http://cgi.ebay.co.uk/MAZDA-MX5-Coswort ... 23040270c1
Mam mieszane uczucia, na wprost może i tak, ale coś mi się wydaje, że handling to jednak sporo ucierpiał. Wiadomo że V6 będzie cięższe od oryginalnego R4 ale akurat silnik BOA firmy Cosworth to jest mega ciężki kloc. Żartuje się nawet, że wytwarza własne pole grawitacyjne. Moc 240 KM nie powala. Silnik dość kłopotliwy w serwisowaniu.
Taka ciekawostka że się da, połączyć forda z mazdą nie tylko robiąc MX-6.
Gdyby tam siedział YB ze sierry/escorta to co innego.
BOA w Miacie
Strona 1 z 1
Z taką masą na przedniej osi, z napędem na tył to musi być mega podsterowne chyba.

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl wspaniały
A nie bedzie nadsterowne?
A nie bedzie nadsterowne?
Gibsong napisał(a):będzie podsterowne, uślizg wymuszany gazem tu nie ma nic do rzeczy, ciężki przód będzie ciągnął auto na zewnątrz zakrętu.
dokładnie, z taką masą z przodu przy zawracaniu i wdepnięciu gazu na koniec manewru zawrócimy dodatkowo jeszcze z 4 razy ale w zakręcie to auto przy każdej normalnej korekcie toru jazdy czy to za pomocą kiery czy gazu auto wystrzeli na wprost.
W tym aucie czasem nawet 4 gary to aż nadto.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Czytałem gdzieś, że można nawet wsadzić v8 i nie będzie to wcale tak bardzo wpływać na prowadzenie auta. Nie pamiętam szczegółów, ale rozkład masy zmienił się bardzo niewiele. Z tym, że nie wiem jaką masę miał ten v8. Może nie był aż tak ciężki.
- Od: 29 maja 2007, 13:52
- Posty: 36
- Skąd: Wa-wa/ B-stok
- Auto: Były Mx-5: NB '00 i NC '06
Gibsong napisał(a):będzie podsterowne, uślizg wymuszany gazem tu nie ma nic do rzeczy, ciężki przód będzie ciągnął auto na zewnątrz zakrętu.
to właśnie miałem na myśli

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
W pełni aluminiowe silniki (blok + głowica) nie zepsują balansu auta, takim silnikiem jest właśnie V8 z Corvetty C5 i C6, natomiast silnik ze Scorpio 24v to jest prawdziwa waga ciężka, nie potrafię przytoczyć danych ale w sierce gdzie te silniki się wkłada to jest jakieś +100kg względem 8V DOHC.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Gibsong napisał(a):W pełni aluminiowe silniki (blok + głowica) nie zepsują balansu auta, takim silnikiem jest właśnie V8 z Corvetty C5 i C6
Mimo wszystko popsuje balans. Akurat LS jest bardzo lekki jak na V8 jednak 220kg (lub 206 z autmatem) to nadal sporo więcej niż waży np KL-ZE z kompletnym układem wydechowy ale bez przekładni (176kg) który też nie najlżeszym silnikiem.
www.corvetteactioncenter.com napisał(a):I was able to get the weight of the 1996 LT1/LT4 engines from GM Powertrain, but as was relayed to me in the email, they may not be 100% accurate. Here they are:
For the 1996 LT1 and 1996 LT4:
LT1 Mass: 785.3 lbs (356.2 kg)
LT4 Mass: 1003.5 lbs (455.2 kg)
For the 2001 LS1 and 2001 LS6:
LS1 Total Dressed Engine Weight: Auto. – 457.6 lbs. (208 kg); Manual – 497.2 lbs (226 kg)
LS6 Total Dressed Engine Weight: (Manual only) – 497.2 lbs (226 kg)
Wiecej cylindrów to zawsze więcej kilogramów.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak nie do końca. Weź pod uwagę też masę skrzyni biegów która idzie w sam środek w Miacie.
Miata LS1 ma rozkład masy 53:47 źródło Miata.net
Miata LS1 ma rozkład masy 53:47 źródło Miata.net
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości