Przymiarki do Mazdy 6

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Grzyby » 12 sty 2011, 19:30

Demetrios napisał(a):Same amortyzatory [jakie?] do M6 to koszt ok. 1500zł jak nie lepiej.

Ale pierdoły człowieku wypisujesz ...
Amory na przód do M6 to 400zł. Na tył podobnie (szczególnie że wersji z samopoziomowaniem tylnej osi jest tyle co kot napłakał – a zawsze można założyć zwykłe)
Demetrios napisał(a):po 5 latach jeżdżenia nim po polskich drogach, jego zawieszenie jest w takim stanie co 10-15 letniego poniemieckiego auta

Ciekawe... A co jak ktoś w PL już wymieniał cały zawias, a niemiec nic nie dotykał? To też niedobrze, co? <glupek2>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2011, 20:15

Moim zdaniem to wszyscy by chcieli nowe i za darmo. Ja jak kupowałem bj to wcale nie była ona najtańsza (zakupiona w Polsce) ale dokumenty były kompletne stan idealny i nie od handlarza tylko z podwórka. W komisach znalazł bym taniej ale tam znaleźć można tylko złom. A do kosztów kupna i tak trzeba doliczyć pierwsze wydatki na elementy eksploatacyjne: wymiana oleju, coś w zawieszeniu, przy silniku, przecież nie kupujemy nowego auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Demetrios » 12 sty 2011, 20:24

jak kto liczy – ja podałem przybliżoną cenę wymiany w ASO na oryginalne. Natomiast wymieniając je nawet u Mietka w garażu : robocizna 100-200zł +2x200zł amortyzatory + 2x 50zł tuleje +2x 70zł górne mocowanie + 2x50zł łącznik stabilizatora + 2x40 zł guma stabilizatora (oryginalne) = 790-850 zł. Chyba, że zrobisz to sam i na starych podzespołach (ale chyba nikt tak nie robi) – to wtedy faktycznie zamkniesz sie w 400-500zł.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 14:29
Posty: 58
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez mcbeth » 12 sty 2011, 22:22

Dlaczego zakładasz z góry, że trzeba robić zawieszenie ? Moje autko nie wymaga żadnych napraw. Wiem, że są ludzie, którzy potrafią zdewastować samochód w rok, dwa, ale są różni użytkownicy i tym właśnie różni się auto zadbane od 'okazyjnego'. W M6 podobno pierwsze padają jakieś groszowe tuleje gumowe, ale przed 150kkm raczej do tego zwykle nie dochodzi.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Grzyby » 13 sty 2011, 00:21

Demetrios napisał(a):jak kto liczy

zależy co ma na myśli... i jak próbuje nagiąć fakty do rzeczywistości
Demetrios napisał(a):Same amortyzatory [jakie?] do M6 to koszt ok. 1500zł jak nie lepiej.

No to Ci napisałem ile kosztuje fabrycznie montowana w M6 Kayaba. Co dalej wymyślasz głupoty?
Już widzę jak do ASO na wymianę amortyzatorów leci osoba szukająca auta w cenie niskiej średniej ogłoszeniowej :P

Naprawdę bawią mnie takie dyskusje z osobą, która wiele ma do powiedzenia o aucie którego nie posiada ...


mcbeth napisał(a):W M6 podobno pierwsze padają jakieś groszowe tuleje gumowe, ale przed 150kkm raczej do tego zwykle nie dochodzi.

mcbeth, podobno :) Pytanie ile ma auto w rzeczywistości przejechane :P
Moja ma prawie 220kkm (z tego 70kkm u nas) i dopiero przy 200kkm wymieniałem amorki z przodu. NIC więcej. Reszta jest jak najbardziej ok.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mcbeth » 13 sty 2011, 09:14

Grzyby napisał(a):
mcbeth napisał(a):W M6 podobno pierwsze padają jakieś groszowe tuleje gumowe, ale przed 150kkm raczej do tego zwykle nie dochodzi.


mcbeth, podobno :) Pytanie ile ma auto w rzeczywistości przejechane :P


Ja mam akurat pewność co do przebiegu mojej GG, a info o tulejach pochodzi z serwisu, który serwisuje m.in. samochody, które sam sprzedał (broker). Tak czy inaczej w GG raczej o zawieszenie nie ma co się na zapas martwić. Co innego korozja :] .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Demetrios » 13 sty 2011, 09:45

Grzyby napisał(a):Naprawdę bawią mnie takie dyskusje z osobą, która wiele ma do powiedzenia o aucie którego nie posiada ...


yyy... nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale nikt tutaj nie dyskutuje na temat technicznych walorów mazdy6 z perspektywy jej użytkowania (bo tutaj faktycznie nie wiele mam do powiedzenia) tylko przedziału cen jej zakupu. Wcinka odnośnie stanu polskich dróg była przedstawionym faktem, ktory opowiada się za zakupem auta z za granicy. Co do amortyzatorów to u mnie wymiana z tyłu wyniosła ok. 900-1000zł w 626, dlatego też założyłem że w 6 cena była by podobna. I pod tym kątem podałem zakres cen (wybacz ale aby ustalic cenę 1szt. amortyzatora to mi forum nie jest potrzebne – też mam google). Dla mnie zakup amortyzatorów wiąże sie również z dodatkowymi kosztami podanymi powyżej – zreszta nie tylko mi (każdy mechanik, warsztat automatycznie dolicza dodatkowe koszty związane z tym elementem). Natomiast łapanie za słowa i dyskusje na temat co autor miał na myśli w tym wątku są nie istotne i nie wnoszą nic do tematu. Próba podkopania osoby, która ma odmienne zdanie od twego wcale nie sprawi, że staniesz sie mądrzejszy i racja będzie po twojej stronie.
Nie twierdze, że auto jeżdzone po polskich dorgach będzie odrazu wymagało wymiany zawieszenia, ale sam ściągałem swoją 626 z Belgii i wiem jak auto się prowadziło i jeździło świezo po sprowadzeniu a jak po roku użytkowania na polskich drogach.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 14:29
Posty: 58
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez mcbeth » 13 sty 2011, 10:20

Demetrios napisał(a): wiem jak auto się prowadziło i jeździło świezo po sprowadzeniu a jak po roku użytkowania na polskich drogach.

Wiem jak moja GG jeździła NOWA i wiem jak jeździ teraz (tak samo) ... Słowo przeciw słowu.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez mHuba » 13 sty 2011, 11:38

mcbeth napisał(a):
Demetrios napisał(a): wiem jak auto się prowadziło i jeździło świezo po sprowadzeniu a jak po roku użytkowania na polskich drogach.

Wiem jak moja GG jeździła NOWA i wiem jak jeździ teraz (tak samo) ... Słowo przeciw słowu.


Trzeba jeszcze porównać czy drogi w 3miasto to te same drogi które możemy spotkać w Białystok/Olsztyn. Na dzień dzisiejszy w Poznaniu ilość jap (bo niestety nie można nazwać tego dziurami) zmniejsza się wykładniczo. Dwie małe japki łączą się w jedną dużą japę. Na głównych dużych drogach można spotkać otwory w jezdni o rozmiarach 100x100x20 cm !!! Jest masakra.
Wydaje mi się że na takiej drodze każdy samochodów można załatwić w 24 godziny.


Pozdrawiam
hm
Początkujący
 
Od: 11 sty 2011, 12:05
Posty: 9

Postprzez Grzyby » 13 sty 2011, 16:49

Demetrios napisał(a):nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale nikt tutaj nie dyskutuje na temat technicznych walorów mazdy6 z perspektywy jej użytkowania (bo tutaj faktycznie nie wiele mam do powiedzenia) tylko przedziału cen jej zakupu. Wcinka odnośnie stanu polskich dróg była przedstawionym faktem, ktory opowiada się za zakupem auta z za granicy. Co do amortyzatorów to u mnie wymiana z tyłu wyniosła ok. 900-1000zł w 626, dlatego też założyłem że w 6 cena była by podobna. I pod tym kątem podałem zakres cen (wybacz ale aby ustalic cenę 1szt. amortyzatora to mi forum nie jest potrzebne – też mam google).

Przede wszystkim zwróciłem uwagę że piszesz o rzeczach które (jak pokazałem) nie mają żadnego pokrycia z rzeczywistością. A skoro Twoim celem było wykazanie jakie to niby wielkie koszty (min. 1500zł) niesie ze sobą wymiany SAMYCH (tak właśnie napisałeś) tylnych amorków, pokazałem że piszesz od rzeczy. I to jest faktem. Nie ma tu drugiego dna więc się go nie doszukuj.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Barthez » 13 sty 2011, 22:31

mHuba napisał(a):Trzeba jeszcze porównać czy drogi w 3miasto to te same drogi które możemy spotkać w Białystok/Olsztyn.

pomijajac regionalny patriotyzm jestem zdania iz dziury na drogach w polandzie sa porownywalne we wszystkich regionach i jednoczesnie:
a) duzo wieksze i wiecej niz niemieckie, holenderskie czy belgijskie
b) duzo mniejsze i mniej niz na ukrainie, rosji itp

co wy wiecie o dziurach :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez gstroy01 » 19 sty 2011, 08:40

Wracając do meritum. Dwa lata temu miałem podobną sytuację. Zaplanowałem kupno 2-3 letniej bezwypadkowej Mazdy 6, Avensisa lub Mondeo z przebiegiem poniżej 60K, w dieslu, kombi, z klimatronikiem, ESP i obsługą radia w kierownicy (takie widzimisię). Zależało mi na pewnym źródle zakupu, a nie chciałem bardzo daleko jeździć, więc szukałem w Niemczech. Drugi powód był taki, że tamte wersje mają zwykle bogatsze wyposażenie, niż u nas. Zauważ, że nie zakładałem żadnej ceny wyjściowej, tylko szukając takiego auta, wyrabiałem sobie orientację, ile będzie mnie kosztować i czy mnie stać. Po krótkim czasie Avensis i Mondeo odpadły z różnych względów i skupiłem się na Maździe 6. Koniec końców znalazłem taką używkę u dealera Mazdy – pewny zakup, gwarancja, faktura. Na pewno nie kupiłem najtańszej Mazdy na rynku, ale wiem, że w cenę było wliczone pewne źródło pochodzenia, udokumentowana historia auta i przebieg oraz profesjonalne serwisowanie. I myślę, że było warto, bo od czasu zakupu auto wymaga jedynie standardowej obsługi. Takie rozwiązanie uznałem za bezpieczne i gdybym miał dzisiaj kupować jeszcze raz, zrobiłbym tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 06:55
Posty: 57
Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07

Postprzez Marianek » 19 sty 2011, 22:13

gstroy01 napisał(a):Na pewno nie kupiłem najtańszej Mazdy na rynku, ale wiem, że w cenę było wliczone pewne źródło pochodzenia, udokumentowana historia auta i przebieg oraz profesjonalne serwisowanie


No i to jest podstawa ale każdy szukający auta jak widzi jakaś okazje myśli ze boga za nogi złapał a tak nie ma :( .
Ktoś takiego auta za grosze nie odda nawet naiwny stary Niemiec jak to handlarze wciskają.
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto