Nie panowie, dodatkowy czujnik nie ma związku z typem silnika. Ani nawet z liftingiem.
Do 94 roku montowany był silnik 144km który poznasz np po tym że na kolektorach wydechowych nie ma katalizatorów.
Po roku 94, czyli po liftingu zaczęto montować silnik 140km, 4 konie zginęły głównie przez 3 katalizatory które są na układzie wydechowym.
Co do dodatkowego czujnika położenia wału, do 96 roku montowane były aparaty z 3 przewodami w kostce i jednym czujnikiem wewnątrz. Drugi czujnik znajdował sie na kole pasowym a jego wtyczka była przy bagnecie poziomu oleju.
Po roku 96 zrezygnowali z czujnika przy kole pasowym i oba czujniki powędrowały do aparatu zapłonowego, przez co do aparatu szły już 4 przewody w kostce.
Aparatu na pierwszy rzut oka też nie da rady rozpoznać bo oba mają 4 piny w gnieździe. Różnią się tylko oznaczeniem i tak aparat z 3 przewodami oznaczony jest KF61 a aparat z 4 przwodami KF01.
Dopisano 01 gru 2013 13:55:sylwo napisał(a):Właśnie, po lifcie był jeden czujnik w aparacie zapłonowym a przed liftem 2.
Sylwo nie wprowadzaj ludzi w błąd
