Mazda 323 BJ

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez NBR » 29 lip 2009, 13:39

Chciałbym, ale okazało się że jakaś część (łożysko?? zmiażdżone) jest do wymiany, na razie ręcznego nie nie używam... :| – podobno to przypadłość albo zaniedbanie... :(

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez blitz » 29 lip 2009, 14:46

Miałem ten sam problem, po zaciagnięciu ręcznego nie odpuścił lewy tył. Reperaturka załatwiła sprawę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 21:26
Posty: 164
Skąd: Sanok/Rzeszów
Auto: 323F 2000 DITD 101KM

Postprzez radekko » 29 lip 2009, 15:32

NBR napisał(a):Chciałbym, ale okazało się że jakaś część (łożysko?? zmiażdżone) jest do wymiany, na razie ręcznego nie nie używam... :| – podobno to przypadłość albo zaniedbanie... :(

Pozdrawiam


Prawdopodobnie łożysko koła pod wpływem temperatury wysmażyło olej i zostało uszkodzone. Zdaża sie, na szczescie mnie to ominelo. Niestety pozostal mi dziwny tik nerwowy po tym wypadku. Jadac gdy poczuje swad palonej gumy lub podejzane dzwieki z okolic kol szukam miejsca do zatrzymania sie po czym staje i dotykam felg badajac ich temperature. <glupek2>
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez shawn » 29 lip 2009, 18:56

Panowie ile płynu hamulcowego wchodzi do układu w BJ-tce ? Wiem ze gdzieś było na forum ale znaleźć nie mogę
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez tomxl » 29 lip 2009, 21:17

Witam !!

Czy dosc mocno widoczna korozja tylnego zawieszenia ,oraz rur ukl.wydechowego w 323F 2001r 170 kkm to normalna rzecz ?? Czy to raczej cos podejrzanego...Jak wyglada to u Was ?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez radekko » 30 lip 2009, 06:48

wertopser napisał(a):a tak z innej beczki; wie ktos ile kosztuja do BJ'ki 1.8 16v klocki hamulcowe i tarcze na przod?? chyba mi sie klocki koncza bo zaczyna mi piszczec przy chamowaniu prawe kolo no a tarcze mam krzywe ( tak przynajmniej poweidzial mechanior podczas zmiany sprzegla )



Jak trzęsie samochodem podczas hamowania tarcze sa krzywe. Jedna japonska oryginalna kosztuje okolo 140zl tylez samo trzeba mniej wiecej zaplacic za komplet klockow hamulcowych na tyl i na przod (jeden kosztuje jakies 60-70zl jesli z bosh-a) mozna oczywiscie znalezc i o polowe tansze i klocki i tarcze.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez NBR » 30 lip 2009, 13:43

radekko napisał(a):Prawdopodobnie łożysko koła pod wpływem temperatury wysmażyło olej i zostało uszkodzone

Nie, nie łożysko w kole jest OK – chodzi pewnie o łożysko w zacisku – tam jest takie ramię (które się na nim porusza) do którego przymocowana jest linka...

radekko napisał(a):Jak trzęsie samochodem podczas hamowania tarcze sa krzywe.

niekoniecznie, mogą być koła źle wyważone
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez wertopser » 30 lip 2009, 17:36

no trzesie ale szczerze mowic mocno mi to nie przeszkadza i prawdopodobnie dam sobie narazie spokoj z tarczami a wymeinie same klocki bo juz mi zaczyna prawy przod piszczec wiec jzu najwyzsza pora...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 18:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Postprzez radekko » 30 lip 2009, 19:42

wertopser napisał(a):no trzesie ale szczerze mowic mocno mi to nie przeszkadza i prawdopodobnie dam sobie narazie spokoj z tarczami a wymeinie same klocki bo juz mi zaczyna prawy przod piszczec wiec jzu najwyzsza pora...


To ze trzesie przeszkadza bardziej ukladowi zawieszenia. Amortyzatory sa drozsze od tarcz. Polecam jakies dobre zamienniki tarcz, beda lepsze niz te nierowne i napewno bezpiecznejsze dla amorkow nierowne tarcze. Zamienniki mozna dostac juz za 50zl.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez tomxl » 30 lip 2009, 20:09

Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez Jacekm_ » 30 lip 2009, 21:32

Jak dla mnie to nie jest norma. Wszystkie te rude elementy ze zdjęć w mojej Maździe są czarne. Moja 2003 rok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez radekko » 30 lip 2009, 22:30

Zdecydowanie nie norma. Moze popowodziowe jakies, ewentualnie dlugo stalo czy co. Napewno trzeba to dobrze oczyscic/zabezpieczyc.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Grzechmazda 323fD » 31 lip 2009, 12:24

Czy tak wygladajace tylne zawieszenie i przednie to norma w tych mazdach >>? ta jest z 2001 roku
U mnie wygląda trochę lepiej ale też widać rdzę a auto popowodziowe to nie jest poprostu ktoś nie żałował soli w zimie. A w aucie po powodzi poprostu czuć zgniliznę i nie da się tego usunąć. Zobacz w kole zapasowym czy nie ma wody i w bagażniku w bocznych schowkach – trzeba głęboko włożyć rekę nad nadkole (tam gdzie chowa się lewarek)
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2007, 23:31
Posty: 53
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A

Postprzez juro » 2 sie 2009, 09:39

Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników BJ-tek.
Choć nie jestem jej użytkownikiem to zamierzam. Tylko mam jeden dylemat. Z jakim napędem.
W grę wchodzą dwa silniki 2.0 DiTD 101KM oraz 1.6i, do którego zamierzam wstawić gaz. Rocznik 2001-2003.
Miesięcznie będzie miała do pokonania trasę ok. 2500 km.
Priorytetem są jak najniższe koszty eksploatacji.
Proszę o opinie za i przeciw, które pomogą mi w podjęciu decyzji.
Pozdrawiam
juro
juro
 

Postprzez Borys » 2 sie 2009, 10:40

Benzyna tańsza w utrzymaniu i mniej problemowa, ale z gazem to tylko dobrym. Przy przebiegach 30tys rocznie już bym myślal nad zadbanym dieslem.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Grzechmazda 323fD » 2 sie 2009, 13:31

juro napisał(a):Z jakim napędem.
W grę wchodzą dwa silniki 2.0 DiTD 101KM oraz 1.6i, do którego zamierzam wstawić gaz. Rocznik 2001-2003.

Jak bedziesz pokonywał dziennie długie trasy to diesel jak masz blisko do pracy to raczej benzyna. Moim zdaniem na gaz to dobry był stary polonez z gaźnikem albo zapalniczka szkoda nerwów policz sobie dokładne koszty gazu. Przeglady, świece, filtry, regulacje, potem uszczelka po głowicą itd. Mi diesel pali max 6 l przy dość szybkiej jeździe i klimatyzacji.
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2007, 23:31
Posty: 53
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A

Postprzez radekko » 2 sie 2009, 19:21

mam 2 DiTD, rocznie robie wlasnie okolo 30tys z czego niemal polowa w miescie. Diesel jest naprawde dobra opcja na takie uzytkowanie.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez obee1 » 2 sie 2009, 21:40

tomxl trochę za dużo tej rdzy masz pod spodem, rozumiem że nakrętki mogą być pokryte nalotem ale to co przedstawia zdjęcie lewego tylnego koła to lekka przesada.Ale przynajmniej łącznik stabilizatora oryginalny :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 10:49
Posty: 10 (0/1)
Skąd: 100(L)ica
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16v 2001 r.

Postprzez tomxl » 2 sie 2009, 23:40

obee1 napisał(a):tomxl trochę za dużo tej rdzy masz pod spodem, rozumiem że nakrętki mogą być pokryte nalotem ale to co przedstawia zdjęcie lewego tylnego koła to lekka przesada.Ale przynajmniej łącznik stabilizatora oryginalny


To nie jest moja mazda , ale jest do sprzedania przebieg 170 kkm 1,6 automat ....ale czemu tyle tej rdzy ...moze duzo zima jezdzila w niemczech.
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez markus12 » 3 sie 2009, 10:08

Witam mam pytanie czy można zamontować turbinę do silnika 16 16v miał ktoś już z tym przygodę ? i ile może to kosztować bejmów
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 08:43
Posty: 72
Skąd: krotoszyn
Auto: mazda 323F BJ 1,6 16v rok 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Moto