Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania
witam, gdzie w mazdzie 323f BG 1.6 16V jest czujnik polozenia walu i czujnik temperatury zasysanego powietrza? bo kody blyskowe wyswietlily mi te bledy i nie wiem gdzie to jest
mechanik powiedzial ze to moze byc w aparacie zaplonowym, to prawda?
- Od: 17 lis 2010, 22:43
- Posty: 27
bombelkm napisał(a):Witam. Napisze od razu co i jak![]()
Wiec: Mam prawie 18 lat.
Dostalem od mojej siostry mazde 323 (protege) 1.8 128KM 16V 1994r (wersja amerykanska) przebieg 160 000 tys kilometrow. Mechanik powiedzial , ze ekstra silnik. Czysty itd.
Mazda w srednim stanie: trzeba zrobic [jaki?] zderzak , podciagnac reczny , musze zrobic nadkola bo troche zardzewiale i ogolnie sie troche tego znajdzie.
Oprocz tego jest problem z obrotami.Generalnie odpala sie normalnie , chwile pochodzi i obroty spadaja do 1000 i skacza od 1000 – 2000. Powoduje , to , ze sie dusi i w ogole nie moze jechac wtedy. Madzia miala robione badanie komputerowe i wyszlo:
-czujnik temperatury powietrza zasysanego
-potencjometr przepustnicy
-nie aktywna sonda lambda
-przeplywomierz (ale , to juz wymienilem)
Chcialem , to doprowadzic do stanu uzywalnosci dopoki ni erobie prawa jady (czyli jakis rok)
Widzialem , ze na tym forum juz sa odpowiedzie na moje niektore pytania , ale mam jeszcze kilka.
Mianowicie , gdzie mniej wiecej jest sonda lambda i potencjometr? Bede mial nie dlugo na wakacje udostepniony garaz wiec bede sobie ja spokojnie robil i mam nadzieje , ze zrobie bo jest fajna.![]()
Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
Bombel
Uff. W koncu skonczylem pisac
Kolego ja nie wiesz gdzie jest lambda a chcesz sam naprawiac to jestem strasznie ciekawy efektow.. Lambda jest wpieta w kolektor wydechowy, a to ze obroty faluja obstawiam na 99% TPS – poczytaj co to, na forum jest o tym pisane.
Czujnik położenia wału jest faktycznie w aparacie zapłonowym ale jeżeli faktycznie miał byś z nim problem to byś auta nie odpalił (przynajmniej tak u mnie było) natomiast czujnik temperatury powietrza zasysanego umieszczony jest w przepływomierzu. Posprawdzaj kostki, rozłącz, przeczyść styki, zresetuj błędy i sprawdź jeszcze raz.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
czemu w tym temacie nikt mi nie odpisuje :/ gdy ptobowalem zmniejszyc obroty srobka na przepustnicy (taka zatkana gumowym korkiem), to okazalo sie ze obroty sa zmniejszone maksymalnie :/ co moze jeszcze byc przyczyna tych wysokich obrotow?
- Od: 17 lis 2010, 22:43
- Posty: 27
Zmniejszałeś obroty w trybie serwisowym?? Czy tak sobie kręciłeś na odpalonym bez zwarcia pinów w kostce diagnostycznej?
Złącze diagnostic masz przy skrzynce bezpieczników pod maską.... Zrób zworkę pinów GND + TEN (gdy otworzysz zaślepke to od spodu masz opisane na niej wszystkie piny) i dopiero wtedy ustawiaj obroty
Mam nadzieje że pomoże moja podpowiedź.
Złącze diagnostic masz przy skrzynce bezpieczników pod maską.... Zrób zworkę pinów GND + TEN (gdy otworzysz zaślepke to od spodu masz opisane na niej wszystkie piny) i dopiero wtedy ustawiaj obroty
Mam nadzieje że pomoże moja podpowiedź.
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Sprawdź czujnik temperatury silnika, może padł i komputer nie wie , że silnik się rozgrzał i cały czas na ssaniu jeździsz.
