Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez Wojtek » 20 lip 2014, 00:27

ja bym jeszcze prosił podstawowe rzeczy... może jakie konkretnie są obroty (rpm) i przepływ powietrza (g/s)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez admim866 » 20 lip 2014, 14:30

Obroty 745 – 755 rpm na jałowym. Przepływu powietrza nie patrzyłem :)
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez Pioteq25 » 20 lip 2014, 16:19

Zrób forscanem kalibrację "pompy wtryskowej" i "wtryskiwaczy (nowa wersja forscan)" i jeszcze raz wklej tu te same dane po zabiegu.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez admim866 » 20 lip 2014, 17:34

pioteq Te screeny są właśnie po tych dwóch zabiegach a mianowicie kalibracji wtryskiwaczy i kalibracji pompy wtryskowej :) wstawiam brakujący obraz jeżeli chodzi o przepływ a także wyskoczył błąd DTC. Ostatni screen to z danych korekcyjnych wtryskiwaczy. Pytanie czy to normalne że w jednym z nich dane są w kilku polach a nie w jednym bądź dwóch???? Nic nie przestawiałem. Pozdrawiam



Jeszcze jedno czy u was też nie ma zamrożonych ramek w forscanie? czy trzeba to jakoś włączyć?? chciałem sprawdzić ciśnienie oleju ale nigdzie nie mogę znaleźć PID-a do tego? Przy sprawdzeniu wypalania DPF obydwa PID-y są "off"....... :|

Dopisano 20 lip 2014, 18:54:

Jeszcze jedno pytanie gdzie na wtryskiwaczu są te kody korekcyjne czy muszę zdejmować pokrywę żeby je odczytać??
Załączniki
screen8.png
screen7.png
screen6.png
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez Pioteq25 » 20 lip 2014, 20:57

Teraz zauważyłem, że ciśnienie jest w jednostkach psi, tak więc 5100 psi odpowiada ok 350 bar i jest jak najbardziej ok. W programie możesz zmieniać jednostki przed wyświetleniem.
Dziwne te błędy co ci wyskakują. Sprawdź przekaźnik od świec żarowych i same świece czy wszystko jest ok. Najlepiej sprawdzić czy na wszystkich świecach żarowych jest napięcie i zmierzyć ich rezystancję. Ja też nie mam błędów w zamrożonych ramkach.
Odnośnie wymaganego przepływu powietrza, to albo masz filtr powietrza dobrze zapchany lub co bardziej prawdopodobne EGR nie zamyka się do końca.
Kody na wtryskiwaczach powinny być widoczne bez zdejmowania pokrywy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Li Mu Bai » 20 lip 2014, 21:24

Pioteq25 napisał(a):Jest nowa wersja Forscan z kalibracją wtryskiwaczy :) Już nie trzeba biegać z kabelkiem :)


Na M3 z RF7J poleciał test wtryskiwaczy.
Nawet chyba podaje warunki, które nie zostały spełnione by przejść kalibrację, np. mi pokazało że temperatura paliwa powinna być w przedziale 30-60 stopni, a ja po jeździe miałem 63 i wystarczyło odczekać chwilę i uruchomić kalibrację ponownie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez admim866 » 20 lip 2014, 21:43

Czy na odpalonym silniku i biegu jałowym EGR powinien być całkowicie zamknięty? Jeżeli powinien a nie jest jak to skorygować?
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez jeziorek » 24 lip 2014, 14:39

Mam pytanie, jak sprawdzić sprawność turbiny za pomocą Forscana? Które to parametry i jaką powinny mieć wartość. Jakośc nie mogłem kiedyś tego znaleźć, dziś sobie zejdę do garażu żeby pobawić się nowym forscanem i sprawdzę jeszcze raz. Czy w jakiś konkretnych warunkach test musi być przeprowadzany?
dzieki
p.s.
co do kontrolki MIL o którą pytałem kilka postów wyżej to sprawa jest tak prosta, że wstyd się przyznać. Forscanem bawiłem się na wyłączonym silniku – wiec kontrolka się świeciła :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Janusz626 » 24 lip 2014, 14:52

Turbine sprawdzić Forscanem to nie bardzo jest jak.
Ciśnienie doładowania jest mierzone czujnikiem BOOST SENSOR, on również może podawać wadliwe dane, jednakże to i tak pod pełnym obciążeniem i zobaczyć czy miesci sie w normie, ale jaka ta norma jest to nie mam bladego pojęcia. Dla RF7J to może 1.4 BARA?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez jeziorek » 24 lip 2014, 15:06

Czyli generalnie zczytać dane z czujnika, dodać obroty, prędkość, obciążenie i ciśnienie i można coś patrzeć. Rozumiem, ze podczas pomiaru trzeba dobrze wcisnąć pedał gazu?
Pamiętam że Torque podawał ciśnienie z czujnika i ciśnienie atmosferyczne i się to odejmowało. Gdzieś coś takiego czytałem, jednak nie potrafię tego teraz znaleźć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez smile » 24 lip 2014, 15:55

jeziorek napisał(a):Rozumiem, ze podczas pomiaru trzeba dobrze wcisnąć pedał gazu?

Rozpędzić się do 90 km/h, zapiąć 5 bieg i wcisnąć gaz do dechy i obserwować ciśnienie doładowania podczas przyśpieszania np. do 140 :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Pioteq25 » 24 lip 2014, 16:50

Forscan umożliwia nagranie loga i później można, to sobie na spokojnie odtworzyć w domu. Nie polecam jeździć z lapkiem i gapić w trakcie jazdy w ekran zamiast na drogę :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jeziorek » 24 lip 2014, 20:54

Oczywiście, że zapisuje do loga. Nie wyjechałem jeszcze z garażu, na razie odpaliłem nową wersję Forscana. U mnie na przykład kalibracja wtryskiwaczy działa – jest jednak jedna zmiana w stosunku do wersji kabelkowej. Na tablicy nie świeci się kontrolka świec żarowych. Czy u was jest podobnie?.
MIałem jeszcze trochę problemów z połaczeniem. Forscan wykrywał elm (BT), ale nie wykrywał auta. Chwilę to trwało nim się udało.
Co ciekawe to pierwsza wersja, która pozwoliła dokładnie sprawdzić dogrzewacz. Uruchamia się i testuje. Poprzednie nie dawały rady.
NIe wiem dlaczego kilka razy wyrzuciło mi błędy (U0100, U0073. U155) komunikacji w DTC. Zastanawiam się czy mój ELM nie powoduje jakiś zwarć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Janusz626 » 25 lip 2014, 00:56

Jeziorek, masz przed czy polifcie ? w mojej przed FL kalibracja nie działa....
...błędy również mi wywala jakieś dziwne czasem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez jeziorek » 25 lip 2014, 14:50

Jeżdzę M5 z RF7J, wiec trudno powiedzieć jak się to ma względem M6. Moja piątka to wersja przedliftowa z drugiej połowy 07 r. Silnik dokładnie taki sam jak w M6 (różnice minimalne).

Dodam, ze trasie jeszcze raz chciałem uruchomić kalibrację, ale soft zasugerował, że nie powinienem, ponieważ temperatura paliwa wynosi 66 – a dopuszalne jest 60. Oczywiście można było przeprowadzić kalibrację. Widać sugerowanie się tymi warunkami może dawać różnicę pomiędzy tymi metodami. Wiadomo, ze wykonana w odpowiednich warunkach może dawać lepsze efekty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Li Mu Bai » 27 lip 2014, 14:51

Która opcja to jest kalibracja pompy wtryskowej?
"Reset Fuel Pump Adaptation"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Pioteq25 » 27 lip 2014, 19:15

Tak <spoko>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez admim866 » 28 lip 2014, 23:22

Witam ponownie. Sprawdziłem kody korekcyjne wtryskiwaczy i niestety żaden się nie zgadza <co?> Proszę o info do czego służą te kody? Mam je zmieniać jak najszybciej? Aha 3 wtryskiwacze mają ten sam kod a jeden ma całkowicie inny. Jestem lekko skołowany..... Proszę o pomoc.
Załączniki
screen8.png
Kody odczytane
4.jpg
Wtryskiwacz 4
3.jpg
Wtryskiwacz 3
2.jpg
Wtryskiwacz 2
1.jpg
Wtryskiwacz PIERWSZY Z LEWEJ
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez Wojtek » 28 lip 2014, 23:57

W RF7 trzeba wpisać numery wtryskiwacza do komputera, aby na tej podstawie obliczył on dawkę...

W RF5 ustawiało się to kabelkami oporowymi... czyli numer wtryskiwacza musiał się zgadzać z numeram kabelka...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krystian77 » 28 lip 2014, 23:59

Kody korekcyjne to dane na temat fabrycznych parametrów wtryskiwacza. Generalnie te na wtryskiwaczu i te w PCM powinny się zgadzać.
Profesjonalne firmy zajmujące się regeneracją wtryskiwaczy,badają naprawione wtryski i podają nowe kody – z reguły inne niż te które są na obudowie. Przynajmniej tak jest w przypadku Forda. Dwa miesiące temu wpisywałem za pomocą Forscana kody do Forda Focusa szwagierki.
Jeżeli wiesz że wtryski nie były regenerowane to możesz spróbować wpisać te z obudowy i wykonać kalibracje. Jak będzie coś nie tak to zawsze będziesz mógł wrócić do tych co masz teraz wpisane.

Nie masz może podejrzeń że miałeś wymienione niektóre wtryski metodą ""brute force" – czyli bez dopisania do PCM?
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6