wycena naprawy

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez dawiniu16 » 11 kwi 2014, 07:59

Witam. Mam wyciek oleju – może nie duży ale zawsze coś się nazbiera:( (najwięcej od strony pasażera). Moje pytanie brzmi: ile może kosztować naprawa u mechaniora i czy będzie konieczna czynność planowania głowicy. Poniżej dodaję załączniki. Pozdrawiam
Załączniki
DSC_0077.jpg
Tutaj zdjęcie po całej długości z lekkiej oddali
DSC_0076.jpg
A tutaj epicentrum (od strony pasażera)
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2013, 15:56
Posty: 5
Auto: Mazda 6, 2.0 CTDI, 136KM, Rocznik 2004
Kia GTX, 1.6 Benzyna, 82KM, Rocznik 1994

Postprzez maziadm » 11 kwi 2014, 08:38

Jak długo masz ten samochód?
Czy zauważyłeś ubytek oliwy na bagnecie?
Czy oleju z nieszczelności dochodzi do dołu, czy kapie na osłonę?
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Janusz626 » 11 kwi 2014, 09:21

Przecież tu na fotkach jest prawie sucho.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dawiniu16 » 11 kwi 2014, 10:07

maziadm napisał(a):Jak długo masz ten samochód?
Czy zauważyłeś ubytek oliwy na bagnecie?
Czy oleju z nieszczelności dochodzi do dołu, czy kapie na osłonę?


1.Samochód mam od 1,5 roku.
2. Z ubytkiem to różnie. Jak go kupiłem to po 2 miesiącach okazało się że mam strasznie nieszczelny uszczelniacz wałka rozrządu (wskazywały na to rozległe zapociny podzespołów znajdujących się wokół niego i centralnie pod nim). Przy wymianie zauważyłem zabrudzenie olejem w dzisiejszym omawianym temacie ale myślałem że po prostu może to być od tego wałka i temat zamknąłem. parę miesięcy temu dostałem się do smoga, żeby sprawdzić jego stan – źle troszkę uszczelniłem misę (troszkę pocił się na silikonie). Ale teraz na dniach jeszcze raz zabrałem się do tej miski i zlepiłem ją perfect. Więc jak do tej pory olej z wiadomych przyczyn ubywał systematycznie (0,8l/2000km). Zobazymy teraz jak będzie to wyglądało.
3. Przy zabawie z klejeniem misy olejowej, zauważyłem znikome zaolejenie wtyczki od dołu. Na pierwsze pomyślałem że to może pozostałość od poprzedniej naprawy uszczelniacza wałka rozrządu. Po przetarciu wtyczki sprawdziłem dokładnie skąd to zabrudzenie i doszedłem do dzisiejszego naszego tematu. Na osłonę możliwe że mógł niekiedy olej skapnąć ale nie jestem tego w stanie oszacować. Oto załącznik na jakiej wtyczce olej się gromadził.

Dopisano 11 kwi 2014, 10:09:

poniższy załącznik

Dopisano 11 kwi 2014, 10:12:

Oczywiście wtyczka na tym zdjęciu jest juz w miarę wyczyszczona.
Załączniki
DSC_0075.jpg
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2013, 15:56
Posty: 5
Auto: Mazda 6, 2.0 CTDI, 136KM, Rocznik 2004
Kia GTX, 1.6 Benzyna, 82KM, Rocznik 1994

Postprzez Janusz626 » 11 kwi 2014, 12:19

Standardowo to poci się z uszczelnienia pokrywy zaworów i tego plastra przedniego na głowicy w którym idą przewody paliwowe. Tam powinieneś się dokładnie skupić podczas uszczelnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto