Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez kubik » 7 cze 2010, 22:19

Popieram, wiem to na przykładzie np.mojego poprzedniego samochodu jakim byla vectra b ojca. Gdy ja ja mialem brala ok. 1l/1000 km, gdy Dalem ja ojcu bo Kupilem mazde ojciec dolewa moze 100 ml na 1000 km...moja madzia bierze jakies 1l do następnej wymiany, tzn. 1l/10 000 km, wydaje mi sie ze to nieźle. No i madzia nie ukrywam, jest zawsze na wysokich obrotach :)
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Zwierzak » 8 cze 2010, 00:02

Ile można wałkować ten temat ? V6 jest V6 i koszty są nieco większe. jeśli dla kogoś priorytetem jest spalanie to polecam Tigra 1.3D (oj coś czuję że dostanie mi się za to po uszach)
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2010, 20:39
Posty: 26

Postprzez kubik » 8 cze 2010, 05:58

Od kiedy tigry miały silniki 1,3D???
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez djArias » 8 cze 2010, 07:31

:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez kubik » 8 cze 2010, 08:54

To zwracam honor, szczerze to nigdy nie widzialem takiej...
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez umbesiegt » 10 cze 2010, 22:35

gumiskm2354 napisał(a):
i tak wchodzil by w gre (...) tuning mianowicie opuszczenie auta o 35mm i jakis wygar sportowy


Jeśli w grę wchodzi spalanie i tuning, to nie ma lepszej propozycji, niż ta: <spoko>
http://www.youtube.com/watch?v=l6d7wGPV618
umbesiegt
 

Postprzez Dareczeq » 13 cze 2010, 22:15

umbesiegt napisał(a):
gumiskm2354 napisał(a):
i tak wchodzil by w gre (...) tuning mianowicie opuszczenie auta o 35mm i jakis wygar sportowy


Jeśli w grę wchodzi spalanie i tuning, to nie ma lepszej propozycji, niż ta: <spoko>
http://www.youtube.com/watch?v=l6d7wGPV618


Na szczescie to nie jest MX-3. Boli jednak serce jak sie widzi totalnie odjechane modyfikacje bo to powoduje, ze do tego samochodu moze byc predzej czy pozniej przyczepiona latka jak do innych samochodow np Calibry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez hosiaczek » 13 cze 2010, 23:52

może punkt widzenia kobiety Cię zainteresuje ?:)
Posiadam 1,6 SOHC jestem zadowolona jak i z wyników tak i z eksploatacji a niedługo mija nam roczek .. wydatek miesięczny to tylko paliwo :) mi spala od 7 do 9 L na 100 km . Przez cały roczek wsadziłam w nią zaledwie ok. 1500 zł ( amortyzatory –>nieszczęsne drogi, olej z filtrem,uszczelka pod głowica i rozrząd )
Miałam okazie przejechać się 1,8 .. na mnie wrażenia nie zrobiła (nie wiem czy wina kierowcy czy może auto już zajechane) ale różnice mocy odczułam dopiero przy 5000-6000 tys obrotach ..
Czasem przy wyprzedzaniu brakuje mi mocy ale tragedii nie ma :) Choć to jest główny powód myśli by zakupić coś mocniejszego ;)
Najlepiej jak byś sie przejechał MXami o różnych silniczka wówczas sam znasz wrażenia z jazdy i mocy silników ..
A co do Gazu w Mx3 . Generalnie ja nie wstawiam bo stać mnie by tankować paliwo ale z drugiej strony szkoda mi kasy na instalacje gazowa , tym bardziej że właśnie ów znajmy z 1,8 wydał na nią 3 tys. a spalanie z 15l benzyny (ładnie ją deptał ) zszedł do 14-15 gazu ;/
powodzenia w decyzji i zakupie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2009, 00:11
Posty: 18
Skąd: wałbrzych
Auto: Mazda Mx-3

Postprzez xijaro » 14 cze 2010, 00:27

hosiaczek napisał(a):Miałam okazie przejechać się 1,8 .. na mnie wrażenia nie zrobiła (nie wiem czy wina kierowcy czy może auto już zajechane) ale różnice mocy odczułam dopiero przy 5000-6000 tys obrotach ..


Pewnie niesprawne vrisy :) bo odkąd mi popękały wężyki podciśnień też czuję różnice dopiero od 6tys a wczesniej od ok 4500
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez Mako » 15 cze 2010, 08:40

Lacze z istniejacym watkiem nt Mazdy MX-3.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Dareczeq » 15 cze 2010, 20:15

hosiaczek napisał(a):Czasem przy wyprzedzaniu brakuje mi mocy ale tragedii nie ma :) Choć to jest główny powód myśli by zakupić coś mocniejszego ;)


Kochana kolezanko a moze czasem jednak warto zredukowac do 4 przy wyprzedzaniu?
Ja musze przyznac, ze mnie bardzo pozytywnie zaskoczyla praca silnika 1.6 SOHC a w szczegolnosci
jego elastycznosc. Dzieki dosc krotkim przelozeniom skrzyni biegow mozna na 5 biegu jechac 60 km/h
w miescie lub wyprzedzac bez redukcji na trasie pod warunkiem, ze masz okolo 3500 – 4000 obrotow.
Niestety to nie diesel aby ciagnal od 2000 obr/min :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez kubik » 15 cze 2010, 20:28

Przyznam racje, na 5 biegu przy 60 na godzine, jest 2krpm czyli praktyczne na piątce mozna i na upartego 50 na godzine jechac stała prędkością. Niestety, jest to dość brutalne jesli chodzi o spalanie w trasie:( ale cóż, cos za cos. Dzieki takim przełożeniom b6-me ma dość dobre przyspieszenie wzgledem vmax
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez djArias » 15 cze 2010, 20:36

hehe mam gdzies filmik jak jedzie moja mazda od 60 do 180... ;p zobaczylem ten filnik na spokojnie z wrazenia poslalem walki rozrządku do tuningu :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Hvil » 15 cze 2010, 22:59

Ja mam swoje maleństwo od 6 latek:–) b6 silniczek. Zrobiłem nią 210 tysięcy obecnie ma prawie 300. Jak ja kupowalem byl moj pierwszy prawie woz, poprzedni mialem tylko pol roku i poszedl na konserwy, mlody gupi bylem to troche mazda oberwala po garach, potem bylo juz lepiej z traktowaniem jej jako pojazd by teraz znowu zmienic jej przeznaczenie gdyz mam inny wozik i mazde uzywam tylko dla przyjemnosci/zabawy.

Fakt B6 troche brakuje mocy , ale do użytkowania normalnego jak najbradziej styka, z zabawa na torze duuuuzo gorzej. Ja mam od zawsze wozik w gazie. Taki kupiłem w Antwerpii. B6 ma pancerny przeplywomierz,strzaly mu niegrozne.

Uwazam ze jest to bardzo wytrzymała i udana jednostka. Wiele osob wlasnie dziwi jej elastycznosc. <golfiarze III generacji niemogli wprost uwierzyc ze nic w skrzyni niegrzebane) Pali mi 10L gazu (ale to I generacja) i tyle samo benzyny.

Jakby wozik produkowano jeszcze w latach 2004-2006 na bank madzia zostalaby zamieniona na nowsza, ale ze juz jej nie robia nie pozbede sie jej nigdy, choc ostatnio pekla jej glowica i wozik przechodzi gruntowne zmiany w celu pozyskania mocy.

Podsumowujac śmiem twierdzić że b6 jest najtrwalszym silnikiem w tym wozie, moze nie rozwojowym, nie dajacym tyle mocy co KLZE czy K8 ale dlugodystansowcem, nie do zajechania, odpornym na wiele czynnikow przy ktorych inne jednostki odmawiaja wspolpracy z wlascicielem.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez kubik » 15 cze 2010, 23:10

Fakt... Przydałoby sie wiecej mocy w b6, ale i tak mam satysfakcję jak stanie kolo mnie beta 1,6 czy nawet 1,8 z wydechem z rynny i nie moze dac mi rady :) gdy mialem kadetta 1,4 pomyślałem:kupie mx3 1.6 i wystarczy, ale jak to mowia...w miarę jedzenia apetyt rośnie...:D
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Rain » 16 cze 2010, 11:16

Na słabe osiągi B6 sohc jest chwilowe lekarstwo – wachlować tak biegami by utrzymywać się ciągle w okolicy 4 tyś obrotów, czyli tam gdzie max moment. Reakcja na gaz natychmiastowa, frajda niesamowita i banan na ryju non stop. Z ciekawości tak wyjeździłem cały bak, czytając gdzieś tutaj o teorii, że jeżdżąc w okolicy max momentu auto nie będzie palić więcej, bo nie będzie potrzebowało więcej paliwa do rozpędzenia się niżbyśmy gnali od samego dołu z pedałem w podłodze. Oczywiście jazda z lekkim naciskaniem, przy tych obrotach nie trzeba cisnąć do deski by żwawo przyspieszyć – efekt: spalanie w zasadzie identycznie, jak wcześniej miałem jeżdżąc umiarkowanie, czyli ok 7-8l/100. A frajda dużo lepsza niż emeryt style i oglądanie się na obrotomierz czy już dobiłem 3tyś by zmienić bieg.;)

Ale fakt faktem – w tym modelu jedynym słusznym silnikiem jest K8. Wrażenia, elastyczność i może nie kosmiczna ale wystarczająca na co dzień moc oraz fantastyczny dźwięk sprawiają, że to auto zachowuje się tak jak wygląda.;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 21:13
Posty: 57
Skąd: okolice Częstochowy
Auto: Mx-3

Postprzez Ache » 16 cze 2010, 12:12

Ja mam K8 i jestem mega zadowolony ;) Oleju prawie wcale nie pije, a targam prawie spod kazdych swiatel do 8k rpm do 4 biegu :P Tylko spalanie beny troche duze.. W okolicach 15-16 L w lato.. Ogolnie bola mnie tez drogi w PL.. Zawieszenie kuleje masakrycznie, tymbardziej ze mam 16" kola i – 40 mm zawias.. <oczy>
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez loockas » 16 cze 2010, 17:33

Otóż to. Rain ze szczegółami opisał to co wspominałem kilka postów wyżej. Nie ma sensu dusić tego silnika przez jazdę do 2,5krpm. Nie wiele więcej spali przy 3,5-4krpm, a jazda robi się bardziej komfortowa.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Hvil » 16 cze 2010, 19:21

Przy wydechu takim jak ja mam 4 tysiace to głowa odpada... <cisza>
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez djArias » 16 cze 2010, 19:34

Odnosnie spalania z tego co wiem w manualu do 1.6 dohc pisze zeby zmieniac biegi przy 3000 ;) a bynajmniej ja tak zapamietalem i tak moim zdaniem jest najekonomiczniej ;D –> nie wierze w to ze w japonskim <serduszka> aucie jest sens zmieniac biegi wczesniej –> ECO driving w JDM i reszcie to dwie rozne historie :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323