Siemka!
Mam problem,znalazlem bardzo zadbana mazde rx 7 2 generacji,ale nie ma kompresji w dwoch garach.Czy ktos wie co to moze byc i ile moze to kosztowac?Autko stoji na placu w hollandi, wiec nie wiem czy ryzykowac?
Sprawdzanie kompresji w silniku Wankla
Strona 1 z 1
Pewnie normalnie sie mierzy, przecie kompresja musi byc...tylko jaka... 
- Od: 21 paź 2003, 13:58
- Posty: 310
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)
Wiec co to moze byc?wiem ze tam jest silnik wankla, wirujace tloki itd..
ale musi byc jakas kapresja chyba!?
silnik lekko zalapuje ,ale tylko wtedy jak mu sie wtrysnie pilota w rure prowadzaca od filtra do "gaznika"
ale musi byc jakas kapresja chyba!?
-
extrim
Niestety jestescie w bledzie nie mierzy sie normalnie.
Na umownie "cylinder" sa dwie swiece, odkreca sie tylko jedna i tu sie sprawdza cisnienie. Gaz na maksa. Z drugiej swiecy nalezy oczywiscie zdjac przewód wyokiego zeby nie bylo na niej iskry, najlepiej odpiac go z cewki. I to cala tajemnica.
Jezeli dobrze sprawdziliscie cisnienie i go nie ma to remoncik minimum jakies 5000plnów jezeli go sami zrobicie oczywiscie. Wspomniana kwota stanowi koszt uszczelniaczy rotora i uszczelek gladzi. Nie wiadomo czy tylko to bedzie do remontu.
Na umownie "cylinder" sa dwie swiece, odkreca sie tylko jedna i tu sie sprawdza cisnienie. Gaz na maksa. Z drugiej swiecy nalezy oczywiscie zdjac przewód wyokiego zeby nie bylo na niej iskry, najlepiej odpiac go z cewki. I to cala tajemnica.
Jezeli dobrze sprawdziliscie cisnienie i go nie ma to remoncik minimum jakies 5000plnów jezeli go sami zrobicie oczywiscie. Wspomniana kwota stanowi koszt uszczelniaczy rotora i uszczelek gladzi. Nie wiadomo czy tylko to bedzie do remontu.
- Od: 20 paź 2003, 09:44
- Posty: 504
- Skąd: Wawka
- Auto: Szybkie
Z tą kompresją w RX wcale nie jest tak prosto, dopiero w RX8 można zmierzyć ją naprawdę dokładnie, oczywiście za pomocą odpowiedniego urządzenia
, w starszych modelach możesz sprawdzić ciśnienie tylko orientacyjnie dla danego rotoru temat rzeka......
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Janusz napisał(a):drugim krokiem jest sprawdzenie kompresji specjalnym przyrządem
czyli dokladniej o jakim przyrzadzie mowisz
-
Gość
Chodzi o tester kompresji Mazdy
No to po kolei. Jak już będziesz mieć taki tester to pamietaj aby sprawdzać kompresję na ciepłym silniku. Wykręć górne świece i rozłącz kable od czujnika położenia wału i podłącz tester najpierw w miejsce górnej świecy przedniego cylindra, wciśnij pedał gazu do oporu i zakręć rozrusznikiem tak z 10sek. zapisz pomiar i potem to samo zrób z drugim cylindrem. Max. różnica między komorami to ok. 20psi. Najlepiej przywieź taki oryginalny tester do kraju!
No to po kolei. Jak już będziesz mieć taki tester to pamietaj aby sprawdzać kompresję na ciepłym silniku. Wykręć górne świece i rozłącz kable od czujnika położenia wału i podłącz tester najpierw w miejsce górnej świecy przedniego cylindra, wciśnij pedał gazu do oporu i zakręć rozrusznikiem tak z 10sek. zapisz pomiar i potem to samo zrób z drugim cylindrem. Max. różnica między komorami to ok. 20psi. Najlepiej przywieź taki oryginalny tester do kraju!
- Od: 7 cze 2004, 08:33
- Posty: 131
- Skąd: Opole
- Auto: RX-7 FC TII `91
Janusz napisał(a):Chodzi o tester kompresji Mazdy
a ile takie cudo kosztuje mniej wiecej ?
dzieki
-
Gość
najprawdopodobniej jest to najbardziej typowa usterka tych silników tzw overheating czyli zniszczenie owalnej uszczelki cieczy chłodzącej na skutek przegrzania – zazwyczaj dzieje się tak gdy ktoś mocno katuje zimny silnik
nie zawsze ale niestety często wiąże się to z totalną destrukcją silnika
jeśli uszkodzone są tylko uszczelki to wystarczy je wymienić polecam wersje HD firmy Pineappleracing koszt ok 180$
jeżeli silnik był jeszcze jeżdżony po strzeleniu uszczelek to sprawa jest dużo poważniejsza
podstawowy zestaw naprawczy czyli apexy + sprezynki + uszczelki oleju (te metalowe)ze spraezynkami + zestaw gumek to conajmniej 2000zł najtanszy jest zestaw atkinsrotary ale sprawuje się całkiem przyzwoicie
jesli uszkodzone jest coś wiecej to taniej bedzie kupic drugi silnik bo ceny są znaczące
pozdrawiam
nie zawsze ale niestety często wiąże się to z totalną destrukcją silnika
jeśli uszkodzone są tylko uszczelki to wystarczy je wymienić polecam wersje HD firmy Pineappleracing koszt ok 180$
jeżeli silnik był jeszcze jeżdżony po strzeleniu uszczelek to sprawa jest dużo poważniejsza
podstawowy zestaw naprawczy czyli apexy + sprezynki + uszczelki oleju (te metalowe)ze spraezynkami + zestaw gumek to conajmniej 2000zł najtanszy jest zestaw atkinsrotary ale sprawuje się całkiem przyzwoicie
jesli uszkodzone jest coś wiecej to taniej bedzie kupic drugi silnik bo ceny są znaczące
pozdrawiam
- Od: 28 wrz 2007, 19:34
- Posty: 6
- Skąd: zabrze
- Auto: FC N/A 2 sztuki oraz BMW e36
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości