Gdzie tankować [diesel] – jakie stacje polecacie ?
Witam,
Taka mała refleksja, czy faktycznie te pompki paliwa i filtry sa tak wrażliwe w mazdzie ?. Zalałem ostatnio na Statoil diesla zwykłego (zawsze lałem gold), i mazda stoi 3 dni pod blokiem, nie chce zapalić. Była u mechanika jak się już udało – wymienił filtr paliwa stwierdził że to pomoże. Na 2 dzień rano -18 i mazda stoi. Polecił wyjeździć paliwo i stwierdził że to na bank to !.
Pytam, ponieważ znajomy ma 6 w dieslu i też stoi – po moim telefonie mechanik oświecił mnie że właśnie mu zwieźli jeszcze 6 mazd i wszystkie to samo a tankowane na różnych stacjach. Powiem tak miałem Stilo 1.9 jtd zawsze lałem na statoil i to gorszego Diesla i było -27 a nigdy nie musiałem na 2 razy stilo zapalać 1 i już śmigał.
I jeszcze jedno – ponoć jest obok pompy paliwa "coś" ze można sobie samemu podpompować paliwo ? ten znajomy co ma 6 tak robi ?, ja zdjałem osłone silnika ale nic takiego nie namierzyłem.
dzięki za odpowiedzi,
Pozdrawiam,
Taka mała refleksja, czy faktycznie te pompki paliwa i filtry sa tak wrażliwe w mazdzie ?. Zalałem ostatnio na Statoil diesla zwykłego (zawsze lałem gold), i mazda stoi 3 dni pod blokiem, nie chce zapalić. Była u mechanika jak się już udało – wymienił filtr paliwa stwierdził że to pomoże. Na 2 dzień rano -18 i mazda stoi. Polecił wyjeździć paliwo i stwierdził że to na bank to !.
Pytam, ponieważ znajomy ma 6 w dieslu i też stoi – po moim telefonie mechanik oświecił mnie że właśnie mu zwieźli jeszcze 6 mazd i wszystkie to samo a tankowane na różnych stacjach. Powiem tak miałem Stilo 1.9 jtd zawsze lałem na statoil i to gorszego Diesla i było -27 a nigdy nie musiałem na 2 razy stilo zapalać 1 i już śmigał.
I jeszcze jedno – ponoć jest obok pompy paliwa "coś" ze można sobie samemu podpompować paliwo ? ten znajomy co ma 6 tak robi ?, ja zdjałem osłone silnika ale nic takiego nie namierzyłem.
dzięki za odpowiedzi,
Pozdrawiam,
Ostatnio edytowano 7 lut 2012, 11:24 przez gregor666, łącznie edytowano 1 raz
gregor666 napisał(a):I jeszcze jedno – ponoć jest obok pompy paliwa "coś" ze można sobie samemu podpompować paliwo ?
chyba tylko HDi mają ręczną pompkę =>

co do paliwa, mam wrażenie, że na zwykłym ON z BP mazda szybciej nawiązywała współpracę niż na v-power ON
Masz filtr paliwa podgrzewany ? tej zimy już odpalałem przy -18 i dawało radę, puki akum nie zaczął padać.
Świece żarowe grzeją (kontrolka o niczym nie świadczy) ?
Aku sprawny, świece grzeją, był na komputerze wszystko jest oki, filtr paliwa wymieniony. Za pierwszym razem jak nie chciał zapalić zamówiłem lawete żeby go zabrali – około 13 (od 9 rano – pare razy schodziłem go katować), laweta pojawiła się około 16 – gotowy do działania wpadłem ostatni raz zakręcić i zapalił za 1 hahah
. Lawete odesłałem (50 zeta i tak skasowali) i dojechałem do mechanika, tam wymiana filtra, komputer, itd... stała noc w warsztacie. Na 2 dzień zabrałem bez problemu.
Na 3 – dupa, niestety postawiłem w zaciemnionym miejscu, dodam że wtedy stała na słońcu i około 16 załapała. Parę godzin temu – została zatem przepchana w miejsce nasłonecznione od 7 rano
. Jutro widząc po prognozach ma być cieplej – liczę że około 16 uda sie odpalić. Potem przepalam drania co 5 godzin i muszę wyjeździć to paliwo i nalać coś innego – zaznaczam że jest prawie cały bak. Dam znać co i jak !
Diagnoza mechanika jest taka
Dodam ze na Statoil mnie oświecili że tańszy Diesel jest do: -29
Diesel Gold: -42
pozdrawiam,
Na 3 – dupa, niestety postawiłem w zaciemnionym miejscu, dodam że wtedy stała na słońcu i około 16 załapała. Parę godzin temu – została zatem przepchana w miejsce nasłonecznione od 7 rano

Diagnoza mechanika jest taka
słabe paliwo zapycha się filtr paliwa a pompka nie daje rady przepchać tego badziewia dalej...
Dodam ze na Statoil mnie oświecili że tańszy Diesel jest do: -29
Diesel Gold: -42
pozdrawiam,
Ja tankuje zawsze na tej samej stacji Statoil i zwykłego Diesla, raz na jakiś czas zimą leje Golda. Jednak teraz jak spada temperatura poniżej zera dolewam uszlachetniacz nie miałem problemu z paliwem jak do tej pory, jednak mój ojciec który też tam tankuje BJ'ke miał problem bo z paliwa wytrąciła się parafina. Jeżeli nie wymieniałeś filtra paliwa dłuższy czas to mogło tak nastąpić, że parafina zatkała już na amen filtr i dlatego te kłopoty, dodam, że filtr ja wymieniałem w czerwcu po kupnie.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
dlatego napisałem, że po tym jak nie załapał filtr jest wstawiony nówka ! tyle że zostało to samo paliwo, mi mazda pokazuje temp: -13 srednio za każdym razem jak próbowałem ją zapalić – to chyba nie dużo jak na paliwo które ma niby -29 wytrzymać. Od 8 lat tankuje tylko na Statoil. Mazde mam od roku i tylko raz w wakacje była zatankowana na innej stacji. Dodam że pisząc ta sama stacja Statoil mam na myśli ta samą stację statoilJeżeli nie wymieniałeś filtra paliwa dłuższy czas to mogło tak nastąpić, że parafina zatkała już na amen filtr i dlatego te kłopoty, dodam, że filtr ja wymieniałem w czerwcu po kupnie.
pozdrawiam,
EDIT:
tutaj: viewtopic.php?f=60&t=91465to jest ta pompka ręczna paliwa w 6 czy nie?
Pozdrawiam,
Tankuję na BP oraz Shell zwykłego Diesla, nie dolewam uszlachetniaczy i innych specyfików zimowych. Mazda pali bez problemu. W zeszłym roku tankowałem na Statoil przy podobnych temperaturach i również autko śmigało jak trzeba.
Przez jakiś czas tankowałem BP Ultimte lub Shell V-Power, ale uznałem, że szkoda kasy na takie paliwo...
Przez jakiś czas tankowałem BP Ultimte lub Shell V-Power, ale uznałem, że szkoda kasy na takie paliwo...
Temat zostawię jako pogaduchy na temat paliwa bo mamy dość mroźną zimę i mogą pojawiać się podobne pytania. Proszę jednak o zmianę tematu na bardziej intuicyjny. Proszę też nie pisać posta pod postem 
Wlasnie sie zastanawiam nad paliwem ktore leje.
Poki co – VERVA ON. Nie mam pytan, auto jezdzi, nic sie jeszcze nie zapchalo. Cala rodzina jezdzi na orlenowskim dieslu i do tej pory nie bylo problemow – teraz tylko ojca Omega (2.2 DTI) niestety sie poddala – akumulator podobno padl, ale po podladowaniu nadal nic. Obstawialem filtr zapchany, ojciec mial go dzisiaj (jak wstanie, bo ruszyl dopiero za 7. razem po kablach odpalany) zabrac na warsztat – ciekawe co wyjdzie. A tankuje zawsze na jednej stacji...
Wracajac do tematu – ja jestem z paliwa zadowolony, chociaz najtansze nie jest :/ i sie zastanawiam, czy jak juz sie cieplo zrobi mozna bedzie na zwykly ON sie przerzucic, niekoniecznie jezdzic na "wypasionych" odmianach (cudzyslow wstawiony celowo
).
Zastanawiam sie tez nad alternatywa dla Orlenu. Tylko co wybrac
Poki co – VERVA ON. Nie mam pytan, auto jezdzi, nic sie jeszcze nie zapchalo. Cala rodzina jezdzi na orlenowskim dieslu i do tej pory nie bylo problemow – teraz tylko ojca Omega (2.2 DTI) niestety sie poddala – akumulator podobno padl, ale po podladowaniu nadal nic. Obstawialem filtr zapchany, ojciec mial go dzisiaj (jak wstanie, bo ruszyl dopiero za 7. razem po kablach odpalany) zabrac na warsztat – ciekawe co wyjdzie. A tankuje zawsze na jednej stacji...
Wracajac do tematu – ja jestem z paliwa zadowolony, chociaz najtansze nie jest :/ i sie zastanawiam, czy jak juz sie cieplo zrobi mozna bedzie na zwykly ON sie przerzucic, niekoniecznie jezdzic na "wypasionych" odmianach (cudzyslow wstawiony celowo
Zastanawiam sie tez nad alternatywa dla Orlenu. Tylko co wybrac
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
właśnie mam zamiar zmienić na nią janp. na LUKOIL jak masz w okolicy
pozdrawiam,
digidy napisał(a):np. na LUKOIL jak masz w okolicy
Jest jedna na trasie jak wracam z pracy. Zawitam tam moze niebawem
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
gregor666 Prosiłem o zmianę tematu.
Ja tankuję najczęściej na shellu i bp – zalewam zwykłego diesla. Nie miałem problemów z odpalaniem – oprócz nieco słabego aku:)
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB
Panowie, dzisiaj laweta zabrała moja madzie do mechanika. Godzinka czasu w warsztacie w cieple i zapalila za 1 razem. Pan rozebrał na nowo nowo wstawiony filtr paliwa i stwierdził że wypłynęła z 50 wody. Jego zdaniem zalałem po prostu diesel letni. Także z tego miejsca dziękuje raz jeszcze stacji Statoil
! Nigdy więcej !
Pozdrawiam,

Pozdrawiam,
gregor666 napisał(a): Także z tego miejsca dziękuje raz jeszcze stacji Statoil
jak było więcej takich przypadków to możecie trochę wpłynąć na jakość paliw na tej stacji
np => http://www.uokik.gov.pl/zgloszenie_pali ... mularz.php
gregor666 napisał(a):Pan rozebrał na nowo nowo wstawiony filtr paliwa i stwierdził że wypłynęła z 50 wody. Jego zdaniem zalałem po prostu diesel letni. Także z tego miejsca dziękuje raz jeszcze stacji Statoil ! Nigdy więcej !
Co ma letnie paliwo do wody w filtrze ? jesli juz to by sie zapchał parafina.Filtr powinno sie odwodnic przed każdą zima po to jest ta śrubka u dołu filtra. Nie bronie tu statoil ale stacja stacji nie równa może i gó-no jakies mieli pomieszane z wodą tego niewiem,ja zawsze tankuje na statoil i nigdy nie miałem żadnych kłopotów.Przy -27 po nocy rano od kopa pali filtr wymieniłem latem,oczywiście teraz zatankowany mam dieselgold.
Jeszcze jeden przykład podam z przed kilku dni:
Znajomy jeździł na paliwie z BP dokąd były mrozy mniejsze nie było problemów jak spadły poniżej 20 auto zaczeło szarpac zatankował do pełna dieselgold ze statoil z myśla że pomorze o tu zonk auto prawie nie jechało tylko gasło.Wsciekły pojechał na statoil i im na wymyslał że gó-no sprzedaja.Po krótkiej rozmowie wspólnej poradziłem żeby wymienił filtr paliwa diagnoza okazała sie trafna auto zapier--la aż miło a w filtrze było jakies szambo co przy bardzo niskich temperaturach gęstło,no i raczej z golda sie to szambo nie wzieło.
Pozdrawiam!!! i niech kazdy tankuje gdzie ma ochote paliwo powinno byc wszedzie dobre
Tankować należy na markowych stacjach gdzie jest duża rotacja, to znaczy tankuje dużo kierowców. Wtedy jest duża rotacja paliwa, które jest często dowożone i jest świeże oraz dostosowane do aktualnych warunków pogodowych.
Tak jak pisałem powyżej od 8 lat lałem tylko na 1 stacji Statoil. Począwszy od Fiata Bravo [benzynka i gaz] Fiat Stilo [diesel] i teraz od roku Mazda. ostatnie 2 tankowania był to gold a ten nieszczęsny ten supra czy jak mu tam. jedno jest pewne samochód postał dzisiaj godzinkę w garażu u mechanika i zapalił. paliwo zostało spuszczone i nalałem teraz na stacji dla ambulansów – poważnie. tam chyba w ściemę z paliwem się nie bawią – za drogo może to kosztować !. tak w filtrze paliwa była woda !. Zatankowane dokładnie 26 stycznia do pełna mam paragon. jeżeli chodzi o szczegóły jest to stacja Statoil na Jana Pawła w Lublinie. Oczywiście mam i paragon – jak zawsze !. Paliwo mam w karnisterku – to spuszczone około 25 litrów – ale mam stracha wykorzystać je ponownie może na wiosne ?Co ma letnie paliwo do wody w filtrze ? jesli juz to by sie zapchał parafina.Filtr powinno sie odwodnic przed każdą zima po to jest ta śrubka u dołu filtra. Nie bronie tu statoil ale stacja stacji nie równa może i gó-no jakies mieli pomieszane z wodą tego niewiem,ja zawsze tankuje na statoil i nigdy nie miałem żadnych kłopotów.Przy -27 po nocy rano od kopa pali filtr wymieniłem latem,oczywiście teraz zatankowany mam dieselgold.
Pozdrawiam,
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości