Niedziałający hamulec ręczny – jaka przyczyna?

Mazda 323 1980–1995

Postprzez turbomazda » 20 cze 2006, 21:24

Na wstępie zaznaczam że nieznam sie zbytnio na naprawach aut, mam probiem w niedawno nabytym aucie ponieważ nie działa ham. ręczny (nieda sie go zaciągnąć), praktycznie wyrywam go z podłogi a on drgnie może kilka mm. co to moze być za przyczyna?, słyszałem ze jakieś sprężynki przy kołach czy jakoś tak, linke z tego co było widac pod spodem wygląda raczej ok. moze ktoś już miał z tym doczynienia, to proszę o pomoc bo to dośc pilne.
Ostatnio edytowano 21 cze 2006, 15:14 przez turbomazda, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 cze 2006, 21:15
Posty: 6
Auto: Mazda 323 '88r(BF).+LPG

Postprzez Jaksa » 20 cze 2006, 22:50

turbomazda napisał(a):Na wstępie zaznaczam że nieznam sie zbytnio na naprawach aut,
To jak chcesz to sam zrobic? Porada to nie wszystko . Mysle ze stoją rozpieraki w bębnie ( o ile masz bębny – 1.3 w BF powinno byc na bębnach )

siwy_dymek napisał(a):zawsze można spróbować wząiść na niego kredyt, skoro ręczy...ciekawe jaką ma zdolność poręczycielską...
Siwy_dymek -Ty zgrywusie <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Kylu8 » 20 cze 2006, 22:57

tak na pierwszy ogień sprawdziłbym linkę jednak.możesz spróbować odpiąć jedną stronę od bębna i sprawdzić czy wówczas się ruszy. moim zdaniem na 95% jest to wina linki.
powodzenia
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez turbomazda » 21 cze 2006, 11:38

Jakasa> Jak sie nieznam to nieznaczy że sobie nie poradze, miałem doczynienia już z samochodami ale produkcji Polskiej nie Japońskiej, chodzi mi o jak najwięcej ewntualnych porad, pozatym umiem przwidywawczy mysleć i szybko sie ucze, po drugie już za dużo wydałem w tego grata(mechanicy) że teraz spróbuje sam.
siwy_dymek> Bez sprzecznie sie z tobą zgadzam że napewno nikt nie znajdzie w wyszukiwarce "Ham.-ręczny", ale jak bedzie chciał wyszukać info na temat kredytów to odnajdzie twoją wypowiedź i uzyska wyczerpująca informację hahaha . Jeżeli okaże sie że to linka ile może kosztwac do tego zabytku?, a jeśli kwestja rozpieraków co wtedy?, i jakie koszta?(tak ty jest na bębnach). Mam jeszcze jedno pytanie, jak sprawidzić jaki mam dokładnie model Mazdy i jaki model silnika bo już sam głupieje, gdyż tyle tego wyszło :( . Jak wpisze w np. google Mazda 323 1.3 '88r. to wyskakuje mi tam tyle tego że nie moge sie połapać, pytanie może ttroche lakoiczne ale od nie dawna mam ten zabytek i mało jeszcze o nim wiem.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 cze 2006, 21:15
Posty: 6
Auto: Mazda 323 '88r(BF).+LPG

Postprzez siwy_dymek » 21 cze 2006, 15:40

turbomazda bo przy Twoim bezsensownym uporze tylko cynizm pozostaje!!

A teraz jesli chodiz o Twoj problem, bo w koncu moge go zrozumiec, to:
1) jak pisal ktorys przedmowca-sprawdz linke, czy nie jets luzna przy zaciagnietym recznym, czy nie jets zerwana
2) przy spuszczonym recznym na prostym terenie wrzuc luz i pchnij delikatnie samochod i sluchaj czy cos nie trze/piszczy w tylnych kolach, jesli tak, to znacyz ze cylinderki nei odbily lub
Jaksa napisał(a):Mysle ze stoją rozpieraki w bębnie

Jesli wykluczysz punkt pierwszy, a w 2) nic nie uslyszysz, to zrob tak jak napisal
Kylu8 napisał(a):możesz spróbować odpiąć jedną stronę od bębna i sprawdzić czy wówczas się ruszy
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez siwy_dymek » 21 cze 2006, 18:10

turbomazda napisał(a): ręczne nie da sie zaciągnąć wogle, prawie ani drgnie od podłogi.


to albo linke gdzies bloklo, albo zapadka od recznego klekla?? Bo mrozu nie ma zeby zamarzl!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez turbomazda » 21 cze 2006, 18:56

Już wiem że to nie wina linki, lina chodzi, tlko ją nie chcąco w desperacji zerwałem, teraz kwestja ceny linki i dalszych poczynań w naprawie
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 cze 2006, 21:15
Posty: 6
Auto: Mazda 323 '88r(BF).+LPG

Postprzez jacobs » 21 cze 2006, 19:00

turbomazda napisał(a):teraz kwestja ceny linki

najtaniej w www.carspeed.pl
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Jaksa » 21 cze 2006, 20:19

turbomazda napisał(a):Już wiem że to nie wina linki
Zwalaj bębny i zobacz czy wszystko działa.
turbomazda napisał(a): tlko ją nie chcąco w desperacji zerwałem
Widzisz, i teraz masz koszty. Linkę mozesz dorobic ( nie wiem gdzie mieszkasz ale napewno jest jakiś punkt gdzie dorabiają linki ) lub napisac do Smirnoff'a ( www.carspeed.pl )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez turbomazda » 21 cze 2006, 22:38

Czy moze ktoś ma jakiś schemat foto jak to w środku wygląda(bębny).
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 cze 2006, 21:15
Posty: 6
Auto: Mazda 323 '88r(BF).+LPG

Postprzez Sigma » 23 cze 2006, 19:08

turbomazda napisał(a):Mam jeszcze jedno pytanie, jak sprawidzić jaki mam dokładnie model Mazdy i jaki model silnika


Mazda 323 BF, silnik B3, model z lat 1987-89

http://mazda-fun.net.ru/vin/ tu masz link do świetnego dekodera VINu, powinien podać wszystkie informacje na temat Twojej Maździnki. Dekoder po rosyjsku, ale w razie problemów językowych można skorzystać z jakiegoś tłumacza on-line (np. http://babelfish.altavista.com/)
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2004, 16:00
Posty: 180
Skąd: Gdynia/Toruń
Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.

Postprzez carlo80 » 7 gru 2006, 12:11

witam,

sprobuje sie podpiać do tego tematu :

Otóż wczoraj wszedlem w zakręt z ręcznym , później już czułem że auto nie przyspiesza jak powinno.
Hamuje szybko tocząc się, nie chce przyspieszac za bardzo i tylna lewa piasta jest goraca ze ledwo mozna dotknac.Felga tez goraca. Prawa felga jest ok. Wyglada na to ze reczny nie puscil na lewym tylnym kole.
Co moze być zepsute i jakie koszty mnie czekają w przyblizeniu?

autko to mazda 323 bg 1.3 16v '93r

dzieki za odpowiedz.
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez carlo80 » 7 gru 2006, 14:21

dzieki wielkie PorekDg za odpowiedz i pomoc :) Mam nadzieje ze jest tak jak mowisz :) Postaram sie wiec to zrobic sam pod blokiem .
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323