PS. Poza tym sprawdź dobrze poziom płynu chłodniczego w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym.... Nie zaszkodzi 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Kolego ja nie wiesz gdzie jest lambda a chcesz sam naprawiac to jestem strasznie ciekawy efektow.. Lambda jest wpieta w kolektor wydechowy, a to ze obroty faluja obstawiam na 99% TPS – poczytaj co to, na forum jest o tym pisane.
Dziekuje , dziekuje. Nie wiem czy podejme sie grzebania w silniku az tak bardzo:) Sam bede robil tylko te malo skomplikowane rzeczy
Chcialem sie tylko tak mniej wiecej zoorientowac gdzie mniej wiecej co jest zeby ewentualnie sprobowac docisnac do siebie albo cos. Ale naturalnie wszelkich napraw dokonuje pod okiem tatusia
Dzieki Dzieki
Dziekuje , dziekuje. Nie wiem czy podejme sie grzebania w silniku az tak bardzo:) Sam bede robil tylko te malo skomplikowane rzeczy
Dzieki Dzieki
-
bombelkm
Michel napisał(a):Sprawdź czujnik temperatury silnika, może padł i komputer nie wie , że silnik się rozgrzał i cały czas na ssaniu jeździsz.
ale jak mam go sprawdzic?
- Od: 17 lis 2010, 22:43
- Posty: 27
smiglo1992
POnawiam pytanie:
Zmniejszałeś obroty w trybie serwisowym?? Czy tak sobie kręciłeś na odpalonym bez zwarcia pinów w kostce diagnostycznej?
Złącze diagnostic masz przy skrzynce bezpieczników pod maską.... Zrób zworkę pinów GND + TEN (gdy otworzysz zaślepke to od spodu masz opisane na niej wszystkie piny) i dopiero wtedy ustawiaj obroty
POnawiam pytanie:
Zmniejszałeś obroty w trybie serwisowym?? Czy tak sobie kręciłeś na odpalonym bez zwarcia pinów w kostce diagnostycznej?
Złącze diagnostic masz przy skrzynce bezpieczników pod maską.... Zrób zworkę pinów GND + TEN (gdy otworzysz zaślepke to od spodu masz opisane na niej wszystkie piny) i dopiero wtedy ustawiaj obroty
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
1.3 byly bez czujnika rezerwy w baku i na desce rozdzielczej.musisz zegary wymienic i pompe z czujnikiem
- Od: 13 mar 2010, 17:52
- Posty: 156
- Skąd: krotoszyn-wlkp
- Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II
BratCukierka napisał(a):smiglo1992
POnawiam pytanie:
Zmniejszałeś obroty w trybie serwisowym?? Czy tak sobie kręciłeś na odpalonym bez zwarcia pinów w kostce diagnostycznej?
Złącze diagnostic masz przy skrzynce bezpieczników pod maską.... Zrób zworkę pinów GND + TEN (gdy otworzysz zaślepke to od spodu masz opisane na niej wszystkie piny) i dopiero wtedy ustawiaj obroty
nie zwieralem pinow, ale watpie zeby to cokolwiek dalo skoro srubka byla i jest maksymalnie skrecona. hmmm moze nie dokladnie wyczyscilem przepustnice przez co zrobila sie szczelina ?
- Od: 17 lis 2010, 22:43
- Posty: 27
Połącz kawałkiem przewodu GND i TEN i zobacz jakie obroty będzie trzymać... Obroty ustawia się tylko i wyłącznie w trybie serwisowym....
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Co powiecie o poduszkach amortyzatora tylnego firmy JPN do 323F BG z alledrogo 64zł szt. 
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Witam!
Mam pytanie mianowicie jakie felgi mogę wstawić do mojej Mazdy największe bez jakichkolwiek modyfikacji.
Może jakieś propozycje z allegro...
Mam pytanie mianowicie jakie felgi mogę wstawić do mojej Mazdy największe bez jakichkolwiek modyfikacji.
Może jakieś propozycje z allegro...
-
PaCiO 323
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość