Mazda Xedos 6 (CA) – Opinie i Informacje

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez deejay27 » 23 kwi 2011, 09:26

Dla mnie V6 jest bez awaryjne,więc nie wiem czy tak zaoszczędzisz na częściach kupujac 1,6.Fakt, rozrzad jest drozszy, ale to wymieniasz raczej jeden raz,a gdy silnik nie robi problemów, to pozostałe części jak hamulce, blachy zawieszenie jest takie samo.Pomyśl ze miałbyś piękne auto z wołowatym silnikiem ktorego trzeba prosic,o to by jechał,czy lepiej,piękne auto z tym lepszym motorem:]Wybór pozostawiam Tobie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Wojtek » 23 kwi 2011, 16:33

witam kolegow :)
ten temat jest o opiniach na temat Xedosa, stad lacze ten watek z wlasciwym...

Ps. Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tubi » 23 kwi 2011, 23:38

Co do tej opini ,że KF padają to każdy nowy wnioskuje po przeczytaniu pierwszych 3 stron i niczego więcej. Bo na samym początku ktoś rzucił tekst ,że padają jak muchy i tak już zostało:)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Fedu » 24 kwi 2011, 13:32

Jeżdżę rok czasu i nie zapowiada się na to żeby miał paść ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Killer626 » 24 kwi 2011, 18:57

No dobra. to moze z innej beczeki, chodzi mi o to ze V6 jest drozsze w obsłudze i koniec,
Gaz do 1.6 kosztuje 2300 do V6 3200 bo sie dowiadywałem jakie były by koszty.
Wymiana rozrzadu zdecydowanie we V6 droższa no ale powiedzmy ze to mozna przebolec bo wymiena sie raz na 100kkm.
No ale ogolnie naprawy V6 sa droższe bo sie dowiadywałem w kilku miejscach no i niestety tego sie nie zmieni a i V6 nie kazdy mechanik chce naprawiac.
Ubezpiecznienie za 2.0 drozsze. no i pewnie wiele jeszcze by sie znalazło ;)
A tak to poprostu szukam japonskiego niebanalnego auta, ktorych niewiele na drodze i zwraca uwage i nie zrujnuje mi portfela przy kazdej drobnostce ;)
Początkujący
 
Od: 23 lut 2004, 01:23
Posty: 7

Postprzez Papi » 24 kwi 2011, 19:08

Nom ja zaplacilem 3200 za sekwencje do mmnie v6:) ale oglnie ekspoatacja tego silnika nie jest raczej niewiem jak droga:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 11:35
Posty: 505 (1/0)
Skąd: Zamość
Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9

Honda Accord CL7 04' PAPI

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226

Postprzez Hazu » 24 kwi 2011, 20:17

Papi napisał(a):Ubezpiecznienie za 2.0 drozsze.


identyczne jest w przypadku xedosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Wojtek » 24 kwi 2011, 22:12

Killer626 napisał(a):A tak to poprostu szukam japonskiego niebanalnego auta, ktorych niewiele na drodze i zwraca uwage i nie zrujnuje mi portfela przy kazdej drobnostce


hehehe... wlasnie z powodu tego silnika nazwal bym to auto niebanalnym :D
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Fedu » 24 kwi 2011, 22:41

Ja za instalacje IV generacji zapłaciłem 2850 z wlewem w klapce :D

Hazu napisał(a):identyczne jest w przypadku xedosa

Nie gadaj bo za 1.6 płaciłem mniej o 100 zł nie pamiętam dokładnie ile.... ale mniej (już poruszaliśmy ten temat )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Hazu » 24 kwi 2011, 22:58

Fedu napisał(a):bo za 1.6 płaciłem mniej o 100 zł

dokładnie tak było bo Oc zdrożało
Ja płaciłem mniej za 2,0 niż za 1,6 teraz.

67igor1 napisał(a):hehehe... wlasnie z powodu tego silnika nazwal bym to auto niebanalnym

dokładnie tak jest.
silnik b6 rodem z lat 80-tych trochę nie nadąża za wyglądem tego auta.
ale jak ktoś chce mieć xedosa tylko po to aby mieć xedosa to czemu nie
bo jeżeli jeździć to tylko z v6.
Ale to tylko moje zdanie.

Jest jeden duży plus zakupu xedosa 1,6 ;
że zawsze można wrzucić v-kę bez wymiany czegokolwiek poza silnikiem i układem napędowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Killer626 » 24 kwi 2011, 23:12

Hazu napisał(a):Jest jeden duży plus zakupu xedosa 1,6 ;że zawsze można wrzucić v-kę bez wymiany czegokolwiek poza silnikiem i układem napędowym.


Czyli mam rozumieć ze jezeli "padnie" cos to kupuje goły silnik 2.0 i cały osprzet, kompy sterowania itp pasuja bez problemu ?? ;) bo jezeli tak to była by to dla mnie bardzo dobra wiadomosc ;)
Początkujący
 
Od: 23 lut 2004, 01:23
Posty: 7

Postprzez Hazu » 24 kwi 2011, 23:21

Killer626 napisał(a):
Hazu napisał(a):Jest jeden duży plus zakupu xedosa 1,6 ;że zawsze można wrzucić v-kę bez wymiany czegokolwiek poza silnikiem i układem napędowym.


Czyli mam rozumieć ze jezeli "padnie" cos to kupuje goły silnik 2.0 i cały osprzet, kompy sterowania itp pasuja bez problemu ?? ;) bo jezeli tak to była by to dla mnie bardzo dobra wiadomosc ;)


Tak jest.
A w 1,6 to ma co padać
bo i silnik żerć olej lubi, głowice pękają, no i główny problem to rozpadające się mechanizmy różnicowe w skrzyni (a skrzynia prawie nie do kupienia)

a podstawowa sprawa to przy 1,6 można zapomnieć o dobrym ogrzewaniu w zimie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fedu » 25 kwi 2011, 12:07

Hazu napisał(a):A w 1,6 to ma co padać


2.0 nie ma co padać <glupek2>
Hazu napisał(a):bo i silnik żerć olej lubi,

Mój nie brał ja jeździłem 3 lata :)

Hazu napisał(a):głowice pękają, no i główny problem to rozpadające się mechanizmy różnicowe w skrzyni (a skrzynia prawie nie do kupienia)

Z tym akurat nie wiem ja jest bo nie miałem z tym żadnych problemów.

Hazu napisał(a):a podstawowa sprawa to przy 1,6 można zapomnieć o dobrym ogrzewaniu w zimie.

Głupoty piszesz bo u mnie grzało nie dość że szybko to i mocno :D

Ogólnie ja mam dobre wrażenia i opinię o 1.6... albo miałem farta ...albo po prostu się czepiacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Hazu » 25 kwi 2011, 12:31

Fedu napisał(a):Głupoty piszesz

Taaak to po co zmieniłeś auto z 1,6 na 2,0 <lol>

Wszystkie te usterki wystąpiły u mnie w czasie półrocznego użytkowania xeda 1,6.

Ja miałem 2a xedosy Kf brat ma xedosa KF a drugi ma BA KF i żadnych problemów z nimi nie mają (żadnych z napędem czy silnikami)
wszystko co napisałem to tylko moje doświadczenia z nieudanym przypadkiem jakim jest Xedos 1,6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

PostTen post został usunięty przez Gość 25 kwi 2011, 13:28.
Powód: dubel post

Postprzez Fedu » 25 kwi 2011, 13:20

Hazu napisał(a):Taaak to po co zmieniłeś auto z 1,6 na 2,0 <lol>


Zmieniłem z wielu powodów.
1. Rocznik... myślałem że młodszy to i lepszy (nie powiedział bym)
2 Silnik 1.6 to nie 2.0 wiadomo ale i 2.0 to nie rakieta
3 Tak unikatowy wygląd auta z lat 90-tych a stosunkowo niedrogi.
4 Nie zawodność pod warunkiem że się dba (nie chodzi mi o silnik)

Jak na razie to denerwuję mnie wycieki oleju w KF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez mbydlinski » 25 kwi 2011, 13:27

Hazu napisał(a): nieudanym przypadkiem jakim jest Xedos 1,6.

Taaa wszystko jest kwestią przypadku. Możliwe że kupiłeś zarżniętego złoma bądź sam go zarżnąłeś przez przypadek. Fedu pisał że nie miał żadnych problemów z tym silnikiem.
Jeśli mamy koledze pomóc to trzeba sobie zaoszczędzić wywodów na temat wyższości którego kolwiek z silników.
Jak chcesz pomykać w miarę szybko, komfortowo bez zawracania sobie pupy wachlowaniem biegami przy wyprzedzaniu bierz KF... a jeśli nie chcesz płacić tak dużo za ewentualne usterki kup sobie TACZKĘ :P.
Ubezpieczenie?? ja płacę coś 370złociszy za pół roku i pewnie da się taniej – nie rób scen że to jest niewiadomo jaki wydatek? 100zł mniej na pół roku dać a się denerwować i pluć sobie za każdym razem w twarz że musisz nie wiadomo jak wkręcać silnik (przy okazji zwiększając jego apetyt na paliwko) bo ma tylko 107królików??
Raczej zastanów się nad czymś innym. Bo przecież silnik to tak naprawdę ostatnie co ci padnie... a części zawieszenia które w PL najczęściej się zużywają czy ewentualne części blacharskie są chyba w bardzo podobny cenach --> Fedu jak to jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

PostTen post został usunięty przez Gość 25 kwi 2011, 13:29.
Powód: dubel

Postprzez Wojtek » 25 kwi 2011, 13:31

mbydlinski napisał(a):Jeśli mamy koledze pomóc to trzeba sobie zaoszczędzić wywodów na temat wyższości którego kolwiek z silników


i moze tego sie trzymajmy :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Wojtek » 25 kwi 2011, 13:35

jezeli chcecie dyskutowac o wyzszosci jednego z silnikow, to moze na PW?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6