Jakie paliwo tankować do silników DiTD?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Riki » 26 sie 2012, 22:14

czerwone zalałem raz do Ojca 2.5TD (bez CR) – szedł jak zwykle, czyli nijak :P ale różnicy nie było – poza paroma zł w kieszeni.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez smile » 19 wrz 2012, 22:45

Wolę mieć Diesla na ropę niż benzynę na gaz :P
A co do kolegi od opału, to bym się tak nie chwalił na forum publicznym bo nie wiadomo co za ekolog to czyta :P I oszczędności z portfela mogą wyparować...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ewemarkam » 20 wrz 2012, 20:46

Kiedyś, w jakiejś gazecie był test na hamowni silnika zalanego najpierw ON a później opałem. Mowa tu o golfie mk3 1.9 TDi 90km (1Z). Wyniki wyszły parę Nm więcej na korzyść opału. Ale silnik zdecydowanie trudniej zapalał w niskich temperaturach, prawie jakoś zima była podczas testu.
Osobiście tankuję na Tesco, jeżdżę i nie narzekam, a jest taniej o parenaścię groszy niż na innych stacjach. Tankowałem na paru innych do pełna i w zasadzie robiłem bardzo podobna ilość km na baku. Zawsze tankuję do pełna. Chciałem sprawdzić czy tankując droższe paliwo przejadę zauważalnie więcej, nawet takowałem kiedyś zachwalanego Shell V-Power diesel. I bez zmian. Podsumowując po co przepłacać jak nie widać różnicy.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez BogdanM » 17 paź 2012, 13:38

Witam !
Jestem zainteresowany opiniami na temat jazdy DiTD na opale. Czy ktoś to próbował na dłuższym dystansie? jakie efekty ? jest różnica?.Nie interesują mnie teorie typu : " tak nie wolno bo okradamy budżet albo mama mi mówiła że to jest be ".Tylko jasne i rzeczowe informacje.....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 21:59
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 -99" DiTD Wagon

Postprzez Roni » 17 paź 2012, 19:59

Lej opał – pompa do wymiany ...
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez bruno » 17 paź 2012, 20:16

Też nad tym myślałem ale jakoś odwagi mi brakowało żeby spróbować kolega renault laguną zrobił 60 tyś km na opale i zero problemów z autem notabene wcześniej na ON auto było słabsze i głośniejsze a na czerwonej żwawsze itd. Oczywiście to tylko moje opinie :) a ON w naszym kraju niestety pozostawia wiele do życzenia nawet na renomowanych stacjach. Nie ma dostępu do opału tak żeby mi się to opłacało dlatego nie jeżdżę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2010, 08:11
Posty: 29
Skąd: ok. Bydgoszczy - Nakło
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD 99r.
renault scenic 1,9 dTi 2000
kiedyś wartburg 353 :)

Postprzez orfeusz » 17 paź 2012, 21:57

Widziałem nissany które na czerwonej zrobiły ponad 300 tyś km.Mazdy które miały na czerwonej machnięte ponad 200tyś km i jakoś w żadnym aucie jakoś pompy nie popadały.Ludzie jeżdzą na oranżadzie i dolewają mixolu i dają radę.Pompa to nie common rail który pada po jakiś 40-60 tyś km,bo opał jest dla niego za suchy.Widziałem wiele aut na pompach,hasających na opale i nic się nie działo z nimi.Zobacz opał zimą,jest taki że przy -30 będzie rzadszy niż każdy zimowy ON kupiony naszej stacji.Nie mówię tu że opał jest lepszy.Każdy robi jak uważa,to jego auto.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 18:56
Posty: 37
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 626 GW 2.0D (RF2A) 101KM

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 18 paź 2012, 21:48.

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 18 paź 2012, 21:50.

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 18 paź 2012, 21:50.

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 18 paź 2012, 21:51.

Postprzez BogdanM » 19 paź 2012, 22:43

Szkoda że usuwa się tu moje posty w odpowiedzi na jakas krytykę admina albo jego sympatyków.Powtarzam to forum to forum UŻYTKOWNIKÓW a nie urzedzników MIn Finansów czy jemu podobnych (ja notabene nie płace podatków w PL od 18 lat....) dlatego budżet Państwa PL mało mnie intersuje a ndgorliwcy prawnicy lub prawiczkowie mało mnie intersują. Wolność słowa to najwazniejsza z wolności......... <serduszka>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 21:59
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 -99" DiTD Wagon

Postprzez Arec » 30 paź 2012, 09:33

Roni napisał(a):Lej opał – pompa do wymiany ...

Dlaczego? "Opał" poza dodatkiem barwnika i wysokością podatku/akcyzy nie różni się kompletnie niczym od zwykłej ropy z każdej stacji benzynowej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 paź 2011, 19:46
Posty: 5
Skąd: WROCŁAW
Auto: 323 BG

Postprzez smile » 31 paź 2012, 00:32

Stacje benzynowe nie sprzedają ropy... Jak masz odróżnić "ropę" od "opału" skoro nie widzisz różnicy pomiędzy "stacjami benzynowymi" a "stacjami paliw"?!

Stacje paliw sprzedają olej napędowy, jest to rodzaj paliwa dedykowanego do silników diesla. Do tych samych silników olej opałowy nie jest ani dedykowany ani rekomendowany.

A odróżniasz mocz od piwa? :|
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez matthies » 31 paź 2012, 08:42

no niektóre piwa to prawie sikacze są

;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez ewemarkam » 31 paź 2012, 18:34

Opał ma większą zawartość siarki niż olej napędowy, oraz nie zawiera dodatków uszlachetniających. Ot główne różnice. Ja bym opału nie zalał nigdy. No chyba że oszczędności wynikłe z tego wpakuje się później w remont pompy i wymianę wtrysków.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Mat25 » 1 lis 2012, 01:33

Znajomy cały czas tankuje opał i mówi że jest spoko i tylko na tym juz 2 lata smiga, ja tam juz dłuższy czas tankuje niebieską z białorusi i szczerze powiem idzie lepiej niż ze statoila hehe, czasem doleje jakiegoś uszlechetniacza ale przekonała mnie na początku cena a teraz silnik lepiej pracuje nawet.
Różnica cenowa ok 1.4zł na litrze to sporo, a auto śmiga aż miło. więcej oktanów chyba ma i mniej bioestrów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2010, 21:33
Posty: 59
Skąd: -->Sandomierz<--
Auto: Mazda 323 BA S 1.7 TD
Było: Honda Civic Vgen,
VW Golf II,
Skoda 125L, :D

Postprzez ewemarkam » 1 lis 2012, 11:23

Mat25 napisał(a):więcej oktanów chyba ma i mniej bioestrów.

Jak już to cetanów.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez DreD » 25 lis 2012, 02:59

A pompa do mazdy w dieslu to nie tani wydatek ^^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 13:58
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez Szyna » 12 gru 2012, 19:13

Proszę połączyć ten temat z :
viewtopic.php?f=89&t=87071
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto