Adapter Sohn'a

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez nismo » 11 cze 2009, 18:37

toolboy napisał(a):niedlugo adapter Sohn'a i problem z glowy

A cóż to ten "adapter Sohn'a"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez toolboy » 12 cze 2009, 02:22

nismo napisał(a):
toolboy napisał(a):niedlugo adapter Sohn'a i problem z glowy

A cóż to ten "adapter Sohn'a"?


zmienia zrodlo oleju dla pompy podajacej olej do komory silnika, instalujesz zbiornik z olejem dla dwusuwow. Cos co powinno byc w tym aucie fabrycznie ale Mazda uproscila sprawe,
bo przecietny Kowalski moglby nie ogarnac :)

http://www.rotaryaviation.com/oil_injec ... aptors.htm
http://www.rotaryinsider.com/diy-tac38/ ... -gap28.htm
rx8 galaxy grey .:. rb rev8 exhaust .:. aem cai .:. af short shifter
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:59
Posty: 125
Skąd: ślask
Auto: 2008 RX-8 231hp

Postprzez Marco7 » 12 cze 2009, 17:51

toolboy napisał(a):
nismo napisał(a):
toolboy napisał(a):niedlugo adapter Sohn'a i problem z glowy

A cóż to ten "adapter Sohn'a"?


zmienia zrodlo oleju dla pompy podajacej olej do komory silnika, instalujesz zbiornik z olejem dla dwusuwow. Cos co powinno byc w tym aucie fabrycznie ale Mazda uproscila sprawe,
bo przecietny Kowalski moglby nie ogarnac :)

http://www.rotaryaviation.com/oil_injec ... aptors.htm
http://www.rotaryinsider.com/diy-tac38/ ... -gap28.htm


Co to daje? Po co to? <co?>
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez toolboy » 12 cze 2009, 21:14

sorry ale nie chce mi sie pisac, tu mosz cyt. z drugiego linka, ktory podalem:
The point of this adapter, is to stop using engine oil to lubricate the apex seals in your rotary engine. This is a good thing because:

1. Your engine will no longer burn oil from the engine
2. Your seals can be given fresh oil that isn't dirty
3. You can feed your seals 2 stroke oil, which is meant to be burned.
4. If you're a firm believer that you can't use synthetic oil because it's bad for the seals, using synthetic oil will no longer an issue because your motor oil isn't being used for seal lubrication!
rx8 galaxy grey .:. rb rev8 exhaust .:. aem cai .:. af short shifter
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:59
Posty: 125
Skąd: ślask
Auto: 2008 RX-8 231hp

Postprzez nismo » 13 cze 2009, 14:07

toolboy, dzięki za odpowiedź ale niestety pomimo znajomości angielskiego język techniczny jakim zostały opisane zalety tego adaptera są dla mnie niezrozumiałe.

Czy ktoś chętny do przetłumaczenia? Na pewno tłumaczenie przydałoby się większemu gronu forumowiczów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez toolboy » 13 cze 2009, 18:41

generalnie chodzi o to, ze olej przeznaczony do smarowania elementow silnika nie najlepiej sie sprawdza
w smarowaniu uszczelek (seal'i) rotorow – powoduje odkladanie sie osadow weglowych w mniejszym lub wiekszym stopniu w zaleznosci od rodzaju oleju (stad cala dyskusja o tym jaki olej mozna wlewac do renesisa).
Olej wstrzykiwany jest do komory silnika przez pompe (OMP-oil metering pump), ktora po zainstalowaniu ww.
adaptera zostaje wylaczona z glownego obiegu oleju i podaje go z dodatkowo zainstalowanego zbiornika.
Do tego zbiornika wlewamy olej, ktory jest przeznaczony do spalania – olej do dwusuwow.
Podsumowujac, OMP do smarowania seal'i rotorow dostaje czysty olej, ktory jest do tego celu przeznaczony.
Jedyny problem to znalezienie miejsca na ten dodatkowy zbiornik oleju, z tego co widzialem najczesciej wykorzystuje sie zbiornik plynu do spryskiwaczy albo miejsce po akumulatorze, ktory zostaje przeniesiony do bagaznika.

pozdro
rx8 galaxy grey .:. rb rev8 exhaust .:. aem cai .:. af short shifter
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:59
Posty: 125
Skąd: ślask
Auto: 2008 RX-8 231hp

Postprzez Retro » 14 cze 2009, 02:11

Sugerowałbym wyjąc filtr powierza i zastąpić go kompletnym dolotem albo jakims filtrem stożkowym ;)
Oprócz silnika, filtr powietrza zajmuje chyba najwięcej miejsca pod maską :O
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7