Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez XarDas6 » 26 sty 2013, 15:32

Witam! Czy wie ktoś z was skąd mogę pobrać taki schemacik?
Samochód to mazda 323 1.3 16v bg
Zastanawia mnie co jest odpowiedzialne za sterowanie z ssaniem automatycznym.

Proszę uzupełnić profil
Początkujący
 
Od: 22 cze 2008, 15:01
Posty: 7

Postprzez tyla » 26 sty 2013, 20:18

"zawór dodatkowego powietrza", silniczek krokowy i czujnik temperatury (i oczywiscie ECU)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tytoos » 30 sty 2013, 21:22

ile oleju miesci sie w silniku 1.6 16V (1991 rok)??
Początkujący
 
Od: 27 lut 2012, 20:52
Posty: 5

Postprzez lasic100 » 30 sty 2013, 22:01

Ok. 3.5l
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez adriano2747 » 31 sty 2013, 00:32

może komuś się przyda dwie książeczki do obsługi madzi może moderator to gdzieś przypnie :)

http://www4.zippyshare.com/v/34608845/file.html

http://www4.zippyshare.com/v/98456178/file.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez rider143 » 31 sty 2013, 19:09

tytoos napisał(a):ile oleju miesci sie w silniku 1.6 16V (1991 rok)??
3,4 litra przy wymianie z filtrem. Olej 5W30 Sj/A2-96
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez tekkenfan » 31 sty 2013, 20:39

rider143 napisał(a):Olej 5W30 Sj/A2-96

bez jaj chyba żeby wypłynął szybciej niż wpłynął :p
Zalej Mobila 10W40 i będzie git ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Lantis 89 » 1 lut 2013, 11:28

tekkenfan napisał(a):
rider143 napisał(a):Olej 5W30 Sj/A2-96

bez jaj chyba żeby wypłynął szybciej niż wpłynął :p
Zalej Mobila 10W40 i będzie git ;)


Dlaczego miał by wypłynąć????
Jeżdżę na 5W40 i jestem zadowolony, porównując same odpalanie w duże mrozy jest kolosalna różnica, na 5W kreci bez zająknięcia,
Utrzymuje też silnik w lepszej czystości, z mineralnych i półsyn. tylko osad sie tworzy...
Wiec jak najbardziej polecam 5W40/30 <spoko>
Lantis 89
 

Postprzez Bo_Lo » 1 lut 2013, 17:45

Ja zalalem do bj 5w40 valvoline max life przy 170tys i nic zlego sie nie stalo:–)a rano na zimnym bez porownania. Do bg lalem taki sam valvo tylko 10w40 i tez bylem zadowolony.
Tekkenfan doswiadczyles kiedys tego czy tylko slyszales takich negatywnych skutkow?

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez tekkenfan » 1 lut 2013, 20:19

oj tam się czepiacie (paczmy na emotikony czy ja to tam sikę zwie ;) ), chodziło mi o to że wg mnie nie ma sensu lać syntetyka. Ja do tej pory cały czas jeździłem na Mobilu 10W40 i silnik ładnie zawsze pracował.
Porównując ceny przykładowo Mobil syntetyk kosztuje ~150, a ja za półsyntetyka płace 70zł. Zalać można wszystko pytanie tylko czy jest sens?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Bo_Lo » 1 lut 2013, 20:33

na półsyntetyku max 10tyś od zmiazny do zmiany, na syntetyku 15tyś więc wychodzi niewiele drożej.co do Mobila,hmmm najpopularniejszy olej a co za tym idzie najczesciej podrabiany obok castrola...
szczerze to jak mialem Bg to zamowilem ELFa ale kolo sie zgapil ze juz nie ma i w tej cenie przyslal mi valvo max lifea.przedtem jezdzilem wlasnie na mobilu.rano hla klekotaly przez ok 15-20sec. po tym jak wlalem valvo hla zamilkły na zawsze,nawet zimą sie nie odzywały.którąś tam wymiane skusiłem sie na castrola magnateca i co?po kilku dniach zaczeły stukac rano.gdzies tam przeczytałem że castrola polsyntetyki to tak naprawde lepsze minerały wiec odżałowałem i szybka zmiana z powrotem na valvo.I co?zgadnijcie-do dzisiaj nic nie stuka na zimnym.
Jak napisałem ze do BJota wlewam full syntetyk to wszyscy łoł-beda wycieki,zacznie brać olej itp a ja sie pytam kto to widzial na wlasne oczy a nie tylko slyszal od kogos-nikt.wiec wlalem ten zabojczy syntetyk i ...8tys nakulane,przestała dymic rano z uszczelniaczy i nic nie cieknie z silnika(poddała sie tylko uszczelka kapy ale uszczelka w płynie reinza zalatwila sprawe)
rada goscia z punktu wymiany olejów:przede wszystkim kupować oleje mało popularne(valvoline,texaco,midland,elf,motul)bo sa rzadko podrabiane.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Lantis 89 » 2 lut 2013, 10:47

Kwestie wycieków po zalaniu syntetyka można już zaliczyć do motoryzacyjnych mitów. hahaha
Jak już jesteśmy przy wymianie to warto zainwestować w OE filtr mazdy, koszt niewielki ale jest pewność ze nie bedzie syfu ponownie wpuszczał w obieg, lub ograniczał przepływu oliwy bo też słyszałem takie przypadki.
Lantis 89
 

Postprzez Rottek » 2 lut 2013, 21:04

Witam.

Użytkuję mazdę 323f bg 1.6 91'.
Posiadam problem z zamkiem drzwi tylnych. Zamykając samochód centralnym zamkiem, z tyłu przycisk blokady drzwi zawsze chodził ciężko. Tzn, ręcznie nie mogłem go podnosić i wciskać, jak pozostałych, tylko poprzez centralny zamek. Aż do dzisiaj, gdy to opadł i zamknął drzwi na "amen". Pomaga jedynie podczas otwierania centralnym pociągnięcie go do góry, tak samo przy zamykaniu. Tak nie powinno być. Czy da się z tym coś zrobić, czy trzeba szukać drugi zamek?

@ Silniczek działa, tylko tak, jakby coś się blokowało. Nie bardzo widać, gdzie. Czy aby to sprawdzić trzeba wyciągnąć klamkę?

@W drzwiach z tyłu znajduje się zabezpieczenie, przed niepowołanym otwarciem drzwi przez dzieci. Nie działało to w ogóle w tych drzwiach. Udało mi się to rozruszać, jednak problem z zamkiem pozostał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2012, 10:10
Posty: 96
Skąd: okolice ZG
Auto: Mazda 323F BG ;)
Moja Madzia

Postprzez Eklerek323f » 3 lut 2013, 20:37

Zdejmij obicie drzwi i posprawdzaj wszystkie cięgna, tam jest pajęczynka tych drucików, może coś się wygięło za mocno.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Rottek » 4 lut 2013, 15:11

Ściągnąłem poszycie, cięgna dobre. Blokuje się gdzie cięgno od siłownika łączy się z tym od przycisku blokady. Tylko tam nie ma dojścia, trzeba klamkę rozebrać?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2012, 10:10
Posty: 96
Skąd: okolice ZG
Auto: Mazda 323F BG ;)
Moja Madzia

Postprzez faflak » 9 lut 2013, 18:26

witam auto mazda 323bg 13ccm 16v z 93" pytanie moje jest nastepujece czy po odpaleniu na zimnym silniku normalne jest ze po depnieciu na gaz nie wkreca sie na obroty dlawi i troche jakby kopci (auto stoi pod chmurka) ale za krotka chwilke juz jest ok .Pali ok napewno na 4gary tylko po depnieciu sie dlawi wczesniej tego nie zauwazylem bo zwyczajnie zawsze auto chwile chodzilo zanim do niego wsiadalem
-swiece nowe
-przewody wn ok nie kopia/swieca
-czujnik temp. cieczy (zielony w kolektorze ssacym) nowy
-kopulka palec wyczyszczony
w aucie niedawno zmienialem glowice ale zauwazylem to juz wczesniej niestety nie moge wymigac kompa robie zworke wpinam diode i nie swieci :( czy mozliwe ze jest to objaw konczacego sie modulu zaplonowego , lub sonda lambda spalanie benzyny na poziomie 8 litrow na kawalkach w kolo komina ;)
dodam jeszcze ze zalozylem glowice bez wymiany uszczelniaczy przejechalem na niej ok 300km i nie pije oleju jezdze na GM 10w/40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 12:14
Posty: 276 (58/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez rider143 » 9 lut 2013, 19:00

Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu, szczelność dolotu/wydechu tak na początek.
Takie objawy tylko po dłuższym postoju? A te trochę jakby kopcenie to jakie jest? Widać coś z tyłu? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez faflak » 9 lut 2013, 20:02

rider143 po postoju takim nocnym kopci tylko jak depne na gaz i dlawi sie ale nie na czarno ani niebiesko tak zwyczajnie raczej ale przebiera jakby chodzila na 3 gary ale tylko w momencie depniecia na gaz filt powietrza, paliwa prawie nowy, dolot szczelny wydech rowniez sprawdze ustawienie zaplonu na lampie w poniedzialek (ustawilem na stare znaki na jak skladalem ) myslisz ze moze to byc zaplon ? pali dobrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 12:14
Posty: 276 (58/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez adriano2747 » 10 lut 2013, 00:17

z tego co wiem i czytałem tu gdzieś na forum to madzia ma zabezpieczenie które obniża jej moc odrazu po odpaleniu na zimnym żeby nie zatrzeć silnika dlatego na zimno cieżko sie wkręca na obroty ... o ile pamiętam chyba też można tylko do 4,5 tyś ale tego nie jestem pewien
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez faflak » 10 lut 2013, 00:58

o to dobra informacja . Czy ktoś jeszcze to potwierdzi ?
Ostatnio edytowano 10 lut 2013, 09:54 przez faflak, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 12:14
Posty: 276 (58/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323