazda eco – jaka prędkość?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Mr_Bartek » 20 paź 2016, 21:03

Na luzie z górki akurat jest bez sensu. Auto zacznie przyśpieszać, chyba, że górka jest wręcz znikoma, bo nie ma takiego oporu jak na biegu. Umiejętnie dobierając bieg z górki można utrzymać stałą prędkość lub zwolnić gdy mamy zamiar wjechać w teren zabudowany na przykład. A dodatkowo jazda na luzie zmniejsza bezpieczeństwo bo nie ma możliwości natychmiastowej reakcji na zmienne warunki drogowe.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez brii » 20 paź 2016, 21:29

Mr_Bartek napisał(a):A dodatkowo jazda na luzie zmniejsza bezpieczeństwo bo nie ma możliwości natychmiastowej reakcji na zmienne warunki drogowe.

W przypadku AT które wspierają żeglowanie problemu nie ma – zapięcie biegu to ułamek sekundy razem z pełną gładką synchronizacją. Bieg zapina się sam przy dotknięciu któregokolwiek pedału albo malutkim ruchu kierownicą. Przy skrzyni manualnej latanie na luzie to słaby pomysł.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mr_Bartek » 20 paź 2016, 21:51

No tak. Zapomniałem dopisać, że oczywiście mówię o skrzyni manualnej.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Neonixos666 » 21 paź 2016, 00:30

Oczywiście że jazda na najwyższym biegu bez gazu z górki to najlepsze rozwiązanie bo silnik nie dostaje wtedy paliwa i jedzie się rzeczywiście ,,za darmo" jednak nie ma tak fajnie i szybko taka jazda się kończy i trzeba znów dodać gazu. Jazda na luzie powoduje małą konsumpcję paliwa przez silnik ale zdecydowanie wydłuża jazdę na tym mniejszym zużyciu. Ja korzystam z ,,luzu" ale nie wszędzie i nie zawsze, częściej polegam na redukcji i odpowiedniego dobrania biegu. Najlepsze efekty daje rozsądne połączenie tych technik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez brii » 21 paź 2016, 17:06

Neonixos666 napisał(a):Najlepsze efekty daje rozsądne połączenie tych technik.

To też zależy – są samochody w których ECU po puszczeniu gazu na biegu maksymalnie otwiera przepustnicę powodując, że silnik stawia bardzo małe opory i słabiutko hamuje – wtedy wrzucenie na luz niewiele zmienia.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez gutek_wrb » 21 paź 2016, 17:18

Mr_Bartek napisał(a):Na luzie z górki akurat jest bez sensu. Auto zacznie przyśpieszać, chyba, że górka jest wręcz znikoma, bo nie ma takiego oporu jak na biegu. Umiejętnie dobierając bieg z górki można utrzymać stałą prędkość lub zwolnić gdy mamy zamiar wjechać w teren zabudowany na przykład. A dodatkowo jazda na luzie zmniejsza bezpieczeństwo bo nie ma możliwości natychmiastowej reakcji na zmienne warunki drogowe.


Bartek no sorry ale jeżdżę po Polsce od 1988 roku a samo to że jestem Góral nisko-pienny więc ,piszesz jak dla mnie bzdury małe <lol> co do ekologi i bezpieczeństwa (nie mówię tu o śniegu i niskich temperaturach rzecz jasna <faja> )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1349 (43/29)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez Mr_Bartek » 21 paź 2016, 17:24

Tak długo jeździć, a nawet podstaw nie znać. Wstyd. ;)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez gutek_wrb » 21 paź 2016, 17:30

<lol> no dobre podstawy a jakie ty masz w swym wieku xD wiesz życie i jazda Polska je weryfikuje hahaha
Zwłaszcza jak trza innych potem z podstawy jazdy ratować i udzielać pierwszej pomocy :(

Miłego weekendu <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1349 (43/29)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez Mr_Bartek » 21 paź 2016, 17:40

Spoko, ignorantem można być nawet w Twoim wieku. :)

Poczytaj, może uda Ci się zmienić złe nawyki wykreowane przez 28 lat jazdy:

http://moto.wp.pl/kat,1035799,title,Jaz ... &_ticrsn=3

http://superauto24.se.pl/porady/nie-jed ... 78710.html

http://supernowosci24.pl/obalamy-mity-o ... j-jezdzie/
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Neonixos666 » 21 paź 2016, 19:07

Każdy jeździ jak chce i dobiera odpowiednio technikę do warunków a kto tak nie robi to cóż można powiedzieć że płaci wysokie składki OC ;). Na Mazurach mamy sporo wzniesień, górek mniejszych i większych a do tego full zakrętów. Mało jest dróg prostych i równych dlatego spalanie sporo zależy od tego czy ktoś zna drogę czy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Biniu » 22 paź 2016, 19:13

Dzisiaj na dłuższym odcinku prostej ustawiłem na tempomacie ok 75 i zmieniałem biegi na 4, 5 6. Obciążenie silnika na OBD było na każdym biegu podobne mimo że różnica w obrotach znaczna. Tylko utrzymywałem prędkość bez przyśpieszania.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Neonixos666 » 22 paź 2016, 20:07

Biniu777 napisał(a):Obciążenie silnika na OBD było na każdym biegu podobne mimo że różnica w obrotach znaczna.

Czyli co nie opłaca się jazda na 6 bieg bo i tak na 4 jest podobne obciążenie silnika? Co miało stwierdzić to co zrobiłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez brii » 22 paź 2016, 20:19

Neonixos666 napisał(a):Czyli co nie opłaca się jazda na 6 bieg bo i tak na 4 jest podobne obciążenie silnika? Co miało stwierdzić to co zrobiłeś?

To, że właśnie warto wrzucać najwyższy bieg, bo dla silnika to prawie żadna różnica a obrotów wału na ten sam dystans przejechany będzie mniej czyli spalanie niższe :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto