Oby Tobie to pomogło , na tyle GF-ek ktore miałem zawsze konczyło się wymianą tego zaworu.orzeł napisał(a):Mam nadzieje że wina leży w tym silniczku krokowym
Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Oby Tobie to pomogło , na tyle GF-ek ktore miałem zawsze konczyło się wymianą tego zaworu.
A ile taki zawór kosztuje może powinienem zacząć sie już przygotowac psychicznie do wydania pewnej sumy pieniędzy, szkoda że jestes tak daleko bo z remontem miałem ochotę pojechać do ciebie ale logistycznie nie mogłem się przełamać noclegi itd....warszawa drogie miasto a wiem że porządek z moim autem napewno byś zrobił
pozdrawiam gorąco
- Od: 25 cze 2006, 21:44
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 kombi 98 2,0 benzyna
400-550 za uzywkę , nowe to majątek ok 500 euro netto.orzeł napisał(a):A ile taki zawór kosztuje
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam, właśnie wczoraj kupiłem Mazdę 626 2,0 Kombi z 1998 roku (sprowadzona z Luxemburga) i nie mam do niej instrukcji obsługi a chciałbym się dowiedzieć trochę na jej temat. Pozdrawiam z Poznania! T.
-
Gość
Wczoraj jechalem dosc szybko okolo 170 km/h-droga byla lekko mokra po deszczu i miałem dość dziwny przypadek – wyświetliło mi sie na desce TSC oraz ładowanie akmulatora (ikonka) – obroty w normie ale gdy dodawałem gazu to nie bylo żadnej reakcji, samochód powoli wytracał predkość. Ale po wyłączeniu zapłonu i po onownym odpaleniu wszystko wróciło do normy – co to mogło znaczyć?? Bo powiem Wam, ze sie wystraszyłem ewentualnych kosztów:(
- Od: 25 paź 2003, 18:03
- Posty: 122
- Skąd: wielkopolska (Zlotow)
- Auto: 626 GF 2.0i '98 – PIEKNA!!
Takorzeł napisał(a):A czy silnik krokowy od GF 1,8 16V będzie pasował do GF 2,0 16V ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zająłem się ostatnio takim delikatnym wygłuszeniem mojej GFki DiTD.Zdjąłem tylną tapicerkę (w bagażniku) i wypryskałem farbą głuszącą dźwięki oraz podkleiłem i wykleiłem filcem komorę zapasówki. Zdjąłem też tapicerkę drzwi i pomalowałem "z pędzla" plastikowe boczki. Efekt jest bardzo konkretny. Do prędkości 130km na autostradzie można spokojnie rozmawiać nie podnosząc głosu. Powyżej tej prędkości dość gwałtownie wzrastają szumy kół, grzmot silnika i szum wiatru. Komfort zwyczajnej jazdy podniósł się więc znacząco!
Przez pewien czas jechałem też w deszczu (na tej samej autostradzie) i jestem zaskoczony jak bardzo odgłos mokrych opon czy deszczu walącego w szybę dostaje się do kabiny. Przy 130 w deszczu jest o wiele głośniej niż przy 170 na suchej nawierzchni.
Za to właściwie niezależnie od prędkości (120 czy 180) auto trzyma się rewelacyjnie drogi.
Ekonomia – ostra trasa ok 600km w Tatry (+jeżdżenie po górkach) mocno załadowanym kombi (do połowy linii okien bagażnik i tylne siedzenia!) z ekstremalną jak na mnie prędkością przelotową na autostradzie (ciągle >130) madzia spożyła ok 6,2l/100 (przy włączonej klimie i dużej temp. za oknem!)![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Przez pewien czas jechałem też w deszczu (na tej samej autostradzie) i jestem zaskoczony jak bardzo odgłos mokrych opon czy deszczu walącego w szybę dostaje się do kabiny. Przy 130 w deszczu jest o wiele głośniej niż przy 170 na suchej nawierzchni.
Za to właściwie niezależnie od prędkości (120 czy 180) auto trzyma się rewelacyjnie drogi.
Ekonomia – ostra trasa ok 600km w Tatry (+jeżdżenie po górkach) mocno załadowanym kombi (do połowy linii okien bagażnik i tylne siedzenia!) z ekstremalną jak na mnie prędkością przelotową na autostradzie (ciągle >130) madzia spożyła ok 6,2l/100 (przy włączonej klimie i dużej temp. za oknem!)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kombi ma to do siebie, że tylna część kasty działa jak rezonator – czyli wystarczy mały dźwięk a masz od razu huk. Wiem, że w sedanach/hatchbackach to zjawisko właściwie nie występuje, albo w bardzo ograniczonym stopniu, więc ma to mniejsze znaczenie.
Jeśli chcesz rzeczywiście wypróbować czy ma to sens w Twojej madzi to jak już nauczysz się jej "odgłosów" przy róznych prędkościach to weź jakiś koc, otwórz komorę zapasówki – wsadź koc, przygnieć zapasówką, przykryj kocem koło i zamknij pokrywę. Zrób trasę próbną i będziesz wiedział jak bagażnik wpływa na hałas wnętrza. U mnie róznica była kolosalna ale u mnie głównym źródłem hałasów jazdy był przede wszystkim bagażnik. Teraz wkurza mnie hałas kół i kiepskie wygłuszenie międzykomorowe. Konkurencja od dawna robi podwójną ścianę grodziową...
Jeśli chcesz rzeczywiście wypróbować czy ma to sens w Twojej madzi to jak już nauczysz się jej "odgłosów" przy róznych prędkościach to weź jakiś koc, otwórz komorę zapasówki – wsadź koc, przygnieć zapasówką, przykryj kocem koło i zamknij pokrywę. Zrób trasę próbną i będziesz wiedział jak bagażnik wpływa na hałas wnętrza. U mnie róznica była kolosalna ale u mnie głównym źródłem hałasów jazdy był przede wszystkim bagażnik. Teraz wkurza mnie hałas kół i kiepskie wygłuszenie międzykomorowe. Konkurencja od dawna robi podwójną ścianę grodziową...
- Od: 24 maja 2005, 14:10
- Posty: 510
- Skąd: MALBORK
- Auto: MAZDA mx3 BP-T
pestek dzieki za skan
chetnie poczytamy
Tam jest napisane ze szkielet boku auta został wykonany z jednego kawałka blachy? to prawda?
co jeszcze ciekawgo kryje w sobie GF-ka??
jakies oryginalne rozwiazania techniczne? ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Tam jest napisane ze szkielet boku auta został wykonany z jednego kawałka blachy? to prawda?

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Riki napisał(a):co jeszcze ciekawgo kryje w sobie GF-ka?? jakies oryginalne rozwiazania techniczne?
Weźmy na przykład DiTD.........
z tego co obiło mi sie o uszy to jakies trapezowe zawieszenie....
Do rozwiązań technicznych (ciekawych?) należałoby też kiepskie wygłuszenie a raczej konstrukcja doskonale przenosząca hałasy
albo sporą – jednak – niezawodność...
xANDy napisał(a):z tego co obiło mi sie o uszy to jakies trapezowe zawieszenie
Tak tak... tylne zawieszenie TTL (Twin Trapezoidal Link) sa to podwójne [waaaco?] trapezowe na każde koło..
xANDy napisał(a):Weźmy na przykład DiTD
Hmm... w sumie to jest normalny typowy klekot z tamtych lat...

xANDy napisał(a):kiepskie wygłuszenie a raczej konstrukcja doskonale przenosząca hałasy
Jezdzilem Avensisem 2.0 D-4D 99r... glośność na porównywalnym poziomie a tam mamy juz typowy CR.. dobrze mowie?
Nie wiem jak wersje sedan ale kombi jest stanowczo za głośnym autem jak na tej klasy auto i markę. To nie jest "jakaśtam" polówka czy inne małe "byleco" fiatowskie. 626 to jednak segment limuzyny i oczekiwałoby się klasy zbliżonej do założeń limuzyny. Tutaj passat niestety wycina (w jakimś stopniu) madzię.
No – madzia jest ekonomiczniejsza w spalaniu – szczególnie przy prędkościach pow. 100km/h (silnik 16V a nie 8V).
No – madzia jest ekonomiczniejsza w spalaniu – szczególnie przy prędkościach pow. 100km/h (silnik 16V a nie 8V).
Oczywiście, że ma i to dość zasadnicze.
Ilość zaworów wpływa na dostarczanie powietrza (ew. mieszanki) do cylindra – im więcej tym szybciej można wypełnić cylinder. Co za tym idzie – im większe obroty silnika tym trudniej jest "dotlenić" i spada wydajność. W przypadku diesla – niedobór powietrza (nawet pomimo sprężarki) – powoduje spalanie niepełne (więcej sadzy czyli CO2) i mniejszą moc. Więc trzeba dodać więcej paliwa żeby uzyskać troszkę większą moc. Jeśli masz więcej powietrza (dzięki zaworom o – umówmy się, że – 2x większej przepustowości) to spalanie jest pełniejsze (większa moc na wyższych obrotach przy tej samej ilości paliwa).
Ogólnie silnik 8V ma lepszy ciąg na starcie, ale wraz z wyższymi obrotami drastycznie wzrasta spożycie paliwa. W 16V moment obrotowy na dole jest widocznie mniejszy jednak już na obrotach zachowuje on sensowniejszą moc przy danym spalaniu.
Aha – prawie wszystkie silniki TDI od VW i Audi to 8V (lub pochodne). Silniki 90-130 to jednostki 8V. Dopiero przy tym nowszym "rozwierconym" 2.0TDI pojawiła się głowica 16V (chyba >160koni) choć dalej występuje równolegle wersja 8V (ok 140koni).
Ilość zaworów wpływa na dostarczanie powietrza (ew. mieszanki) do cylindra – im więcej tym szybciej można wypełnić cylinder. Co za tym idzie – im większe obroty silnika tym trudniej jest "dotlenić" i spada wydajność. W przypadku diesla – niedobór powietrza (nawet pomimo sprężarki) – powoduje spalanie niepełne (więcej sadzy czyli CO2) i mniejszą moc. Więc trzeba dodać więcej paliwa żeby uzyskać troszkę większą moc. Jeśli masz więcej powietrza (dzięki zaworom o – umówmy się, że – 2x większej przepustowości) to spalanie jest pełniejsze (większa moc na wyższych obrotach przy tej samej ilości paliwa).
Ogólnie silnik 8V ma lepszy ciąg na starcie, ale wraz z wyższymi obrotami drastycznie wzrasta spożycie paliwa. W 16V moment obrotowy na dole jest widocznie mniejszy jednak już na obrotach zachowuje on sensowniejszą moc przy danym spalaniu.
Aha – prawie wszystkie silniki TDI od VW i Audi to 8V (lub pochodne). Silniki 90-130 to jednostki 8V. Dopiero przy tym nowszym "rozwierconym" 2.0TDI pojawiła się głowica 16V (chyba >160koni) choć dalej występuje równolegle wersja 8V (ok 140koni).
xANDy dzieki za rozjaśnienie tematu...
co ciekawe DiTD ma jeden wałek i 16 zaworkow... pewnie zrobili OHC zeby silnikowi bylo lżej obrócić.. DOHC mial by wiecej elementow "do ruszenia"
dobrze mowie?
chyba jednostki widlaste maja najgorzej przy starcie...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6