Brak pinów FEN, MEN i TEN w złączu diagnostycznym – tani interfejs OBD-2 (PWM)
Panowie chcę trochę uporządkować pewien temat ze złączem, proszę o odpowiedzi na pytania.
Mam piny w OBD-I FEN, MEN, TEN i chciałbym podłączyć auto do kompa poprzez ELM, żeby mieć wgląd real time.
1. Czy wystarczy przejściówka z OBD-OBD2 z linku?
http://allegro.pl/adapter-z-obd2-na-wtyk-toyota-nissan-mazda-honda-i1231908306.html
2. Plus interfejs z programem
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-euroscan-2010-usb-elm327-v1-4a-i1217989162.html
Pozdrawiam
Mam piny w OBD-I FEN, MEN, TEN i chciałbym podłączyć auto do kompa poprzez ELM, żeby mieć wgląd real time.
1. Czy wystarczy przejściówka z OBD-OBD2 z linku?
http://allegro.pl/adapter-z-obd2-na-wtyk-toyota-nissan-mazda-honda-i1231908306.html
2. Plus interfejs z programem
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-euroscan-2010-usb-elm327-v1-4a-i1217989162.html
Pozdrawiam
Wodzu – interface jak najbardziej powinien pasować bo jednak wydaje mi się, ze powinieneś mieć na pokładzie OBD2 nawet jeśli nie ma tam 16-pinowego złącza pod kierownicą.
Sam używam podobnego interface'a ale w wykonaniu z BT
A te przejściówki to osobiście darowałbym sobie.
Poczytaj tutaj:
viewtopic.php?f=125&t=36848
A dokładniej 10-ty post od góry, który napisał kol. rumunn95
Sam używam podobnego interface'a ale w wykonaniu z BT
A te przejściówki to osobiście darowałbym sobie.
Poczytaj tutaj:
viewtopic.php?f=125&t=36848
A dokładniej 10-ty post od góry, który napisał kol. rumunn95
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
To jeśli orientujesz się w tych sprawach to może doradzisz mi. Czy ten zestaw (urządzenie podłączane do komputera przez USB + przejściówka do mazdy) będą pasowały do takiego nietypowego – zubożonego w niektóre piny gniazda jak u mnie (jest w moim poście na poprzedniej stronie niniejszego wątku)?
Z góry dziękuję za radę. Muszę odwiedzić serwis, bo autko stoi na parkingu i nie ani mu się śni odpalić, więc może cokolwiek zdiagnozowałbym sam na początek – może wyskoczy jakiś błąd. To urządzenie to praktycznie koszt podpięcia pod komputer w warsztacie.
Opis mojej usterki (Kręci rozrusznik, ale nie odpala) tu: Problem z odpalaniem
Aha i jeszcze jedno pytanie. Czy będzie dało się odczytać wszystkie błędy tym urządzeniem z takiego "ubogiego" gniazda diagnostycznego jak w przypadku pełnego ODB lub ODB II (sam już nie wiem jakie mam – za dużo rozbieżnych informacji naczytałem się).
A jeśli nie będzie dało się to czego dokładnie muszę szukać (może być nawet model czy jakaś aukcja, żebym wiedział o co chodzi).
Z góry dziękuję za radę. Muszę odwiedzić serwis, bo autko stoi na parkingu i nie ani mu się śni odpalić, więc może cokolwiek zdiagnozowałbym sam na początek – może wyskoczy jakiś błąd. To urządzenie to praktycznie koszt podpięcia pod komputer w warsztacie.
Opis mojej usterki (Kręci rozrusznik, ale nie odpala) tu: Problem z odpalaniem
Aha i jeszcze jedno pytanie. Czy będzie dało się odczytać wszystkie błędy tym urządzeniem z takiego "ubogiego" gniazda diagnostycznego jak w przypadku pełnego ODB lub ODB II (sam już nie wiem jakie mam – za dużo rozbieżnych informacji naczytałem się).
A jeśli nie będzie dało się to czego dokładnie muszę szukać (może być nawet model czy jakaś aukcja, żebym wiedział o co chodzi).
- Od: 6 cze 2010, 01:30
- Posty: 87
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0
Lord napisał(a):To jeśli orientujesz się w tych sprawach to może doradzisz mi. Czy ten zestaw (urządzenie podłączane do komputera przez USB + przejściówka do mazdy) będą pasowały do takiego nietypowego – zubożonego w niektóre piny gniazda jak u mnie (jest w moim poście na poprzedniej stronie niniejszego wątku)? ....
Poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=125&t=36848
A dokładniej posty kol. rumun95
Niestety nie dam Ci gwarancji, że będzie to działać u Ciebie, gdyż nie miałem okazji przetestować tego podłączenia z powodu braku takowej Mazdy
A takich interfejsów jest dosyć "mnogo" na allegro (np. ELM327)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czytałem, ale zdziwiło mnie, że inne piny są niepotrzebne dla testera (urządzenia diagnostycznego).
Jeśli wszystko wygląda na pierwszy rzut tak różowo to na dniach albo jak trochę podreperuję budżet zainteresuje się zakupem.
Jeśli wszystko wygląda na pierwszy rzut tak różowo to na dniach albo jak trochę podreperuję budżet zainteresuje się zakupem.
- Od: 6 cze 2010, 01:30
- Posty: 87
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0
http://allegro.pl/interfejs-napraw-toyo ... 01361.html
ja mam np taki i smiga podlaczam na ostro kabelkami
ja mam np taki i smiga podlaczam na ostro kabelkami
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
czyli generalnie wystarczy najtanszy kabelek, a te drozsze roznia sie tylko dostarczanym w zestawie programem na cd?
kaj taki program zdobyć i który najlepszy bo widziałem ze są różne
widzialem ze dostepny jest takze interfejs elm 327 v1.4, czym sie rozni od 1.3?
kaj taki program zdobyć i który najlepszy bo widziałem ze są różne
widzialem ze dostepny jest takze interfejs elm 327 v1.4, czym sie rozni od 1.3?
to co sprzedaja na cd to demowki progsow lub ogolnodostepne na necie a dobry program looknij na pw
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Witam!
Wiem, że temat dosyć stary ale jestem posiadaczem tego nieszczęsnego gniazda, który nie ma tych pinów TEN-GND. Kolega rumunn95 wysłał zdjecie pokazowe takiego właśnie gniazda gdzie opisał (BUS-, BUS+ i jakieś GND – VCC). Proszę o podpowiedź, czy po zmostkowaniu tych dwóch ostatnich wejdę w stan serwisowy ?
Pzdr!!!
Wiem, że temat dosyć stary ale jestem posiadaczem tego nieszczęsnego gniazda, który nie ma tych pinów TEN-GND. Kolega rumunn95 wysłał zdjecie pokazowe takiego właśnie gniazda gdzie opisał (BUS-, BUS+ i jakieś GND – VCC). Proszę o podpowiedź, czy po zmostkowaniu tych dwóch ostatnich wejdę w stan serwisowy ?
Pzdr!!!
- Od: 18 gru 2008, 13:25
- Posty: 10
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM
raczej puscisz z dymem bus- i bus+ to transmisja danych a gnd to masa a vcc +12volt ty chcesz wumrugac w obd2 bledy kompa czy abs? bo raczej w tym pierwszym bez fejsa nic nie zdzialasz
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Chodzi o to, że coś powaliły się obroty. Rano na ssaniu wyje i jak wyciskam sprzęgło obroty podnoszą się wyżej. Ostatnio zaślepiłem zawór EGR bo coś poszarpywał na drugim biegu podczas przyspieszania – kable świece nowe. Kiedyś już miałem takie przygody ale okazało sie że padła uszczelka pod kolektorem ssącym. Według mnie zaślepienie EGR-a nie powinno mieć tu żadnego wpływu – już sam nie wiem. Tak sobie pomyślałem że może zacznę ustawianie w trybie serwisowym bo nigdy jeszcze tak nie próbowałem – stąd moje zapytanie o to gniazdo.
dzięki za podpowiedź !
dzięki za podpowiedź !
- Od: 18 gru 2008, 13:25
- Posty: 10
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM
Odświeżę trochę temat ponieważ miałem zamiar już kupić fejsik i przejściówkę z aukcji:
1. http://allegro.pl/show_item.php?item=150482532
oraz
2. http://allegro.pl/show_item.php?item=1504825321
ale kolega z obsługi klienta poinformował mnie że nie ma to sensu bo takowa konfiguracja nie będzie działa z moim autem. Jeżeli mieszka ktoś w Warmińsko-Mazurskim (okolice Pisza, bliższe lub dalsze) i posiada takowe urządzenia, a i jest super fajny do tego to z chęcią bym to przetestował.
Moim problemem są bardzo niskie obroty, które niestety utrzymują się po czyszczeniu przepustnicy i tak sobie pomyślałem że może po podłączeniu się do kompa wywali jakiś konkretny błąd i będę wiedział co jest nie tak.
Pozdrawiam.
1. http://allegro.pl/show_item.php?item=150482532
oraz
2. http://allegro.pl/show_item.php?item=1504825321
ale kolega z obsługi klienta poinformował mnie że nie ma to sensu bo takowa konfiguracja nie będzie działa z moim autem. Jeżeli mieszka ktoś w Warmińsko-Mazurskim (okolice Pisza, bliższe lub dalsze) i posiada takowe urządzenia, a i jest super fajny do tego to z chęcią bym to przetestował.
Moim problemem są bardzo niskie obroty, które niestety utrzymują się po czyszczeniu przepustnicy i tak sobie pomyślałem że może po podłączeniu się do kompa wywali jakiś konkretny błąd i będę wiedział co jest nie tak.
Pozdrawiam.
- Od: 28 lip 2010, 12:10
- Posty: 58
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998
Kolego... ja wprawdzie nie jestem z Warmińsko-Mazurskiego ale jednak napiszę. Mam dokładnie tego ELMa od dokładnie tego allegrowicza. Kupowałem od niego kabel VAG i działał bez zarzutu.
Do tego ELMa nie mam przejściówki, ale sam sobie zrobiłem z kabelków No i co?? No i , nie działa. Nie bawiłem się dokładnie i nie poświęcałem temu zagadnieniu większej ilości czasu z powodu braku wolnego czasu i z powodu braku garażu... a na dworze to trochę za zimno było
Jak tylko uda mi się coś z tym zagadnieniem wykombinować, to dam znać. A i jak ktoś coś wykombinuje, to chętnie poczytam co i jak działa ;] Bo póki co mam marne przeczucia
Pozdro.
Do tego ELMa nie mam przejściówki, ale sam sobie zrobiłem z kabelków No i co?? No i , nie działa. Nie bawiłem się dokładnie i nie poświęcałem temu zagadnieniu większej ilości czasu z powodu braku wolnego czasu i z powodu braku garażu... a na dworze to trochę za zimno było
Jak tylko uda mi się coś z tym zagadnieniem wykombinować, to dam znać. A i jak ktoś coś wykombinuje, to chętnie poczytam co i jak działa ;] Bo póki co mam marne przeczucia
Pozdro.
- Od: 15 kwi 2010, 15:10
- Posty: 36
- Skąd: Legionowo k/Warszawy
- Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6