Pozdrawiam
Mazda 323 BJ
Chciałbym, ale okazało się że jakaś część (łożysko?? zmiażdżone) jest do wymiany, na razie ręcznego nie nie używam...
– podobno to przypadłość albo zaniedbanie...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
NBR napisał(a):Chciałbym, ale okazało się że jakaś część (łożysko?? zmiażdżone) jest do wymiany, na razie ręcznego nie nie używam...– podobno to przypadłość albo zaniedbanie...
Pozdrawiam
Prawdopodobnie łożysko koła pod wpływem temperatury wysmażyło olej i zostało uszkodzone. Zdaża sie, na szczescie mnie to ominelo. Niestety pozostal mi dziwny tik nerwowy po tym wypadku. Jadac gdy poczuje swad palonej gumy lub podejzane dzwieki z okolic kol szukam miejsca do zatrzymania sie po czym staje i dotykam felg badajac ich temperature.
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Witam
Czy dosc mocno widoczna korozja tylnego zawieszenia ,oraz rur ukl.wydechowego w 323F 2001r 170 kkm to normalna rzecz
Czy to raczej cos podejrzanego...Jak wyglada to u Was ?
![! !!](./images/smilies/wykrzyknik.gif)
Czy dosc mocno widoczna korozja tylnego zawieszenia ,oraz rur ukl.wydechowego w 323F 2001r 170 kkm to normalna rzecz
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
wertopser napisał(a):a tak z innej beczki; wie ktos ile kosztuja do BJ'ki 1.8 16v klocki hamulcowe i tarcze na przod?? chyba mi sie klocki koncza bo zaczyna mi piszczec przy chamowaniu prawe kolo no a tarcze mam krzywe ( tak przynajmniej poweidzial mechanior podczas zmiany sprzegla )
Jak trzęsie samochodem podczas hamowania tarcze sa krzywe. Jedna japonska oryginalna kosztuje okolo 140zl tylez samo trzeba mniej wiecej zaplacic za komplet klockow hamulcowych na tyl i na przod (jeden kosztuje jakies 60-70zl jesli z bosh-a) mozna oczywiscie znalezc i o polowe tansze i klocki i tarcze.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
radekko napisał(a):Prawdopodobnie łożysko koła pod wpływem temperatury wysmażyło olej i zostało uszkodzone
Nie, nie łożysko w kole jest OK – chodzi pewnie o łożysko w zacisku – tam jest takie ramię (które się na nim porusza) do którego przymocowana jest linka...
radekko napisał(a):Jak trzęsie samochodem podczas hamowania tarcze sa krzywe.
niekoniecznie, mogą być koła źle wyważone
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
wertopser napisał(a):no trzesie ale szczerze mowic mocno mi to nie przeszkadza i prawdopodobnie dam sobie narazie spokoj z tarczami a wymeinie same klocki bo juz mi zaczyna prawy przod piszczec wiec jzu najwyzsza pora...
To ze trzesie przeszkadza bardziej ukladowi zawieszenia. Amortyzatory sa drozsze od tarcz. Polecam jakies dobre zamienniki tarcz, beda lepsze niz te nierowne i napewno bezpiecznejsze dla amorkow nierowne tarcze. Zamienniki mozna dostac juz za 50zl.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Czy tak wygladajace tylne zawieszenie i przednie to norma w tych mazdach >>??? ta jest z 2001 roku ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c2 ... b84a5.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba4 ... 304fa.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5a ... a0b07.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d5 ... 91af7.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8c ... 92a6f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32a ... ac7bf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c2 ... b84a5.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba4 ... 304fa.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5a ... a0b07.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d5 ... 91af7.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8c ... 92a6f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32a ... ac7bf.html
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
Zdecydowanie nie norma. Moze popowodziowe jakies, ewentualnie dlugo stalo czy co. Napewno trzeba to dobrze oczyscic/zabezpieczyc.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Czy tak wygladajace tylne zawieszenie i przednie to norma w tych mazdach >>? ta jest z 2001 roku
U mnie wygląda trochę lepiej ale też widać rdzę a auto popowodziowe to nie jest poprostu ktoś nie żałował soli w zimie. A w aucie po powodzi poprostu czuć zgniliznę i nie da się tego usunąć. Zobacz w kole zapasowym czy nie ma wody i w bagażniku w bocznych schowkach – trzeba głęboko włożyć rekę nad nadkole (tam gdzie chowa się lewarek)
U mnie wygląda trochę lepiej ale też widać rdzę a auto popowodziowe to nie jest poprostu ktoś nie żałował soli w zimie. A w aucie po powodzi poprostu czuć zgniliznę i nie da się tego usunąć. Zobacz w kole zapasowym czy nie ma wody i w bagażniku w bocznych schowkach – trzeba głęboko włożyć rekę nad nadkole (tam gdzie chowa się lewarek)
- Od: 14 cze 2007, 23:31
- Posty: 53
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A
Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników BJ-tek.
Choć nie jestem jej użytkownikiem to zamierzam. Tylko mam jeden dylemat. Z jakim napędem.
W grę wchodzą dwa silniki 2.0 DiTD 101KM oraz 1.6i, do którego zamierzam wstawić gaz. Rocznik 2001-2003.
Miesięcznie będzie miała do pokonania trasę ok. 2500 km.
Priorytetem są jak najniższe koszty eksploatacji.
Proszę o opinie za i przeciw, które pomogą mi w podjęciu decyzji.
Pozdrawiam
juro
Choć nie jestem jej użytkownikiem to zamierzam. Tylko mam jeden dylemat. Z jakim napędem.
W grę wchodzą dwa silniki 2.0 DiTD 101KM oraz 1.6i, do którego zamierzam wstawić gaz. Rocznik 2001-2003.
Miesięcznie będzie miała do pokonania trasę ok. 2500 km.
Priorytetem są jak najniższe koszty eksploatacji.
Proszę o opinie za i przeciw, które pomogą mi w podjęciu decyzji.
Pozdrawiam
juro
-
juro
juro napisał(a):Z jakim napędem.
W grę wchodzą dwa silniki 2.0 DiTD 101KM oraz 1.6i, do którego zamierzam wstawić gaz. Rocznik 2001-2003.
Jak bedziesz pokonywał dziennie długie trasy to diesel jak masz blisko do pracy to raczej benzyna. Moim zdaniem na gaz to dobry był stary polonez z gaźnikem albo zapalniczka szkoda nerwów policz sobie dokładne koszty gazu. Przeglady, świece, filtry, regulacje, potem uszczelka po głowicą itd. Mi diesel pali max 6 l przy dość szybkiej jeździe i klimatyzacji.
- Od: 14 cze 2007, 23:31
- Posty: 53
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A
mam 2 DiTD, rocznie robie wlasnie okolo 30tys z czego niemal polowa w miescie. Diesel jest naprawde dobra opcja na takie uzytkowanie.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
tomxl trochę za dużo tej rdzy masz pod spodem, rozumiem że nakrętki mogą być pokryte nalotem ale to co przedstawia zdjęcie lewego tylnego koła to lekka przesada.Ale przynajmniej łącznik stabilizatora oryginalny ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
obee1 napisał(a):tomxl trochę za dużo tej rdzy masz pod spodem, rozumiem że nakrętki mogą być pokryte nalotem ale to co przedstawia zdjęcie lewego tylnego koła to lekka przesada.Ale przynajmniej łącznik stabilizatora oryginalny
To nie jest moja mazda , ale jest do sprzedania przebieg 170 kkm 1,6 automat ....ale czemu tyle tej rdzy ...moze duzo zima jezdzila w niemczech.
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości