Mazdy i zgrzewane śruby

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez prezy » 13 paź 2014, 18:33

Mam pytanie:
Ostatnio dowiedziałem się że starsze Mazdy miały zgrzewane śruby i aby coś wymienić trzeba było ciąć.
Jest też o tym trochę na forum.
Jednak nic nie znalazłem na temat Nowej Mazdy 3 produkowanej od 2013.
Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
prezy
 

Postprzez Wojtek » 13 paź 2014, 21:34

Jaki jest cel tego pytania? :>
O jakie dokładniej śruby chidzi?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez prezy » 14 paź 2014, 19:30

Podobno jak chcesz coś wymienić to w innych autach masz normalne śruby a w mazdach jest śruba ale zgrzewana więc żeby coś zdemontować musisz się trochę namęczyć i zniszczyć śruby. Też podwyższa to koszty naprawy.
prezy
 

Postprzez KMBak » 14 paź 2014, 19:41

Nie wiem jakie śruby. Ale u mnie (w BL) te co widzę wyglądają normalnie. :>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Wojtek » 14 paź 2014, 20:27

Nie spotkałem takiej Mazdy z tymi śrubami chyba...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez matthies » 14 paź 2014, 20:32

może koledze chodziło o zapieczone śruby? :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez stachan » 15 paź 2014, 05:43

Znalazłem filmik na temat zgrzewania śrub i nakretek :) zerknijcie na efekty pracy tego technika – może gdzieś w Mazdach są takie...

Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5602 (328/456)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez Piotr89 » 16 paź 2014, 13:26

Zapewne koledze o to chodziło i takowe nakrętki bez standardowego 6-cio kątnego kształtu znajduja się w większości mazd nawet w tych nowszych m.in. w podłużnicach, podłodze i innych profilach zamkniętych, podobnie jest ze śrubami do których są mocowane elementy podwozia tj. przewody, osłona termiczna wydechu czy też belka zawieszenia , wahacze itp.
Zgrzewy często puszczają I przy próbie odkręcenia powiedzmy osłony termicznej czy wahacza cały zestaw sruba+ nakrętka zaczyna się nam obracać, miałem już tak i konieczne było dostanie się do profilu zamkniętego poprzez cięcie i następnie przyspawywanie nowej nakrętki. Nie polecam nikomu <ok>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Grzyby » 16 paź 2014, 16:36

A silniki są sklejane i jednorazowe <rotfl>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Avio84 » 16 paź 2014, 22:10

Z góry przepraszam za ostry ton ale w śrubach siedzę od lat i co nieco na ten temat wiem. Czy martwisz się na zapas o zabezpieczone śruby? Jeśli ktoś celowo je zabezpieczył, to znaczy, że nie jest mile widziane odkręcanie ich. W wielu maszynach zabezpiecza się w ten sposób niektóre elementy, żeby żadnemu baranowi nie przyszło do głowy odkręcenie ich bo może to spowodować uszkodzenie konstrukcji. Wszelkie elementy, do których trzeba mieć dostęp aby wymienić jakąś część muszą być zmontowane na śruby, które da się odkręcić tak więc jeśli część ich jest na przykład zespawana to znaczy, że nie można tego rozkręcać. A nawet jeśli się chce to rozkręcać to chyba tylko po to, żeby ćwiarę w dziupli wymienić po solidnym dzwonie i z dwóch samochodów zrobić jeden.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2014, 16:23
Posty: 23
Auto: Mazda 6 GG 2.0 141KM + lpg 2002r

Postprzez prezy » 23 paź 2014, 18:28

Dzięki wszystkim za wszelkie informacje i rozjaśnienie problemu.
prezy
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto