Mazda6 (GH) – Szybkie pytania
Panowie ktora 6 ma 2 wydechy z tyłu,pomalu przymierzam sie do zakupu,bedzie 6 kombi lub CX-7,znacie moze gdzie w Polsce miejsca gdzie sprzedaja sprawdzone przysalone auta?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
ramirez75
Benzyna 2.0 i 2,5, i (o ile się nie mylę) diesel 2.2 w najmocniejszej wersji.
Nie ma problemu z dołożeniem drugiego tłumika (koszt licząc części z rozbitka powinien się zamknąć w 700zł).
Nie ma problemu z dołożeniem drugiego tłumika (koszt licząc części z rozbitka powinien się zamknąć w 700zł).

oto chodzi
- Od: 9 mar 2011, 22:23
- Posty: 112
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 6 2009 2.5L 170 KM USA
Może głupie pytanie ale czy ceny w epc są w złotówkach czy w euro?
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
ramirez75 napisał(a):Panowie ktora 6 ma 2 wydechy z tyłu
chmooreck napisał(a):Benzyna 2.0 i 2,5, i (o ile się nie mylę) diesel 2.2 w najmocniejszej wersji.
Diesel 2,2 tylko do liftingu w 2010 roku. Później najmocniejsza wersja ma też tylko jedną rurę.
Panowie, szybkie pytanie...
Jakie silniki benzynowe 2.0 były montowane w modelach 2008-2009? Do tej pory wydawało mi się, że 147KM z wielopunkt. wtryskiem do kolektora i 155KM (DISI) z bezpośrednim wtryskiem. Pierwsza wersja LPG-tak, druga LPG-nie.
Dziś jednak znalazłem post na innym forum, z którego wynika, że skrzynie automatyczne rzekomo montowane były wyłącznie z silnikami 147KM z bezpośrednim wtryskiem (wersja activematic), jest to cytat z polskiego folderu mazdy 6:
2.0 MZR benzynowy
– Czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik rzędowy o poj. 1999 cm3, rozrząd DOHC, osiągający moc 108 kW (147 KM) przy 6500 obr/min i moment obrotowy 184 Nm przy 4000 obr/min.
– Emisja CO2 – 166-171 g/km (Euro IV).
– Wtrysk wielopunktowy w kolektorze dolotowym.
– Akumulator – 55D23L.
– Alternator – 12V-100A.
2.0 MZR Activematic benzynowy
– Czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik rzędowy o poj. 1999 benzynowy cm3, rozrząd DOHC, osiągający moc 108 kW (147 KM) przy 6500 obr/min i moment obrotowy 184 Nm przy 4000 obr/min.
– Emisja CO2 – 182-185 g/km (Euro IV).
– Wielopunktowy wtrysk bezpośredni.
– Akumulator – 55D23L.
– Alternator – 12V-100A.
Czy to potwierdzacie?
Odp: już wszytko jasne – najprawdopdobniej w polskiej wersji folderu wkradł się błąd tłumaczenia. Znalazłem odpowiedniki tego folderu na UK i Francję. W obydwu wersjach językowych silnik 147KM z manualem i automatem jest opisany jako 'wielopunktowy wtrysk do kolektora'.
Jakie silniki benzynowe 2.0 były montowane w modelach 2008-2009? Do tej pory wydawało mi się, że 147KM z wielopunkt. wtryskiem do kolektora i 155KM (DISI) z bezpośrednim wtryskiem. Pierwsza wersja LPG-tak, druga LPG-nie.
Dziś jednak znalazłem post na innym forum, z którego wynika, że skrzynie automatyczne rzekomo montowane były wyłącznie z silnikami 147KM z bezpośrednim wtryskiem (wersja activematic), jest to cytat z polskiego folderu mazdy 6:
2.0 MZR benzynowy
– Czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik rzędowy o poj. 1999 cm3, rozrząd DOHC, osiągający moc 108 kW (147 KM) przy 6500 obr/min i moment obrotowy 184 Nm przy 4000 obr/min.
– Emisja CO2 – 166-171 g/km (Euro IV).
– Wtrysk wielopunktowy w kolektorze dolotowym.
– Akumulator – 55D23L.
– Alternator – 12V-100A.
2.0 MZR Activematic benzynowy
– Czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik rzędowy o poj. 1999 benzynowy cm3, rozrząd DOHC, osiągający moc 108 kW (147 KM) przy 6500 obr/min i moment obrotowy 184 Nm przy 4000 obr/min.
– Emisja CO2 – 182-185 g/km (Euro IV).
– Wielopunktowy wtrysk bezpośredni.
– Akumulator – 55D23L.
– Alternator – 12V-100A.
Czy to potwierdzacie?
Odp: już wszytko jasne – najprawdopdobniej w polskiej wersji folderu wkradł się błąd tłumaczenia. Znalazłem odpowiedniki tego folderu na UK i Francję. W obydwu wersjach językowych silnik 147KM z manualem i automatem jest opisany jako 'wielopunktowy wtrysk do kolektora'.
Ostatnio edytowano 13 maja 2013, 22:42 przez Marianek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Niedozwolone linki.
Powód: Niedozwolone linki.
Witam,
Panowie, mam problem z ustawieniem czujników ciśnienia kół (system TPMS) – robię wszystko zgodnie z instrukcją, ale chyba bez wizyty i mocnego "zabulenia" za usługę w ASO się nie obejdzie.
Zamontowałem koła z nowymi czujnikami, ale problem w tym, że za cholerę nie chce ich "zsynchronizować" z komputerem – tj. cały czas świeci się kontrolka od TPMS.
Samochód z rynku USA i z tego co wyczytałem, czujniki do wersji amerykańskich mają inną częstotliwość, niż te z rynku EU. Kupiłem dedykowane czujniki do mojej wersji, ale samodzielnie nie potrafię ich zsynchronizować.
Czy ten czujnik również sygnalizuje "za wysokie" ciśnienie? Mam w kołach (zimne gumy) ciśnienie ok. 2,4 (zalecane 2,2). Może tutaj jest problem?
Jeszcze jedno pytanie, czy za każdym razem (wymiana kół zimowe/letnie) będę musiał tą czynność powtarzać – tj. udawać się do ASO aby zsynchronizować czujniki przy zmianie kół?
Jeszcze jedno pytanie – wykluczam możliwość kupna "walniętego" czujnika, ale czy nie zsynchronizowane czujniki, nie powinny powodować migania tej kontrolki – ona u mnie się świeci cały czas (taki sam objaw był, na kołach bez czujników)
----------------
Co robię:
1. Kluczyk w stacyjkę i przekręcam na (ON) nie odpalam silnika (trzecia pozycja na stacyjce)
2. Po 1-2sekundach, przekręcam kluczy o jedną pozycję w dół (ACC)
3. Zostawiam pojazd na 15 minut
4. Wsiadam i od razu z pozycji ACC (na której samochód stał przez 15 minut) odpalam samochód
5. Jazda przez 15 minut (ciągła, bez postojów, i mniejszych prędkości niż zalecane 25km/h)
Niestety podczas tego zabiegu kontrolka cały czas się świeci.
Panowie, mam problem z ustawieniem czujników ciśnienia kół (system TPMS) – robię wszystko zgodnie z instrukcją, ale chyba bez wizyty i mocnego "zabulenia" za usługę w ASO się nie obejdzie.
Zamontowałem koła z nowymi czujnikami, ale problem w tym, że za cholerę nie chce ich "zsynchronizować" z komputerem – tj. cały czas świeci się kontrolka od TPMS.
Samochód z rynku USA i z tego co wyczytałem, czujniki do wersji amerykańskich mają inną częstotliwość, niż te z rynku EU. Kupiłem dedykowane czujniki do mojej wersji, ale samodzielnie nie potrafię ich zsynchronizować.
Czy ten czujnik również sygnalizuje "za wysokie" ciśnienie? Mam w kołach (zimne gumy) ciśnienie ok. 2,4 (zalecane 2,2). Może tutaj jest problem?
Jeszcze jedno pytanie, czy za każdym razem (wymiana kół zimowe/letnie) będę musiał tą czynność powtarzać – tj. udawać się do ASO aby zsynchronizować czujniki przy zmianie kół?
Jeszcze jedno pytanie – wykluczam możliwość kupna "walniętego" czujnika, ale czy nie zsynchronizowane czujniki, nie powinny powodować migania tej kontrolki – ona u mnie się świeci cały czas (taki sam objaw był, na kołach bez czujników)
----------------
Co robię:
1. Kluczyk w stacyjkę i przekręcam na (ON) nie odpalam silnika (trzecia pozycja na stacyjce)
2. Po 1-2sekundach, przekręcam kluczy o jedną pozycję w dół (ACC)
3. Zostawiam pojazd na 15 minut
4. Wsiadam i od razu z pozycji ACC (na której samochód stał przez 15 minut) odpalam samochód
5. Jazda przez 15 minut (ciągła, bez postojów, i mniejszych prędkości niż zalecane 25km/h)
Niestety podczas tego zabiegu kontrolka cały czas się świeci.
- Od: 1 maja 2013, 13:55
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)
Cyruś napisał(a):Czy ten czujnik również sygnalizuje "za wysokie" ciśnienie?
Tak
Cyruś napisał(a):ciśnienie ok. 2,4 (zalecane 2,2). Może tutaj jest problem?
zbyt małą różnica aby pokazał ją czujnik. Przecież przy max obciążeniu samochodu koła trzeba dopompować i wtedy co by było...
Cyruś napisał(a):Jeszcze jedno pytanie, czy za każdym razem (wymiana kół zimowe/letnie) będę musiał tą czynność powtarzać – tj. udawać się do ASO aby zsynchronizować czujniki przy zmianie kół?
Nie
Cyruś napisał(a):czy nie zsynchronizowane czujniki, nie powinny powodować migania tej kontrolki
znowu nie. Usterka czy jak piszesz brak synchronizacji objawia sie świeceniem non stop kontrolki.
Nie bój się tak wizyty w ASO. Myślę że nie powinno cię to kosztować więcej jak 200 zł.
Witam,
serdecznie dziękuje za odpowiedź – bardzo merytorycznie.
Sama synchronizacja jest bardzo dziwnie zaprojektowana przez Japończyków, w autach niemieckich zwykle jest to manualne, klikasz w opcje i komputer synchronizuje się od nowa, ale co zrobić.
Szukałem takiej opcji "w ukrytych ustawieniach" komputera, ale niestety nic tam od czujników nie znalazłem.
Wizyty w ASO się nie boję, problemem jest odległość do najbliższego ASO we Wrocławiu mam ok. 100 km.
Ale i tak chciałem się udać na kompletny przegląd, aby posprawdzali wszystko co się da po zakupie.
Tym bardziej iż jakieś dziwne "dudnienie" z przedniego zawieszenia się wydobywa – o słabym wygłuszeniu przednich wnęk kół czytałem, ale to dudnienie to przesada, i wydaje mi się iż jest to raczej problem mechaniczny. Co prawda szum opon jest znaczny i powiem szczerze iż to jest trochę rozczarowujące, gdyż jeździłem "paroma" samochodami nawet niższych segmentów i jeżeli chodzi o "hałas" było znacznie lepiej.
Czy ktoś się orientuje jak wygląda gwarancja (auto z 2012r), z tym że pierwszy właściciel w USA, ja jestem drugim właścicielem (pierwszym w EU) – domyślam się, że gwarancji nie ma, albo jest ale tylko w USA.
serdecznie dziękuje za odpowiedź – bardzo merytorycznie.
Sama synchronizacja jest bardzo dziwnie zaprojektowana przez Japończyków, w autach niemieckich zwykle jest to manualne, klikasz w opcje i komputer synchronizuje się od nowa, ale co zrobić.
Szukałem takiej opcji "w ukrytych ustawieniach" komputera, ale niestety nic tam od czujników nie znalazłem.
Wizyty w ASO się nie boję, problemem jest odległość do najbliższego ASO we Wrocławiu mam ok. 100 km.
Ale i tak chciałem się udać na kompletny przegląd, aby posprawdzali wszystko co się da po zakupie.
Tym bardziej iż jakieś dziwne "dudnienie" z przedniego zawieszenia się wydobywa – o słabym wygłuszeniu przednich wnęk kół czytałem, ale to dudnienie to przesada, i wydaje mi się iż jest to raczej problem mechaniczny. Co prawda szum opon jest znaczny i powiem szczerze iż to jest trochę rozczarowujące, gdyż jeździłem "paroma" samochodami nawet niższych segmentów i jeżeli chodzi o "hałas" było znacznie lepiej.
Czy ktoś się orientuje jak wygląda gwarancja (auto z 2012r), z tym że pierwszy właściciel w USA, ja jestem drugim właścicielem (pierwszym w EU) – domyślam się, że gwarancji nie ma, albo jest ale tylko w USA.
- Od: 1 maja 2013, 13:55
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)
dokładnie, niestety dla CiebieCyruś napisał(a):domyślam się, że gwarancji nie ma, albo jest ale tylko w USA.
Hej, jakiego rozmiaru są klocki hamulcowe z przodu w mazdzie 6 GH (2008 rok, hatchback)
Z góry dzięki
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Z góry dzięki
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
- Od: 9 paź 2009, 19:07
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6
Czy sedan GH ma taką samą wnękę na koło zapasowe jak hatchback i sedan?
Chodzi mi o miejsce na zbiornik LPG.
Dopisano 22 maja 2013 6:43:
Ja takie rzeczy sprawdzam najczęściej tu:
http://www.sklepmoto.pl/
Chodzi mi o miejsce na zbiornik LPG.
Dopisano 22 maja 2013 6:43:
bczyzowski napisał(a):Hej, jakiego rozmiaru są klocki hamulcowe z przodu w mazdzie 6 GH (2008 rok, hatchback)
Z góry dzięki
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Ja takie rzeczy sprawdzam najczęściej tu:
http://www.sklepmoto.pl/
Slavoo napisał(a):Czy sedan GH ma taką samą wnękę na koło zapasowe jak hatchback i sedan?
Tak
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam
posiadam Mazdę 6 GH z 2008r i mam teraz sprzęgło do wymiany czy ktoś zna numery oryginału jakie tam jest albo gdzie zakupie cały komplet docisk tarcza łożysko bo szukam po sklepach i nie mają wszyscy mówią problem proszę jeśli ktoś coś wie albo jakie numery katalogowe są to proszę o namiary
dzięki
posiadam Mazdę 6 GH z 2008r i mam teraz sprzęgło do wymiany czy ktoś zna numery oryginału jakie tam jest albo gdzie zakupie cały komplet docisk tarcza łożysko bo szukam po sklepach i nie mają wszyscy mówią problem proszę jeśli ktoś coś wie albo jakie numery katalogowe są to proszę o namiary
dzięki
- Od: 23 maja 2013, 21:44
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 GH 2008r 2.0 16v 108kw
Witam.
Mam problem z tylnym zaciskiem, a mianowicie nie odbija do końca co powoduje grzanie się włącznie z kołem.
Jaka moze być przyczyna?
Czy to ustrojstwo się rozbiera na części celem wyczyszczenia zapieknięcia?
czy istnieje zestaw naprawczy zacisku tylnego czy ewentualnie Polskie ASO każe wymienić całość jesli zajdzie taka potrzeba?
Mam problem z tylnym zaciskiem, a mianowicie nie odbija do końca co powoduje grzanie się włącznie z kołem.
Jaka moze być przyczyna?
Czy to ustrojstwo się rozbiera na części celem wyczyszczenia zapieknięcia?
czy istnieje zestaw naprawczy zacisku tylnego czy ewentualnie Polskie ASO każe wymienić całość jesli zajdzie taka potrzeba?
- Od: 12 lut 2009, 20:23
- Posty: 23
- Skąd: Poraj
- Auto: Mazda 6 GH 2008 2,0 diesel
labusm napisał(a):Jaka moze być przyczyna?
Czy to ustrojstwo się rozbiera na części celem wyczyszczenia zapieknięcia?
czy istnieje zestaw naprawczy zacisku tylnego czy ewentualnie Polskie ASO każe wymienić całość jesli zajdzie taka potrzeba?
mozna rozebrac i wyczyscic i troche podziala ale po pewnym czasie znowu bedziesz mial problem, wg mnie lepiej wymienic
tu raczej nie chodzi o zacisk tylko o tloczek ktory pcha zacisk czy jak to tam zwal, mialem tak dwa razy co prawda nie w GH a w GG, raz przod i raz tyl, kola byly tak gorace ze parzyly, raz byl wyczyszczony z rdzy tłok ale pochodzil kilka miesiecy i znowu sie zapiekl wiec musialem kupic uzywke, jak sie zapiekl kolejny to odrazu uzywke kupilem

Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Pytanie mam. Dotyczy silnika benzynowego. Czy to normalne ze majac stope na pedale od sprzegla wyczuwalne sa lekkie wibracje na stopie? Bez wzgledu czy tylko opieram stope o sprzeglo, czy je wciskam. Takie odczucie jak bys czul pod stopa pracujacy silnik.
- Od: 2 kwi 2013, 22:55
- Posty: 30
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR (2008r.)
Nawet opierając nogę o pedał sprzęgła, przekazujesz mu minimalną siłę a więc sprzęgło pracuje, co znacznie skraca jego żywotność. Ja się nauczyłem odkładać nogę na podnóżek
A tak BTW wydaje mi się że to normalne.
A tak BTW wydaje mi się że to normalne.
- Od: 31 sty 2013, 14:26
- Posty: 28
- Auto: BMW E36 316i LPG
Mazda 6 GH 2.0 CiTD '08
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6