podgrzewanie postojowe kabiny ale nie webasto

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez enkai » 28 paź 2010, 22:52

Poszukiwałem alternatywy dla webasto i to znalazłem. Wszystko oczywiście elektryczne ~230V

Podgrzewacze bloku silnika są popularne w stanach i dostępne w ASO Mazdy, ale te 110V :–(. Ale tu znalazłem na 230V. Dodatkowo są też ogrzewacze do zainstalowania w obiegu wody. Plus jest taki, że nie tylko ciepło jest od razu, ale silnik łatwiej startuje:
http://www.eps.bielsko.pl/default.php?cat=1

Tu łatwe do zastosowania, samoprzylepne ogrzewacze z Kanady. Ceny w dolarach kanadyjskich
http://www.dieselproducts.com/proheat/proheat.html

Ogrzewacze miski olejowej
TH125R-2 240VAC 125 Watt 3" dia round 62.00
TH125L-2 240VAC 125 Watt 1.5"x6" 1.0A 62.00
TH250-2 240VAC 250 watts 4.5" x 3.5" 78.00
TH500-2 240VAC 500 watts 5" x 7" 106.00
TH1000-2 240VAC 1000 watts 10.75" x 6" 144.00
TH50-12 12VDC 50 Watt 65.00

TH125-12 12VDC 125 Watt 77.50
TH250-12 12VDC 250 Watt 87.50

Podgrzewacz akumulatora 240VAC 44.00

Podgrzewacze filtra paliwa
THF50-12 Filter Heater 12VDC 50 watts72.50
THF100-12 Filter Heater 12VDC 100 watts 77.50
THF100-24 Filter Heater 24VDC 100 watts 77.50
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez M5 » 3 gru 2010, 12:32

Proponuje system DEFA lub jego część....system popularny w Skandynawii.
http://www.intercars.com.pl/?id=321&lang=PL&
Musimy mieć jednak dostęp do gniazdka sieciowego 230V.
Tylko tak bezpiecznie i wydajnie przygotujemy auto do jazdy i dodatkowo podładuje się akumulator.

By przyjemnie ogrzać wnętrze auta z -15st celcjusza do temperatury wnętrza 21st celcjusza potrzebny jest ogromny wydatek energii. Webasto ma 5,5kW mocy grzewczej, a to w przeliczeniu na moc grzałki elektrycznej to prawie trzy razy więcej potrzeba. Cudów nie ma webasto na taki efekt musi pracować około 15minut.
Grzejnikowi elektrycznemu o mocy 2kW trzeba by dać z 50min.


Pozdrawiam
M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez Marek 161BD081 » 3 gru 2010, 13:19

M5 napisał(a):.....
By przyjemnie ogrzać wnętrze auta z -15st celcjusza do temperatury wnętrza 21st celcjusza potrzebny jest ogromny wydatek energii. Webasto ma 5,5kW mocy grzewczej, a to w przeliczeniu na moc grzałki elektrycznej to prawie trzy razy więcej potrzeba. Cudów nie ma webasto na taki efekt musi pracować około 15minut.
Grzejnikowi elektrycznemu o mocy 2kW trzeba by dać z 50min.
....


hehe – a ile trzeba byłoby grzać taką "farelką" o ogromnej mocy 150W co wcześniej ktoś przedstawiał?
hahaha
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez M5 » 3 gru 2010, 15:25

Dlatego napisałem w tej sprawie. :D Trzeba brać pod uwagę utratę ciepła. Przy grzałce 150W spowodujemy jedynie usunięcie lodu w promieniu 10cm od grzałki....bo będzie tam niewiele powyżej zera. Ciągła praca takiej grzałki w zamkniętym samochodzie spowoduje jedynie średni wzrost temperatury w aucie o 2-3stopnie. Zależy to też od tego czy na zewnątrz wieje wiatr i czy na aucie jest śnieg...itd

To nadal będzie -12st celciusza ....niestety samochód to nie termos.
By ogrzać Vana przy -15 st celcjusza potrzeba około 8kW mocy grzewczej i urządzenie włącza się z kilkuminutowymi interwałami....a co gdy jest zimniej? silnik samochodu i webasto musi pracować cały czas.

Pozdrawiam
M5 <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez Norby » 12 gru 2010, 15:23

Znajomy kupił taką "farelkę" na allegro do stosowania w audi A2. Niestety urządzenie nie spełnia założonego zadania. Ciepło czuć na dłoni w odległości zaledwie 15 cm dalej zimne, przewody gorące jakby zaraz miały się przepalić, po dwóch minutach przepala się bezpiecznik zapalniczki 15A a sama zapalniczka nie do dotknięcia. Przy zbyt małej odległości do szyby następuje miejscowe nagrzanie i możliwość jej pęknięcia. A miało służyć do odmrożenia szyby.....
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez PLaster » 12 gru 2010, 23:39

czyli farelka w aucie to tylko mit
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Norby » 13 gru 2010, 15:13

Farelka i nie tylko. Strażnicy u mnie w pracy stawiają niedaleko swojej budy auta i przedłużaczem zasilają grzejnik 230V na tylnym siedzeniu całą noc i także nie są zadowoleni. Jednak auto nie jest ocieplone i szybko się wychładza.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto