Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje

Mazda 626 1998–2002

Postprzez blus » 10 lut 2007, 16:07

ja raczej jeżdze delikatnie mam madzie od 4 lat i dopiero teraz sie dzieje z nią żle może to wina przebiegu bo ma już 190tys sam na niej zrobiłem 6o tys .beż żadnej naprawy ale chyba teraz nadszedł czas na leczenie staruszki )))
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez xANDy » 10 lut 2007, 17:04

Silniki japońskie nie tolerują kiepskiego oleju (szczególnie mineralnego). To też ma wpływ na trwałość (znaczącą).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez szakalaka » 12 lut 2007, 10:31

Czytałem post yesfan`a odnośnie jego skąpo wyposażonej Mazdy , muszę przyznać że ja mam wersję podobną aczkolwiek trochę starszą ponieważ z grudnia 1998r .
W mojej Madzi 626 DITD GF/GW wycieraczki mają również tylko 3 biegi (bez regulacji) , brak jest termometru i mam lusterka elektryczne lecz nie podgrzewane (chyba że to grzanie jest a się zepsuło).
Co do obrotów to z tego co czytałem też mam dość wysokie około 2250 przy 100km/h (myślałem że tak powinno być :( ).
Lepsza jest mała pomoc niż wielkie współczucie :)
Początkujący
 
Od: 23 paź 2006, 18:44
Posty: 23
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626GF/GW DITD 98r Kombi

Postprzez xANDy » 12 lut 2007, 11:09

Co do przełożeń biegów... Licząc na piątym biegu mam mniej więcej takie prędkości:
65-1500
80-1800
90-2025
100-2200
115-2550
132-3000
155-3500
180-4000
Spokojnie i dość komfortowo (hałas) jedzie się do 3krpm czyli do ok 130. Największa prędkość, którą osiągnąłem madzią (z zapchanym IC) było to 187 (ok 4300 rpm).

Holenderskie mazdy są najbardziej ubogie, bo holendrzy to najuboższy naród na świecie :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez pinky » 12 lut 2007, 11:15

Holenderskie mazdy są najbardziej ubogie, bo holendrzy to najuboższy naród na świecie ysz


Za dużo blantów jarają ;) <ganja> <ganja>
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez bafanabafana » 12 lut 2007, 11:41

pinky napisał(a):Za dużo blantów jarają


Coś w tym jest.
Jak kupowałem swoją w zeszłym roku w Holandii to strasznie była przydymiona. Dziwny zapaszek-to na pewno nie były zwykłe fajki.
Podsufitka była sina. Swoja drogą niezły zapaszek :D .
Ale pięknie sie doczyszcza w przeciwieństwie do zwykłych fajek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez szakalaka » 12 lut 2007, 11:50

xANDy wielkie dzieki czyli +– mam podobnie uff to się uspokoiłem :) .Co do holendrów ich jarania i stanu majątkowego to nic nie wiem :) mogę tylko powiedzieć że wśród niemców też jest biedota :) Madzia pochodzi z niemieckiej wiochy :)
Jeszcze co do oleju (xANDy pisałeś że to ważna sprawa) 8 tysięcy temu zalałem JĄ SHELL`em HELLIX 10W40 (półsyntetyk) i wczoraj sprawdzałem to nie wzieła ani kropli (przynajmniej nie do wykrycia) Więc już wiem za 2 tys. wymieniam na taki sam i już :)

Pozdro
Lepsza jest mała pomoc niż wielkie współczucie :)
Początkujący
 
Od: 23 paź 2006, 18:44
Posty: 23
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626GF/GW DITD 98r Kombi

Postprzez blus » 12 lut 2007, 19:59

Oj Madzia Madzia ciąg dalszy kłopotów dzisiaj zostawiłem Madzie u mechanika bo jak nadmieniałem poszło sprzęgło samochód stoi rozebrany skrzynia wyjęta ale jak sie okazało to częsci które przyszły nie pasują do mojego modelu 626 GF z 98 roku mechanik powiedział że w japońcach tak jest że jak wchodzi nowy model to oni wkładają jeszcze częsci ze starego modelu aż do wykończenia sie zapasów i to dotyczy nie tylko sprzegła ale też innych podzespołow jeśli tak jest to prosze tych co chę coś naprawiać wziąśc to pod uwage Jeszcze mam pytanko czy aby wymienić sprzęgło to trzeba wymontować dwie pólosie (prawą i lewą )oraz czy trzeba odczepić silnik z tej rolki na dole z tyłu ,odłączyć przewód paliwowy coś mi sie wydaje że jutro jak zrobią to sprzęgło to mi za dużo sróbek zostanie w garści
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez xANDy » 13 lut 2007, 00:00

Nie wiem, skąd masz te części do Twojego samochodu, ale jeśli podajesz nr VIN to powinieneś dostać właściwe. Nie słyszałem o czymś takim, co opisałeś, że wsadzają stare póki mają. Skąd miałeś te części??
Były wersje z inną skrzynią biegów (na 98%), ale to wiadomo właśnie po nr VIN. Czy kupując podawałeś ten numer?
PS. robimy OT.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Xavier » 13 lut 2007, 09:10

blus napisał(a):mechanik powiedział że w japońcach tak jest że jak wchodzi nowy model to oni wkładają jeszcze częsci ze starego modelu aż do wykończenia sie zapasów

<lol>
Zmień lepiej mechanika...bo głupoty gada. Ciekawe jak zamawiał te części do skrzyni skoro nie pasują? Widzi mi się, że to wysokiej klasy „fachowiec”. :D
PS.
Uzupełnij profil o " miasto".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez blus » 13 lut 2007, 09:49

dzięki za porady samochodu nie moge zabrać bo stoi rozebrany dzisiaj przekarze mechanikowi wasze uwagi pewnie sie zdziwi )))) prawde mówiąc to ja nic nie podawałem mechanikowi on ma odrazu sklem z częsciami i wzioł tylko dowód rejestracyjny i sam zam zamówił części firmy AISIN Mam pytanko skąd mam wziąśc ten numer VIN do mojego samochodu i czy może ktoś zna oznakowanie właściwego sprzęgła łożyska i docisku Madzia 626 GF 98r 2l 16V DOHC benzynka
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez pinky » 13 lut 2007, 10:03

Numer VIN masz w dowodzie rejstracyjnym lub na grodzi silniki od strony pasażera, powinien zaczynać się od JMZGF..... jak podasz ten numer to popatrzymy w EPC o co c'mon. I uzupełnij profil o MIASTO :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez xANDy » 13 lut 2007, 10:12

pinky napisał(a):Numer VIN masz w dowodzie rejstracyjnym lub na grodzi silniki od strony pasażera
Kolega dobrze gada. Numer ma 17 znaków i w Twoim przypadku prawdopodobnie zaczyna się od JMZGF19R20xxxxxxx
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez blus » 13 lut 2007, 10:29

Ale jesteście szybcy dzięki za taką reakcje mój numer to JMZGF14F201190868 i sprki że nie moge uzupełnić profilu o miasto bo mieszkam na wsi ))))))))) ale okolice Żar lubuskie
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez xANDy » 13 lut 2007, 10:35

To napisz mniej więcej jaki rejon świata. Ja mam Zaniemyśl (wieś) łamane na Poznań. I wtedy wszystko jest jasne.
Twoje autko: data narodzin 15 maja 1998 r.; srebrny metalic, 115 źrebiąt zmechanizowanych, wyprodukowany dla niemiec, więc nie jest wersją okrojoną, miałes oryginalne radio (ładnie grało), stalówki z w bucikach Michelin; wersja z pilotem, podwójnym zamkiem, "drewnem" itd. No i chyba masz ręczną klimę, prawda?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez blus » 13 lut 2007, 10:40

wszystko sie zgadza tylko nie wiem gdzie ten zamek podwójny klima jest ale nie ręczna chyba to climatronick ponaddto mam tempomat i komputerek taki z wyświetlaczem ile pali widze że trafi[list]em na znawce marek ))) dobrze odczytałeś to wszystko
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez sboard » 13 lut 2007, 10:46

blus napisał(a):gdzie ten zamek podwójny


Jak naciśniesz dwa razy przycisk zamykania na pilocie w ciągu 3 sek. to rygle od wewnątrz staną się "luźne" i nie będzie można otworzyć drzwi od środka (np. jak ktoś wybije szybę to nie odrygluje drzwi).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez blus » 13 lut 2007, 11:00

a tego to nie wiedziałem ciekawe co jeszcze kryje w sobie moja Madzia dla mnie byle były to miłe niespodzianki
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez pinky » 13 lut 2007, 11:02

A wystarczy przeczytać user manual, tam jest wsio opisane ;) Ta opcja jest czasami nawet bez pilota tylko wtedy trza kluczykiem w zamku przekrecic w ustalony sposób.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez gazparts » 14 lut 2007, 23:48

i ja o tym zamku nie wiedziałem , tak jest jak się ma instrukcję po niemiecku.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6