[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez art_olsztyn » 30 sie 2012, 15:14

Celowo zostawiłeś doprowadzenie powietrza od maski do filtra?
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez Kacpero » 30 sie 2012, 15:43

art_olsztyn napisał(a):Celowo zostawiłeś doprowadzenie powietrza od maski do filtra?


Nie moje auto ale na pewno celowo ;) stożek bez dolotu powietrza moze pogorszyc, nieznacznie, ale jednak, osiągi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez Rzmudzior » 30 sie 2012, 20:23

Pasowałoby go jeszcze odizolować termicznie od silnika lub lekko wydłużyć dolot – to redukuje efekt pogarszania charakterystyki w dolnym zakresie obrotów przez stożek. Chyba zrobię coś takiego w przypływie weny :D O tak mniej więcej nie wygląda to źle, tylko większy ekran by się zdał:
http://allegro.pl/mazda-xedos-6-kf-2-0- ... 25287.html
Mazda Xedos 6 '94 1.6 B6 CA 113KM
Alfa Romeo 145 '00, już nie 1.4 TS 16V, jeszcze nie 2.0 TS 8V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 21:33
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Hrubieszów/Lublin
Auto: Xedos 6 CA 1.6 B6 113KM '94/AR 145 '00

Postprzez art_olsztyn » 30 sie 2012, 21:10

Ja myślę o czymś takim + doprowadzenie jakoś szczelniej
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-stozek ... 09289.html
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez DymeK » 30 sie 2012, 21:40

leiszman napisał(a):Po załączeniu klimatyzacji obciąża silnik do 400-500obr/min lub podczas jazdy i wyrzuceniu na luz potrafią zejść prawie do zera ale silnik nie gaśnie i tu problem dlaczego się nie podnoszą obroty objaw występuje zarówna na benzynie jak i na gazie

U mnie ostatnio tak się działo jak podłączałem ecu mastera i po załączeniu klimy siadało zasilanie na niego i nie działała przepływka i tak własnie sie działo
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez sylwo » 30 sie 2012, 22:01

Rzmudzior napisał(a):Pasowałoby go jeszcze odizolować termicznie od silnika lub lekko wydłużyć dolot – to redukuje efekt pogarszania charakterystyki w dolnym zakresie obrotów przez stożek. Chyba zrobię coś takiego w przypływie weny :D O tak mniej więcej nie wygląda to źle, tylko większy ekran by się zdał:
http://allegro.pl/mazda-xedos-6-kf-2-0- ... 25287.html


Co o tym sądzicie?

Już miałem kupować ale poczekam na Wasze opinie i rady ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez DymeK » 31 sie 2012, 01:12

poza dźwiękiem raczej nic nie da ja bym zbudował sam i odszedł trochę od silnika będzie lepiej i za ta sama kase
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez rrrobson » 31 sie 2012, 14:30

Gdzie można dostać żarówkę która siedzi w osłonie przeciwsłonecznej nad lusterkiem ?

Jest to rurkowa żarówka 1,5W o długości 29mm i średnicy 6mm. W mieście u siebie nigdzie nie mogę dostać. Na allegro też nie znalazłem takiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez art_olsztyn » 31 sie 2012, 15:58

Ma ktoś może mocowanie tylnego zderzaka? Takie metalowe listwy przykręcane 2 śrubami do nadwozia. . .
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez rclmati » 31 sie 2012, 18:11

rrrobson teraz robią chyba już tylko LEDy, podjedź do pierwszego lepszego motozbytu, ew sklepu elektrycznego/elektronicznego. Tam mają takie rzeczy.
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez Lowiec » 1 wrz 2012, 12:58

Jak wytrzepałem ostatnio z oświetlenia zapalniczki kupioną za ciężkie parę złotych żarówke ledową kupioną na allegro z rozdzielonym rezystorem od diody to stwierdziłem, że za zotówkę sam sobie zrobię taką, której trwałość osiągnie koniec jej lub mój. Kup białą diodę 3-5mm i rezystor ok 600-700 ohm zlutuj to i wmontuj w miejsce nawet przy pomocy wsuwek bo o lutowaniu nie myślę choć byłoby to najlepsze rozwiązanie.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez sylwo » 1 wrz 2012, 13:24

rrrobson napisał(a):Gdzie można dostać żarówkę która siedzi w osłonie przeciwsłonecznej nad lusterkiem ?

Jest to rurkowa żarówka 1,5W o długości 29mm i średnicy 6mm. W mieście u siebie nigdzie nie mogę dostać. Na allegro też nie znalazłem takiej.


Ja wcisnąłem takie coś
Obrazek
Na allegro pełno ofert :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

PostTen post został usunięty przez radar88 2 wrz 2012, 21:51.
Powód: Post nic nie wnosi do wątku

Postprzez Kacpero » 3 wrz 2012, 15:05

Tak tylko wtrące na przyszłosc ze rozrusznik z mx6 jest taki sam jak w xedosie ( a przynajmniej z mx6 sylwo i moj Xedos :D ) tylko ze ten z mx6 ma jakis cichszy i przyjemniejszy dzwiek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez sylwo » 3 wrz 2012, 15:59

Kacpero napisał(a): ten z mx6 ma jakis cichszy i przyjemniejszy dzwiek :)

U mnie w xedzie jest jeszcze cichszy ale podobny dźwięk wydają – jak by to określić... nietypowy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez antros » 4 wrz 2012, 12:09

moje pytanie... czy przeplywka moze byc odpowiedzialna za buczenie i slabe wkrecanie auta? chcialem sprawdzic... odpalilem i odlaczylem przeplywke... auto nie zgaslo jedynie spadly obroty... tak o 200 – 300. jak odpalilem z odpieta przeplywka to obroty skakaly do dolu 800 – 500 – 800 – 500. czy po odpieciu przeplywki auto na bank musi zgasnac? dodam ze moge miec troszke za duzy przeswit w przepustnicy... (ustawiane srubka pionowa przy slimaku) – bo na moje myslenie jesli auto dostaje caly czas dawke powietrza to nie zgasnie po odpieciu przeplywki... mam racje czy nie?

viewtopic.php?f=127&t=119010&start=40
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez art_olsztyn » 4 wrz 2012, 13:35

Przepływomierz wysyła informacje do komputera, która przekłada się na ilość wtryskiwanego powietrza. Sprawdź czy przepływomierz chodzi lekko czy się nigdzie nie blokuje itd i przede wszystkim sprawdź szczelność układu dolotowego.


A tak btw – nie przesadziłem?? :)
Obrazek
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez antros » 4 wrz 2012, 15:10

art_olsztyn napisał(a):przede wszystkim sprawdź szczelność układu dolotowego.


uklad od filtra do kolektora szczelny... nowa rurka z harmonijka... obudowa filtra trzyma sie w prawdzie na trzech spinkach ale szczelnie. zostaje wlasnie to cos miedzy filtrem a rurka do ktorej idzie styk 5 pinowy. (dla scislosci przeplywomierz tak?) :P (mi tam do mechaniki daleko ale z dnia na dzien coraz blizej ;))

art_olsztyn napisał(a):Sprawdź czy przepływomierz chodzi lekko czy się nigdzie nie blokuje itd

jak to czy chodzi lekko... to to sie ma obracac lub odchylac? (eee?)(wybaczcie laicyzm patrz wyzej :))

i czy niesprawna przeplywka powodowalaby np buczenie przy depnieciu gazu na max i brak odpowiedniego wkrecania sie na obroty?

moze cos przy styku? jakie powinno byc napiecie ew. opornosc na pinach tego styku?
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez Hazu » 4 wrz 2012, 15:13

Tak jak pisałem, sprawdź cewki.
Wstępnie porównanie rezystancji uzwojeń pierwotnych i wtórnych powinno wystarczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez antros » 4 wrz 2012, 15:25

Hazu napisał(a):Wstępnie porównanie rezystancji uzwojeń pierwotnych i wtórnych powinno wystarczyć.


chisus... :P kolego ja z wyksztalcenia ksiegowym jestem :P moge prosciej ;) da sie to samemu czy do zakladu?

ok... google shmoc... nie mozna bylo prosciej? :P (np sprawdz omomierzem?) ;)
jakie wartosci koledzy?

no dobra :p poprawiam sie... jaka ma byc poprawna rezystancja cewki zaplonowej w silniku b6 i jak ja sprawdzic?
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6