Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez Garbage1989 » 3 kwi 2015, 00:43

to wszystko zależy od tego jak jest w mapie ustawione na gazie może być przekłamanie bo przecież LPG ma inne parametry spalania niż benzyna chociażby dlatego ze LPG ma ok 100 okatnów może warto byłoby zrobić kalibracje instalacji gazowej bo z tego co wiem to żeby poprawnie działała instalacja gazowa to średnie spalanie wzrasta w stosunku do zasilania benzyną średnio ok 30% więc jeśli masz pobór powietrza wg sondy lambda mniejszy niż na benzynie to jest szansa że masz w mapie gazowej dziure a to na pewno nie jest korzystne dla silnika. W sumie żeby to zbadać fachowo pasuje podpiąć analizator spalin do pojazdu i zbadać faktyczny skłąd mieszanki w wydachu ale to tylko w stacji gdzie masz serwis instalacji gazowej albo generalnie na stacji diagnostycznej
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez andryjan » 3 kwi 2015, 10:45

Faktycznie dla pewności podepnę dzisiaj program jeszcze raz i zmierzę MAF będąc na benzynie. Jeżeli wyjdzie podobnie mało to by oznaczało konsekwencję niepoprawnych wartości MAF zarówno na LPG jak i na Pb.

Niemniej wszystko na to wskazuje, bo jeździłem jakiś czas tylko na benzynie i błąd ubogiej mieszanki również wyskakiwał. Czy dobrze rozumiem, że "uboga mieszanka" może oznaczać ubogość powietrza w mieszance, bo MAF za mało podaje?.

Dopisano 3 kwi 2015, 16:39:

Oto dzisiejsze wyniki przy zasilaniu benzyną. Wykonane zostały na trochę cieplejszym silniku, obroty trochę niższe to i wartości MAF również. Tak czy inaczej rezultaty są konsekwentnie niskie, przełączając dziś na LPG wyniki były identyczne jak na Pb.
Ewidentnie MAF do wymiany?. Może ktoś potwierdzić, że powinno być te 3,6 g/s?.
Doradzono mi jeszcze sprawdzić zawór solenoidowy odpowietrzania zbiornika paliwa. Może się zaciął i jest cały czas otwarty.
Załączniki
4.jpg
5.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez andryjan » 5 kwi 2015, 07:55

Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa jest normalnie zamknięty, nic nie przepuszcza jak przedmuchiwałem, czyli powinien być sprawny.

EDIT: czy mógłby ktoś się podłączyć Forscanem i sprawdzić na ciepłym silniku na biegu jałowym jaką ma wartość MAF?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez kumek3 » 11 kwi 2015, 15:50

Witam. Kupiłem ELM Bluetooth z Torque pro działa ale z laptopem mam problem wyskakuje mi błąd .Usługi niedostępne lub brak połączenia z urządzeniem zdalnym.Sprawdz polączenie urządzenia zdalnego czy obsługuje ono wymagane usługi. Komputer go wykrywa i instaluje sterowniki jak chcę sie polączyć towyskakuje ten bład.
Może macie jakies rozwiązanie.
Początkujący
 
Od: 19 sie 2008, 12:24
Posty: 6

Postprzez Janusz626 » 11 kwi 2015, 19:45

W którym momencie wywala błąd, w momencie dodawania do systemu Windows elma poprzez Bluetooth, czy w momencie uruchomienia jakiegoś programu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kumek3 » 11 kwi 2015, 20:32

Już ok dziekuje.
Początkujący
 
Od: 19 sie 2008, 12:24
Posty: 6

Postprzez Janusz626 » 12 kwi 2015, 09:04

Opisz co było powodem problemów, przyda się innym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez daras404 » 21 kwi 2015, 20:25

Witam,
do adryjan. Sprawdź jeszcze korekty wtrysku zarówno krótkie SHRTFT1 oraz długie LONGFT1.
W szczególności krótkie powinny dążyć do zera. Jak silnik jest już nagrzany – powyżej 80 stopni, na biegu jałowym te korekty sie lekko wahają, ale ogólnie powinno być blisko zera. Jak zasysało mi lewe powietrze to korekty SHRTFT1 wzrastały do + 15, może więcej już nie pamiętam, po czym silnik się dławił, na skutek czego komputer korygował korekty do zera, a potem ponownie one wzrastały i tak w kółko.
To działo się na gazie jak i na benzynie.
U mnie zasysało wokoło krućća podciśnienia. Tego który jest osłonięty z dołu taką osłonką. Nie wiem, czy czasami gazownik go nie urwał, podczas montażu instalacji, bo aż nie możliwe, aby w tym miejscu kolektor był nieszczelny. Czytałem że plakiem już próbowałeś. U mnie ta metoda się sprawdziła.
W załączeniu zdjęcie krućća oraz moje skany Forscan. Mamy inne samochody i silniki, więc nie wszystkie parametry były u mnie dostępne. Te co mogłem to Ci podsyłam. Na priva prześlę Ci cały zapis Forscana.
Przeczyścił bym jeszcze przepływomierz. Tam są cieńkie druciki, które sie grzeją. Na podstawie ich temperatury komputer oblicza ilość zasysanego powietrza. Może są zabrudzone i przekłamują. Delikatnie pędzelkiem z jakimś rozpuszczalnikiem, czy benzyną bym je przeczyścił.
Pozdrawiam.
Załączniki
20150421_193839-1.jpg
Strzałki wskazuja nieszczelności. Nawet pod tą półokrągłą osłoną musiałem uszczelnić
Benzyna.png
Benzyna – jałowy
Benzyna - 2.png
Benzyna – 2500 obr/min
Gaz - 1.png
Gaz – jałowy
Gaz - 2.png
Gaz – 2500 obr/min
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez D4NI3L » 30 kwi 2015, 15:22

Mam krótkie pytanie jaki obecnie najlepiej kupić interfejs OBD2 w dzisiejszych czasach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez em_dzej » 13 maja 2015, 11:18

AloHa

Mam problema :|
ForScan nie łączy mi się z GEJSZĄ , Laptok na win7 , Interfejs jest widzoczny w Win i sparowany
Torque na andku się łączy i działa więc zakładam że interfejs jest OK.

Interfejs jest taki
http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-elm327-bluetooth-v1-5-2015-i5100584130.html

Macie jakieś pomysły ??

Dopisano 13 maja 2015, 13:32:

Próbowałem się podłaczyć pod Hondę kolegi i objawy takie same
Pierwsze połączenie łączy się z ODB2 ( jeden kwadracik zielony ) wyświetla że wersja 1,5
i <dupa> .
Następne połączenia już w ogóle nic nie łączy :(

Kontrolki wszystkie na interfejsie migają , zapłon załączony :|

Dopisano 13 maja 2015, 13:34:

nie mam jak sprawdzić na innym interfejsie , nie wiem odsyłać <co?>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Vacomay » 17 maja 2015, 21:17

Czy można sprawdzić forscanem kondycję świec żarowych – ktoś wie jak?
Pozdro
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 18:31
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Małopolska
Auto: MAZDA 6 2.0 CIDT 121 KM 2007 Liftback

Postprzez Michu_M6 » 20 maja 2015, 08:54

em_dzej napisał(a):Macie jakieś pomysły

Mam podobny problem, kupiłem od gościa którego aukcje pokazałeś i przysłał mi v2.1 bo mu się skończyły v1.5 – może masz podobny problem ?
Ja dziś odsyłam i czekam na zwrot kasy bo nie mogę się połaczyć z FORScan`em – dlatego że FORScan współpracuje ponoć tylko z interfejsami do v1.5 :(
Torque też nie łapie połaczenia więc zrzucam winę na całkowicie interfejs..
viewtopic.php?f=331&t=173717&p=3033191#p3033191
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez CudownyBocianek » 21 maja 2015, 01:56

Vacomay napisał(a):Czy można sprawdzić forscanem kondycję świec żarowych – ktoś wie jak?
Pozdro

Niestety żaden program nie wymaluje Ci kondycji świec żarowych. Najlepiej delikatnie je wykręcić i sprawdzić stan wizualnie jak również poprzez krótką próbę elektryczną (powinna "świecić" tylko końcówka ). Gdy sprawdzałem u siebie to okazało się, że na jednej z nich brakuje na całej długości prawie połowy tego "pręta", który żarzy się a mimo to grzała (wyglądała jakby ją ktoś nożem ściął tak jak się kiedyś kredki ostrzyło). Wymieniłem na nową (50 euro) a reszta ma już ślady erozji z jednej stony :| więc je też mam w planach wymienić za niedługo. Przy ponownym montażu nie zapomnij posmarować gwintu smarem miedzianym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez arex617 » 25 maja 2015, 13:07

Witam wszystkich szcześliwych posiadaczy Magdalen.Moja to 323f 98 r 1.5 L Z5 motorek zgazowana w vialle .Szukam wiadomości od konkretnego diagnosty a wiem że tacy tu są .moje problemy to tak jak sporo ich tu czyli falujące obroty z tym że dzieje sie to bardzo nieregulanie czyli czasem odpale i normalnie jezdzi a czasem odpale i po przejechaniu iluś tam km zaczną skakać czasem jest moc że chce kola urwać a czasem pedał w podłogę i lipa zero reakcji .Hm to tak w skrucie a teraz pytanie do was otóż zamierzam taki kabel kupić jak poniżej na zdjęciu a tu link do sklepu http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&prodid=295 czy ten kabel będzie współpracował z forscanem ?czy jakiegoś innego użyć np vaga poradzcie coś musze prześwietlić magdalene bo męczoca jest taka jazda i zurzycie paliwa skoczyło .acha jak do tej pory wymienilem świece nowe kable ,czyszczona przepustnica ,wymieniony palec i kopulka na aparacie bo bylo mikro pęknięcie (obecnie przymiarka do zmiany aparatu jest )a i może komuś to coś podsunie najwiecej skaczą i brak mocy jest po przełaczeniu na gaz a poteguje to włączenie swiateł po przełaczeniu na PB mniej jest odczuwalne .nie chce szukać i wymieniać po koleji wię pozostaje diagnoza z góry dziekuje za konkretne podpowiedzie co do kabla bądz tego co mże jej dolegać
Załączniki
kabel OBD2 mazda.jpg
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2015, 19:55
Posty: 11 (1/0)
Auto: mazda323f 1.5 BA 98r PB+LPI Vialle

Postprzez Garbage1989 » 26 maja 2015, 22:15

u mnie na tej przejściówce bangla jak szalone z ELMem 327 w wersji 1.4b wg mnie jedynie słusznym bo te cudaki 2.1 to chińskie wynalazki które nie gadają z FORScanem szczególnie tyczy się to wynalazków z komunikacją przez BT
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez andryjan » 28 maja 2015, 20:49

Dzięki za wcześniejsze wskazówki. Problem P2187 w końcu rozwiązany, opis jest tutaj => viewtopic.php?f=411&t=64476&start=100
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez Zbyk » 7 cze 2015, 23:09

Witam.
Z tego co poczytałem to zauważyłem, ze madzie z silnikiem RF7J GY nie są widziane w forscanem. Zachodzi teraz pytanie skoro nie ma takiego to jaki wybieracie i czy w związku z tym nie ma mniej opcji w forcanie. Teraz do forumowiczów co mają silniki RF7J GY (rok produkcji chyba nie ma znaczenia ?) jak to u was wygląda? Czy przy pomocy forscan da się połączyć z tempomatem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez Janusz626 » 8 cze 2015, 18:14

Moja łączy się bez żadnego problemu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Zbyk » 8 cze 2015, 18:23

Moja łączy się bez żadnego problemu

Jeśli możesz rzuć się linkiem gdzie kupiłeś lub u kogo proszę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez kriskus » 9 cze 2015, 12:06

Informacyjnie: od kwietnia dostępna jest już beta forscana na androida. Link do pobrania w tym wątku na forum fs:
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=13&t=985
Jak ktoś chce na telefonie czy tablecie obserwować w jakim stopniu ma zapchany filtr DPF i czy akurat przypadkiem nie odbywa się wypalanie, to polecam.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6