Mazda AZ-3/MX-3

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez infinito » 22 lis 2009, 11:38

przez przypadek trafiłem na YouTube filmik reklamowy mx-3...
i okazało się, że był model az-3 z silnikiem 1.5 DOHC.....
na wiki jest też o tym wzmianka.
Poza tym w tych reklamach dziwne wnętrza te auta mają...
1992 rok, a przyciski zamiast suwaków, awaryjne w innym miejscu, w miejscu awaryjnych a/c, fotel inaczej regulowany...
http://www.youtube.com/watch?v=Yu0zXdMs ... re=related

a tutaj wypas reklama silnika v6 w mx-3 : )
http://www.youtube.com/watch?v=BVrcF79N ... re=related
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez Lukano » 22 lis 2009, 12:21

AZ-3 Japońska wersa mx-3. Inne silniki, srodek. Ktoś u nas ma takiego.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Speed » 22 lis 2009, 13:00

Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez infinito » 22 lis 2009, 13:33

ta na sprzedaż ma niezłą lotke z tyłu <lol>
przez chwile myślałem, że mx-3 była seryjnie z turbo : )
a wcześniej myślałem, że na japonie był eunos, dlatego się tak zdziwiłem..
no a o 1.5 dopiero dziś się dowiedziałem..
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez pawelMX6 » 22 lis 2009, 14:28

infinito napisał(a):a wcześniej myślałem, że na japonie był eunos

To nie tak, że na Japonię był Eunos lub Autozam. Mazda próbowała sprzedawać samochody jednocześnie pod czterema markami – Mazda, Eunos, Autozam i Efini. Eunos był bardziej luksusowy, Efini miał być bardzo luksusowy ze sportową nutką, a Autozam miał być tanim autem. Dlatego jednocześnie można było kupić Mazdę MX-3, Autozam AZ-3 czy Eunos Presso. Jako, że te trzy dodatkowe marki były "testowe", auta wychodziły tylko z kierownicą po prawej stronie, a tym samym tylko na rynek japoński. Ciekawostką jest fakt, że każda z tych marek miała w swojej ofercie auto dla siebie unikalne. Autozam miał malutkie AZ-1, Efini miało luksusowe Efini MS-8 a Eunos miał Eunos Cosmo. Tym samym nie dziwi mnie w ogóle motor 1,5 w budzie MX-3 – miało być tanio, zgodnie z polityką Autozam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez infinito » 22 lis 2009, 16:45

dzięki za wyjaśnienia Paweł : )
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez Lukano » 22 lis 2009, 19:24

Ciekawe czy ciężkie mx-3 fajnie chodziło z tym 1,5. Niby to 120 kuni :]
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Bartg » 22 lis 2009, 20:28

Tym samym nie dziwi mnie w ogóle motor 1,5 w budzie MX-3 – miało być tanio, zgodnie z polityką Autozam

Mysle, ze wsadzili go bardziej dlatego, ze byl mocniejszy i nowoczesniejszy do B6 ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez pawelMX6 » 22 lis 2009, 21:16

Pewnie tak :) O ile mnie pamięć nie myli to ten silnik miał oznaczenie B5-ZE.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez loockas » 22 lis 2009, 23:31

Bartg napisał(a):Mysle, ze wsadzili go bardziej dlatego, ze byl mocniejszy i nowoczesniejszy do B6


Nie wydaje mi się, żeby był nowocześniejszy od B6 DOHC. Bo w sumie mogłby być lepsza alternatywą dla B6 DOHC, zaraz po rezygnacji ze stosowania B6 SOHC na rynku europejskim. Po prostu taka polityka firmy i dostęp do takich, a nie innych technologii. Jeżeli to faktycznie B5-Ze, to już samą ciekawostką jest to, że nie było go chyba w żadnej innej maździe.

pawelMX6 ogromny szacunek za Twoją wiedzę. Miło się czyta takie ciekawostki.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Michał88 » 22 lis 2009, 23:48

loockas napisał(a):już samą ciekawostką jest to, że nie było go chyba w żadnej innej maździe.

hmm, a nie było go przypadkiem w 323f na rynek japoński?
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez pawelMX6 » 23 lis 2009, 00:29

Michał88, Lantisy miały tylko dwa silniki: BP-ZE oraz KF-ZE.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Bartg » 26 lis 2009, 19:24

Z tego co sie doczytalem, to silniki B5 (110 km ) byly w Familii Interplay ( Bg 3 drzw./sedan ?) i w Timorze s-515i, ktory byl Indonezyjska przerobka Kii Sephii :D W Autozamie Az-3 ( Mx3 ) mial miec 117 km, o B5-ZE ( niby 125km) sa jakies mgliste przeslanki z rosyjskiej strony ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez yiabol » 26 lis 2009, 23:04

Lukano napisał(a):Ciekawe czy ciężkie mx-3 fajnie chodziło z tym 1,5. Niby to 120 kuni :]


120 kuni to on miał ale na japońskim paliwie.
Taka sama sytuacja jest z CTRami katalogowo 200 hp a zmierzone wychodzi 190...
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )

Audi A3 1.8T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 19:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Postprzez Bartg » 26 lis 2009, 23:16

Jesli dobrze pamietam, to moc 190- w przypadku CTR-ow wynikala bardziej ze specyfiki hamownii, niz z innego paliwa.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Lukano » 27 lis 2009, 00:07

Bartg napisał(a):ze specyfiki hamownii, niz z innego paliwa.

Też mi się tak zdaje. Paliwo mają chyba jakieś normalne.
To chyba jakiś mit tak jak lepsze niemieckie paliwo.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Mirek » 27 lis 2009, 10:14

pawelMX6 napisał(a):Michał88, Lantisy miały tylko dwa silniki: BP-ZE oraz KF-ZE.


chyba że Michałowi chodziło o 323F w budzie BG, bo tam były 1.5 na rynek japoński, ale tak z głowy nie pamiętam jakie było oznaczenie silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez xijaro » 13 sty 2010, 20:12

Mazda AZ-3 RS (mx-3) na japoński rynek

http://www.globiz-motors.com/used-mazda-az-3.php
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez Seventh_Star » 14 sty 2010, 19:08

Lukano napisał(a):Też mi się tak zdaje. Paliwo mają chyba jakieś normalne.
To chyba jakiś mit tak jak lepsze niemieckie paliwo


No niezupełnie, silniki ze specyfikacją ZE chodzą na paliwie 98. Japońskie normy czystości spalin są też inne niż w Europie – mniej rygorystyczne...
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:58
Posty: 106
Skąd: gdzieś w Pyrlandi
Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto