Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan
ja bym jeszcze prosił podstawowe rzeczy... może jakie konkretnie są obroty (rpm) i przepływ powietrza (g/s)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
pioteq Te screeny są właśnie po tych dwóch zabiegach a mianowicie kalibracji wtryskiwaczy i kalibracji pompy wtryskowej
wstawiam brakujący obraz jeżeli chodzi o przepływ a także wyskoczył błąd DTC. Ostatni screen to z danych korekcyjnych wtryskiwaczy. Pytanie czy to normalne że w jednym z nich dane są w kilku polach a nie w jednym bądź dwóch???? Nic nie przestawiałem. Pozdrawiam
Jeszcze jedno czy u was też nie ma zamrożonych ramek w forscanie? czy trzeba to jakoś włączyć?? chciałem sprawdzić ciśnienie oleju ale nigdzie nie mogę znaleźć PID-a do tego? Przy sprawdzeniu wypalania DPF obydwa PID-y są "off".......
Dopisano 20 lip 2014, 18:54:
Jeszcze jedno pytanie gdzie na wtryskiwaczu są te kody korekcyjne czy muszę zdejmować pokrywę żeby je odczytać??
Jeszcze jedno czy u was też nie ma zamrożonych ramek w forscanie? czy trzeba to jakoś włączyć?? chciałem sprawdzić ciśnienie oleju ale nigdzie nie mogę znaleźć PID-a do tego? Przy sprawdzeniu wypalania DPF obydwa PID-y są "off".......
Dopisano 20 lip 2014, 18:54:
Jeszcze jedno pytanie gdzie na wtryskiwaczu są te kody korekcyjne czy muszę zdejmować pokrywę żeby je odczytać??
- Od: 2 sty 2014, 21:00
- Posty: 15
- Skąd: Bristol UK
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007
Teraz zauważyłem, że ciśnienie jest w jednostkach psi, tak więc 5100 psi odpowiada ok 350 bar i jest jak najbardziej ok. W programie możesz zmieniać jednostki przed wyświetleniem.
Dziwne te błędy co ci wyskakują. Sprawdź przekaźnik od świec żarowych i same świece czy wszystko jest ok. Najlepiej sprawdzić czy na wszystkich świecach żarowych jest napięcie i zmierzyć ich rezystancję. Ja też nie mam błędów w zamrożonych ramkach.
Odnośnie wymaganego przepływu powietrza, to albo masz filtr powietrza dobrze zapchany lub co bardziej prawdopodobne EGR nie zamyka się do końca.
Kody na wtryskiwaczach powinny być widoczne bez zdejmowania pokrywy.
Dziwne te błędy co ci wyskakują. Sprawdź przekaźnik od świec żarowych i same świece czy wszystko jest ok. Najlepiej sprawdzić czy na wszystkich świecach żarowych jest napięcie i zmierzyć ich rezystancję. Ja też nie mam błędów w zamrożonych ramkach.
Odnośnie wymaganego przepływu powietrza, to albo masz filtr powietrza dobrze zapchany lub co bardziej prawdopodobne EGR nie zamyka się do końca.
Kody na wtryskiwaczach powinny być widoczne bez zdejmowania pokrywy.
Pioteq25 napisał(a):Jest nowa wersja Forscan z kalibracją wtryskiwaczyJuż nie trzeba biegać z kabelkiem
Na M3 z RF7J poleciał test wtryskiwaczy.
Nawet chyba podaje warunki, które nie zostały spełnione by przejść kalibrację, np. mi pokazało że temperatura paliwa powinna być w przedziale 30-60 stopni, a ja po jeździe miałem 63 i wystarczyło odczekać chwilę i uruchomić kalibrację ponownie.
Mam pytanie, jak sprawdzić sprawność turbiny za pomocą Forscana? Które to parametry i jaką powinny mieć wartość. Jakośc nie mogłem kiedyś tego znaleźć, dziś sobie zejdę do garażu żeby pobawić się nowym forscanem i sprawdzę jeszcze raz. Czy w jakiś konkretnych warunkach test musi być przeprowadzany?
dzieki
p.s.
co do kontrolki MIL o którą pytałem kilka postów wyżej to sprawa jest tak prosta, że wstyd się przyznać. Forscanem bawiłem się na wyłączonym silniku – wiec kontrolka się świeciła
.
dzieki
p.s.
co do kontrolki MIL o którą pytałem kilka postów wyżej to sprawa jest tak prosta, że wstyd się przyznać. Forscanem bawiłem się na wyłączonym silniku – wiec kontrolka się świeciła
Turbine sprawdzić Forscanem to nie bardzo jest jak.
Ciśnienie doładowania jest mierzone czujnikiem BOOST SENSOR, on również może podawać wadliwe dane, jednakże to i tak pod pełnym obciążeniem i zobaczyć czy miesci sie w normie, ale jaka ta norma jest to nie mam bladego pojęcia. Dla RF7J to może 1.4 BARA?
Ciśnienie doładowania jest mierzone czujnikiem BOOST SENSOR, on również może podawać wadliwe dane, jednakże to i tak pod pełnym obciążeniem i zobaczyć czy miesci sie w normie, ale jaka ta norma jest to nie mam bladego pojęcia. Dla RF7J to może 1.4 BARA?
Czyli generalnie zczytać dane z czujnika, dodać obroty, prędkość, obciążenie i ciśnienie i można coś patrzeć. Rozumiem, ze podczas pomiaru trzeba dobrze wcisnąć pedał gazu?
Pamiętam że Torque podawał ciśnienie z czujnika i ciśnienie atmosferyczne i się to odejmowało. Gdzieś coś takiego czytałem, jednak nie potrafię tego teraz znaleźć.
Pamiętam że Torque podawał ciśnienie z czujnika i ciśnienie atmosferyczne i się to odejmowało. Gdzieś coś takiego czytałem, jednak nie potrafię tego teraz znaleźć.
jeziorek napisał(a):Rozumiem, ze podczas pomiaru trzeba dobrze wcisnąć pedał gazu?
Rozpędzić się do 90 km/h, zapiąć 5 bieg i wcisnąć gaz do dechy i obserwować ciśnienie doładowania podczas przyśpieszania np. do 140
Oczywiście, że zapisuje do loga. Nie wyjechałem jeszcze z garażu, na razie odpaliłem nową wersję Forscana. U mnie na przykład kalibracja wtryskiwaczy działa – jest jednak jedna zmiana w stosunku do wersji kabelkowej. Na tablicy nie świeci się kontrolka świec żarowych. Czy u was jest podobnie?.
MIałem jeszcze trochę problemów z połaczeniem. Forscan wykrywał elm (BT), ale nie wykrywał auta. Chwilę to trwało nim się udało.
Co ciekawe to pierwsza wersja, która pozwoliła dokładnie sprawdzić dogrzewacz. Uruchamia się i testuje. Poprzednie nie dawały rady.
NIe wiem dlaczego kilka razy wyrzuciło mi błędy (U0100, U0073. U155) komunikacji w DTC. Zastanawiam się czy mój ELM nie powoduje jakiś zwarć.
MIałem jeszcze trochę problemów z połaczeniem. Forscan wykrywał elm (BT), ale nie wykrywał auta. Chwilę to trwało nim się udało.
Co ciekawe to pierwsza wersja, która pozwoliła dokładnie sprawdzić dogrzewacz. Uruchamia się i testuje. Poprzednie nie dawały rady.
NIe wiem dlaczego kilka razy wyrzuciło mi błędy (U0100, U0073. U155) komunikacji w DTC. Zastanawiam się czy mój ELM nie powoduje jakiś zwarć.
Jeżdzę M5 z RF7J, wiec trudno powiedzieć jak się to ma względem M6. Moja piątka to wersja przedliftowa z drugiej połowy 07 r. Silnik dokładnie taki sam jak w M6 (różnice minimalne).
Dodam, ze trasie jeszcze raz chciałem uruchomić kalibrację, ale soft zasugerował, że nie powinienem, ponieważ temperatura paliwa wynosi 66 – a dopuszalne jest 60. Oczywiście można było przeprowadzić kalibrację. Widać sugerowanie się tymi warunkami może dawać różnicę pomiędzy tymi metodami. Wiadomo, ze wykonana w odpowiednich warunkach może dawać lepsze efekty.
Dodam, ze trasie jeszcze raz chciałem uruchomić kalibrację, ale soft zasugerował, że nie powinienem, ponieważ temperatura paliwa wynosi 66 – a dopuszalne jest 60. Oczywiście można było przeprowadzić kalibrację. Widać sugerowanie się tymi warunkami może dawać różnicę pomiędzy tymi metodami. Wiadomo, ze wykonana w odpowiednich warunkach może dawać lepsze efekty.
Witam ponownie. Sprawdziłem kody korekcyjne wtryskiwaczy i niestety żaden się nie zgadza
Proszę o info do czego służą te kody? Mam je zmieniać jak najszybciej? Aha 3 wtryskiwacze mają ten sam kod a jeden ma całkowicie inny. Jestem lekko skołowany..... Proszę o pomoc.

- Od: 2 sty 2014, 21:00
- Posty: 15
- Skąd: Bristol UK
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007
W RF7 trzeba wpisać numery wtryskiwacza do komputera, aby na tej podstawie obliczył on dawkę...
W RF5 ustawiało się to kabelkami oporowymi... czyli numer wtryskiwacza musiał się zgadzać z numeram kabelka...
W RF5 ustawiało się to kabelkami oporowymi... czyli numer wtryskiwacza musiał się zgadzać z numeram kabelka...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kody korekcyjne to dane na temat fabrycznych parametrów wtryskiwacza. Generalnie te na wtryskiwaczu i te w PCM powinny się zgadzać.
Profesjonalne firmy zajmujące się regeneracją wtryskiwaczy,badają naprawione wtryski i podają nowe kody – z reguły inne niż te które są na obudowie. Przynajmniej tak jest w przypadku Forda. Dwa miesiące temu wpisywałem za pomocą Forscana kody do Forda Focusa szwagierki.
Jeżeli wiesz że wtryski nie były regenerowane to możesz spróbować wpisać te z obudowy i wykonać kalibracje. Jak będzie coś nie tak to zawsze będziesz mógł wrócić do tych co masz teraz wpisane.
Nie masz może podejrzeń że miałeś wymienione niektóre wtryski metodą ""brute force" – czyli bez dopisania do PCM?
Profesjonalne firmy zajmujące się regeneracją wtryskiwaczy,badają naprawione wtryski i podają nowe kody – z reguły inne niż te które są na obudowie. Przynajmniej tak jest w przypadku Forda. Dwa miesiące temu wpisywałem za pomocą Forscana kody do Forda Focusa szwagierki.
Jeżeli wiesz że wtryski nie były regenerowane to możesz spróbować wpisać te z obudowy i wykonać kalibracje. Jak będzie coś nie tak to zawsze będziesz mógł wrócić do tych co masz teraz wpisane.
Nie masz może podejrzeń że miałeś wymienione niektóre wtryski metodą ""brute force" – czyli bez dopisania do PCM?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6