Prędkość faktyczna a wskazania prędkościomierza

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez misiek626 » 8 sie 2005, 11:31

Italiano napisał(a):tylko się zmieni prędkość rzeczywista auta.

<ok>
Początkujący
 
Od: 15 cze 2005, 11:00
Posty: 26
Skąd: Włodawa
Auto: Byłe Mazdy:626 GC 2.0D 86r.; 626 GD 2.0i 88r.-2 szt.; Xedos 9 2.0 '94r.

Postprzez marek » 8 sie 2005, 18:20

peter napisał(a):A tak w ogóle to co ma rozmiar opon dowskazań prędkościomierza??


Ma bardzo wiele, bo pod wpływem zmiany rozmiaru opon prędkościomierz albo zawyża albo zaniża prędkość wskazywaną względem prędkości rzeczywistej. A kierowcy chyba chodzi o to żeby widział ile faktycznie jedzie.
A później jest tak że ktoś montuje opony 195/50/15 zamiast 205/55/15 (tak robią często w MX-3) i później kierowcy chwalą się ze jechał np 200 a faktycznie to było przecież coś ok. 185.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Italiano » 8 sie 2005, 18:41

marek pomyśl logicznie ,jeżeli auto podniesiesz na lewarku to czy ma znaczenie do prędkości jakie będą założone koła? No nie. Prędkościomierz zawsze ci będzie wskazywał tą samą prędkość. Jedyna różnica to rzeczywista prędkość auta. Masz racje że to bez sensu bo nigdy nie wiemy ile rzeczywiście jedziemy. Będziemy wiedzieli jak nam pała na radarze pokarze. :P
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez marek » 8 sie 2005, 19:33

Italiano napisał(a):marek pomyśl logicznie ,jeżeli auto podniesiesz na lewarku to czy ma znaczenie do prędkości jakie będą założone koła



Logiczne myslenie podpowiada że ma.
Prędkość to jest dystans w kilometrach na godzinę jaki przebywa samochód i każda jego część. Zatem na prędkość nie wpływa ilość obrotów koła która jest niezależna od wielkości koła. Natomiast jedną ze składowych prędkości jest długość obwodu koła. A ta już jest zależna od wielkości koła.
Zatem fizyka mówi że zawsze ma znaczenie wielkość koła.
Można powiedzieć że prękość pokazywana przez zegar jest prędkością przemieszczania się nieruchomego (względem opony) punktu na zewnętrznym obrysie opony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Italiano » 8 sie 2005, 19:37

No tak z teoretycznego punktu widzenia masz racje . i ja tak też zawsze myślałem. Ale ponowie moje pytanie-

Italiano napisał(a):,jeżeli auto podniesiesz na lewarku to czy ma znaczenie do prędkości jakie będą założone koła?

Bo mnie to wprowadziło teraz troche w niepewność.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Bimbak » 8 sie 2005, 19:49

Italiano napisał(a):Bo mnie to wprowadziło teraz troche w niepewność.


jeśli chodzi o to co pokazuje licznik to będzie to zawsze ta sama liczba przy danych obrotach silnika, na danym biegu, niezaleznie od rozmiaru koła.
marek pisał o prędkości rzeczywistej pojazdu która w wypadku podniesienia go na lewarku będzie oczywiście wynosić zero
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez marek » 8 sie 2005, 20:52

bimbak napisał(a):zawsze ta sama liczba przy danych obrotach silnika, na danym biegu, niezaleznie od rozmiaru koła


Z teoretycznego punktu widzenia oczywiście jeśli pomijamy wpływ otoczenia oraz oporów mechanicznych.

Należy pamiętać iż silnik przy danych obrotach rozwija konkretną moc. Jeśli założymy większe koła to osiągniemy przy tym większą prędkość rzeczywistą a co za tym idzie większe opory toczenia opony, większe opory aerodynamiczne. Zatem potrzebujemy wiekszą energię do uzyskania tej prędkości rzeczywistej. A moc mamy nadal taką samą. Zatem zmieni się też korelacja między obrotami silnika i prędkością.
Konkluzja jest taka iż nie jest to takie proste jak się wydaje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Italiano » 8 sie 2005, 20:58

marek napisał(a):Konkluzja jest taka iż nie jest to takie proste jak się wydaje

Dokładnie :) Najlepiej to by było G-tehem sprawdzić, to byśmy byli pewni jak to jest. :)
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez peter » 9 sie 2005, 10:53

Należy pamiętać iż silnik przy danych obrotach rozwija konkretną moc. Jeśli założymy większe koła to osiągniemy przy tym większą prędkość rzeczywistą a co za tym idzie większe opory toczenia opony, większe opory aerodynamiczne. Zatem potrzebujemy wiekszą energię do uzyskania tej prędkości rzeczywistej. A moc mamy nadal taką samą. Zatem zmieni się też korelacja między obrotami silnika i prędkością


chcesz powiedzieć ze auto na lewarku przy 3000rpm na 5 biegu wskazanie prędkościomierza osiągnie powiedzmy 160 km/h podczas gdy podczas jazdy na oponach 195/65/14 120 km/h ?? Poza tym z tego co piszesz to również szerokość opon również ma znaczenie na zależność między wskazaniami obrotomierza i prędkościomierza (no bo 205 ma większe opory toczenia niż np.185) a ja śmiem twierdzić że to ma wpływ jedynie na zużycie paliwa Zatem potrzebujemy wiekszą energię do uzyskania tej prędkości rzeczywistej
Początkujący
 
Od: 28 gru 2004, 23:25
Posty: 27
Skąd: Białystok
Auto: 626 GC 2.0 i + 626 GW 1,8 i

Postprzez peter » 9 sie 2005, 11:18

jakby kogos interesowało to znalazłem coś takiego http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp oblicza różnicę między wskazaniem prędkościomierza a prędkością rzeczywistą
Początkujący
 
Od: 28 gru 2004, 23:25
Posty: 27
Skąd: Białystok
Auto: 626 GC 2.0 i + 626 GW 1,8 i

Postprzez Italiano » 9 sie 2005, 11:25

"rzeczywista prędkość pojazdu wynosi 98 km/h chociaż licznik wskazuje 100 km/h."
Czyli moje twierdzenie jest słuszne że prędkość na prędkościomierzu się nie zmienia ,a tylko prędkość rzeczywista.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Bimbak » 9 sie 2005, 11:41

Italiano napisał(a):prędkość na prędkościomierzu się nie zmienia ,a tylko prędkość rzeczywista.

dokładnie
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Italiano » 9 sie 2005, 11:45

bimbak ale to też <dupa> bo....
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Bimbak » 9 sie 2005, 11:50

marek napisał(a):Jeśli założymy większe koła to osiągniemy przy tym większą prędkość rzeczywistą a co za tym idzie większe opory toczenia opony, większe opory aerodynamiczne. Zatem potrzebujemy wiekszą energię do uzyskania tej prędkości rzeczywistej. A moc mamy nadal taką samą. Zatem zmieni się też korelacja między obrotami silnika i prędkością.
Konkluzja jest taka iż nie jest to takie proste jak się wydaje


to wszystko jednak nie ma wpływu na zmiane wskazania prędkoosciomierza ... ocywiście móimy tu o mechanicznym pomiarze prędkości która za pośrednictwem linki czy tez syngnału elektrycznego przekazywana jest do licznika. Pomiar taki najcześciej dokonywany jest w skrzyni biegów zatem opry toczenia i inne właściwości fuizyczne nie mają wpływu na wartośc jaką pokazuje licznik.

To wszystko co piszesz ma jednak jak najbardziej odzwierciedlenie w prędkości rzeczywistej i dlatego tak trudno dobrze wyskalowac liczniki :)
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Italiano » 9 sie 2005, 11:52

Wyobraź sobie są dwa auta. Jedno z przodu jedzie 90km/h. Ten z tyłu założył małe koła, czyli koło musi wykonać więcej obrotów żeby jechać z tą samą predkością co to auto z przodu. Co za tym idzie auto z tyłu będzie miało na liczniku około 110 km/h. Chociarz rzeczywista prędkość auta będzie 90km/h. I tak mi ostatnio tłumaczył mój brat bo miał taki przypadek jak opisałem wyżej. Kurde zrozumieć to. :|
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Bimbak » 9 sie 2005, 11:58

Italiano napisał(a):Wyobraź sobie są dwa auta. Jedno z przodu jedzie 90km/h. Ten z tyłu założył małe koła, czyli koło musi wykonać więcej obrotów żeby jechać z tą samą predkością co to auto z przodu. Co za tym idzie auto z tyłu będzie miało na liczniku około 110 km/h. Chociarz rzeczywista prędkość auta będzie 90km/h. I tak mi ostatnio tłumaczył mój brat bo miał taki przypadek jak opisałem wyżej. Kurde zrozumieć to.


no dokładnie tak by było .. twój brat ma rację ...
To jest przecież bardzo proste . Trzeba sie tylko skupić na istocie problemu i nie mieszać prędkości rzeczywistej z prędkościa jaką wskazuje licznik
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Italiano » 9 sie 2005, 12:04

Czyli wielkość koła ma rzeczywiste znaczenie do wskazań na liczniku. Moja teoria z lewarkiem była do <dupa> . Bo to bez sensu.No ja tak wcześniej myślałem tylko ten lewarek mi <lol> troche namieszał. <glupek2>
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Italiano » 9 sie 2005, 12:07

Od dzisiaj nie lubie lewarków <killer> mają negatywny wpływ na psychike człowieka. hahaha
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez peter » 9 sie 2005, 12:09

do wskazań na liczniku ma znaczenie ale nie ma znaczenia do relacji licznik obrotomierzw przypadku gdy licznik jest napędzany ze skrzyni biegów ( lewarek tutaj jest jak najbardziej ok )
Początkujący
 
Od: 28 gru 2004, 23:25
Posty: 27
Skąd: Białystok
Auto: 626 GC 2.0 i + 626 GW 1,8 i

Postprzez Italiano » 9 sie 2005, 12:22

peter napisał(a): ma znaczenia do relacji licznik obrotomierzw

Czyli jak 100km/h mamy przy np. 2500rpm. To po załorzeniu mnieiszych kół 100km/h będziemy mieli powiedzmy2300rpm. A rzeczywista prędkość auta będzie około 90km/h. Chyba nic nie namieszałem? :)
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto